Jump to content
Sign in to follow this  
Kalos_Waiting

Gpl Pe Kalos/Aveo/Lacetti

Recommended Posts

Ai vreo idee cat costa dracovenia? Nu gasesc preturi pe nicaieri.

Share this post


Link to post

Aditivul e cca 300-350RON /5l (cam 30-40kkm). Kitul costa cca 50eur.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

A mai folosit cineva acest aditiv?

Dintre cei care au montat GPL pe Kalos/Aveo cati km ati parcurs? Au aparut ceva probleme/modificari in mersul motorului?

Share this post


Link to post

Mai postati impresii va rog, cei care aveti montate instalatii GPL, eventuale probleme daca sunt.

 

Si-a montat cineva kit de aditiv flashlube? Este chiar necesar la motoarele noastre?

 

Ma gandesc serios sa-mi pun si eu GPL ca ma arde la buzunar cu consumul pe care-l are la cat costa litrul de benzina.

Share this post


Link to post

Haideti colegii care mergeti pe "aer", mai prezentati impresii (se merita, si-a scos banii sau mai mult iti da probleme si bataie de cap instalatia gpl)

Edited by Johnny_L

Share this post


Link to post

Eu am pus GPL de vreo 2 luni, am cam 3000+ km rulati si inca nu am vreo problema de functionare. Ca si consum, cu 100 ron fac ~400 km si am mai consumat benzina de 100 ron la ~2000km in conditiile in care nu prea am drumuri mai scurte de 10 km, iar in medie fac cam 15km la un drum. Precizare: nu merg numai in urban, consumul mediu pe benzina era undeva la 8L/100km.

Edited by andrew

Share this post


Link to post

Eu am pus in martie dar pe Mitsu. Am consum extraurban intre 10 si max 13 iar in oras intre 17 si 20. Pe benzina aveam intre 10 si 13 in afara si intre 14 si 17 in oras.

 

Am dat 3600ron pe instalatie. Conform calculelor teoretice sunt la jumatatea amortizarii (am facut 10000 km).

 

Habar n-am daca sunt pe gaz sau pe benzina daca n-as avea becul.

Singurul regret este ca nu am pus instalatia mai demult...

 

PS: am si eu o problemutza nu foarte deranjanta: la sarcina maaaare, de ex accelerare de la 160 la 180, cateodata si la mers constant la 160, face niste mici ezitari la cam 5 minute. Curios e ca nu sunt constante, de la Buf la Pitesti mi-a facut de 5-6 ori...

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post

Schimba filtrele, probabil le-ai colmatat.

Share this post


Link to post

Neah facea si inainte de revizie si dupa. Revizia la gaz, evident...

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post

Haideti colegii care mergeti pe "aer", mai prezentati impresii (se merita, si-a scos banii sau mai mult iti da probleme si bataie de cap instalatia gpl)

Salut. eu pe aveo 2008 berlina motor 1150cmc , am pus instalatie secventiala landi renzo omegas plus cu 2500ron.instalatia a fost montata in luna mai anul trecut si de atunci am parcurs cam 22mii km daca nu ma insel. rezulta o economie de 42mil (nu luam in calcul costul benzinei care se consuma ca motorul sa ajunga la temperatura de 40gradeC ,temperatura la care trece pe gpl.) .la consum de 8%benzina si un consum de 9%maxim gpl.(cu sonda lambda 1 defecta am consum cam de 9-10%, am scos si consum de 7 mixt gpl) probleme nu pot spune ca nu am avut. au fost in sensul ca pana am reusit un reglaj cat de cat am avut bataie de cap. (cu ac-ul pornit la debreiere se opreste motorul in 20% din debreieri). problema este din reglaje pe care service-ul montator nu au reusit sa le faca. am sa caut alt service.. ca si diferenta de putere se simte numai cu masina incarcata,dar foarte putin. la mers normal nu imi dau seama de tipul de carburant folosit. eu spun ca se merita chiar daca ar fi sa consideram ce spun unii ca ar distruge motorul. daca ar fi sa calculam 5-7 ani mers pe gpl ,din diferenta gpl-benzina cumparam alta masina si nu cred ca un motor de facut este mai mult de 30mil.trebuie sa fii atent sa mergi cam la 2-3 plinuri de gpl ,50km pe benzina,pentru a evita blocarea injectoarelor de benzina (asa cum a patit un coleg cu instalatie gpl pe bmw 2001 motor 1.8. el avea 45mii km mersi pe gpl si 1000 pe benzina). mie unul nu imi pare rau ca am pus gpl mai ales ca fac naveta,dar trebuie atentie la folosire.

