Jump to content
Sign in to follow this  
alex_popa

Probleme tehnice motor Lacetti

Recommended Posts

Salut.

 

Am tot citit si rascitit forumul si pana la urma m-am gandit sa pornesc acest topic pentru ca am probleme cu masina mea si prea multi mecanici m-au trimis acasa fara sa stie ce are (si electricieni printre ei).

De la reprezentanta Chevrolet din Craiova mi-am luat-o in freza rau de tot, am primit un raspuns de tot rasul de genul "calc-o mai tare ca e motor sport". Daca s-ar rezolva asemenea probleme in acest fel ce bine ar fi...

Am un Chevrolet Lacetti 2005, 1.6 16V benzina.

Anul trecut in februarie am luat-o si nu erau chiar atat de sugestive, dar vad ca se inrautatesc in ultimul timp.

Am luat-o cu o fluctuatie de turatie la ralanti (nu era foarte mare) pana in +-100 de ture. Am zis ca orice om care nu se pricepe foarte mult la motoarele noi (fost proprietar de Dacie 1310 si Fiat 850 Sport), ca defectul sta in bujii. Am schimbat bujiile, e adevarat erau cam arse desi masina avea doar 80000 km cand am luat-o (facuti in 4 ani e destul de bine).

Si au inceput problemele. Mai intai am descoperit ca fluctuatia a crescut in intensitate. Am verificat peste tot. Bujiile sunt bune (Bosch, ba mai mult, recomandate pentru Lacetti chiar de Chevrolet).

Turatia la ralanti se manifesta in 2 moduri: la aprinderea la rece a motorului, dimineata pranz sau seara, scade cand si cand pana la 300 ba chiar si 200 rpm, isi revine singura desi uneori in revenire ajunge la 900 sau chiar 1100. Am bagat si aditiv pentru curatarea injectoarelor in ulei la ultimul schimb. Degeaba.

Mi se aprinde sonda lamda in bord ca imi este lumea mai draga, si mai ales cand scade turatia la ralanti sub 300. Uneori mi se opreste de tot motorul si daca nu am grija sa merg cateva zeci de metri cu el in viteza si eventual fara ambreiaj moare la loc.

De cand am trecut pe ulei supersintetic vad ca sonda lamda nu se mai aprinde, sau sta foarte putin aprinsa si se intampla foarte rar (odata la 2-3 luni si sta 2-3 porniri de motor fata de odata pe saptamana si tinea cate 4-5 zile).

Eroarea pe toate testerele a iesit ceva de genul eroare senzor oxigen B1S2 (am citit printr-o carte tehnica de service a lacetti-ului ca ar fi bank 1 senzor 2) dar nu prea am inteles daca este vorba de IAT. La fel am inteles ceva de genul ca IAT-ul este un fel de debitmetru pentru ca aceasta masina nu are de fapt debitmetru ci doar acest Intake Air Temperature Sensor care cica ma costa pe la 700-800 RON.

Acuma ma gandesc la altceva: daca la rece face asta, la motorul cald de ce am aceeasi problema???

Am mai descoperit o problema acum cateva zile si o sa o detaliez:

- pornesc motorul (rece).

- apas pedala de ambreiaj si aud un suierat incet in motor dupa care daca accelerez fara a introduce in viteza pe la 2000-2200 RPM si iau piciorul de pe acceleratie, turatia scade pana la 2-300 RPM.

- ridic piciorul de pe ambreiaj cand turatia este mai mica decat normala si turometru isi revine la 850 (pentru cateva secunde dupa care iar incepe sa fluctueze).

Si mai este una: la apasarea tot cu motorul in ralanti a pedalei de frana, am detectat fluctuatie de curent electric (scade intensitatea tuturor sistemelor de iluminare (interioara - bord, casetofon, butoane luminate sau exterioara, pozitie, faza scurta, lunga, stopuri, avarie, etc).

 

Ca un fel de cireasa de pe tort, mi s-a ars si beculetul din spatele indicatorului de benzina cat si cel de la bricheta. Aaaaa, si daca tot e sa fie circ, ceasul din bord nu mai functioneaza corect. Ramane in urma. Ma intreb, pot sa ii pun o rotita :) ))))???

 

Help.

