Jump to content
Sign in to follow this  
florinbad

Mi-Am Luat Autobot

Recommended Posts

Inca doua chestii de remarcat:

 

1. Masina se simte excelent cu rotile de iarna 165/65 R14 (multumesc Mircea :osanale: !). Cauciucurile de vara sunt 155/70 R14 (Continental). Nu-mi pot explica fenomenul... Iarna trecuta am mers cu roti de iarna doar pe fata si nu am "simtit" aceasta diferenta de mers. Parca Sparkul se aseaza mai bine pe sosea, este un pic mai inalt si are mai multa stabilitate. La fel, parca motorului ii plac noile dimensiuni ale anvelopelor si este o adevarata placere sa conduc aceasta masina urata cu spume, rautaciosilor care sunteti sau care este :tongue: .

 

1. Cu cateva posturi in urma v-am spus ca pe la 140-145 km/ora se intampla "ceva" cu motorul, de parca nu se mai chinuie sa traga si deodata merge ca uns pana la 165 km/ora, ai impresia ca ii convine de minune noul regim de mers. Iarasi nu-mi pot explica fenomenul...

Tolin, ai legatura!

 

(in premiera nationala, mondiala, universala sau extraterestra, pun o fotografie cu Sparkul vazut de la 3 metri inaltime - acopeream garajul cu noua tabla si mi-a placut cum arata de sus, un pic obez... :) )

post-76-0-46480200-1320690260_thumb.jpg

Share this post


Link to post

N-are legatura cu viteza, doar cu pozitia pedalei de acceleratie, se deschid complet clapetele suplimentare de pe galeria de admisie aer (admisie variabila) si se injecteeaza mai multa benzina, un fel de I'll want more too. Motorul tau este DOHC, deci, de la un nivel de turatie in sus lucreaza toate supapele de pe fiecare cilindru, atat pe admisie, cat si de pe evacuare. Urca mai sus cu a III-a (a IV-a), o sa demareze mai devreme si apoi treci direct intr-a V-a. Treapta a V-a se foloseste la viteza constanta.

 

Florin, ai legatura !

Share this post


Link to post

@tolin, dupa spusele GM motorasul asta de la Spark nu are admisie variabila in adevaratul sens al cuvantului (tip vvti etc), are un sistem nou patentat de ei pe nume "port deactivation" dupa cate am priceput eu INCHIDE VALVELE de admisie (o parte din ele, adica la lasa sa lucreze numai patru, una pe cilindru) cand nu are nevoie de ele, sa zicem in a cincea cu viteza constanta drum plan, senzatia simtita probabil are de vazut ca ajunge la pragul unde motorul ofera parul maxim (torque) si cum tu zici nu are de vazut cu viteza ci cu RPM la care este turat motorul. Florin fa incercarea cand poti si schimba pe la 4.500-4.800 (consumul creste simtitor) si ai sa simti aceasi "voiosie" ca la 140.

 

 

Enviado desde iPhone vía Tapatalk

Edited by AlexBarsan

Share this post


Link to post

Notiunea de port n-are legatura cu DOHC, nici cu distributia variabila de la alti producatori, adica n-are treaba cu supapele. Admisia variabila implica cate o clapeta suplimentara la intrarea in fiecare galerie de admisie in cilindru prin care este dozat debitul de aer trimis supapelor de admisie.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_length_intake_manifold

 

Port De-Activation este altceva:

 

"PDA (Port De-Activation) system which "ensures high exhaust gas recirculation, resulting in combustion stability at low speeds and optimal performance at high speeds together with improved fuel efficiency." The PDA system also reduces emissions."

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Adica ce se dezactiveaza de fapt la acest sistem, port de-activation?

Share this post


Link to post

Oops! Ai dreptate tolin de chestia cu PDA, insa mie tot nu mi-e clar daca motorul de pe spark denumit s-tec II care este DOCH are intrdevar "variable intake geometry", daca e asa ce bine, curios este ca pe nicaieri chevrolet nu se "lauda" cu asta, dar in schimb trambiteaza noua tecnologie "port de-activation", este logic si de presupus ca acest s-tec 2 sa aiba "variable intake geometry" si atunci in plus de ca se ajunge la pragul optim de par si/sau putere sa influenteze si chestia asta si a doua valva de admisie pe cilindru sa se deschida mai mult (idem cu aia de exhaust), mersi mult de lamurire!

