Jump to content
Sign in to follow this  
chrysstyann

Probleme Functionare Stergatoare!

Recommended Posts

Salut,

 

M-am tot uitat pe topicurile deschise pentru probleme la stergatoare dar nu am gasit problema mea, iar ultimele posturi erau puse demult si m-am gandit ca daca o sa intreb acolo nu o sa imi raspunda nimeni.

 

Problema este urmatoarea:

De ieri stergatoarele imi raman in pozitia cea mai de sus. Le opresc inainte sa ajunga jos, ajung jos si se intorc pana in pozitia de sus si stau ca niste lumanari in sus.

Am mai avut o problema cu ele ca se opreau in pozitia de jos dar mai sus decat trebuia, s-a remediat printr-un reglaj la mecanismul de sub capacele negre de plastic (acoo sub brate).

 

Nu inteleg de ce se intampla acest lucru, iar cand dau drumu la stergatoare pornesc in jos, practic au cursul inversat? de la ce poate fi?

 

Daca tot am ajuns sa deschid un nou topic vreau sa mai intreb ceva: pe pozitia INT nu face nimic. Din cate am vazut pe celelalte topicuri, trebuie sa verific releul. Acest releu se afla in panoul cu sigurante din bord in stanga volanului?ce scrie pe acel releu si cum il pot proba?

 

Mentionez ca am cielo exe 2000.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Aceeasi pb am avut-o si eu in primavara. Rezolvarea pb este urmatoarea: dai jos stergatoarele (bratele) si capacele negre, apoi verifici piulita care strange si pune in miscare ansamblul stergatoarelor (parca e in spatele motorasului, nu mai retin exact). Scoti piulita si aduci ansamblul stergatoarele cu 1/2 inapoi, in pozitia initiala, dupa care strangi piulita si gata (in 15 -20 min ar tb sa rezolvi). Nu e cea mai inteligenta explicatie dar sper sa te ajute.

Spor la tb

Share this post


Link to post

ma duc acum sa incerc! nu am priceput un lucru: invart mecanismul pana aduc stergatoarele pana in pozitia initiala sau 1/2...?

Share this post


Link to post

Invarti pana le aduci in pozitia initiala (asta inseamana exact o jumatate de tura adica 1/2 ture e acelasi lucru) adica la baza parbrizului, ok?

Share this post


Link to post

Invarti pana le aduci in pozitia initiala (asta inseamana exact o jumatate de tura adica 1/2 ture e acelasi lucru) adica la baza parbrizului, ok?

 

 

asa a fost...am desfacut acolo si am inteles cum functioneaza...

Cum stai in fata motorului (bagat sub capota) manivela aia era la ora 3, am slabit piulita, am scos manivela si am pozitionat-o la ora 9, am strans piulita foarte bine si e ok

(pentru cei care nu stiu: manivela la capatul careia sunt prinse cele 2 brate de la stergatoare, se invarte in jurul unui ax-motorasul si face miscari in sensul acelor de ceasornic in pozitia descrisa mai sus).

 

 

Ramane in picioare intrebarea nr 2:

- pe pozitia INT nu face nimic. din cate am citit pe alte topicuri trebuie sa verific releul sau potentiometrul.

releul unde il gasesc si cum il pot verifica.

potentiometrul cum il scot din bord si cum il verific?

 

multumesc.

Share this post


Link to post

Eu sunt curios cum a a ajuns aia din pozitia 9 la 3 fara sa fi umblat nimeni la ea. Sau ai omis sa ne spui ceva? ;)

Uite schema pentru stergatoare.

post-2698-018077300 1287637704_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Eu sunt curios cum a a ajuns aia din pozitia 9 la 3 fara sa fi umblat nimeni la ea. Sau ai omis sa ne spui ceva? ;)

Uite schema pentru stergatoare.

post-2698-018077300 1287637704_thumb.jpg

 

in momentul in care am desfacut capacele de deasupta motorasului si am vazut modul de functionare, atunci mi-am dat seama care era treaba si am spus "informativ" ca era la "ora 3" manivela aceea ce face rotatii in sensul acelor de ceasornic.

Am facut o proba cu stergatoarele ridicate si mi-am dat seama cum functioneaza si cum ar trebui sa stea manivela aceea: la "ora 9" ... altceva nu am facut.

 

Problema aceasta am avut-o dupa ce au functionat stergatoarele aprox 20 minute, cat am mers cu masina pe o ploaie zdravana. Totusi nu inteleg cum s-a deplasat acea manivela pe axul de la motoras ca sa existe acest decalaj, si daca s-a deplasat de ce nu a "scapat" in continuare, in fine mi-am pus multe intrebari cu privire la aceasta problema pt ca fizic pare imposibil fara alte "urme si efecte". Ideea e ca am rezolvat.

 

SIncer sa fiu, sunt incepator in ceea ce priveste partea electrica a unei masini. Am vazut intr-un manual de service ca releul de la stergatoare este sub tabloul cu sigurante. Mi se pare ciudat ca aceste relee nu sunt puse unde poti umbla mai usor, trebuie sa o iei pe numarate de la stanga la dreapta a x-a cutiuta este releul de "nu-stiu-ce"...o sa verific din schema atasata de tine R3 - comutator control temporizare stergatoare. Banuiesc ca K9- releul pt stergatoare nu are cum sa fie din moment ce ele pe celelalte pozitii LO / HI functioneaza. Cum scot acel comutator care este defapt potentiometrul din bord de sub butonul pt lampa de ceata spate?

