Jump to content
Sign in to follow this  
nightwolf

Ma Preg Sa Fac Un Drum Lung Iasi-buc

Recommended Posts

vineri plec la Buc cu Maty al meu euro 3

o sa fim 4 pers in masina

imi fac griji pt consum... sa nu scot vreun 7 % ca mi se duk toate planurile

acum am 2300 km in bord

 

ce imi recomandati sa scot un consum de maxim de 5%???

 

de unde sa pun gas

viteza maxima etc

 

 

scuze ca am postat aici... da nu am gasit locul potrivit

Edited by nightwolf

Share this post


Link to post

N-o sa scoti 5% decat daca impingi masina !...Daca vrei un 5,5 mergi tu frumos fara sa depasesti 100/h si fara sa turezi prea mult motorasul !...Si cat mai putine opriri !Ah si fara AC ca iti dai seama ca atunci CHIAR o sa impingi supozitorul !....Eu scot cam 7,2 cu AC pus medie 110/h da' singur in masina!

 

SUCCES!....

Share this post


Link to post

Daca nu depinde de vreme si de masina, consumul il face soferul. Daca ai ocazia sa mergi cu o masina care-ti afiseaza consumul instant o sa vezi ca atunci cand calci pedala de acceleratie creste si consumul rapid. (la o plecare de la semafor in care vrei sa-l faci pe cel de langa tine te duce si la 25 litri, repet consum instant, cu o masina cu motor de 14 litri)

Toata filozofia este sa mergi cat mai constant, iar ca viteza intre 80-90 km/h, parerea mea.

Eu am facut, cu Tico, un drum Bucuresti-Busteni-Bran-Brasov-Bucuresti si am scos in medie 4.5, cu patru persoane adulte cu bagajele in brate, ca porbagaj ... poate cu ploile de primavara sa-i creasca.

La benzina eu sunt fan OMV, fac plinul chiar cand ies din Bucuresti sa-mi ajunga si pt. intoarcere.

 

Drum Bun.

Edited by tribunul

Share this post


Link to post

La kilometrii pe care ii are masina ta, nu cred ca o sa scoti chiar 5, dar poti sa te apropii daca ai grija la citeva amanunte:

- nu pleca furtunos de pe loc. Acceleratiile sa fie cit mai line.

- geamurile pe cit posibil inchise. Altfel se schimba aerodinamica masinii (si nu in bine).

- mers cit mai constant cu 90-100 km/h (vit a V-a)

Cam asta ar fi. In rest, vezi sa fii odihnit si ai grija la radare. Daca esti in localitate si ai pe unu in fatza cu o masina mai bengoasa si care goneste, poti sa te tii destul de linistit dupa el, astia in general au detectoare.

 

Drum bun! :lavolan:

Share this post


Link to post

Sa mergi cu Domnul, e cel mai bun sfat.

Share this post


Link to post
Daca esti in localitate si ai pe unu in fatza cu o masina mai bengoasa si care goneste, poti sa te tii destul de linistit dupa el, astia in general au detectoare.

 

 

Pentru zona Bucuresti - Ploiesti bag mana in foc ca merge treaba asta bine de tot (da cred ca e valabil si prin alte parti) ... se numeste TEHNICA MAGNETULUI. O aplic de fiecare data si nu am furat-o inca ... Doamne fereste!!! ... acu vezi ce masina iti alegi pentru a aplica tehnica ... cele mai beton sunt jeep-urile ... ca na , sunt mai inalte si te acopera de tot ... :thumbl:

Edited by Zerro

Share this post


Link to post

Eu am scos consum de 5.5% extern cu 120+munti regim muncit si 5% Moeciu-Iasi si retur. Daca vrei consum minim asculta ce spune NFS ca zice bine. De asemeni drumul pana la Bucuresti e drept, are 4 benzi deci nu vor fi depasiri. Ai sanse la un consum foarte bun (sub 5.5% daca mergi calm :) >- ).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Pe Bucuresti - Adjud (230km) am scos cu Tico 5% fix, 2 adulti + 1 copil + o tona imensa de bagaje (full e putin spus). Pe aceeasi distanta, 6.6% cu Espero, aceleasi conditii de umplere. Si asta pentru ca folosesc continuu a 5-a. Cum sar de 55km/h, bag a 5-a. Si incerc sa merg cat mai mult asa, chiar si in localitati unde merg cam cu 55-57km/h (sunt foarte multe radare). Sincer, nu veni prin Ploiesti, drumul pe la Urziceni este, cred, cel mai bun din tara!

