Jump to content
Sign in to follow this  
Don Quichotte

Matiz Cu Consum Imens In Regim Urban - Ajutor!

Recommended Posts

Buna ziua tuturor! Am o problema la Matizul meu care m-a lasat cu gura cascata. O voi duce la un mecanic, dar sunt sigur ca si un mecanic bun (nu stiu daca asa va fi) poate beneficia de cateva sugestii de pe acest forum, mai ales ca unii dintre dvs. pareti a fi foarte documentati.

 

Rog moderatorii sa nu mute subiectul, nu am scris in alt subiect deja deschis gen "Consum matiz euro x" pentru ca e clar vorba despre o defectiune sau ceva de reglat, nu-i o discutie gen "al tau ia 5,8%, al meu ia 6,3%, dar eu o calc mai tare".

 

Problema pe scurt: masina consuma la drumuri urbane scurte (de 1,5-3km) enorm, undeva intre 16 si 20%!! Zici ca-i tanc! Inca putin si o sa ma coste mai mult decat daca merg cu taxiul. Verificat de mai multe ori.

Detalii:

- extraurban consuma absolut normal, undeva in jur de 4,5 - 5% (drum de 2x27km, pe dealuri), de asemenea verificat de mai multe ori

- incalzit motorul inainte de a pleca, de fiecare data, macar pana cand acul care indica temperatura face 1/2 din cursa spre pozitia de stabilizare

- mers foarte linistit, fara frane bruste si demarari in tromba, nu subturat, nu supraturat, schimbat vitezele la cca. 15-20 / 35-40 / 55-60 / 75-80 km/h

- inca nu are 3 ani si are 31000km la bord

- schimbat recent: ulei, filtrele, ulei transmisie, bujii

- facut un reset ECM + idle learn conform indicatiilor de pe forum, parca a consumat o idee mai putin dar tot enorm (16% e valoarea obtinuta dupa aceasta procedura); in schimb, turatia la ralanti pana se incalzeste motorul pare acum prea mica (nici inainte nu era mai mare decat dupa ce s-a incalzit motorul, cum am auzit ca ar fi normal, dar acum e clar mai mica)

- ceva cu ralantiul cred ca nu e in regula, ca atunci cand am cumparat-o (acum 2 luni) s-a oprit motorul de 2 ori singur dupa ce am pornit-o (rece) si am lasat-o la ralanti. Nu s-a mai intamplat niciodata dupa aceea.

- cand am luat-o a pus-o un mecanic pe tester si a zis ca nu are absolut nici o problema; de altfel, in general fostul proprietar a intretinut-o chiar bine

- fostul zicea ca ii ia 6% urban, nu stiu daca tot la drumuri asa scurte, dar eu am impresia ca tot ca acum consuma si cand am luat-o

- exista un tacanit la motor care apare uneori, o sa-i zic mecanicului sa faca si un reglaj de culbutori, poate ajuta

 

Va rog ajutati-ma cu sfaturile dvs., de la ce poate fi problema asta? Imaginati-va ca ar fi masina dvs. si nu v-ati putea ocupa personal de ea, fiind obligati sa o dati pe mana unui mecanic neexperimentat. Ce l-ati ruga sa verifice, schimbe etc.?

 

Multumesc anticipat foarte mult!

Share this post


Link to post

Cum ai masurat acei 16 - 20% ? Atat consuma un seria 3 de la BMW in accelerare. Daca in extra-urban consuma pana-n 5%, motorul n-are ceva.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cum ai masurat acei 16 - 20% ? Atat consuma un seria 3 de la BMW in accelerare. Daca in extra-urban consuma pana-n 5%, motorul n-are ceva.

 

Multumesc pentru raspuns.

Spre exemplu: drumul extraurban pe care-l fac destul de frecvent, acela de ~55km dus-intors, insemna inainte de reset & idle learn cam 2,6l. Masurati prin facut plin pana se opreste pompa, mers, apoi facut din nou plin pana se opreste pompa (la aceeasi pompa de la aceeasi benzinarie). Metoda sigur ca nu are chiar precizie farmaceutica, dar am aplicat-o de vreo 15 ori si mereu mi-a dat in jur de 2,4 - 2,7l, deci nici f.f. imprecisa nu e, sa zicem c-ar avea eroare de vreo 10 procente.