Share this post


Link to post

 

 

Am incercat si acolo. Nu seamana prea mult problema lui cu a mea. La mine se subtureaza la ralanti in draci la rece cu sau fara clima. Individul vorbeste la un moment dat de delcou la espero. Poate ma insel dar nu cumva Lacetti are delcou automat controlat de CPU de bord?

Share this post


Link to post

Pai in 27 pagini, atit ai gasit? un individ si-un delcou? Cei drept, nu acum am citit topicul respectiv, de-mi aduc bine aminte, pe linga delcoul mecanic au mai fost si alte discutii.

Share this post


Link to post

Pai in 27 pagini, atit ai gasit? un individ si-un delcou? Cei drept, nu acum am citit topicul respectiv, de-mi aduc bine aminte, pe linga delcoul mecanic au mai fost si alte discutii.

 

 

Sunt o gramada de probleme si solutii acolo, in schimb la mine s-ar putea sa fie ceva electronic, nu mecanic. Ma gandesc sa nu fie cumva toate problemele pe care le am din cauza unui circuit sau releu. Ma gandesc cand spun asta la scaderea intensitatii luminilor masinii la apasarea pedalei de frana.

Share this post


Link to post

Bun. In primul rand nu ai notiunile de baza si incerci sa rezolvi o problema pe bajbaite. Nu exista martor de sonda lambda in bord. Eu as incepe asa:

1. Verificat baterie si incarcarea bateriei la rece, cu si fara consumatori, in sarcina si la relanti.

2. Verificat bujii (tare aia cu bujiile cam nasoale la "doar 80.000 de km", bujiile se inlocuiesc la fiecare 30000 km)

3. Verificat fise bujii.

4. Curatat corpul MTIA, clapeta de admisie foarte foarte bine.

Daca asta nu rezolva problemele treci mai departe la:

5. Verificat injectoare

6. Verificat sonda lambda.

Share this post


Link to post

Bun. In primul rand nu ai notiunile de baza si incerci sa rezolvi o problema pe bajbaite. Nu exista martor de sonda lambda in bord. Eu as incepe asa:

1. Verificat baterie si incarcarea bateriei la rece, cu si fara consumatori, in sarcina si la relanti.

2. Verificat bujii (tare aia cu bujiile cam nasoale la "doar 80.000 de km", bujiile se inlocuiesc la fiecare 30000 km)

3. Verificat fise bujii.

4. Curatat corpul MTIA, clapeta de admisie foarte foarte bine.

Daca asta nu rezolva problemele treci mai departe la:

5. Verificat injectoare

6. Verificat sonda lambda.

 

 

1 Bateria este destul de veche dar incarcarea a fost verificata si para verificata de multe ori pana acuma. Toti electricienii (4) au facut asta din prima.

2 Bujiile sunt schimbate (chestia cu odata la 30000 de km mi se pare cam exagerata. Daca ar fi vorba de bujii de 35 de lei setul (adica ce avea pe ea inainte), da sunt de acord cu tine. Doar ca pe astea ale noi le-am pus acum 15000 de km deci sunt in grafic si curate (verificate acum 1000 de km.

3 Fisele bujiilor NU le-am verificat (o sa fac si asta).

4. In nici un caz nu am facut asta.

5. M-am gandit de multe ori daca vreunul din injectoare o avea ceva. Au fost verificate in service cand am schimbat timoneria si uleiul de cutie in toamna.

6 Sonda lambda de regula nu prea ai ce sa verifici la ea. Si eroarea pe care mi-o arata comp de bord este senzor oxigen blocat. Ma gandesc ca asta nu are leg cu sonda ci mai degraba cu IAT-ul sau EGR-ul. Dar voi face si asta.

7. Problema ramane: de ce imi face figuri in apasarea franei, de ce mi se arde becul la bricheta. A, am uitat sa mentionez. Ceasul de pe bord uneori merge alteori nu. De mers merge intotdeauna cand motorul este pornit. Dar de seara cand bag masina in parcare si pana dimineata cand intru la loc in ea, in 40% din cazuri ramane ora care trebuie. In rest, ramane pe loc (este o problema de tensiune ceva). Sa fie si un releu dus? Sigurantele sunt schimbate (TOATE). Doar releele si fisele sunt cele originale.

Share this post


Link to post

Senzor oxigen=sonda lambda ;)

Fa ce ti-am zis, pas cu pas. Ramasul in urma al ceasului si celelalte probleme electrice pe carele semnalezi sunt specifice unei probleme a bateriei/sistemului de incarcare

 

Daca studiai manualul masinii ai fi vazut ca bujiile se inlocuiesc la 30.000 km. Pur si simplu atat e viata lor.

