Jump to content
Sign in to follow this  
Kalos_Waiting

Gpl Pe Kalos/Aveo/Lacetti

Recommended Posts

Mersi Tolin, stiu ca e un defect personal.

Eu sunt de principiu ca detaliile fac calitatea iar adunate rezulta esentialul.

Calitatea multumeste pulimea care nu vede mai departe de suprafata, esentialul este hrana zeilor. Oricate suprafete ai aduna, nu construiesti miezul cu ele. Foloseste-ti mintea la creatie, nu la executie !

Share this post


Link to post

Creatia fara o executie buna e ca apa in bocanci...

Share this post


Link to post

Executia fara creatie e ca futaiul fara femei.

Share this post


Link to post

"Ce zici tu acolo ca faci "bucati" se numeste intretinere, ca e mai complicat asta e alta poveste."

 

Ce zici tu se potriveste la Dacia 1300, cu mecanicul de la etajul1 in garajul de la coltul blocului.

La o masina noua daca merge bine ce dracu sa intretii in motor? Sa-l speli de depuneri?

In nici un caz daca nu ai dotarea unui service profi in garajul personal nu ai sa reusesti montarea/reglarea motorului ca cel din fabrica...

Daca la Cielo de exemplu s-au vazut cazuri de masini cu 300-400k cel putin cu motor nedesfacut ce sa cauti la un Chevy care nu are nici 100k?

 

Eu am zis sa verifice periodic din cauza ca foloseste GPL, nu sa regleze.

 

S-au vazut de toate si cu 500.000 km si crapate sau bubuite.

 

1. Pe orice masina care are Euro3, Euro4 sau Euro5 nu se poate omologa decat instalatie secventiala. Cum Euro3 nu se mai fac de ani buni, rezulta ca omul era oricum obligat sa isi puna instalatie secventiala, deci observatia ta, conform careia si-a pus doar o instalatie mecanica pe masina pe cand in tarile smechere exista instalatii superdestepte cu ECU si alte alea era nepotrivita daca stateai sa gandesti un pic.

2. Reglajul; tachetilor se face doar la masinile cu reglaj manual, adica la Logan 1.4 si Matiz, in rest n-ai nici o treaba. Ca-ti face tie placere sa-ti bagi nasul degeaba pe acolo e placerea ta, dar din nou este o actiune nepotrivita ... daca stai sa te gandesti un pic.

 

Nu prea reusim sa comunicam corespunzator.

Arata-mi, te rog, unde am zis ca si-a pus o instalatie mecanica ?

 

Vezi tu, masini se numesc toate, chiar daca costa 5000 de euro sau 50.000... diferenta o fac atributele si detaliile.

Asa e si cu sistemele astea GPL, ECU ala face toata diferenta.

Din ce am vazut pana acum, o cutie metalica de biscuiti cu circuite de aparat radio poate purta numele de ECU, dar nu se compara cu un ECU adevarat.

 

Parerea mea este ca instalatia respectiva nu se ridica la nivelul masinii, e ca si cum ai pune arc cu sageti pe tanc.

 

Desigur e de apreciat si de laudat ca omul se pricepe si si-a montat singur instalatia respectiva, dar asta nu inseamna ca e recomandabila pentru altii ...din punctul meu de vedere.

 

Cine ti-a zis tie ca supapele se regleaza mecanic doar la logan si matiz ?

 

Depinde cum a fost gandit motorul respectiv, ambele sisteme au avantaje si dezavantaje.

 

Mersi Hassel de poze. :rolleyes:

E masina ta cumva (cred ca ai uitat sa o adugi la descrierea profilului), sau ce ai gasit mai bun la search pe net de pe la vreun service din Italia (ca doar nu te-au lasat sa faci si poze la bancu de lucru)?

 

Nu prea conteaza de unde sunt si ale cui sunt pozele.

 

Ti-am dat exemplu de cum se face o prezentare, crezi ca era necesar sa chinui pozele alea cu scrisul ala ? si asa abia se vedeau ceva detalii; sunt asa de nemaipomenite si valoroase, crezi ca ti le fura cineva ?