Cand am facut acei 55km extraurban + 20 urban din vreo 7-8 drumuri scurte mi-a luat la pompa in total 6,4l. Diferenta: 3,8l pentru 20km, ceea ce da un consum de 19%.

Repet, mi-e clar ca e aproximativ, ar fi putut fi la fel de bine 17% sau 21% in realitate si restul sa fie eroare de oprire a pompei, dar oricum e enorm, sare din grafic. Am aplicat aceeasi metoda de cateva ori si mi-a dat mereu in jur de 16-20%.

Si mie mi se pare ciudat. Eu m-am gandit ca ar putea avea legatura cu reglarea amestecului cand e motorul rece sau asa ceva, dar recunosc deschis ca nu ma pricep, de aceea v-am intrebat...

Share this post


Link to post

COnsumul sa-l faci pe viitor pe distante de 3-400 km, nu 50 km, pentru ca eroarea e mult mai mare. Trebuia sa ai motorul tot inecat, fum negru+miros de benzina la toba, eventual si sa picure benzina pe toba la consumul declarat de tine, dar am inteles ca merge si se comporta normal.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Un consum fenomenal ...! Daca masina ia 5 in afara vorba lu' tolin nu are cum sa aiba ceva motorul. Pe tester daca ar fi ceva probleme ar trebui sa apara.

Share this post


Link to post

Cati km faci dintr-un rezervor de benzina ? Strangi bine busonul de la rezervor ?

 

 

Share this post


Link to post

Verifica eventual si furtunurile de la rezervor, sa nu fie sparte sau imbatrinite. Mie imi picura benzina pe puntea din spate. Nu se vede nimic pe asfalt, s-a observat la revizie.

Share this post


Link to post

Ma bucur ca mai multi useri se dovedesc dornici sa ajute. Multumesc, domnilor, apreciez asta. O sa va raspund pe rand:

@ argon: asa cum am zis, sunt convins ca exista o anumita eroare de masurare, doar ca nu o estimez la mai mult de 10 procente sau mai bine zis 200-300ml, cred ca eroarea nu e proportionala cu cantitatea alimentata). Altfel nu ar avea de ce sa imi dea mereu 2,4-2,6l la acei 55km. Iar daca e doar 2-300ml nu are cum, nu are voie sa imi dea 3,8l / 20km. As face si asa, sa alimentez la 3-400km, doar ca atatia kilometri nu am cum sa-i fac in regimul urban in care merg (~ 3km / zi, 5-6 zile / sapt.) decat pe o perioada mare de timp, si s-ar intercala si multe drumuri extraurbane pana atunci. Confirm, merge normal, fara fum etc.

@ Doru_Neo: poate problema a aparut dupa ce a fost pusa pe tester?! Nu stiu ce sa zic...

@ tolin: nu am mers niciodata pana am golit rezervorul, am inteles ca nu-i bine si in plus am tot verificat consumul dupa ce am observat ca ceva e in neregula, asa ca am alimentat des. Cel mai mult am mers cu ea vreo 230km (extraurban), parca, atunci cand am cumparat-o, si a consumat normal. Da, strang bine busonul.

@ andreiv: m-am gandit si eu la varianta pierderii de carburant. O sa verific furtunurile, ma rog, nu stiu exact cat o sa pot vedea pana o urc pe rampa dar o sa ma uit. Totusi, sunt doua probleme cu ipoteza pierderii de carburant: ar trebui sa se piarda destul de mult, cred, si mai ales nu vad cum ar putea sa-mi afecteze doar mersul in regim urban pe distante scurte (nu am mers niciodata cu masina multi km. urban la rand, ca un traseu de 15-25km prin Bucuresti, sa zicem).

 

Inca un detaliu care poate ajuta: stiu ca atunci cand am mers cu ea la RAR am facut cativa km urban dar multe porniri de pe loc (stateam la coada cu masina si tot opream si reporneam motorul ca sa mai inaintez nitel). imi amintesc ca in afara acelui drum am mai facut doar putini km urban si am alimentat, si m-am mirat ca mi-au intrat mult mai multi litri decat ma asteptam, dar asta e tot ce imi amintesc (inca nu ma prinsesem ca e intr-adevar o problema). Poate fi deci legat de pornirea motorului, ma gandesc...