Share this post


Link to post

Curata corpul clapetei cu CarbCleaner spray si fa-i un Idle Learn. Si lasa termenii si senzorii in pace, ca postul initial este bun de "mi-a zis 2 vecini".

 

- in bord se aprinde temporar MIL-ul, datorita misfire la turatii sub cea de ralanti;

- sonda lambda se afla dupa galeria de evacuare, pe motor, nu in bord;

- eroare B1S2 nu exista, abrevierea se refera la un parametru vizualizat pe un scaner PC, iar cel care ti-a zis-o este ori prost, ori hot, sonda #2 n-are activitate la ralanti, doar dupa cateva minute de mers si atunci este o activitate mult redusa atata timp cat catalizatorul isi face datoria;

- nici alt senzor nu este defect, ai avea MIL aprins permanent si o eroare de genul Pxxxx pe scaner.

 

Ce fel de aditiv de curatare injectoare ai bagat in ULEI (!) la ultimul schimb ? Daca chiar ai facut asa ceva, nu mai porni motorul acela, schimba uleiul si filtrul imediat.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Curata corpul clapetei cu CarbCleaner spray si fa-i un Idle Learn. Si lasa termenii si senzorii in pace, ca postul initial este bun de "mi-a zis 2 vecini".

 

- in bord se aprinde temporar MIL-ul, datorita misfire la turatii sub cea de ralanti;

- sonda lambda se afla dupa galeria de evacuare, pe motor, nu in bord;

- eroare B1S2 nu exista, abrevierea se refera la un parametru vizualizat pe un scaner PC, iar cel care ti-a zis-o este ori prost, ori hot, sonda #2 n-are activitate la ralanti, doar dupa cateva minute de mers si atunci este o activitate mult redusa atata timp cat catalizatorul isi face datoria;

- nici alt senzor nu este defect, ai avea MIL aprins permanent si o eroare de genul Pxxxx pe scaner.

 

Ce fel de aditiv de curatare injectoare ai bagat in ULEI (!) la ultimul schimb ? Daca chiar ai facut asa ceva, nu mai porni motorul acela, schimba uleiul si filtrul imediat.

 

 

Daca nu ma insel, un lichid de curatare motor. L-au tinut 5 minute cu aditivul si uleiul vechi, au scos uleiul dupa asta, au bagat un ulei proaspat, au dat drumul la motor inca 10 minute, au scos si acest ulei si abia dupa asta au pus uleiul cu care circul si acuma. Nu stiu exact cum se numea aditivul, am sunat la reprezentanta de la Craiova si de la service mi-au recomandat operatia asta pentru ca aveam un tachete de admisie care batea putin. Au zis ca poate fi calamina depusa pe tacheti si sa ii curat cu acest aditiv. M-am dus cu hartia la vreo 2-3 service-uri de schimb ulei, am gasit la al 3-lea exact acel tip si i-am facut operatia. Ca un lucru pe care l-as mentiona, a mai batut tachetele vreo 20-30 km dupa care a inceput sa toarca precum pisica motorul. Simteam si la pedala la acceleratie gatuiala de la el la plecarea dintr-a intaia de pe loc. Nu o mai simt. Si poate o fi sau nu ceva bun, nici becul galben din bord nu se mai aprinde de atunci incoace decat foarte rar (am spus cand in post-ul initial). Sper ca ceea ce am facut sa nu dauneze, atata timp cat motorul chiar se simte revigorat dupa operatia asta si pot spune ca merge mult mai cursiv si fara bataie la tacheti.

Apropos de mi-au spus 2 vecini, pot sa spun doar ca atunci cand vine vorba de bagat mana in buzunar pentru masina, sunt foarte "zgarcit". Trebuie sa imi confirme mai multi oameni un anumit defect inainte sa ma apuc sa dau banii. Prea multi in jurul meu aud zilnic ca "si-au luat teapa" prin service-uri, schimband piese, platind manopere excesive sau alte operatii costisitoare doar pentru ca UN SINGUR mecanic a zis...