Share this post


Link to post

Am facut si eu pasul, azi am avut programare (facuta in urma cu aproape 2 saptamani) si i-am pus gpl.

Instalatia BRC 24.11, cu butelie toroidala de 42l, montajul facut la Deva la General Service (Vernesti-ul era prea departe iar de baietii acestia numai de bine am citit pe forumuri - si asta nu e reclama), pret 2700RON.

Pentru montaj o singura nemultumire am si anume ca nu mi-au cositorit firele unde au facut conexiunile electrice (nici la senzori, nici la injectoare). Mi-au zis ca nu e nevoie si sa stau linistit ca nu au avut probleme cu asta ( nu zic ca nu poate fi adevarat insa eu sunt electronist si preferam o conexiune cositorita). In rest baietii au lucrat frumos si si-au dat toata silinta. Lasand la o parte nemultumirea mea cu cositorirea firelor care tine de formarea mea profesionala ii recomand cu caldura.

 

Comutatorul care contine si indicatorul de gaz l-am montat in butonul rotund fals din stanga consolei care este simetric cu butonul de avarie si arata foarte bine (am mai vazut asta pe forumuri in poze cu montaje si de acolo am luat ideea).

Masina merge foarte bine, nu-mi dau seama daca este pe gpl sau pe benzina (numai privind ledurile indicatoare).

 

Nu stiu daca e placebo dar am sesizat o usoara pierdere de putere pe la 70-80 km/h in treapta a 4-a pe la 2500-2700rpm si putin in urcare dar se rezolva cu schimbat treapta in 3. Fac comparatie cu aceeasi masina care pana azi a mers numai pe benzina. Nu este deranjant oricum, trebuie adaptat stilul de condus.

Am ramas placut impresionat sa fac plinul la gaz cu 118RON 35.24 litri (a fost primul plin de gaz, butelia era goala), pentru benzina dadeam cam 200RON de regula si asta este si motivul pentru care i-am pus instalatia de gpl.

 

O sa revin si cu alte impresii dupa un timp, acum este inca prea devreme.

Share this post


Link to post

Am mai citit pe internet documentatia de la BRC si mi-am dat seama ca nu mi-au facut si calibrarea/reglarea instalatiei in mers asa cum scrie in documentatia de la BRC. :-/

Callibrarea au facut-o numai cu masina stand pe loc, cu motorul pornit (a accelerat-o de 2 ori de-a lungul procesului de calibrare).

 

Oricum, motorul merge foarte bine, nu simt cand trece de pe benzina pe gaz, mi se pare ca trage la fel (cel putin in oras - in postul anterior am scris ca parca observasem oarece pierdere de putere dar acum nu mi se mai pare) sunt FOARTE multumit, cu primul plin de gaz am scos un consum de 8.7% (am scazut 2 litri de gaz (poate e mai mult) ce reprezinta rezerva de gaz din rezervor care nu se consuma niciodata - butelia a fost goala, fiind primul plin) si am facut in total 387Km din care 200km afara din oras (la primul plin au intrat 35.24Litri GPL).

 

Acum sunt la al doilea plin, au intrat 33.82 l GPL, o sa vad cum se prezinta consumul in continuare. Merg pana se consuma tot gazul si abia apoi fac iar plinul (ca sa fac calculul la consum de la gol la gol). Pentru primul plin practic nu am realimentat de la aceeasi pompa dar la urmatoarele o sa ma tin de aceeasi pompa ca sa am o eroare cat mai mica.

Share this post


Link to post

Pe al doilea plin mi-a iesit consum de 12% pe gaz (ne-socotind benzina consumata ca sa se incalzeasca motorul pana la temperatura la care trece automat pe gaz), exclusiv urban in conditi de iarna cu incalzit motorul dimineata si deszapezit masina plus stat la coada la RAR cateva ore (desi aveam programare) cand afara erau multe grade pe minus (parca -12 .. -14) si am tot pornit motorul sa ma incalzesc. Sunt foarte multumit de consum.

Cel mai mare consum pe benzina anul trecut in iarna a fost 11.7% (tot exclusiv urban), iar in medie era 10.7 (iarna, urban).

 

Am trecut instalatia in cartea de identitate a masinii, cost 156.5 RON.

 

Mi-am facut singur si calibrarea in mers si acum mapa de gaz se suprapune peste mapa de benzina (corectia mi-a iesit cu minus ( -14 ) deci pot sa sper la o imbunatatire a consumului (teoretic, caci practic consumul este foarte bun si se inscrie in limita de +20% fata de consumul pe benzina), ramane de vazut).