Edited by Don Quichotte

Share this post


Link to post

Cand decupleaza pompa e aleator de la o alimentare la alta, de cand a decuplat prima oara, daca insist mie imi mai intra 4 litri. La un Logan mai bag 6 litri dupa primul click al pompei, dar unii zic ca poti strica canistra de carbon, desi eu nu am patit, si atunci poti sa te iei dupa cand se aprinde becul si atunci alimentezi, desi nici metoda asta nu e 100% precisa.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ce folosesti tu, fortand alimentarea, n-are vreo relevanta. Confirm ce spunea omul: diferentele de alimentare la declansarea pompei sunt mici, de ordimul a 100-300 ml. Eu am alimentez de 10 ani doar de la limita inferioara (bec aprins) la declansarea pompei, iar diferentele se gasesc in marja postata, adica neglijabile in raport cu volumul introdus. In niciun caz, o experienta singulara, cum este cea relatata aici, n-are valoare de regula. La masurari din aceastea, empirice, eroare este invers proportionala cu volumul aflat in joc.

Share this post


Link to post

@Don Quichotte depinde unde-i spartura. Daca e mai sus pe furtun si ajunge benzina acolo doar la demaraje mai puternice sau la curbe strinse, probabil o sa ai consum mai mare in oras, fata de drumuri in afara localitatii in care, sa zicem, mergi mai constant. Cel putin la mine asa a fost. E drept ca eu mai aveam pierderi prin evaporare, care se observau usor de seara pina dimineata, pe indicatorul din bord.

Share this post


Link to post

'nteles. Pierderi prin evaporare n-am deloc, am lipsit peste 2 saptamani din localitate (fara masina) si cand m-am intors acul era exact unde-l lasasem, ca m-am uitat.

Share this post


Link to post

M-am uitat. Nu se vede nimic in neregula, din cate pot eu sa-mi dau seama. Oricum, nu cred ca e posibil sa fie asta, ar trebui sa las dara de benzina in urma mea la ce "pierderi" par sa am.

 

Va rog, mai veniti cu idei! Mecanicul are niste probleme de sanatate nasoale in familie si a ramas sa vorbim saptamana viitoare, nu stia sa-mi zica nimic despre cand poate sa se ocupe.

Share this post


Link to post

masina consuma la drumuri urbane scurte (de 1,5-3km) enorm, undeva intre 16 si 20%!!

- extraurban consuma absolut normal, undeva in jur de 4,5 - 5% (drum de 2x27km, pe dealuri),

schimbat vitezele la cca. 15-20 / 35-40 / 55-60 / 75-80 km/h

Zic şi eu :scarpin:

#1. Fă plinul, până la primul click al pompei.

#2. Mergi exclusiv urban până în momentul în care se aprinde beculeţul în bord; alimenteză din nou -eventual la aceeaşi staţie/pompă- tot până la primul click. Fă calcul şi vezi ce consum rezultă.

#3. Schimbă din 1 în 2 la 25kmph, apoi la 45, 60 .. şi foloseşte frâna de motor.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns.

1. Asa fac.

2. Nu am cum, din pacate, pentru ca trebuie sa merg si la tara cam saptamanal, iar in regimul in care merg eu urban o sa-mi ia vreo 2 luni pana consum un rezervor (chiar si cu consumul asta!). Oricum, asa cum am mai zis, nu poate fi doar eroare de pompa. Tolin a confirmat si el.

3. OK, o sa incerc sa schimb asa sus, desi mi-e cam teama s-o turez asa de tare. Mi s-a zis ca la inceput, dupa ce am plecat de pe loc, sa n-o turez prea tare, iar la asa drumuri scurte numai "inceputuri" de drum fac, practic. Frana de motor o folosesc consecvent de cate ori am ocazia.

 

Am facut un al doilea reset & idle learn. Ralantiul (cand pornesc masina cu motorul rece) e ceva mai sus si implicit ceva mai rotund. Nu stiu sa zic daca acum e normal sau e inca prea scazut.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Nu e "aşa sus". N-ai niciun fel de motiv de "teamă". Limitarea turaţiei ( la 6600rpm) constituie protecţia la supraturare. Turaţia de cuplu maxim e 4600rpm, iar cea de putere maximă 5900rpm. Găseşti aici şi un grafic extrem de folositor ;)

Sunt valori absolut normale de schimbare a treptei. Citeşte aici şi aici.

