Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Probleme Racire Tico

Recommended Posts

Oricum vei ramane cu trauma ca ai un motor calat / calit / prajit samd.

Uleiul trebuie sa il chimbi oricum ca s-a ars + ca are apa / garnitura la fel.

NU merita riscul.

Cu 1 mil. se gasesc rampe care sa ti-o ia.

Merita comparativ cu banii de reparatie + ca la mine nu se bulise de tot, motorul mai pornea, facea urat dar mergea, adica nu era tot de aruncat.

Dar daca se duce tot... e mai scumt decat tico.

Share this post


Link to post

Pai motorul nu s-a calat ,eu asa am inteles ,o poate duce si tractata ori se poate repara la domicliu ! :thumbl:

Motivul arderii garniturii a fost nefunctionarea electroventilatorului ? La bord exista aparat care indica temperatua si mai este un beculet rosu care ar fi trebuit sa se aprinda !

Edited by ToPser

Share this post


Link to post

La mince cand s-a dus motorul la garla NU se incinsese incat sa intre pe rosu, era inca in regim normal, mergea normal doar ca scotea fum ca dracii.

Senzorul de temperatura functiona ok.

Buba e ca l-am oprit si i-am pus apa rece si apoi l-am pornit si a facut clant si ma rog.. am mai scris.

Parerea mea ramane : sa NU mai il porneasca pana nu il repara !!!

Riscul ii apartine !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Salut,mi-am luat si eu de curand un tico si am mers cam 2 saptamani cu el dar de curand numai porneste gmv-ul,am miscat niste fire pe-acolo si a pornit din nou dar nu ptr mult timp si daca merg asa cu el nepornit fierbe apa din borcanas,ma gandeam sa il pun direct la contact.Aveti vreo solutie?multumesc.

Share this post


Link to post

Fierbe apa in borcanas..sau mai degraba vine aer din instalatie?Nu cred ca poate sa fiarba apa in borcanas.Daca vine aer in asemenea hal,cred ca ai o problema pe la garnituri/galeria de admisie/pompa de apa.Senzorul de temperatura din bord ce spune?Unde sta acul?Termocupla poate sa fie defecta..

Direct la contact e o prostie..poate pe vreun buton ca sa-l pornestu tu cand simti ca trebuie..mers bara la bara,etc.Mai stiu pe unul de aici care si-a facut acest lucru.

Eu la un traseu de 126 km zilnic,cu traseu oras mai moderat,daca il aud ca porneste odata la 3 zile e minune.Exceptie zilele caniculare,cand il aud la fiecare semafor.

Share this post


Link to post

Am o problema.Acum 3 luni am desfundat galeria de admisie + spalaturi +schimb de antigel ,antigel de 7 ron litru,albastru :wallbanger: ,cred ca cel mai prost care eram in stare sa il bag in instalatie,deoarece la nici o luna isi schimbase culoarea spre caramiziu.Zilele trecute s-a colmatat din nou galeria de admisie:acul de temperatura refuza sa se mai ridice si functiona turata in draci masina,cele doua furtunase din stanga carburatorului care duc la soc erau complet reci.Am luat antigel direct din magazin dedicat daewoo si m-am apucat de schimb.Problema cea mai mare care o am este rugina pe care am gasit-o in instalatie.Efectiv tot radiatorul este rosu..chiar si dupa 6..8 spalari a instalatiei printre care o spalare efectuata cu otet.In borcan era o pasta vascoasa cam de un deget depusa.Cu toate acestea am reusit sa decolmatez,acum motorul merge din nou perfect/indicatorul din bord functioneaza.

Exista vreo solutie prin care sa scot rugina din radiator in afara de schimbat?Radiator flush 2+2 nu a fost bun de nimic in aceasta chestiune.Chiar nu am chef sa-mi mai bage mizerie prin alte parti.

Share this post


Link to post
Exista vreo solutie prin care sa scot rugina din radiator in afara de schimbat?Radiator flush 2+2 nu a fost bun de nimic in aceasta chestiune.Chiar nu am chef sa-mi mai bage mizerie prin alte parti.

 

 

Exista. Daca ai timp si rabdare.

