Jump to content
Sign in to follow this  
EM!L

Masinile Aflate In Garantie Reparate Si In Service-Urile Independente

Recommended Posts

Unde au un avantaj serviceurile lu' nea Jiji e la faptul ca se baga sa mestereasca diverse piese la strung, ciocan sau bormasina. Uneori, mai ales la probleme mecanice neesentiale (cum ar fi mecanismele pentru geamuri), acest lucru poate fi o chestie buna. Ce conteaza ca producatorul a pus plastic acolo iar ei metal?

Share this post


Link to post

@Laurentiu - poate la voi o fi exceptia - service reprezentanta cu oameni buni (si am mai auzit de cazuri in provincie, niciodata din pacate in Buc)

Aici is varza - stii ce fain e sa mergi la Autoitalia si sa pleci cu masina bocanind si sa descoperi surub nestrans, sau mufa de la debitmetru, sau cea de filtrul de motorina balanganind? Sau la Porsche Nord sau Vest sau Aviatiei - unde n-ai absolut nici un control asupra uleiuli care vine pe tzava cu manometru? Da pe care il platesti cu 80ron litrul... si nu stii daca amarata aia de turbina mai tine dupa garantie... sau sa pleci dupa o interventie pe electrica si sa descoperi cu stupoare ca incui masina din butonul de pe usa si se armeaza alarma si se opreste motorul?

 

Asta fac "reprezentantele" la care esti obligat sa mergi...

 

A - si piese OEM... c'mon, cu ce e mai bun Valeo in cutie de Ricambi Originali decat in cutie de Valeo?

Edited by madkat

Share this post


Link to post

@Laurentiu - poate la voi o fi exceptia - service reprezentanta cu oameni buni (si am mai auzit de cazuri in provincie, niciodata din pacate in Buc)

Nah ca auzi acum. :) Eu la service-ul la care merg sunt multumit, nu voi da nume ca nu ma plateste nimeni sa le fac reclama.

Dar daca vreau sa intru, cer si intru, daca vreau sa vorbesc cu mecanicul sau cu seful de service, vorbesc.

La fel era si la serviceul daewoo la care mergeam cu cielo. E drept, nu am avut probleme cu masinile, dar am cerut lamuriri, si ma refer in special la atitudine.

Am avut parte si la alt service de programare la interval de 3 saptamani si le-am dat flit.

Preturile sunt mari la toti, nici eu nu lucrez pe maruntis ca nu-s carpaci, asa ca inteleg si aspectul asta.

Edited by Tommy
  • Like 1

Share this post


Link to post

 

A - si piese OEM... c'mon, cu ce e mai bun Valeo in cutie de Ricambi Originali decat in cutie de Valeo?

 

Producatorii de componente sunt auditati de catre constructori la semnarea contractului de furnizare. Fiecare constructor are pasarica lui, asa ca procedurile de lucru difera in functie de end-user.

Share this post


Link to post

Producatorii de piese OEM pot fi afaceri ale managerilor corupti, preturi mici/medii la calitate indoielnica. Scopul urmarit al asamblorului este pretul de cost cat mai mic si incadrarea in graficul de garantie. In general, aceste piese nu includ licente. Piesele de schimb ale producatorilor traditionali includ inventii/inovatii, sunt rodul unei cercetari si a unei concurente multimarca. Daca am de ales, aleg intotdeauna varianta a doua.

Share this post


Link to post

Pe ce te bazezi? Nu vorbim de piese "de tuning", vorbim de piese similare vandute cand ca piese de origine, cand nu.

Share this post


Link to post

Pe declaratiile unui fost inspector de calitate la GM, la femme de mon ami, dat afara dupa ce a facut un studiu cu caderile in termen de garantie, pe diferentele dintre filtrele de ulei MANN si cele "GM", pe cablurile de la bujii, pe becurile de origine, pe bujiile NGK facute in Korea si lista continua.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Eu ma bazez pe discutiile cu producatorii interni de subansamble. :) Cel putin in cazul Renault/Dacia, ciclul de productie al pieselor "de origine" este mult mai testat decat in alte cazuri (uimitor, chiar decat in cazul in care clientul este un alt producator auto, chiar si mai cu renume).

Share this post


Link to post

Asa ar trebui sa fie. Asa este si la Continental (fost Siemens Automotive), furnizor pentru toti producatorii germani si franceji. Cu toate acestea, grupul VAG a luat o teapa mare de la un productor francez care facea un surub in Turcia, compromitand zeci de mii de cutii de viteza.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

La VW au luat "tepe" din mai multe directii. Asa un bonus la unele cutii de viteza au fost si din soft, o distribuire gresita a cuplului a rupt o gramada de discuri de ambreiaj si cardane.

Din punct de vedere al calitatii pieselor de schimb tine si de pret, nu e acelasi lucru daca iei un disc de frana brembo sau unul bosch, platesti mai mult sau mai putin decat la reprezentanta functie de ce alegi.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bre Laurentiule parca ti-au spalat astia creieru` :D . Lasa-ma cu maimutele din service care vezi doamne sunt atat de bine pregatite. Au fix nivelu` lu nea Caisa doar ca alt pret si de multe ori consumabile mai proaste luate la pret bune si vandute peste peste pretul consumabilelor superioare din piata si mult tupeu.

