Jump to content
Sign in to follow this  
IriChev

Probleme GPL Aveo 1.4 16V Sedan

Recommended Posts

Salut.Am si eu o nelamurire in legatura cu un aveo 1.4 16v sedan.Recent i-am pus gpl,secvential.Si acum ma gandesc daca o fi meritat investitia , tinand cont ca a costat 22.500.000 Insa odata cu instalatia gpl, a cam aparut o problema.Mi s-a oprit motoru, turatia scazand brusc indiferent cat de tare apasam pedala de acceleratie,dupa nu vruia sa porneasca.In sf, dupa un tp a revenit la normal.Insa in ultimu' timp, am probleme de turatie, dar motorul nu se opreste.Pur si simplu scade turatia motorului,in timpul mersului,chiar si atunci cand stau pe loc.Tin sa mentionez ca Check-ul din bord este aprins inca de cand am pus gpl-ul.

In timpul mersului, face ca si cum nu ar mai primii gaz,ca si cum s-ar inneca,imi merge masina in "zvacuri".

Stie cineva ce ar putea sa aiba?

Ms.

Share this post


Link to post

Insa odata cu instalatia gpl, a cam aparut o problema.

Se pare ca instalatia ta nu este bine reglata sau montata. Mergi la firma care a instalat gepeleul sau la alta firma specializata.

Share this post


Link to post

Am fost.Toata nebunia asta cu turatia o face cand "i se pune ei".Ajung la reprezentanta, o face ala o tura sa vada despre ce este vorba, merge ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.

Zilele astea o sa fac o mica excursie pe la munte.O sa vad cum se manifesta la drum, daca imi face vreo problema.In orice caz, cand ma intorc, o sa trec pe la reprezentanta unde am pus gazu' sa se uite la ea.Sa o desfaca sa o puna din nou, sa nu imi mai faca asemenea "figuri". Sau cel putin sa o rezolve.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Salut,

Chestia asta cu gpl-ul e destul de tricky.Si eu am patit acelasi lucru(instalatorul ma aburea ca asa trebuie sa mearga) , cei drept cu un ford mondeo,si pana la urma mi-am cumparat cablu si am facut singur reglajul(am deja 9000km fara probleme).Din ce am observat eu , reglajul este incorect, mai exact calculatorul gpl nu copiaza complet mapa de benzina, si automat nu-si face reglajul corect nici pe gpl.Din cate stiu la Craiova aveti un service destul de bun(nordservice).Eu am soft pt stag 200, daca te ajuta si ai drum la Pitesti putem sa incercam sa ne uitam la ea.(free of charge )

Edited by ovidique

Share this post


Link to post

Salut.Stag 200-4 am si eu p ea.Tocmai ce i-am sunat pe astia de la gaz.Le-am zis treaba cu reglaju,cu calculatorul gpl,si au zis sa trec pe la ei sa se uite la masina.Normal este in garantie toata instalatia,sper sa nu ma mai puna sa scot din buzunar si alt monetar.In orice caz,sper sa fie doar din reglaj.Oricum mersi pt sfat si sper sa o rezolv cat de curand.Te salut.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Bafta.

Sa ne tii la curent cu rezolvarea.

Share this post


Link to post

pana la urma mi-am cumparat cablu si am facut singur reglajul(am deja 9000km fara probleme)

 

Ce fel de cablu,pe USB sau serial?Cam cat costa si de unde l-ai cumparat?

Si pe mine ma intereseaza sa umblu singurel la partea de soft a instalatiei.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Check-ul ti s-a aprins cu o probabilitate mare din cauza sondei lambda,ori nu a fost conectata corect(firul violet de la STAG se lipeste pe firul albastru de la mufa primei sonde lambda ).Fiind stag 200 ai treaba doar cu prima sonda nu cu a 2-a.Mapa de gaz ar trebui sa se ia automat dupa cea de benzina dupa autocalibrare...daca sunt diferente mari intre cele 2 mape atunci trebuie sa faci autocalibrarea cu un laptop in timp ce efectiv mergi cu masina(laptop-ul conectat in timpul mersului va suprapune cele 2 curbe ,calculele fiind facute de programul instalat pe el ACGASsynchro).

