Jump to content
Sign in to follow this  
dan_m

Golf 5 Gti

Recommended Posts

Frantuzoaica scoasa la vanzare azi a fost inlocuita tot de un Golf, generatia 5, model GTI Edition 30. Masina are motor 2 litri turbo, 230 CP, cutie automata DSG 6 trepte, roti de 18". Masina este second din 2009 cu 50.000 km la bord. Intr-o prima faza am schimbat anvelopele (erau foarte uzate si cu galme), ulei motor si filtre, ulei cutie si filtru. Ma mai paste un schim de placute frana candva.

Dotari: xenon, climatronic, senzori faruri/stergatoare, trapa, semi piele, suport lombar, scaune incalzite, navigatie (aftermarket - e un Kenwood care are inglobat DVD/DivX/MP3 player, car kit bluetooth, navi Garmin etc), comenzi pe volan, clapete de schimbat viteza pe volan si alte chestii.

Ce sa va zic, masina este senzationala la condus, acceleratia este fulminanta, depasirile se fac cu mare lejeritate. Este un pic cam zgomotoasa dar e un sunet placut (cred eu ca de la evacuare mai mult). Scaunele sunt foarte profilate, practic o data intrat in ele stai drept asa tot timpul. Cutia in modul drive merge destul de cuminte pe la 1.500 rpm dar o data bruscata acceleratia retrogradeaza 2-3 trepte in jos, si schimba pe la 6.500 - 7.000 rpm. in modul sport sta permanent intre 3.000 - 4.000 rpm si schimba la limita. Efectul este ca ori mergi linistit si foarte sportiv. Eu inca nu am ajuns la finetea de lucru cu acceleratia sa fii la mijloc. Mai este varianta cu schimbatul manual dar iar e de deprins.

post-22-127557188569_thumb.jpg

post-22-127557190446_thumb.jpg

post-22-127557191204_thumb.jpg

post-22-127557193959_thumb.jpg

post-22-127557194807_thumb.jpg

post-22-127557195662_thumb.jpg

post-22-127557196464_thumb.jpg

post-22-127557197643_thumb.jpg

post-22-127557198993_thumb.jpg

post-22-127557199799_thumb.jpg

post-22-127557200601_thumb.jpg

Edited by dan_m

Share this post


Link to post

Frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos, pacat ca genul asta de masina nu prea este adecvata drumurilor din Romania.

 

Cat a costat "materialul"?10000000.gif

Edited by Yaz

Share this post


Link to post

Ma gandesc ca undeva ~ 16000 euro.

Sa o stapanesti sanatos, si sa mergi incet in prima faza pana te obisnuiesti cu ea. NU face prostia sa incerci sa prinzi semaforul pe galben accelerand brusc, ceilalti din trafic nu se asteapta la asa ceva si s-ar putea sa iti taie calea fara sa se asigure - un impact la 70 la ora si se face pilaf sa te protejeze. Si stii prea bine cat de repede ajungi de la 30 la 70 la ora.

Cel putin un an las-o asa, dupa care poti trece linistit de 300 de cai cu ceva modificari 'minore'. Ca soft, recomand Superchips pt VAG, dar neaparat upgrade la suspensie peste 300 de cai, cel putin arcuri.

Edited by Venom

Share this post


Link to post

Eu am auzit lucruri foarte bune despre Revo :)

 

Faina scula, s-o alergi sanatos!

Share this post


Link to post

Revo e ceva mai scump ca superchips, si amandoi sunt specialisti.

Putere Superchips: 311 Cp, Cuplu Superchips: 391 Nm - pret 500 euro (nu stiu daca tva inclus)

Putere Revo: 300 Bhp, Cuplu Revo: 420 Nm - pret 599 euro fara tva

Amandoi au dispozitive de switch intre softuri.

 

Eu zic superchips pt cuplu sub 400, din cauza ca e DSG. Dar pana la urma e alegerea proprietarului, poate o lasa stock, poate o face racheta :D

Share this post


Link to post

Nu ma intereseaza chip tuning - mi se pare suficient de potenta asa cum este. Chiar cand am dus-o la Porsche sa o testeze am investigat special sa nu aiba chip sau ceva similar. Momentan conduc cam ca si cu Peugeot-ul, adica inca imi calculez depasirile cu multa prudenta si dupa ce realizez depasirea imi dau seama cat timp as mai fi avut. Oricum sunt putine drumurile pe care sa poti accelera cum vrei si cum poate (ori sunt aglomerate ori proaste).

Share this post


Link to post

Lasa-i sa puna ei 300 de cai pe tractiune fata.

Edited by Tommy
  • Like 2

Share this post


Link to post

Superba, s-o stapanesti sanatos! Am avut ocazia sa conduc masini mai mari cu puteri de peste 200 cp si pot sa zic ca inca nu avem drumuri si trafic pentru asa ceva din pacate :)

Share this post


Link to post

@Venom

DSG6 cica e "rated" pentru 350Nm. Teoretic, in ambele variante de chipuiala se sare peste. Am investigat si eu problema cand ma gandeam daca sa imi sau nu DSG... pana la urma din motive de chipuiala am renuntat, magaoaia mea vine cu DSG7 care e "rated" doar la 250Nm...