De pilda, din ceea ce vad, nu prea cred ca mi-am luat tzeapa sa zic asa, punand o intrebare aici pe forum. M-a costat zero si am o gramada de operatiuni din care cel putin una s-ar putea sa ma ajute in timp ce maestrii pacalelilor (sau inginerii de service dupa cum i-as numi pe 80% din ei), altceva nu au facut decat sa sara cu ce TREBUIE SCHIMBAT.

 

Acuma ar fi o chestie pe care am remarcat-o. Am fost afara doar sa verific bornele de pe baterie. Pot spune ca + era plina de "dero". Cand zic plina, spun ca nu se mai vedea borna de acel praf alb. Bateria spre rusinea mea nu am verificat-o de ceva timp. Este adevarat ca nu avea probleme, dar este un Banner care sa tot aiba vreo 4 ani. Si nu am mai verificat-o de ceva timp (3 luni) pentru ca ultima oara am si uns-o cu vaselina la borne si are capac deasupra. Stiu, la faza asta imi merit rusinea. Doar ca acel oxid poate sa insemne si altceva. Am facut testele si cu o baterie noua si cam acelasi lucru iese, adica nu simt nici o diferenta. Mai am o sansa, o sa pun o Varta noua cred ca pe la sf lunii o sa o cumpar. Pana atunci in schimb, ma mai gandeam si la un raspuns pe care l-am gasit pe forumul opel. Cineva raporta exact aceleasi fluctuatii de turatie ca la mine. A schimbat doar un singur lucru: releul principal (main relay). Ca prin minune cica i-au disparut toate problemele. In alta parte am gasit un alt individ care doar a dezoxidat senzorul IAT (cica avea un contact imperfect. Altul a curatat EGR-ul. Samd. O sa respect in schimb mai intai pasii de aici, dar pana la verificat injectoarele o sa pun un nene sa curete bine de tot toate fisele si toti conectorii. Mi-e sa nu fie vreun contact imperfect pe undeva totusi. Ma gandeam si la releul de la alternator sa il verifice. Poate si ala are vreo problema. La Lacetti nu prea am auzit de moartea diodei, sau alte prob de alternator.

 

Mai am o intrebare pentru toti cei care vizualizati postul asta:

 

Exista acele interfete de diagnoza pentru masini (unele vin cu tester altele sunt pentru conexiune la PC) prin USB am vazut mai nou desi cele mai multe sunt seriale.

Sa zicem ca as vrea sa cumpar una. Recomandari de producator? Si deasemenea un soft de diagnosticare auto care sa aiba si Lacetti in optiuni sau Suzuki Forenza Reno ca este acelasi lucru? Stie careva ceva? A testat cineva vreun asemenea soft?

Costuri? Merita?

 

 

Share this post


Link to post

Daca vrei a obtine informatii corecte, trebuie sa folosesti si tu termenii corecti. Un aditiv de curatare motor nu este un aditiv de curatare injectoare, cum ai postat.

 

Altfel, daca te indoiesti de orice informatie primita, ajungi si ramai in situatia actuala, repetand ce au facut altii pe alte masini, cu alte defecte.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ma indoiesc cand un mecanic sau un inginer de service se uita la tine cand ii spui ce problema ai cu masina, dupa care imediat iti spune ca iti trebuie 20 mil sa iti cumperi o piesa, fara sa puna mana macar pe masina. Mi se pare putin jenant sa nu incerce mai intai sa vada cu ochii lui si sa asculte cu propriile urechi inainte de a-ti trimite nota.

Da, permite-mi sa ma indoiesc de ei. Nu, permite-mi sa nu ma indoiesc de acest forum de pilda, unde, printre sute si poate mii de oameni ca mine care cunosc mai putine lucruri, sa mai dau si de cate un om luminat sau care a avut aceeasi problema. Si poate acest om sa imi rezolve problema fara sa dau bani pe la mecanici. Daca trebuie, OK. Daca nu, atunci de ce sa nu incerc? Exista riscul sa stric ceva in masina din aceste verificari/curatari? Zic ca nu. Mai ales ca le fac pe masina mea si nu pe a altuia.