 

 

Sincer nu am nevoie nici de aprecieri pozitive dar nici negative, ideea e sa imi placa mie atit estetic cit si calitativ si sa mearga. Iar aici totul e super OK din punctul meu de vedere, asa ca te las sa comentezi in continuare cum vrei tu.

 

Din moment ce le-ai pus pe forum trebuie sa te astepti la tot felul de pareri, pozitive sau negative, asa e mersu'.

 

 

Poate am uitat sa mentionez pentru forumisti ca am folosit o instalatie universala de GPL si nu una gata customizata din fabrica pentru Cruze asa cum este cea din poza lui Hassel pentru Opel Corsa.

 

Am un prieten care si-a montat la un Modeo 2.0 aspirat o instalatie GPL la un service din Buc, destul de mare si specializat pe asa ceva, undeva pe Sos. Giurgiului.

 

Arata si este lucrat aproape la fel ca in pozele puse de mine.

 

Nu mai zic ca s-au facut 2 drumuri de proba in afara orasului pentu ca inginerul sa seteze diversi parametrii din ECU.

 

Daca zici ca te pricepi la GPL, sunt curios ce model de bujii ti-ai pus si la ce distanta ai reglat gap-ul... conform specificatiilor producatorului (GM) pentru motorul si masina ta ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Arata-mi, te rog, unde am zis ca si-a pus o instalatie mecanica ?

Pai ia fi antena la cuvintele debitate de matale ... si zi-mi cum le-ai interpreta tu !

Din ce vad din poze e foarte rudimentar sistemul asta de GPL pentru motorul masinii tale.

Un sistem GPL care mai tine cu motorul are sistem de injectie si injectoare de gaz pe fiecare cilindru, ECU propriu, senzori...etc

De curiozitate, daca instalatia secventiala montata este foarte rudimentara trebuia montat ceva de nava spatiala ca sa fie ok ?! Parerea mea este ca habar n-ai avut si nici n-ai dedus ca omul iti prezenta o instalatie secventiala. In a doua fraza tu recomandai exact o instalatie secventiala ... care are injectoare proprii, ECU si senzori ... adicatelea exact ca a omului.

 

Iti recomand sa verfici macar la 25-30.000 de km jocul supapelor si ce mai e p'acolo scaune, chiulasa ..etc

Alo, cunoscatorule, ca sa verific scaunele tre' sa dau chiulasa jos !!! Vrei sa faci asta la fiecare 25 kkm la masina noua ? Debitezi numai prostii si nici macar n-ai bunul simt sa termini cu contrazicerile.

 

Asa e si cu sistemele astea GPL, ECU ala face toata diferenta.

Din ce am vazut pana acum, o cutie metalica de biscuiti cu circuite de aparat radio poate purta numele de ECU, dar nu se compara cu un ECU adevarat.

Auzi, io daca iti trimit tie cu DHL-ul o cutie de biscuti si radiou lu' tataie promiti ca-mi trimiti un STAG 300 nou-noutz ?

 

Cine ti-a zis tie ca supapele se regleaza mecanic doar la logan si matiz ?

Da cine ti-a zis tie ca am zis eu ca doar la Logan si Matiz re regleaza mecanic ?! Erau doar 2 exemple ...

 

Daca zici ca te pricepi la GPL, sunt curios ce model de bujii ti-ai pus si la ce distanta ai reglat gap-ul... conform specificatiilor producatorului (GM) pentru motorul si masina ta ?

As vrea sa-ti raspund eu la intrebarea asta, caci vad ca vrei neaparat sa demonstrezi ca stii si tu ceva. Eu mi-am pus exact aceleasi bujii ca si pe benzina, nu mai reci, si n-am umblat nici la gap, iar masina imi consuma pe gaz cu maxim 0.5l mai mult GPL decat benzina, in ciuda faptului ca n-am pus secventiala de nava spatiala, a faptului ca ECU meu e de plastic, a faptului ca n-am pus bujii mai reci si nici n-am reglat gapul mai mic. Aproape de necrezut, nu ?