Share this post


Link to post

Asa arata o instalatie de GPL cu stag 200-4 reglata corect

post-2483-128007526578_thumb.jpg

post-2483-128007534573_thumb.jpg

 

Masina merge identic pe benzina si pe GPL iar consumul e aproximativ acelasi

 

 

Irichev ar trebui sa-ti pui masina pe un tester de GPL sa vezi daca iti lucreaza sau se vede sonda lambda

Share this post


Link to post

salut,

e cablu usb si livreaza prin curier in maxim 48 ore

http://www.autoscan...talatii_GPL.htm

Am achizitionat si eu interfata USB pt GPL(http://www.autoscan...talatii_GPL.htm) dar nu reusesc sa o fac sa mearga pe un STAG 200-4.Am instalat drivere pt.interfata, sistemul de operare o vede corect , se conecteaza cu ECU GPL cu motorul oprit iar cand pornesc motorul se blocheaza aplicatia AcGasSynchro.Daca pornesc intai motorul si apoi aplicatia ,nu mai vede ECU GPL. Daca incerc sa cuplez interfata cu motorul pornit nu o mai recunoaste sistemul de operare.Aveti idee care poate fi problema? Multumesc.

Edited by defragus

Share this post


Link to post

Din pacate asta e cu gpl-ul ai impresia ca ai dat lovitura insa nu se stie ce pierzi in final...o Nubira cu gpl montat din fabrica necesita segmentare la 60.000 km. Raman fan benzina!

Share this post


Link to post

Faptul ca acea nubira a avut probleme,nu inseamna o problema generala.Chiar si instalatia de GPL din fabrica poate sa nu fie reglata corect.Dar in general mersul pe GPL prelungeste viata motorului din multe motive:

1. GPL arde mult mai curat decat benzina,nu ai depuneri de calamina(care apare in special datorita sulfului prezent in benzina).

2. Temperatura de ardere e ceva mai mica(sper ca ati depasit ideea preconceputa ca GPL-ul arde supapele)

3. Uleiul de motor isi pastreaza proprietatile mai mult timp si nu se mardureste asa tare ca la mersul pe benzina.

4. Bujiile mai curate fara depunerile specifice benzinei.

5. EGR-ul curat , depuneri muuult mai mici atat pe evacuare,o sonda lmbda mai longeviva, cat si pe admisie .

6. GPL-ul are cifra octanica peste 100 , ECM-ul il va vedea ca pe o benzina de calitate superioara si va actiona in consecinta(va mari avansul la aprindere) deci diferenta de putere si cuplu intre benzina si GPL nu este sesizabila la o instalatie reglata corect.

 

Ca puncte negative:

1. O instaltie care nu e reglata corect poate duce la un consum mare,randament prost,masina puturoasa in general.

2. Daca nu mergi din cand in cand si pe benzina te poti trezi cu injectoarele de benzina infundate partial sau dupa un timp mai indelungat chiar nefunctionale.

3. Consum ceva mai mare pe GPL intre 0.5 si 1.5 L/100 km mai mult ca pe benzina,in functie de reglajul instalatiei(pentru cele reglate cat de cat bine).

Share this post


Link to post

Si eu am GPL pe Aveo 1.4 16v, instalatie Tomasetto cu electronica Stag 200, butelie toroidala de 41l si pana acum nu am avut nici cea mai mica problema cu ea, niciun bec aprins, absolut nimic!  A fost conectata la laptop doar dupa ce mi-au montat-o, s-a calibrat repede si asta a fost tot. Nu am mai dat prin service. Trebuie sa ma duc prin octombrie, pentru revizia de 6 luni.

 

Deci nu e normala problema ta, du-te peste ei si spune-le ca este o problema, sa nu te mai duca de nas!

 

 

Share this post


Link to post

Salut,

Eu am montat prin martie pe nubira2 tomasetto stag 300 plus si aceleasi probleme le aveam cu turatia: variatii cand o dedeam pe liber sau cand calcam ambreiajul sa schimb si il tineam mai mult murea cateodata. In rest nici un check aprins iar masina mergea excelent pe gaz. Regret ca l-am dat jos :wallbanger: . Suspectez IAC-ul sau calibrarea incorecta de acei meseriasi cu 2 clase unde am montato. Problema vad ca s-ar manifesta si pe benzina usor acum.

Sunt in unei instalatii GPL. :rolleyes:

Share this post


Link to post

salutare LAWR ...cati km ai decand ai bagat instalatia gpl ???

Share this post


Link to post

Aproximativ 20.000 km

Share this post


Link to post

va salut.de la ce firme alimentati cu gpl?(crimbogas)(lukoil)(moll).stima.