Apropos de lichidul de curatire motor, scria si pe el si mi-au spus si de la reprezentanta de la Craiova ca acea solutie curata SI injectoarele si ca este cea mai buna la ora actuala pentru asa ceva. Plus ca a fost vreo 16 lei acea solutie. ;)

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Cum sa curete o solutie injectoarele, daca ea se introduce in ulei ? Daca tu ai acceptat acest lucru, unii dintre noi nu accepta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa nu fiu inteles gresit. Nu sunt adeptul "ieftinului". Am bagat mana adanc de tot in buzunar in prima luna cand mi-am luat masina. Am schimbat toate amortizoarele, flansele pe fatza, placutele, caseta de directie cu totul (avea mici probleme), bucsele cu tot cu brate, tije etc, pivotii inferiori, bieletele antiruliu, filtrele (logic la 20.000 km) in afara de cel de ulei care il iau la schimb). Am cumparat special si un scut de motor pentru ca am observat aceasta lipsa a scutului din prima secunda cand mi-am luat masina si vreo 2 saptamani am fost bolnav ca nu gaseam pe nicaieri. Nu de alta dar drumurile sunt cum sunt si o piatra in baia de ulei nu m-ar face foarte fericit. Am gasit un scut pentru ea pe care am dat vreo 9 mil (daca nu ma insel pe la shop4tunning sau ceva asemanator). Si nu sunt tocmai genul de sofer cuminte cand vine vorba de gadilat pedala de acceleratie.

Vreau sa rezolv problemele astea cat mai repede si cat de ieftin o fi posibil pentru ca urmeaza crima si pedeapsa la capitolul tuning dupa asta. Turbo lvl2, supercharger, intake de aer cald/rece, radiator sport, ionizator, catalizator si galerie sport, body-kit s.a. Cam una peste alta vreo 8000 de euro. Pana la butelia cu NOS sa aiba tot pe ea.

Si spre deosebire de alti impatimiti ai tuning-ului care il fac doar pentru a goni ca idiotii cu masinile, eu o fac pentru protejarea si marirea duratei de viata a motorului. Nu zic nu, vreau sa vad si ce poate sa scoata acest 1.6 dupa ce termin. Dar nu inseamna ca dupa asta o sa imi lipesc un sticker pe geamul din spate cu WTCC Style (l-am vazut pe unul cu un BMW 316i cu asa ceva pe luneta si credeam ca nu o sa ma mai opresc din ras). Sunt adeptul vitezei atunci cand chiar am nevoie si cand este si permis (mai fac drumuri prin Italia din cand in cand) ;)

 

Cum sa curete o solutie injectoarele, daca ea se introduce in ulei ? Daca tu ai acceptat acest lucru, unii dintre noi nu accepta.

 

 

Sincer sa fiu nici eu nu inteleg cum, dar pana acuma cu tine cu tot suntem 2 care zicem asta :) ). Mai adu-mi cativa si promit ca ma duc cu topicul printat la toti care au zic ca da. :D

Edited by alex_popa

Share this post


Link to post

Daca stii principiile de functionare si constructive ale unui motor MAS nu-ti trebuie absolut nimic printat ca sa dovedesti ca un aditiv pus in ulei nu poate curata injectoarele sau ma rog, le curata la fel de mult cat curata un adtiv de combustibil filtrul de ulei...

Fisele se verifica prin demontare, inspectarea vizuala a izolatiei si masurare cu multimetrul.

Curata corpul MTIA, fa un idle lear corect, verifica fisele si vezi daca mai ai probleme ulterior.

Cat despre restul viselor tale, da-mi te rog voie sa :) ).

Share this post


Link to post
... pana acuma cu tine cu tot suntem 2 ...

Nu suntem doi, mie nu mi-au spus asa gogomanie. Faptul ca circuitul de ulei n-are legatura cu injectoarele de benzina tine de ceea ce englejii numesc common sense, nu trebuie demonstrat.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca stii principiile de functionare si constructive ale unui motor MAS nu-ti trebuie absolut nimic printat ca sa dovedesti ca un aditiv pus in ulei nu poate curata injectoarele sau ma rog, le curata la fel de mult cat curata un adtiv de combustibil filtrul de ulei...

Fisele se verifica prin demontare, inspectarea vizuala a izolatiei si masurare cu multimetrul.

Curata corpul MTIA, fa un idle lear corect, verifica fisele si vezi daca mai ai probleme ulterior.

Cat despre restul viselor tale, da-mi te rog voie sa :) ).