 

Balogm, felicitari pentru montajul efectuat.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Balogm, felicitari pentru montajul efectuat.

 

Mersi smailmiami.

 

Lasal pe Hassel, ii place sa se auda debitind singur bla blauri anapoda din ce a citit si el pe net, ca de pus mina pe cheie tot la servis se duce si probabil ii face pe aia cu nervi.

A ramas cu deprinderi de la Dacia 1300 la coltul blocului de reconditionat bujii cu peria de sirma si lera. Gapul la bujii nu se regleaza, se schimba bujia cu totul la intervale specificate de producatorul masini sau al tipului de bujie.

Oricum de la Dacia 1300 in coace sunt sigur ca nu a mai schimbat cu mina lui o bujie la masina.

Calculatorul ECU este facut de acelas producator si este identic daca nu o versiune ulterioara/anterioara cu cel din poza lui, difera doar o parte din etichete(nu stiu de ce in poza lui calculatorul are doua etichete identice - poate ca sa para mai interesant la expozitie) si mapa cu care este programat.

Edited by balogm

Share this post


Link to post

"Gapul la bujii nu se regleaza, se schimba bujia cu totul la intervale specificate de producatorul masini sau al tipului de bujie."

 

Daca esti circotas si nu ai ce faci il verifici si calibrezi la cit zice pe cutie. La 0.8 varia de la 0.85-0.92, asta la Champioane rolleyes.gif

Oricum nu ce zicea omul sa-l schimbi din 0.8 sa faci 1 de exemplu...

Share this post


Link to post

BalogM imi place cum ai facut montajul. Cred ca era mai interesant daca reuseai sa maschezi rampa de injectoare sub carcasa de plastic a motorului (sa-i faci niste inaltatoare, cred ca e loc). Unde ai pus mufa de alimentare cu GPL si butonul de comutare?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Cred ca era mai interesant daca reuseai sa maschezi rampa de injectoare sub carcasa de plastic a motorului (sa-i faci niste inaltatoare, cred ca e loc). Unde ai pus mufa de alimentare cu GPL si butonul de comutare?

 

Nu exista carcasa de pastic a motorului ala este capacul rampei de culbutori sau capacul chiulasei si nu are cum sa fie montat sub el, nu e nici loc si e plin de ulei pe acolo.

La Mufa de alimentare nu am facut poza (o sa fac) este linga busonul de benzina sub capac (nu se vede de afara). Am cumparat pe linga racordul Italian si unul Olandez ca sa pot alimenta oriunde in Europa.

Iar butonul cea mai buna pozitie gasita (atit vizual cit si posibil de montaj - nimic in spate) este asta.

 

 

 

Lascarica bujiile nu se calibreaza, aia facea tataia la coltul blocului. E chestie tipic romineasca de pe vremea lu Ceausescu cind nu exista nimic si se reconditiona orice.

E posibil ca bujiile sa aiba chiar doi electrozi si sincer pe alea nici daca vrei nu stiu cum le calibrezi.

Si asa pentru infoul tau la Loganul meu de 1.4 exact cu doi electrozi am, si stiu asta pentru ca am vrut sa le schimb la 30.000km iar astea cu doi electrozi se schimba la 60.000km.

As putea banui ca la Cruze sunt cu doi, trei sau patru electrozi tinind cont ca bujiile sunt pe centru motorului (mai greu de schimbat).

Cruzul spre deosebire de Logan (o bobina la doi cilidri) are bobina de inductie pe fiecare cilidru plasata deasupra bujiei.Pentru a schimba bujiile se scoate blocul de bobine plasat deasupra.

Edited by balogm

Share this post


Link to post

Stai nitel, chestia aia pe care scrie ECOTEC nu e capac de plastic, e direct capacul culbutorilor?

Butonul de comutare eu as fi incercat sa-l pun pe undeva pe bord, pe langa volan, dar este ok si acolo. Daca nu ma insel, la chevy cu gpl din fabrica tot acolo este comutatorul, numai ca alea au indicator de nivel in bord.