 

@Dan

Cum au verificat cei de la Porsche daca e chipuita? Au pus-o pe dyno?

 

Si eu as sta calm, 230CP pt un hatch fwd e super OK.

Share this post


Link to post

@mr_ - din cate mi-au spus au verificat daca s-a umblat la computer sau asa ceva...probabil ca se vede undeva daca e ceva rescris acolo de altcineva

Share this post


Link to post

Exista si peste 400 hp pe tractiune fata, nu vad care e problema. Daca nu esti clarkson sa ii dai blana in curba, nu ai absolut nici o problema. Nu caii sunt foarte importanti, ci raportul greutate / cai putere. Deocamdata ti se pare puternica, dar te vei obisnui cu ea si daca vei vrea ceva mai mult, e bine de stiut ca optiuni exista, si relativ ieftin.

Ce ti-ai luat tu este o masina cu care poti merge linistit fara nici un fel de problema, si daca vrei sa te distrezi poti merge la circuit cu ea sa ii dai tot ce poate (sau tot ce poti tu).

 

PS: nu se vede daca e chipuit decat pe dyno, si daca a fost si nu mai e - nu se poate vedea.

Edited by Venom

Share this post


Link to post

Calculatorul poate spune daca s-a umblat la soft, insa nu neaparat daca a fost chipuita. De exemplu poate a fost facut update de soft, sau reparatie (gen rezolvat pb de relenti sau mers neregulat). Astea lasa "urme" insa nu inseamna chipuiala.

Activarea prostioarelor gen DLR, follow me home, etc am senzatia ca lasa altfel de "urme" decat modificarea managementului motor.

 

Nici pe dyno nu poti avea garantie 100% ca a fost sau nu chipuita. Mie la varianta stock pe dyno mi-au iesit 176CP in loc de 160, a-priori as fi spus ca a fost chipuita daca nu as fi luat-o de la dealer :) Am inteles ca e o chestie destul de frecventa.

Pe dyno insa iti poti da seama daca s-a crescut puterea barbar, gen +30%. Pt un +10% nu are rost sa te alarmezi.

 

Eu as sta calm cu chipuiala nu pentru ca ar fi prea mult 300CP ("prea multa putere" e un nonsens :D ) ci datorita DSG-ului.

Pe circuit, din proprie experienta nu puterea limiteaza performanta (si nici macar puterea/greutate), cel putin nu pt un amator pe un circuit lent.

Share this post


Link to post

Prea multa putere, daca nu este obtinuta din turatie, inseamna prea mult cuplu la roata. Pe aceasta din urma n-o intreaba cineva cat poate duce ?

Share this post


Link to post

Sau poate sa insemne cuplu la roata comparabil, insa disponibil si la viteze mai mari. Adica, 300CP in loc de 200CP poate sa insemne si ca ai disponibil la roata acelasi cuplu la 150km/h ca la varianta "slaba" la 100km/h ;) Ori asta nu e rau deloc.

La viteze mici nu prea ai ce face cu toata puterea, insa la viteze mari poti folosi cata ai. Asta daca ai unde si ai si placerea de a merge cu vitezele alea.

 

Hai sa dau un exemplu cu cifre: Getzul meu, urcat de la 90 la 122CP. Il dau de ex pe asta ca am masuratori facute.

Pe 0-80km/h demarajul a scazut de la 8.2s la 7.2s. Nu e neaparat foarte mult.

Pe 80-160km/h insa diferenta e enorma... 20s vs 36s. Aka 16s diferenta... aproape dublu.

Iar pe 160-180 diferenta tinde la infinit :D

Share this post


Link to post

Oricum s-ar prezenta masina, ar merita o distractie. Pe aici e distractie, dar cam departe de bucuresti din pacate.

 

http://www.youtube.com/watch?v=SixGYJBMSgA

 

LE: 120 ron pt 3 ture, 240 ron pt 7 ture. Open days sunt de 3 ori pe an, cate o zi, prima a fost in aprilie, a doua e in august. La urmatoarea o sa merg 100%.

Edited by Venom

Share this post


Link to post

Tot in zona ai Euroring... si cu aprox 60€ ai doua sedinte de cate jumatate de ora fiecare. E un circuit destul de lent, unde puterea conteaza destul de putin... importante sunt pilotul si pneurile :) Din fericire poti si sa faci greseli fara urmari (mai putin daca intri in altcineva).

In plus au si karting.