 

 

Apropos de vise, unele piese le am deja pe balcon ;) . Doar ca de montat vor fi facute la C&C in buc. Pe aici in schimb vreau sa imi rezolv restul problemelor. ;)

Btw, gasisem undeva pe un forum si am formatat compu si nu mai am adresa, un nene din spania parca se lauda ca se potrivesc cui pe cui sa zic asa piesele de Reno cu astea de Lacetti. In principiu e cam aceeasi masina, dar imi vine greu sa cred. Mai am o problema pe care nu am inteles-o. Plus ca el zicea ca acuma conform comp de bord are Suzuki Reno, nu Optra... Este posibil sa faci resoftare si din Chevy Lacetti sa iti apara Suzuki Reno fara sa schimbi si chip si poate chiar comp de bord? Intreb doar... Mie mi se pare cam SF, nu de alta.

Share this post


Link to post

E aceiasi masina, Optra-Lacetti-Nubira-Forenza sau Lacetti-Reno. Difera denumirea functie de piata. Iar motorizarile si automat ecm-urile sunt identice. Dar asta nu face obiectul prezentului topic.

Sunt curios, la vremea potrivita, sa ne spui ce kit turbo pui tu pe motorul de 1.6...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

 

Apropos de lichidul de curatire motor, scria si pe el si mi-au spus si de la reprezentanta de la Craiova ca acea solutie curata SI injectoarele si ca este cea mai buna la ora actuala pentru asa ceva. Plus ca a fost vreo 16 lei acea solutie. ;)

 

din ce cunostinte 'vagi' am eu , injectorul foloseste la alimentarea motorului cu combustibil si nu la alimentarea cu ulei . si atunci cum ti-au facut schimb de ulei si ti-au curatat injectoarele in acelasi timp cu un sg aditiv ? pentru ele iti trebuia un aditiv de pus in rezervor nu in baia de ulei :P asta pare a cheltuiala inutila

Share this post


Link to post

Ma bag si eu in discutie ca poate il convingem pe om sa nu isi strice mai rau masina :) )

 

1. Aditivul de pus in ulei cum ti-a spus toata lumea nu curata nici mama supapei, nici mama injectorului. Aditivul de ulei nu face altceva decat sa curete baia de ulei si "traseele de ungere". Se pune in uleiul vechi, se porneste motorul si se lasa cateva min la relanti ca sa intre prin toate canalele si apoi se scurge f f bine uleiul contaminat (lasi masina cam jumatate de ora sa nu mai curga nimic). Apoi se toarna uleiul nou si gata. Daca n-ai scurs bine uleiul vechi, l-ai contaminat si pe ala nou si trebuie sa-l schimbi din nou. NU ARE NICI O TREABA CU CURATAREA SUPAPELOR PENTRU CA NU AJUNGE ULEI PE SUPAPE (decat daca ai motorul muci).

 

2. Aditivul care se pune in benzina curata supapele, injectoarele si depunerile de pe conducte din rezervor intrucat se pune in rezervorul de benzina. Dar poti sa ai ghinion si sa infunzi injectoarele mai rau daca pui aditiv intr-un rezervor murdar pentru ca se dizloca gunoaie care ajung in filtrul de benzina si injectoare. Singura curatare a injectoarelor pe care eu o consider cu adevarat eficienta este cea cu ultrasunete. oricve ar spune orice mecanic, crede-ma ca nu exista alta metoda mai buna (nici o substanta minune nu poate dizloca depunerile asa cum o face curatarea cu ultrasunete). Dar si aici trebuie sa fii atent la mesterul roman sa iti schimbe garniturile dintre injector si galerie.

 

3. Nu te mai lua dupa oameni care au masini vechi, ca aia deobicei nu stiu ce spun. Si eu aveam 2 mari mesteri in bloc si numai sfaturi aiurea imi dadeau cand aveam vechea Dacie, nici nu vreau sa ma gandesc la ce mi-ar spune la Nubira.

 

4. Verifica daca bujiile care le-ai pus tu sunt chiar compatibile cu motorul tau. Bujiile Bosch care se vand la noi sunt 90% niste shtifturi ordinare. Te incanta cu 4 electrozi, dar merg mai prost cele cu un electrod. Uite ce scrie la Bosch pe site: "Severe engine damage may occur if the wrong spark plug is installed. This plug specification chart is provided to show spark plug characteristics only. It is not intended for use as an application guide. Consult your owners’ manual for the proper spark plug(s) for your engine or use the engine look up feature on this site." Eu nu am gasit bujii pt masina ta la ei pe site.