 

 

Enviado desde iPad usando Tapatalk

Saludos

Share this post


Link to post

Florin fa incercarea cand poti si schimba pe la 4.500-4.800 (consumul creste simtitor) si ai sa simti aceasi "voiosie" ca la 140.

Astazi am fost la Pitesti pentru revizia de 15.000 km. Pe A1, dupa senzatia aceea ciudata de "linistire" a motorului, instalata pe la 140 km/h, intre 145 si 150 km/h turatia a ramas constanta, la 4500.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Facui doi anisori, sunt bine mersi, sanatos si voinic, ceea ce va doresc la toti. Arat la fel de bine ca acum un an si ca acum doi ani, am aceeasi sclipire vioaie a argintului metalizat (exceptand caca – nu stiu cum se scrie la plural…- de musca sau de purice sau de tantar, lasata de nesuferitii asta pe vopseaua mea superba).

 

Mersei tot la Pitesti (m-am indragostit de service-ul Chevrolet de la AWP – Auto World Park) si facui revizia de 30.000 de km. Pentru rautaciosii care ma fac urat cu spume in continuare, lipsit de fiabilitate, mancator in draci de benzina si alte rautati, vreau sa le reamintesc ca reviziile la “Marele Gigant” si la “Uiti sa-i pui benzina” (nascocirile stapanului meu) se fac din 15.000 in 15.000 de km.

 

Intreaga revizie l-a costat pe stapanul meu astronomica suma de… 270 de lei (reglat frana de mana – in Croatia m-a pus naiba s-o iau la vale iar bietul meu stapan si prieten abia-abia de-a putut sa ma opreasca din caderea libera pe o strada ingusta din Makarska- schimbat ulei, filtru ulei, filtru aer, dat cu un fel de spray pe la franele fata, manopera). La urmatoarea revizie de 45.000 de km stapanul meu o sa-mi schimbe si bujiile dar si filtrul de habitat si o sa fiu si mai sprinten ca acum.

 

Fiindca tot s-au implinit doi anisori, am facut si ITP-ul la dealer-ul Skoda, aflat alaturi de AWP, la suma de 100 de lei cu tva cu tot. Facui si RCA-ul, 215 lei pe un an de zile. Ce mai incoace si incolo, nu prea imi place sa pap prea multi bani, asa ca rautaciosilor si nesuferitilor care aveti masini de masini si masini "de familie”, sa va inghititi limba la citirea acestor sume astronomice :tongue: .

 

Va spusei mai sus de Makarska. Vreau sa va atrag atentia ca pe drumurile din Croatia am intalnit multi frati-autoboti, semn ca ne inmultim pe zi ce trece dar si pe masura ce Chevrolet are mai multa grija de imaginea noastra, a astora mai mititei si mai sprinteni (aflai ca in USA se duce o campanie de promovare super-mega-ultra pentru Spark – garantie de 100.000 mile).

 

M-am comportat exceptional pe virajele ametitoare din Muntenegru si pe drumurile superbe din Croatia si nu l-am dezamagit deloc pe stapanul si prietenul meu care este. M-am trezit doar cand am revenit in Rromanica, bagandu-mi telescoapele din fata si la propriu dar si la figurat (in politicienii romani) in cateva gropi remarcabile, prin adancimea, textura si rotunjimile delicate care pot face praf o anvelopa.

 

Gata, va las. Am inceput vesel si termin trist dar intr-o nota optimista: au trecut 20 de ani ai lui nenea Brucan, vor mai trece inca 20 de ani sub comanda lui Cacarau si poate atunci sa vedem drumuri si o tara ca afara. Pana atunci, ne (mai) vedem la Apocalipsa, care mai apuca dintre noi.

 

Sa aveti cu totii o zi impecabila si ferita de evenimente. :tractor:

Share this post


Link to post

Astazi am fost la Pitesti pentru revizia de 15.000 km. Pe A1, dupa senzatia aceea ciudata de "linistire" a motorului, instalata pe la 140 km/h, intre 145 si 150 km/h turatia a ramas constanta, la 4500.

 

Ciudat ... acelas lucru se intampla cu motrul lui Nubi la 140km/h. De la 110 la 130 parca nu ii place dar toarce linistit la 140 .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...