 

In continuare tot reglez nivelele de tensiune la ledurile care indica nivelul gazului in butelie, o sa-mi mai imi ia o vreme pana le gasesc valorile finale asa cum doresc sa-mi indice.

Share this post


Link to post

Revin cu ceva noutati:

 

Pe ultimele 2 plinuri (plinul 3 si 4) mi-au iesit niste consumuri foarte bune (se pare ca, calibrarea in mers si factorul de corectie de -14 chiar se simt la consum (factorul de -14 mi-a iesit ca sa suprapun perfect cele 2 mape, de benzina si GPL, nicidecum pentru consum)). Cu plinul 3 mi-a iesit un consum de 9.3% (362.1km cu 33.62l gaz), iar cu plinul 4 un consum de 9.7% (342.8km cu 33.48l gaz). Nu am socotit benzina consumata pentru a se incalzi motorul dar pot spune ca trece in cateva minute pe gaz asta insemnand sub 1km. Pentru plinul 3, 90km sunt facuti extraurban iar in rest toti km sunt facuti in acelasi regim de km zilnic obisnuit pentru care aveam consum de benzina de 10% (fie vara, fie iarna). Gaz bag Rompetrol de la un partener Rompetrol de la aceeasi pompa.

 

Explicatia consumului bun o gasesc in faptul ca acum pe GPL merg mai putin turat ( o loganesc :) ) ), adica merg subturat, pe la 2000rpm, schimb vitezele la 2600-2800rpm si toate astea datorita faptului ca arderea pe GPL este mai curata decat pe benzina si nu face depuneri de calamina pe scaunele de la supape. Pe benzina aveam grija tot timpul sa nu coboare turometrul sub 2500 si cam in zona 2500 o tineam si schimbat vitezele la 3000rpm sau mai sus (si acum pana nu trece pe gaz nu o las sub 2500rpm).

 

Sunt sigur ca daca as conduce-o in acelasi regim de turatii ca pe benzina mi-ar consuma mai mult un pic decat pe benzina. Oricum, i-am pus GPL ca sa nu consume nu ca s-o tin in turatii.

 

Nu simt diferenta de putere intre benzina si gaz ( cel putin in oras ).

 

Sunt foarte multumit de GPL (azi tocmai am facut plinul iar litrul de gaz e 3.21Ron).

 

Drumuri bune !

Edited by Johnny_L

Share this post


Link to post

Sa mai dau niste impresii:

 

Am facut 2063km de cand am pus gpl si am consumat 6 plinuri de gaz. Pe toti acesti km am un consum mediu de 9.91% gpl (9.5% pe ultimele 2 plinuri) adica am acelasi consum (poate chiar putin mai bun) ca cel pe care il aveam si pe benzina (din 10% urban nu ma scotea pe benzina fie vara fie iarna), in aceleasi conditii de mers zilnic, urban ca si pe benzina. Avand in vedere ca gazul este 3.25Ron iar benzina 6.1Ron faceti voi calculele daca e bine sau nu pe gpl. Nu am mai socotit si benzina consumata pentru porniri si pana ajunge apa la 30 de grade ca sa treaca pe gpl dar nu este multa.

 

Chiar isi merita banutii instalatia de gpl (asta cel putin pana nu se gandesc sa bage accize si la gpl).

 

la inceput am ezitat si eu sa o montez, ca ba ca e bomba pe roti, ba ca iti gauresc caroseria si blocul motor :shock: ( :shock: da, iti gauresc blocul motor :shock: ca sa traga furtunasele care vin de la injectoarele de gpl :shock: ), ba ca se uzeaza motorul mai repede, ba ca e arderea uscata etc ( din cauza informatiilor contradictorii pe care le gasesti pe forumuri unde exista tabara celor pro care insa si au gpl montat, dar exista si tabara celor contra gpl care nu au gpl montat dar isi dau cu parerea - vorba aia, vulpea cand nu ajunge la struguri zice ca sunt acri ).

 

Din ce imi aduc aminte un singur user am gasit pe forumuri care avea si gpl si era omul nemultumit pentru ca masina ii mergea rau si ii facuse tot ce stiuse omul ... ce pot sa zic - ghinion, sa mai mearga pe la biserica :mrgreen: . In rest multe probleme la gpl din cauza montajelor proaste sau a calibrarii/reglajelor proaste.

 

Insa acum am ajuns la vorba multora pe care ii mai intrebasem inainte ce parere aveau (cativa useri si de pe acest forum carora le mutumesc pentru parerile sincere): "singura parere de rau este ca nu am pus gpl mai devreme".