 

am facut poza in spatele tabloului de siguranta:

22102010018.jpg

22102010019.jpg

 

multumesc.

 

LE: mai am o problema, sa nu deschid alt topic o sa postez aici.

 

Ma enerva ca alarma pleca singura de nebuna si am taiat firele de la goarna.

A fost o lunga poveste cu taiatul cablului de la goarna: sunt 2 fire: rosu/negru. Prima oara am taiat cablul rosu si l-am pus pe un intrerupator si imi artea o siguranta de 15 mereu. Am pus intrerupatorul pe firul negru si tot la fel si am decis sa le tai de tot si sa le izolez. Am facut acest lucru si am observat ca dupa ce inchideam centralizat masina si umblam la portbagaj nu mai incepeau semnalizarile sa licare (practic atunci tipa si goarna). Si m-am gandit ca cine stie ce s-o fi intamplat.

Astazi din greseala tot apasand pe un buton de la telecomanda, am deschis portbagajul in aceeasi faza (dupa ce inchideam centralizat) si au inceput semnalizarile sa licare. Mi-am dat seama ca alarma era oprita din telecomanda si problema e ca nu stiu cum sa o opresc si cum sa ii dau drumu. (daca as stii acest lucru as lega firele de la goarna la loc).

 

Nu stiu sa va spun ce alarma este dar va pot atasa poza de la telefomanda unde:

-butonul mai mare este pentru inchidere centralizate

-butonul mai mic pentru ... nu stiu exact

 

22102010024.jpg

 

Din cate am vazut pot sa inchid masina centralizat si pe butonul acela micut si probabil atunci se activeaza si alarma...nu stiu cum se activeaza la loc.. Daca apas pe butonul mic dupa ce masina a fost inchisa, incepe alarma sa tipe, daca mai apas odata se opreste dar tot activa este alarma...chiar nu stiu pt ca nu am un manual de utilizare...

 

Va rog sa va dati cu parerea pt ca as vrea sa leg firele de la goarna.

Edited by chrysstyann

Share this post


Link to post

pt cei ce vor citi mai departe acest topic:

 

pentru problema legata de pozitia INT pe stergatoare a scos releul cu cutia gri din poza de mai sus si l-am schimbat.

 

acum este totul ok!

 

cu alarma nu am rezolvat...o inchid din telecomanda dar fara sa fie activa alarma si pleaca singura, am urmarit-o de mai multe ori, la timpi aleatori pleaca singura fara sa fie vreun zgomot sau ceva anume cauza-efect!

Share this post


Link to post

Foloseste functia si nu mai amesteca topicurile. Ce legatura au functionarea stergatoarelor de parbriz cu alarma? Verifica tot montajul sau schimb-o.

Share this post


Link to post

Nu se incadreaza 100% in topic, dar pe aproape : dracia de sub stergatoare, acea masca neagra din plastic de deasupra capotei, am observat ca nu sta lipita de parbriz cum trebuie, e pe alocuri ondulata. Cum sa o determin sa stea lipita de parbriz? am incercat sa o repozitionez dar tot degeaba.

La voi cum sta?

Share this post


Link to post

Ondulata...

probabil de la caldura, soare etc, s-a deformat acel plastic...

Share this post


Link to post

Dar are unul, sau nu?

Share this post


Link to post

Are un cheder, intr-adevar, lipit de masca neagra, dar sta ca porcu` pe parbriz, cu spatii din loc in loc. O sa-i fac o poza sa va dati seama mai bine ce zic, dar daca si la Madkat e la fel...."asa e toate" atunci.

Share this post


Link to post

Eu am inteles despre ce-i vorba, la mine ste lipit. Parca si la cealalta Nexia tot lipit e.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Oooo, sa nu ne intelegem gresit. Nu-i lipit cu nimic de parbriz, doar sta lipit de parbriz, adica se muleaza cum trebue.

Share this post


Link to post

Cred in apa fierbinte, masca putin tensionata pe invers, doar putin, iar la remontare suruburile de prindere o va readuce la forma initiala. :-?

Share this post


Link to post

Asa am patit si eu cu grila aceea de la parbriz, se ondulase urat de tot. In cele din urma am cumparat una SH de Nexia, care vine lipita de parbriz :drinkers:

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post

Asa arata cea de Nexia, cu ce-i diferita fata de cielo?

post-20861-011622400 1288626336_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Haidi bre ca si asta din poza e cracanata. :rolleyes: Cam cum e si la cielo al meu.

La surubul din mijloc sta prost.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Mai, tu nu cauta defecte :P fa asemanarea. S-au se potrivesc doar la dafecte. :D

LE. Mesajul era pentru @madkat.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Haidi bre ca si asta din poza e cracanata. :rolleyes: Cam cum e si la cielo al meu.

La surubul din mijloc sta prost.

La fel e si la mine, problema e la mijloc. O sa stea asa pana o sa-mi cace mintea ceva sa o rezolv.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...