 

Aceeasi tehnica am folosit-o vara, pe Bucuresti - Vaslui si Bucuresti - Sebes (ambele peste 300km), cu AC doar in localitati, si aceeasi tehnica cu a 5-a (daca o fi vreo tehnica...). Consumul? Sub 8% cu Espero.

 

La benzina tot OMV, dar pe drum am mai bagat fara probleme de la Petrom Rm. Sarat sau Buzau. A, chiar si de la cel din Adjud.

Share this post


Link to post

tehnica magnetului... parca se numeste "in plasa"sau "la aspiatie".... adica sa gasesti unul care sa mearga constant si bine si te ti in spatele lui la o distanta nici prea mica sa nu fie pericol la franare dar nici prea departe ca sa beneficiezi de curentul de aspiratie..

am aplicat aceasta metoda de multe ori pe autostrada, cu tiristi si autocare si in general sant de treaba si semnalizeaza din timp ce fac ( depasiri si opriri)..

daca dai de unul care nu semnalizeaza depasirea , renunta... nu merita riscul pt economisirea unui litru de benzina..-

in rest mers constant la viteza de croaziere(85-95) si demarari lente..

Share this post


Link to post

Vipere, vezi ca omul are Matiz, 4 persoane, bagaj, 800cc, in rodaj. Cum sa bage a V-a imediat dupa 55 km/h ? Daca faci treaba asta la Matiz esti obligat sa calci mai adanc pe clapeta ? La matale, la cilindrea aceea merge masina si din inertie.

Share this post


Link to post

Revin si zic, am facut la fel cu Tico, si acum imi aduc aminte, asa m-a sfatuit si Mishu (prietenii stiu cine e Mishu si ce poate el...), si am scos 5%.

 

Iar tehnica se numeste "drafting" (nu "drifting"!) si vine din NASCAR.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Din cate stiu drafting-ul se face cand masina din spate are o distanta de 0.5-1.5 m fata de cea din fata si se aplica numai la viteze mari deci nu cred ca se aplica la masini de strada la 90km/h situate la 10-15m in spatele unei alte masini.

 

Eu pentru consum recomand benzina de Luckoil de 95, e foarte buna. Totusi cu 4 persoane si bagaje va fi greu sa scoti consum sub 6%.

Share this post


Link to post
Pentru zona Bucuresti - Ploiesti bag mana in foc ca merge treaba asta bine de tot (da cred ca e valabil si prin alte parti) ... se numeste TEHNICA MAGNETULUI. O aplic de fiecare data si nu am furat-o inca ... Doamne fereste!!! ... acu vezi ce masina iti alegi pentru a aplica tehnica ... cele mai beton sunt jeep-urile ... ca na , sunt mai inalte si te acopera de tot ...  :thumbl:

Se numeste MERS LA PLASA si o aplic de cand mergeam cu bicicleta dupa tractoare , autobuze etc prin oras (demuuult de tot cand eram mic).

Share this post


Link to post

tehnica asta functioneaza si reduce consumul instantaneu cu 1l-1.5l. tirurile sunt cele mai bune.

Share this post


Link to post

da, dar mai apare o problema: de unde stii ca scade consumul de ce mergi in spatele unui tir?....caci un tir in Romania din punct de vedere al legislatiei trebuie sa aibe limitator de viteza la 90km/h... Nu cumva de ce mergi cu aceasta viteza constant ai un consum mai mic? Din propria experienta...un drum extraurban, la consum inseamna viteza constanta de 90 - 100 km/h (la cielo, adica in jur de 2200 - 2500 RPM), fara acceleratii si franari violente, fara depasiri in scurt. Cu un Matiz la care nu s-a facut "rodajul"... motorul este strans si 4 pasageri, cred ca un consum de 5,5 ar fi o.ca. doar in conditiile de fata.

Share this post


Link to post
N-o sa scoti 5% decat daca impingi masina !...Daca vrei un 5,5 mergi tu frumos fara sa depasesti 100/h si fara sa turezi prea mult motorasul !...Si cat mai putine opriri !Ah si fara AC ca iti dai  seama ca atunci CHIAR o sa impingi supozitorul !....Eu scot cam 7,2 cu AC pus medie 110/h da' singur in masina!