 

Drumuri bune!

 

Share this post


Link to post

O mica precizare: Nu se gaureste blocul motor, ci galeria de admisie (care in cazul nostru este din plastic) pentru a monta diuzele de alimentarea cu gaz a cilindrilor. In rest sunt perfect de acord cu antevorbitorul.

Share this post


Link to post

Revin cu noutati: am 3600 Km facuti pe gpl si nici o problema.

 

Ultimele Consumuri gpl sunt: 7.7% extraurban (cu A/C) si 9.5% urban (fara A/C). Consumul mediu calculat pe cei 3600km este 9.67% (din care vreo 3000km urban)

 

GPL-ul face toti banutii (cel putin deocamdata :) )

 

 

Share this post


Link to post

Am ajuns si eu pe la vreo 20.000 km facuti pe gaz. Consumul in perioada asta este undeva la 8.5% mixt. Inca nu am avut nici o problema, nici un check aprins, totul merge bine.

Share this post


Link to post

Am pus si eu instalatie BRC Sequent 24.11 de la ProGaz Buzau la 36355km, la Vernesti, langa Buzau. Baietii au fost super profesionisti, toata lucrarea a durat undeva spre 3-4 ore cu tot cu calibrarea instalatiei cu masina in mers. Asezarea cablurilor si conductelor este impecabila, se vede experienta. In poza de mai jos este modul de aranjare al cablurilor prin compartimentului motor.

 

whc6.jpg

 

 

 

 

 

Instalatia se comporta foarte bine, prima revizie urmeaza sa o fac la 30.000km, avand acum putin peste 3000km facuti cu ea (cost total gaz: 903 ron la un pret mediu de 2.94ron/L) -> ~300L gaz -> consum mixt 10%. Am intrebat despre bujii (vazusem altele mai scumpe, dedicate GPL-ului prin comert si vroiam sa ma asigur) si mi-au spus sa merg in continuare pe bujiile recomandate pentru masina (NGK BKR6E-11).

 

Costul total al instalatiei cu rezervor toroidal de 42L a fost 2600ron. Gazul il cumpar in principal de la Rompetrol, Petrom sau Bulrom.

Edited by EdgeGL

Share this post


Link to post

Revin cu un update: 6500km pe GPL cu consum mediu 9.94% GPL si 1.06% benzina, rulaj preponderent urban (calculate toate bonurile de GPL si benzina).

 

In weekend am verificat calibrarea si am constatat ca mapa de gaz nu se mai suprapunea peste mapa de benzina asa ca am recalibrat-o. Mi-a iesit un factor de corectie de -10 (data trecuta, la prima calibrare (in decembrie 2012), mi-a iesit un factor de corectie de -14).

Din asta inteleg ca se mai decalibreaza in timp asa ca o sa-i fac o verificare cam la 6 luni.

Share this post


Link to post

salutare. am montatata si eu o instalatie landirenzo,am 55000km pe gpl ,sunt destul de multumit. am avut ceva probleme dar s-au rezolvat. am un consum de 7,6 mixt,ultimul consum realizat focsani-bucuresti (mers prin bucuresti cam 3-4 ore-focsani. este destul de ok tinand cont ca imi lua si 10-11l cu AC in oras. la inceput aveam consum de 8-9 gpl dar era sonda lambda 1 pe duca si apoi a picat. acum am montat o sonda lambda originala si totul este ok

Edited by gabrieladrian.miron

Share this post


Link to post

Salut,

Stiu ca s-a mai discutat probabil subiectul dar as vrea sa reluam putin daca se poate.

Deci avem un Aveo 1.4 din 2011 cu 45.000 Km pe care vreau sa pun o instalatie cat mai fiabila cu butelie toroidala.

Bugetul este de maxim 700-800 eur si as vrea sa efectuez instalatia in Bucuresti la un service serios. Serios in sensul ca vreau sa se demonteze galeria de admisie inainte sa se dea gaurile pt injectoare (ca nu sta nimeni sa scoata spanu cu penseta sau eu mai stiu ce), sa se faca maparea in mers si fara luminite aprinse prin bord pe principiul "asa face toate".

Astept recomandari din partea utilizatorilor experimentati.

Multumesc mult!

Share this post


Link to post

Agrom.ro. Nu știu cum au dat găurile.

 

Edited by alx

Share this post


Link to post

Nimeni in Bucuresti nu da galeria jos... Erau unii pe forumul honda care ziceau ca au pus instalatia la cineva in Bacau si care i-a lucrat cum zici ca vrei tu.

Timp de lucru - 2 zile.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...