Montajul mufei de alimentare langa busonul de la rezervor este de departe cea mai eleganta solutie.

Share this post


Link to post

Stie cineva cu ce tip de instalatie GPL vin Chevroleturile din fabrica?

Share this post


Link to post

E posibil ca bujiile sa aiba chiar doi electrozi si sincer pe alea nici daca vrei nu stiu cum le calibrezi.

Exista si pentru astfel de bujii lere speciale care arata ca un fel de tubulara. Nu atat pentru calibrare, cat pentru a masura gap-ul.

Share this post


Link to post

Stai nitel, chestia aia pe care scrie ECOTEC nu e capac de plastic, e direct capacul culbutorilor?

Da, fa o tura la pozele puse de mine si o sa te convingi singur ca este prins cu suruburi torsionX de chiulasa.

Chestia pe care scrie ECOTEC este un plastic ce se trage lateral iar dedesupt este blocul de bobine de inductie.

 

Butonul de comutare eu as fi incercat sa-l pun pe undeva pe bord, pe langa volan, dar este ok si acolo. Daca nu ma insel, la chevy cu gpl din fabrica tot acolo este comutatorul, numai ca alea au indicator de nivel in bord.

 

Da si eu as fi vrut pe bord dar sincer nu am gasit nici un loc. Volanul+tapiteria+comutatorul de lumin+ceasuri bord+cheie contact,... ia tot bordul si singurul loc posibil era chiar deasupra bordului unde nu se vizualiza bine.

Nici pe consola din centru nu am gasit un loc bun(prea multe chestii dedesupt) asa ca l-am pus in cea mai nasoala pozitie acolo unde este acum.

Share this post


Link to post

Eu nu am zis de reconditionat bujii pur si simplu am verificat bujiile noi...si sint cu un electrod la Cielo :)

In rest felicitari pt montaj; nu prestezi si pt altii?

Share this post


Link to post

Pai si nu puteai demonta plasticul si monta deasupra rampei de injectoare? Zic si eu, ar fi aratat mai bine.

Sergiu, instalatiile montate de Chevy din fabrica erau Koltec. Acum nu mai stiu ce pun.

Share this post


Link to post

Multumesc Mircea.

Ai cumva idee daca exista vre-o diferenta constructiva intre motoarele care vin din fabrica pe Gpl si cela care vin pe benzina?

Aici ma refer strict la Chevrolet.Stiu ca la Logan (spre exemplu) exista diferente.

Share this post


Link to post

Nue nicio diferenta constructiva, apar in plus elementele de GPL. Nici la logan nu e vreo diferenta constructiva..

Share this post


Link to post

Nu vreau sa intru in off-topic, dar la Logan este modificata chiuloasa si scaunele de la supape.

Aliajul din care sunt facute este diferit fata de cel al benzinei.

Share this post


Link to post

Yeah right!

Share this post


Link to post

Are dreptate. Supapele de evacuare pentru GPL sunt construite dintr-un alt material, mai rezistent fata de cele construite pentru benzina. Au si coduri OEM diferite. Iar scaunele la supape sunt facute din nou din material diferit. Presupun ca asa sta treaba si la Chevrolet.

Share this post


Link to post

De curiozitate, daca instalatia secventiala montata este foarte rudimentara trebuia montat ceva de nava spatiala ca sa fie ok ?! Parerea mea este ca habar n-ai avut si nici n-ai dedus ca omul iti prezenta o instalatie secventiala. In a doua fraza tu recomandai exact o instalatie secventiala ... care are injectoare proprii, ECU si senzori ... adicatelea exact ca a omului.

 

Poti sa interpretezi cum vrei, e o tara libera.

Am zis asa, poate il fac sa puna niste poze, pentru ca nu se vede mai nimic.

 

Alo, cunoscatorule, ca sa verific scaunele tre' sa dau chiulasa jos !!! Vrei sa faci asta la fiecare 25 kkm la masina noua ? Debitezi numai prostii si nici macar n-ai bunul simt sa termini cu contrazicerile.