Si e deschis pt public destul de des. Eu am dat o tura, am pus cateva impresii aici

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=31845&view=findpost&p=477280

Share this post


Link to post

Şi 5 şi 6, ambele DSG?! Felicitări. Faină "mutare".. de la 2 franţuzoaice, acu' 2 nemţi :D

Încă îmi mai doresc un G5 GTi, cum ziceam şi aici. Vazând poza asta am intrat imediat într-o stare de daydreamin' gândindu-mă ce senzaţii faine trebuie să trăieşti forţând curbele pe urcarile din Râşnov sau din Braşov în Poiană/pe Cheia/Rucăr-Bran/Transfăgărăşan... cu un "rock supărat" în boxe (că tot văd un CD cu Linkin p-acolo :) ).

Share this post


Link to post

 

.... am intrat imediat într-o stare de daydreamin' gândindu-mă ce senzaţii faine trebuie să trăieşti forţând curbele pe urcarile din Râşnov sau din Braşov în Poiană/pe Cheia/Rucăr-Bran/Transfăgărăşan... cu un "rock supărat" în boxe (că tot văd un CD cu Linkin p-acolo 10000000.gif ).

 

Da,bine spusa fraza asta.ok.gif

Nici nu-ti poti dori alta masina,parerea mea.Exact ce trebuie.Sa o folosesti sanatos si fara neplaceri.

Ai ales exact oferta cea mai buna.Bravos.

Share this post


Link to post

5-ul e cel mai frumos Golf facut vreodata. Daca mai e si GTI...e de-a dreptul superba. Foarte tare masina, am testat-o si eu de cateva ori. Pe cand incercam Cupra. Felicitari pentru achizitie.

Nici eu nu cred ca ai nevoie de vreun chip. In Romania nu ai nevoie de mai mult, e suficient ce poate GTI-ul.

Share this post


Link to post

Pacat ca nu e AWD, 230 de cai pe fata e mult prea mult.

Share this post


Link to post

Eu as spune "pacat ca nu e RWD" :D

AWD inseamna vreo 25-30CP pierduti in plus prin transmisie si vreo 100-120kile in plus... Ajuta prin nameti sau in offroad, insa nu cred ca asta e destinatia masinii asteia.

Un LSD insa n-ar strica. Poate chiar are...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Un torsen te ajuta imens si pe strada.

 

Si nici n-ai cum sa zici ca AWD e doar pt zapada/offroad. Nu cred ca Porsche Carrera 4 e offroader, la fel si Audi R8/S4/RS4/RS6, Lambos, Veyron. Feelingul e total diferit, RWD e foarte fun dar nu as putea sa traiesc cu el zi de zi pentru ca prinzi ceva pe jos la un mers mai alert si te rotesti de nu te vezi. Pt mine e mult mai potrivit un AWD care sa trimita si niste cuplu pe fata, chiar daca feelingul nu e acelasi.

BTW, ziceam de AWD pt ca Golf R32 e AWD pe aceeasi putere si mi s-a parut foarte tare ca a batut pe circuitul Topgear BMW 130i-ul.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Un LSD insa n-ar strica. Poate chiar are...

Cred ca doar GTI-ul VW 6 are un soi de diferential electronic. A mea nu are.

 

Am facut recent un drum pe Valea Prahovei, mers linistit marea parte a drumului cu ceva depasiri mai furtunoase pe Posada - consum 7.2% ceea mi se pare super ok. Peugeot-ul scotea 6.8% la acelasi traseu. Depasirile sunt insa marea senzatie a masinii pana acum - usurinta cu care accelereaza cand ii dai talpa este fenomenala. Ramane sa testez si ceva curbe candva deoarece Posada are si asfalt prost si e si aglomerata pentru un mers mai vijelios.

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos si o sa te obisnuiesti si cu schimbatul la clape :D

Iti urez asfalt cat mai neted .

Share this post


Link to post

@Esperatul

 

In principiu sunt de acord cu tine. Totusi, la 230CP nu sunt inca sigur ca avantajele AWD-ului depasesc dezavantajele (pe asfalt, nu pe zapada). Masinile pe care le-ai dat de exemplu sunt sensibil mai puternice R8 are peste 400CP, la ala clar ai nevoie de AWD.

Cred ca exista o putere critica de la care incepe sa merite AWD-ul, insa greu de spus daca e peste sau sub 230CP.

Eu la ~200CP m-as multumi cu un LSD si m-as lipsi de greutatea in plus a awd-ului.

Am facut masuratori cu accelerometrul, pe 400m 80kile in plus inseamna o in jur de o secunda pierduta. AWD-ul asta cu Haldex are cam 120kile si mai si pierde niste cai in plus, asa ca la sprinteneala pierzi binisor.

 

@Dan

Daca "diferentialul electronic" la care te referi e panarama aia numita comercial EDL la VAG care e si la rabla mea, n-ai pierdut nimic daca nu-l ai. Nu e un diferential blocabil, e doar un negrisor care iti franeaza roata pe care o simte ca patineaza si taie gazu'. Nu ajuta pe circuit (chiar incurca, pe testate), ar ajuta poate doar la plecarea pe gheata sau chestii din astea. Insa nu am avut ocazia sa il testez in conditii de aderenta scazuta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...