 

5. Fa exact ce ti-a spus Mircea (eu am invatat multe de la el) si exact in ordinea asta ca sa reduci costurile :

"1. Verificat baterie si incarcarea bateriei la rece, cu si fara consumatori, in sarcina si la relanti.

2. Verificat bujii (tare aia cu bujiile cam nasoale la "doar 80.000 de km", bujiile se inlocuiesc la fiecare 30000 km)

3. Verificat fise bujii.

4. Curatat corpul MTIA, clapeta de admisie foarte foarte bine.

Daca asta nu rezolva problemele treci mai departe la:

5. Verificat injectoare

6. Verificat sonda lambda."

 

Si fii atent la verificarea fiselor de bujii ca nu se face ca la Dacie cu scanteie data pe blocul motor (distrugi bobina). Trebuie sa iei manualul de service si sa citesti ce rezistenta trebuie sa aiba fisa. La Nubira din cate imi aduc aminte este intre 11kOhm si 12kOhm. La bujii ia codul si uita-te pe net sa vezi daca sunt pt motorul tau. Eu fac pariu ca nu sunt.

 

Banuiesc ca ai deschis topicul ca sa fii ajutat si toate sfaturile pe care ti le-au dat oamenii de aici sunt corecte si reprezinta cea mai scurta cale ca sa iti repari singur masina. Nu mai te lua dupa persoane neavizate, mai bine invata si rezolva singur problemele. 90% din mecanicii din Romania nu ar face decat schimburi de ulei si de placute de frana, nici-unul nu mai are chef sa munceasca cu adevarat.

 

Bafta!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut.

......

Am luat-o cu o fluctuatie de turatie la ralanti (nu era foarte mare) pana in +-100 de ture. Am zis ca orice om care nu se pricepe foarte mult la motoarele noi (fost proprietar de Dacie 1310 si Fiat 850 Sport................................................................................................................................................................................................La fel am inteles ceva de genul ca IAT-ul este un fel de debitmetru pentru ca aceasta masina nu are de fapt debitmetru ci doar acest Intake Air Temperature Sensor care cica ma costa pe la 700-800 RON.

 

Help.

 

Am avut şi eu o problemă asemănătoare, dar nu cu lacetti-ul ci cu un audi A3 benzinar, de unu-şase :) )

vestea proastă e că era din debitmetrul de aer, sau cum s-o chema.

Iniţial mi l-o curăţat "nea vasile" şi s-o îmbunătzăţit dramatic situaţia, adică fluctua mai rar şi numai la început, cu motorul rece, sau cu el obosit, după o zi întreagă de pedalat prin oraş. Dar nu mai fluctua aiurea la stopuri, de ziceau alţii că dau şpriţuri la motor cu injecţie.

Odată schimbată măgăoiaia aia, la care eu am să continui să-i zic debitmetru, hiba o încetat.

bafată

Share this post


Link to post

- "debitmetrul" de pe Audi este un cantar (MAF), genereaza un semnal proportional cu masa aerului aspirat de catre motor;

- motoarele Daewoo n-au MAF.

 

 

- IAT-ul este un senzor de temperatura (nu debitmetru), un rezistor cu rezistenta electrica cu variatie negativa in raport cu temperatura, nu are legatura cu turatia de ralanti si costa de 4x mai putin decat s-a scris;

- de turatia la ralanti este responsabil IAC, o electro-valva si nu un senzor cum scrie un celebru moderator de pe clubchevrolet (celebru prin ce scrie despre lucruri/fapte inexistente);

- daca n-are IAC, atunci motorul de Daewoo are MTIA, un dispozitiv electric de control al clapetei de acceleratie.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Salutare

 

Am si eu o problema cu masinutza mea un Chevrolet Lacetti 1.8i. I sa aprins martorul ceck engie si are consumul foarte mare. Din ce am inteles se pare ca este sonda lamda care da consumul.Din ce am inteles catalizatorul masini a fost schimbat stiu care si el o sonda inauntru dar cea principala este lamda nu prea ma pricep daca stie cineva mai bine sa ma corecteze

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Un scan de motor s-a facut?

Share this post


Link to post

Daca nu te pricepi eu zic sa te duci la un service ce poate sa-ti faca o diagnoza. Sa schimbi senzori pe de rost e o cheltuiala inutila.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...