Alo da :)

Era vorba de jocul la supape, restul au fost de amorul artei.

 

 

Auzi, io daca iti trimit tie cu DHL-ul o cutie de biscuti si radiou lu' tataie promiti ca-mi trimiti un STAG 300 nou-noutz ?

 

Pai cred ca nu e nevoie, la tine merge foarte bine si cu o cutie de cereale.

 

Da cine ti-a zis tie ca am zis eu ca doar la Logan si Matiz re regleaza mecanic ?! Erau doar 2 exemple ...

 

Am inteles, si daca la Audi sau Honda se regleaza supapele mecanic sunt naspa nu ?

 

As vrea sa-ti raspund eu la intrebarea asta, caci vad ca vrei neaparat sa demonstrezi ca stii si tu ceva. Eu mi-am pus exact aceleasi bujii ca si pe benzina, nu mai reci, si n-am umblat nici la gap, iar masina imi consuma pe gaz cu maxim 0.5l mai mult GPL decat benzina, in ciuda faptului ca n-am pus secventiala de nava spatiala, a faptului ca ECU meu e de plastic, a faptului ca n-am pus bujii mai reci si nici n-am reglat gapul mai mic. Aproape de necrezut, nu ?

 

Cum iti ziceam la tine merge bine si fara ECU, ai tu destul si pentru masina :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

:o fftopic: Bonus 20% pentru atac la persona. Te sfatuiesc sa citesti si sa aprofundezi Regulamentul. Combatem ideea nu persoana!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Lasal pe Hassel, ii place sa se auda debitind singur bla blauri anapoda din ce a citit si el pe net, ca de pus mina pe cheie tot la servis se duce si probabil ii face pe aia cu nervi.

A ramas cu deprinderi de la Dacia 1300 la coltul blocului de reconditionat bujii cu peria de sirma si lera. Gapul la bujii nu se regleaza, se schimba bujia cu totul la intervale specificate de producatorul masini sau al tipului de bujie.

Oricum de la Dacia 1300 in coace sunt sigur ca nu a mai schimbat cu mina lui o bujie la masina.

Calculatorul ECU este facut de acelas producator si este identic daca nu o versiune ulterioara/anterioara cu cel din poza lui, difera doar o parte din etichete(nu stiu de ce in poza lui calculatorul are doua etichete identice - poate ca sa para mai interesant la expozitie) si mapa cu care este programat.

 

Am tot ras si abia m-am putut opri :)

 

Tocmai tu te-ai gasit sa zici de Dacia 1300 si coltul blocului :) Ia zi unde ti-ai montat instalatia ? :) :)

 

Adevarul e ca esti in intuneric si ai aruncat si tu ceva la sto, sa dea bine.

Eu te-am intrebat ce bujii recomanda GM pentru motorul tau in caz ca se foloseste GPL, sti sau nu sti ?

 

 

Tati, gap-ul se regleaza conform specificatiilor producatorului masinii, nu vorbesc din vise, am programul de service in fata.

 

Calculatorul ECU este facut de acelas producator si este identic daca nu o versiune ulterioara/anterioara cu cel din poza lui, difera doar o parte din etichete(nu stiu de ce in poza lui calculatorul are doua etichete identice - poate ca sa para mai interesant la expozitie) si mapa cu care este programat.

 

:) Dupa o saptamana, te-ai hotarat sa ne spui ca e acelasi ECU ? Serios ?

Pai si cu cutia de biscuiti cum ramane ?

Poza mea ?

De ce poza mea si nu a ta ?

 

Eu stiu ce am pus in poze. Cum se numeste modelul instalatiei si ce mapa are ?

Edited by Mircea
Reciteste Regulamentul! Nu se permit comentarii ale actiunilor de moderare in spatiul public.

Share this post


Link to post

Nu exista carcasa de pastic a motorului ala este capacul rampei de culbutori sau capacul chiulasei si nu are cum sa fie montat sub el, nu e nici loc si e plin de ulei pe acolo.