 

SUCCES!....

 

 

7,2 consum extraurban??? :o .Ultimul meu consum mixt (3/4 extraurban, Vmedie = 110km/h + 1/4 urban) cu Cielo (cilindree aproape dubla si 1 cilindru in plus) am avut 6,8%

Share this post


Link to post

gata, am inteles... ma gandeam si eu ca 5% e un consum bunicel hi 6 maxim... avand in vedere ca la euro3 spune producatorul ca ar fi 4,2% extraurban sau.. mixt 5,3%.

Ideea ca o sa fie cel mai lung drum pe care il face maty al meu de cand l-am luat, si vreau sa-l mai plimb si eu putin pe afara ca in oras is satul.

 

O sa fac plinul din iasi, de la o benzinarie RAFO si o sa mai fac un plin in buc ca sa vad si un consum.

 

Maine e ziua cea mare.

Bafta multa si mersi pt sfaturi

Oricum o sa am un Whistler 1730 cu mine.

Share this post


Link to post

sa-ti spun un secret... asta nu e drum lung. lung e drumul de peste 600 de km pe drumuri nationale si 1200 pe autostrada...

Share this post


Link to post
O sa fac plinul din iasi, de la o benzinarie RAFO si o sa mai fac un plin in buc ca sa vad si un consum.

RAFO + benzinarie Bucuresti ? Altii mai seriosi n-ai gasit ?

Share this post


Link to post

:o fftopic: Faptul ca RAFO are probleme din cauza conducerii nu inseamna ca are si benzina proasta... Nu cred ca are sens sa deschidem o discutie pe tema asta, sunt din Onesti si stiu exact ce a facut RAFO si ce face! :o fftopic:

Share this post


Link to post

VIPER E adevarat ca Onestiul e orasul cu cele mai frumoase fete? Si mai multe? Ca am trecut si eu pe acolo acu 1 luna dar era 10 ziua si cred ca fetele frumoase nu se trezesc la ora aia :D

Share this post


Link to post
da, dar mai apare o problema: de unde stii ca scade consumul de ce mergi in spatele unui tir?....caci un tir in Romania din punct de vedere al legislatiei trebuie sa aibe limitator de viteza la 90km/h...

doughhhh! pai mergi cu 90 la ora in spatele unui tir si cu 90 la ora cand NU esti in spatele unui tir. te uiti la comp de bord (cine are) la consumul instantaneu in ambele cazuri. simplu.

Share this post


Link to post

Rationamentul e urmatorul: tirul disloca o mare masa de aer, iar in urma lui se formeaza un fel de "gol de aer", un fel de tunel (pe o distantza scurta). In acest "tunel" nu mai intalnesti rezistentza aerului (de care te lovesti cind n-ai nimic in fata), ca urmare motorul va depune un efort mai mic pt pastrarea aceleiasi viteze, deci se reduce consumul.

 

Totusi, nu va sfatuiesc, parerea mea ca tre' sa stai la max 5 metri de tir ca sa fii in tunelul ala, o distantza mult prea putin sigura.

Share this post


Link to post

nush ce avetzi voi cu rafo.. eu am testat cam toata benzina din iasi cu Maty, inafara de Lukoil.

Cu benzina de la Rafo se infinge super... aia de la OMV e naspa si se consuma mai repede, nu fuge nici de al naibii...in comparatie cu rafo... iar mai buna decat aia de la OMV e cea de la MOL.

Cu asta de la RAFO am obtinut consum de 7,44 urban , condus sportiv( mers f turat)

 

si in plus e 32.000 litru eu va spun sigur ca e cea mai buna, cei din iasi pot sa verifice, benzinaria e vizavi de fostul Gelsor

 

Lukoil m-a dezamagit pe Cielo.. oricum cand ma urc in cielo de pe maty... orice benzina i-as pune... fuge criminal fata de maty :D

Edited by nightwolf

Share this post


Link to post

Imi pare rau ca nu ti-am vazut topic-ul asta acu vreo 2 zile ca-ti mai dadeam si eu niste sfaturi, ca l-am facut de vreo 3 ori. :wallbanger: Acu e prea tarziu.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...