Referitor la partea cu circulatul urban. N-am idee cum arată Baia Mare.. Da' bănuiesc că ai putea face între 2 drumuri la ţară .. 2-300km urban. Faptul că parcurgi, uzual, distanţe extrem de mici şi motorul nu ajunge niciodată la temperatura de regim, coroborat cu subturarea motorului.. într-adevăr, generează un consum ceva mai ridicat. Totuşi.. fă un efort şi bagă 2-300 km strict urban şi vezi ce valoare înregistrezi.

Share this post


Link to post

O problema e sigur. Matizul meu cel galben cam asa si-a dus traiul in ultimii vreo 2 ani de posesie... 2 km dimineata, 2 km seara, in rest drumuri ocazionale prin oras. Si-mi consuma cam 10%... iarna!

Share this post


Link to post

Baia Mare e foarte aerisita dpdv automobilistic. M-am mutat aici din Bucuresti si stiu sa apreciez diferenta. :lavolan: Eu stau in centru si de obicei nu am in fata la stopuri mai mult de 2-4 masini, hai 5-6 cand e chiar aglomerat, alteori nu-i nimeni in fata. Sunt destule sosele cu 2 benzi pe sens, eventual + inca una pentru facut stanga la semafor. Din pacate, 2-300km urban in regim de cate 2-3 km nu am cum sa fac intre drumurile la tara, pot doar sa nu alimentez 2-300km si sa notez cati din km aia i-am facut extraurban. Stiind consumul extraurban, pot sa vad si cat a consumat la un anumit nr. de km urban, dar va fi numai ceea ce am mai facut inmultit cu 3 sau cu 4. Sau sa ma plimb prin oras degeaba cateva zile, dar nu vor fi multe drumuri scurte (ar fi interesant, poate, de vazut daca la mers fara oprire in treptele 2 si 3 consuma mult sau nu). Sau sa merg la tara cu 45-50km/h maxim. Precizez din nou ca incalzesc motorul inainte de a pleca de pe loc, la un moment dat stateam chiar 5-6min. sau cat era nevoie pana ajungea indicatorul de temperatura la (sau f. aproape de) temperatura de regim.

Edited by Don Quichotte

Share this post


Link to post

Din pacate, 2-300km urban in regim de cate 2-3 km nu am cum sa fac intre drumurile la tara ...

Nu ai cum daca folosesti masina asa cum o folosesti de obicei :) . Colegii ti-au sugerat sa ii faci in mod intentionat, adica sa pierzi 1-2 zile in weekend plimbindu-te prin oras cu masina ;) . Evident, rezultatele vor fi mult mai favorabile decit obtii in mod normal dat fiind faptul ca motorul va fi cald pentru mult timp. Totusi, daca exista o problema, se va vedea la consum si in acest regim de mers.

Share this post


Link to post

Turaţia de cuplu maxim e 4600rpm, iar cea de putere maximă 5900rpm.

 

 

Cuplul maxim e la 3500 rpm. Am mai observat ca multi recomanda pe aici sa mergi foarte turat, si nu iteleg de ce, va place cum urla saracu motor? eu la 40 sunt in treapta 4 in oras, si nu sare de 6 % consumul. Schimb instinctiv, doar incepatorii isi iau ochii de la drum spre bord sa se uite la viteza cand schimba.

Edited by argon

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Am mai observat ca multi recomanda pe aici sa mergi foarte turat, si nu iteleg de ce...

Tot asa cum tu recomanzi mersul subturat (in alte discutii). De unde ai luat specificatiile motorului de Matiz, datele mele par sa confirme cele spuse de Emil

Share this post


Link to post

Eu nu am recomandat nimanui subturat, pentru nu intelegem acelasi lucru prin subturat. Binenteles nu intotdeauna conditiile permit o turatie mai mica, de exemplu cu masina plina, sau cu AC pornit, sau cand urci un deal trebuie adaptata turatia la sarcina, si atunci nu mai merg nici eu cu a patra la 40, dar in rest, pe drept cu 2 persoane nu da nici un semn de subturatie, sa tremure, etc, se simte foarte bine motorul. si consumul e minim, de ce sa urle intra treia daca nu e necesar??

 

Datele sunt din manualul Matiz Euro 2.post-3429-043069800 1289418427_thumb.jpg

 

Intr-un link de mai sus observ ca si la Euro 4 e tot la 3500, dar mai mic, scria pe site-ul Daewoo in 2007: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/17496-cuplu-si-viteza/page__view__findpost__p__265323

Edited by argon

Share this post


Link to post

Perfect de acord cu ce zice argon...