La Mufa de alimentare nu am facut poza (o sa fac) este linga busonul de benzina sub capac (nu se vede de afara). Am cumparat pe linga racordul Italian si unul Olandez ca sa pot alimenta oriunde in Europa.

Iar butonul cea mai buna pozitie gasita (atit vizual cit si posibil de montaj - nimic in spate) este asta.

 

 

 

Lascarica bujiile nu se calibreaza, aia facea tataia la coltul blocului. E chestie tipic romineasca de pe vremea lu Ceausescu cind nu exista nimic si se reconditiona orice.

E posibil ca bujiile sa aiba chiar doi electrozi si sincer pe alea nici daca vrei nu stiu cum le calibrezi.

Si asa pentru infoul tau la Loganul meu de 1.4 exact cu doi electrozi am, si stiu asta pentru ca am vrut sa le schimb la 30.000km iar astea cu doi electrozi se schimba la 60.000km.

As putea banui ca la Cruze sunt cu doi, trei sau patru electrozi tinind cont ca bujiile sunt pe centru motorului (mai greu de schimbat).

Cruzul spre deosebire de Logan (o bobina la doi cilidri) are bobina de inductie pe fiecare cilidru plasata deasupra bujiei.Pentru a schimba bujiile se scoate blocul de bobine plasat deasupra.

 

 

Salut

Ai facut o treaba buna acolo la masina ta dar sunt curios daca ai mai facut treaba asta inainte si la alte masini.

Si eu am de gind sa pun o instalatie gpl cit de curind dar nu ma pricep sa montez si de accea o sa merg la o firma specializata pe asa ceva unde am mai facut aceasta operatie la un logan care a mers cam 90000 km pe gpl fara probleme, instalatia pusa pe logan a fost un tomasseto cu stag 200 care a mers ireprosabil si tot aceias instalatie o sa o pun si pe cruze.Pote ne mai zici si noua cum se mai comporta masina ta pe gpl .

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bai Hassel veziti ma de treaba ta, nu sint aici sa iti dau tie socoteala. Crezi ca nu am altceva mai bun de facut decit sa citesc in fiecare zi topicurile astea ca tine si sa dau explicatii la toate prostiile pe care le debiteaza unii ca tine.

Daca ai fi citit bine posturile mele de pe acest topic tiai fi dat seama ca este vorba despre aceias instalatie de GPL ca cea pe care ai expuso tu (Landirento) si aici nu numai calculatorul este "identic" si restul componentelor cu exceptia celor customizate pentru Corsa sunt "identice". Ai fi observat cu usurinta ca este marca mea favorita si care am si recomandato in acest topic inainte sa o instalez.

Ia citeste taticule inca o data ce am scris deasupra pozelor, eu vad ca scrie chiar in fraza de deasupra LANDIRENTO.

Puneti tata lupa pe pozele care leam pus (kitul despachetat) si vezi daca nu scrie pe vreundeva Landirento poate macar asa iti dai seama, ca am vazut ca is chesti spatiale mataraiele alea pentru tine.

 

Bine ca recunosti ca tot cea ce debitezi tu este amorul artei si aici chiar nu doresc sa te contrazic si ti urez debit sporit in continuare. :D

 

Eu personal nu recomand instalatii no name cum sunt cele cu ECU Stag 200 sau 300, nu contrazic ca poate merg cu adevarat foarte bine dar eu prefer lucrurile de marca ca sa fiu sigur de calitatea ingineriei si manufacturizari lor.

Este adevarat ca instalatiile cu Stag 200 si 300 folosesc componente Tomasetto de marca si care sunt folosite si la instalatii Landirento sau altele.

 

Instalatiile GPL se monteaza de personal calificat in acest sens in atelierele autorizate si nu alt fel.

Mergeti sa va montatii instalatiile acolo de unde le cumparati, oricum cind o cumparati nu o veti putea instala dumneavoastra intrucit nu veti primi toate componentele, iar firma nu vi le va da.

 

Loganul din fabrica are instalatie Landirento.

Edited by balogm
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...