Se decapsuleaza cu grija cele 2 capace negre de plastic pe care radiatorul le are sus si jos cu ajutorul unei surubelnite plate si al unui patent si se scot capacele. Merge si daca e scos doar unul. Apoi se pot curata lejer coloanele radiatorului cu o fasie de tabla cam de 1 cm latime si 0.5 mm grosime introdusa prin ele, detergent, jet de apa, etc. dupa care poate fi usor recapsulat cu un ciocan mic. Etansarea nu e o problema, cele 2 capace sunt puse pe radiator pe niste garnituri de cauciuc. E incredibil cat jeg este depus in coloanele radiatorului.

Eu personal nu am facut asa ceva, dar am vazut procedeul asta practic la radiatorul de Tico si desi e migalos si ia timp nu mi se pare greu de aplicat si daca ar fi nevoie asa as face.

Share this post


Link to post

Sal`tare

Mai fratilor ajutati-ma si pe mine ca nu mai suport ... completez non stop cu antigel si degeaba ... radiatorul este gol iar fasul de expansiune il gasesc mai tot timpul plin... iar apa se incinge de mama focului... ce pot face? care sa fie problema? Multumesc

Share this post


Link to post

Cel mai probabil pompa de apa, verifica daca nu-ti curge antigel pe la capacul distributiei.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pierzi apa si vasul de expansiune este plin ? Schimba busonul radiatorului ,este defect si nu lasa sa treaca apa din vas in radiator,circuitul de racire prinde aer datorita pierderilor,apa pierduta nu este inlocuita si motorul se supraincalzeste !

Share this post


Link to post

Salut,am si eu o problema legata de racirea la tico,nu stiu ce sa ii mai fac,adica mergeam linistit pe strazile capitalei cand deodata a crescut nivelul la apa,a ajuns pe rosu.Am probat electroventilatorul care este functional,am cumparat o noua termocupla,am verificat releul,am scos termostatul si...dupa toate astea aceeasi problema:Nu porneste electroventilatorul,cand acul de la bord ajunge pe rosu.Momentan am pus un intrerupator pe firele de la termocupla si il pornesc manual.Marea problema e ca in bucuresti trebuie sa il tin pornit tot timpul,si nu vreau asta.Ma poate ajuta cineva macar cu o idee?

 

 

Share this post


Link to post

Ce inseamna ca "a crescut nivelul la apa, a ajuns pe rosu"? Te referi la faptul ca a crescut temperatura agentului de racire si ca acul indicatorului de temperatura a ajuns pe rosu? Sau a crescut nivelul lichidului in vasul de expansiune?...

Verifica siguranta corespunzatoare ventilatorului. Poate e arsa...

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Salut! M-a rugat un cunoscut sa ma uit la Tico-ul lui (1998, SX) pentru ca nu functioneaza cum trebuie electroventilatorul. Simptomele sunt foarte ciudate pentru ca electroventilatorul porneste daca masina este lasata la soare chiar daca motorul nu a fost pornit in acea zi. In cazul in care motorul este pornit ventilatorul porneste repede si nu se mai opreste absolut deloc chiar dupa oprirea motorului. Masina trebuie lasata cu borna scoasa pentru a nu descarca acumulatorul. Releul ventilatorului a fost schimbat de proprietar si nu a aparul nicio modificare. Suspectez sonda de temperatura pentru ca nu functioneaza nici indicatorul de temperatura din bord. Aveti idee pe unde sa ma uit? Multumesc!

Share this post


Link to post

Sonda care porneste electroventilatorul se afla montata in carcasa thermostatului(cap-water thermostat),pe cand sonda care indica temperatura la bord se afla montata intr-o cavitate a galeriei de admisie unde ajunge apa care incalzeste carburatorul.De fapt acolo sunt doua sonde identice la modelul SX este folosita numai una .Daca pe bord acul nu ajunge in regim normal macar la 1/3 din scala apartului suspectez proasta circulatie a apei pe traseul chiulasa -soc automat -caviatea galeriei de admisie -retur pe calorifer. Pun pariu ca nici socul automat nu functioneza cum trebuie !

Share this post


Link to post

Am si eu o mare problema cu ticoul, ieri seara dupa ce am mers cam toata ziua cu masina, la un semafor am vazut ca iese abur de sub capota (am crezut ca este fum), am aruncat un ochi pe ceasul de temperaturea si era pe rosu, am oprit repede pe dreapta si fierbea apa in ultimul hal si am constat ca electroventilatorul nu a pornit, am scos repede mufa, am legat 2 fire pe direct la baterie si a luat-o, as vrea sa stiu acum care este traseul lui, nu am vazut nici o termocupla pe radiator in sine, doar firele de alimentare ale electroventilatorului care se duc undeva in spatele carenajului. Credeti ca a ramas termostatul blocat pe inchis si nu a mai ajuns apa la termocupla nemaiprimind astfel curent elv-ul ? Siguranta am verificat-o ( din panoul de sub bord) si nu este arsa...