Trebuie sa "auzi" motorul...

Si eu, fiind din Bistrita, circul foarte mult pe distante scurte, de 2-3 km. Asta e orasul, ce sa ii faci! :) Mai nou nu prea stam la stopuri, avem sensuri "fara numar", ceea ce mi se pare foarte OK. Totusi prind niste ore dementiale, parca as circula cel putin prin Cluj, aglomeratie de aglomeratie.

SI TOTUSI, nu ia mai mult de 6%. In afara insa, de ex., ultima masuratoare, Bistrita-Cluj-Gilau-Turda-Sibiu (5 persoane+bagaje) 4,8%.

 

Si chestia cu incalzitul motorului cred ca e mare consumatoare de carburant. Trebuie sa asculti motorul, nu sa stai cu ochii doar pe indicatoare (care fie vorba intre noi, au niste erori...de n-am cuvinte). Se aude la pornire "socul" electronic, cine a condus batrina Dacie intelege foarte bine, cand turatia scade, poti pleca linistit, nu trebuie sa stai 10 minute sa incalzesti motorul (de fapt sa se trezeasca senzorul care iti arata ca ai ajuns la temperatura optima).

 

Iar ce zice tolin, nici nu se poate comenta... Alimentezi cand trebuie, nu dupa fiecare drum, (mai ales ca sunt scurte, si nu poti face calcule exacte).

Share this post


Link to post

Din pacate, 2-300km urban in regim de cate 2-3 km nu am cum sa fac intre drumurile la tara, pot doar sa nu alimentez 2-300km si sa notez cati din km aia i-am facut extraurban. Stiind consumul extraurban, pot sa vad si cat a consumat la un anumit nr. de km urban, dar va fi numai ceea ce am mai facut inmultit cu 3 sau cu 4. Sau sa ma plimb prin oras degeaba cateva zile, dar nu vor fi multe drumuri scurte (ar fi interesant, poate, de vazut daca la mers fara oprire in treptele 2 si 3 consuma mult sau nu).

N-am zis 2-300km în "reprize" de 2-3km. Fă 50-70/zi (bănuiesc, în weekend mergi la ţară). Vezi un consum în regimul ăsta, şi dacă rezultă o valoare normală înseamnă că problema o constituie drumurile scurte-stilul de mers.

Apoi fă plinul, înainte să pleci la ţară, bagă încă 250-300km strict extraurban şi alimentează din nou. Îţi notezi ce valoare obţii.

Ajungi acasă, ai deja rezervorul plin şi faci un test pentru următoarele 2 săptămâni. Revenind la "programul normal" (nu şi la "stilul" actual de schimbat treptele), la sfârşitul celor 2 săptămâni alimentezi (din km pe care zici că-i parcurgi săptămânal, ar trebui să-ţi ajungă benzina fără probleme) şi compari valoarea obţinută cu cele 2 valoari anterioare (pentru strict urban/strict extraurban).

 

multi recomanda pe aici sa mergi foarte turat, si nu iteleg de ce, va place cum urla saracu motor?

Schimb instinctiv

Eu aş zice altfel.. unii de pe aici, recomandă să eviţi accelerarea într-o treaptă necorespunzătoare/atunci când motorul este subturat.

Un motor ( 3cyl) la 4500rpm nu poate fi silenţios. Dacă te dai jos din Bentley şi te urci în Matiz, în mod sigur ţi se va părea zgomotos. Dar, în niciun caz, un motor de Matiz, îngrijit, cu nu foarte mulţi km şi la care s-a folosit consumabile -şi în special ulei- de calitate, nu urlă. Nu la valoarea aia.

Eu, cel puţin în domeniul ăsta, mă bazez pe raţiune şi nu pe instinct :)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Dar, în niciun caz, un motor de Matiz, îngrijit, cu nu foarte mulţi km şi la care s-a folosit consumabile -şi în special ulei- de calitate, nu urlă.

Nici ala cu multi km nu urla. Confirm ca mersul subturat e "daunator sanatatii "motorului si buzunarului posesorului. Eu am mers si subturat si mai turat si stiu cum este. Cel mai bine e sa experimentati cele doua metode si o sa vedeti singuri diferenta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...