Share this post


Link to post

am trecut si eu la gpl de 2 saptamani ...am facut primi 1500 km -sunt multumit se conporta la fel k pe benzina ...consumul 11 % ..alimentez numai mol si lukoil de la 2 centre

 

 

Share this post


Link to post

Salut.Am si eu o nelamurire in legatura cu un aveo 1.4 16v sedan.Recent i-am pus gpl,secvential.Si acum ma gandesc daca o fi meritat investitia , tinand cont ca a costat 22.500.000 Insa odata cu instalatia gpl, a cam aparut o problema.Mi s-a oprit motoru, turatia scazand brusc indiferent cat de tare apasam pedala de acceleratie,dupa nu vruia sa porneasca.In sf, dupa un tp a revenit la normal.Insa in ultimu' timp, am probleme de turatie, dar motorul nu se opreste.Pur si simplu scade turatia motorului,in timpul mersului,chiar si atunci cand stau pe loc.Tin sa mentionez ca Check-ul din bord este aprins inca de cand am pus gpl-ul.

In timpul mersului, face ca si cum nu ar mai primii gaz,ca si cum s-ar inneca,imi merge masina in "zvacuri".

Stie cineva ce ar putea sa aiba?

Ms.

 

check-ul din bord il stergi daca scoti borna bateriei si o lasi 5 min. , iar referitor la beleau ta te sfatuiesc se mergi la service cu ea acolo unde ti-ai montat gpl-ul sa-ti faca setarile din nou , asta in cazul in care sunt capabili. , Ce consum ai la gpl?

 

 

 

 

 

 

 

Si eu am GPL pe Aveo 1.4 16v, instalatie Tomasetto cu electronica Stag 200, butelie toroidala de 41l si pana acum nu am avut nici cea mai mica problema cu ea, niciun bec aprins, absolut nimic! A fost conectata la laptop doar dupa ce mi-au montat-o, s-a calibrat repede si asta a fost tot. Nu am mai dat prin service. Trebuie sa ma duc prin octombrie, pentru revizia de 6 luni.

 

Deci nu e normala problema ta, du-te peste ei si spune-le ca este o problema, sa nu te mai duca de nas!

 

 

 

ce consum are , la al meu e destul de mare 13-15 , regim de taxi pe oras.

Share this post


Link to post

Am montat si eu instalatie tomasetto STAG 200. Nici un bec aprins pana acum, doar ca am o nelamurire.

Eu instalatia am montat-o in Buzau si astazi am fost in Galati la verificarea aceea la 1000 km. Am vorbit cu tipul de acolo, a facut o inspectare vizuala a instalatiei si gata.

Cind l-am intrebat de consum a zis totusi sa mai stau sa verifice si harta. Dupa ce s-a conectat a inceput istoria.

Harta e aproximativ aceeasi cu cea din poza de mai sus dar la mine semnalul de la sonda lamda nu e ca cel din poza sinusoidal. In plus mie imi indica o valoare mai mare de 3,8?

Tind sa cred ca nu a fost legat nici un fir la sonda.

Share this post


Link to post

Ai dreptate codeman, nu e legat firul de la sonda lambda la tine.

Ca sa te linistesti la STAG200 singurul rol pe care il are acel fir este pentru afisarea/citire valori, nu face nimic la amestec, consum,etc...

De la STAG300 in sus unele calculatoare de GPL folosesc semnalul sondei lambda, la STAG200 nu.

 

Daca ai un scaner pentru calculatorul masinii poti vedea acolo valorile sondei lambda. Pe GPL amestecul trebuie sa fie putin mai bogat, dar atat cat sa nu deregleze STFT/LTFT (toleranta maxima +/-10).

Daca obtii un 2-5% la LTFT fata de mersul pe benzina este ok, altfel ai o "tinta in miscare", de fiecare data cand treci pe GPL acele valori se modifica, cand treci pe benzina la fel. Dupa cum stii harta amestecului la GPL este multiplicata cu n (unde n trebule sa fie <2, preferabil maxim 1.6).

 

Bec aprins se face de la amestec incorect (prea sarac sau comutare prea rapida intre gpl-benzina-gpl, adica adica probleme cu stabilitatea relantiului in franare la semafor ori decelerare brusca). De obicei la amestec prea bogat pe gaz calculatorul masinii nu reactioneaza decat daca este atat de bogat incat ajunge lichid pe sonda, atunci reactioneaza cu check engine intermitent- pericol de incendiu.

 

Daca mai vrei detalii da-mi pm si vorbim.

 

In plus mie imi indica o valoare mai mare de 3,8?

Tind sa cred ca nu a fost legat nici un fir la sonda.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Si la STAG 200 ai posibilitatea sa legi sonda...dar numai sonda clasica, nu UEGO (cea cu 5-6 fire)...

La nici un STAG nu se foloseste semnal de pe sonda...

La Premium se citeste pe OBD valorile LTFT si STFT...si asta optional :)

In rest foarte bune observatiile.

 

 

Share this post


Link to post

cine nu stie sa instaleze nu instaleaza firul (service ieftine) se leaga si merge foarte bine stag200 ////3ani-----80000km recomand gpl consum :8 in oras

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...