 

Ps: e prima data cand am probleme cu racirea, nici macar apa nu mi-a pierdut vre-o data din vas sau alte prostii

Edited by sebastyan2001

Share this post


Link to post

Termocupla care porneste electroventilatorul se afla in corpul termostatului ,releul pe undeva prin partea stanga fata in comp.motor,urmareste si tu firele .scoate cupla dinn termostat si fa un strap ,ar trebui sa se auda releul cum cupleaza !

Share this post


Link to post

Tocmai am venit de la masina, am gasit termocupla, am facut un strap, se auzea un tacanit (acum inteleg de ce, era releul) si a pornit si elv-ul, de aici trag concluzia ca ori termocupla este defecta, ori s-a blocat termostatul. Asa ca am sa imi iau termocupla sh deoarece noua am inteles ca este scumpa si termostat nou.

Mie imi era frica sa nu fie pe undeva firele intrerupte si sa nu gasesc locul, in trecut am patit asa ceva la opel (firele de la alternator) si la logan ( firele de la senzorii de abs), imi rosesera sobolanii firele :) .

 

Ps: Ce temperatura de deschidere sa aleg ? 88 de grade sau 82 de grade ? Ma gandesc ca 88 e bun iarna, dar imi este frica sa nu am probleme cu el la vara, producatorul aveti idee ce recomanda ?

Edited by sebastyan2001

Share this post


Link to post

Ia de 82, verile devin din ce in ce mai calduroase ,mai poti sa tragi inauntru doua fire cu un intrerupator paralel cu termocupla pt al porni manual ,vara poate fi util la mersul prin Buc!

Share this post


Link to post

Ma gandeam daca tot am ajuns in zona aia sa ii trag frumos 2 fire in caz ca mai am necazuri sa nu am probleme, totusi e posibil la mine sa se fi dus doar termocupla ? Am vazut ca scria pe aici pe undeva ca daca termostatu e blocat pe inchis nu mai ajunge apa la termocupla si nici la senzoru de temperatura ne mai mergand indicatoru de temp, la mine insa indicatoru merge, imi arata temp apei corect.

Share this post


Link to post

Leaga firele la ventilator si fa treaba cu strapul in termocupla ,daca porneste electroventilatorul circuitul este OK dar sonda este defecta ,daca se aude releul si nu porneste atunci releul este defect ,probabil are contacti arsi sau oxidati.Verifica si termostatul ,mai rar sa ramana inchis de obicei raman deschise !

Intradevar sonda (termocupla )din circuitul electroventilatorului este pozitionata dupa termostat,insa sonda care iti arata in bord temperatura se afla montata in galeria de admisie intr-o cavitate in care ajunge apa din circ de racire (pt incalzirea carb.)deci se afla montata in circ mic si ar fi trebuit sa-ti arate temp.mare in bord .de altfel acolo sunt montate doua sonde identice ,una nu este folosita (doar la mod cu aer, sau Euro 2)

Daca nu ti-a aratat temp ridicata aparaul din bord, se mai poate ca traseul apei sa fie infundat ,cea a ce implica si o functionare defectuasa a socului automat deoarece traseul include si termoelementul socului ! De fapt am mai scris despre asta !

Share this post


Link to post

Daca fac strapul merge perfect elv-ul, maine am sa vin la intalnire la tico club cu strap-ul deoarece nu am gasit inca termocupla, termostat-ul l-am comandat ca daca tot umblu in zona aia am zis sa fie si el nou, nah are niste ani si nu se stie nici o data.

Share this post


Link to post

Am cumparat ieri termostatul, 22 lei original gm cica, l-am schimbat si totu pare ok. Termocupla nu am mai schimbat-o ca era scumpa (98 lei) si vad ca acum porneste ok elv-ul. Am sa monitorizez apa o perioada sa nu ma trezesc iar cu probleme.

Share this post


Link to post

sugestie:

cand vi se mai blocheaza termostatul pe inchis, dati caldura la maxim, iar ventilatorul pe treapta 3.

a mers la mine vara, in oras.

Share this post


Link to post

E mai sanatos sa scoti imediat termostatul, pana pui unul bun.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

stiu, dar in cazul ca nu ai cum sa-l scoti in momentul ala

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...