 

O sa imi fac timp azi sa va expun niste patanii cu minunatele service-uri Toyota.

Share this post


Link to post

Nu mi-au spalat creierul, ba dimpotriva, chiar vreau sa plec de aici, intrucat la momentul actual vor sa-mi faca o figura foarte urata, doar ca m-am convins si in alte parti ce "mesteri" sunt.

Vorbind despre diferenta intre piesele de origine si cele nonorigine, mi-am adus aminte de 2 cazuri similare asta iarna. La Scenic-urile ph1 (2003-2006) cu clima automata, mai pica rezistenta de reglaj automat a turatiei ventilatorului, lasandu-te fara climatizare. La noi, piesa de origine, de fapt Valeo, costa vreo 650 de lei. Cum nu o aveam pe stoc in acel moment, am acceptat sa montam piesa adusa de client, noua, in ambalaj Valeo, cu garantie, etc. O montam, dupa 2 zile vine clientul inapoi cu aceeasi piesa defecta. O demontam noi de pe masina, ii eliberam omului un certificat de control, ca sa se poata duce inapoi la garantie cu ea. Vine cu o alta piesa, la fel, o montam, asta a picat in ziua urmatoare. Omul era la capatul rabdarii. Ar fi vrut el acum sa monteze de origine, dar deja daduse banii pe piesa. In fine, de-abia la a 3-a rezistenta n-a mai venit omul, dar nu sunt sigur daca nu va veni la iarna cu ea.

Iar piesa respectiva era identica si la fel cu ceea ce aduceam noi, tot Valeo scria pe ea, aceleasi marcaje, etc, diferenta era doar la ambalaj, pe nonorigine venea la ambalaj verde, specific Valeo, pe piesa de origine venea in ambalaj gri cu galben, specific pieselor de origine Renault. De ce oare piesele de origine, odata montate, raman acolo pana e data masina la casare?

Share this post


Link to post

@Laurentiu: din motivul pe care l-am spus eu mai sus.

 

@steph: nu stiu nimic despre Toyota dar Renault chiar are grija ca piesele de origine sa fie superioare dpdv calitativ celor similare "de producator".

Share this post


Link to post

Steph nu baga in aceiasi oala serviceul Toyota din Nord cu ala din Sud .

Share this post


Link to post

Si stii ce e si mai enervant? Faptul ca, desi mergi intr-un service monomarca, ti se descopera o defectiune si ti se spune ca piesele necesare vin intre 7 si 14 zile... Pana mea, macar daca platesc cat platesc, cand zici ca bate o bieleta de directie, scoate-o din magazie si schimb-o!

 

Mircea, este si nu prea este asa. Au fost cazuri in care dealerul incerca sa tina pe stoc repere uzuale, care se pot solicita cu o frecventa mai mare decat altele. Cazul dealerului EXPOCAR, care in multe cazuri avea tot ce trebuie. Pe de alta parte piesele pe stoc inseamna bani blocati, ai dosare de dauna CASCO/RCA nedecontate si astepti alti bani de la clienti care nu si-au achitat costul reparatiilor, deci esti si aici in gaura. Trebuie sa platesti furnizorii si salariile si atunci incerci o prioritizare manageriala a platilor daca poti.

Moment in care vine SH cu piesele de acasa pentru ca a iesit Kalosul din garantie . Zau ca iti cam vine sa-l strangi de gat pentru ca tu stai cu piesele pe stoc si nu le poti vinde.

 

Se aplica 2 variante, cumperi piese ieftine cu consecinte pentru clienti sau bune si ceva mai scumpe cu riscul de a castiga mai putin din revanzarea lor.

Solutia gasita de mine era sa identific o problema care escalada, sa sun dealerul pentru a o comanda si a ma programa pentru reparatie pana cand piesa devenea o urgenta. Uneori vina ne apartine.

Ce sa adaug de Gold&Platin Bacau, care nu aveau pe stoc niciun element de revizie (filtre habitaclu, motor si carburant, ulei, etc) nici macar dupa ce am facut programare de revizie? Mai mult, dupa ce le-am dat cele 2 filtre (motor + habitaclu), au facut comanda la 0900 si mi-au spus :

"Veniti maine dupa pranz!!13000000.gif

Asa sunteti de aglomerati????42000000.gif

Nuuu, dar atat dureaza la noi 24000000.gif "

Share this post


Link to post

Nu, nu-i asa! Si eu fac exact ca tine, vad care sunt eventualele probleme si le anunt din timp, ca sa le rezolvam punctual. Dar, cand stii ca ai masini care au nativ jocuri in casetele de directie, tii macar una pe stoc, nu-i spui sa revina dupa 2 saptamani si aluia ii bataie volanul in mana. Sau cand are discuri ovalizate nu-l trimiti sa mai faca masaj la talpi inca 2 saptamani. Vorbesc de chestii uzuale. Pe de alta parte, imagineaza-ti ca plec in concediu si am o problema. Ma duc la primul service autorizat si ei nu pot s-o rezolve decat in 2 saptamani... Nu-i normal! De-aia accept sa platesc cu 30-40% peste un service multimarca, ca sa gasesc acolo exact ce-mi trebuie. Problemele astea nu-s numai in service-urile Chevy, asa cum am mai zis, la noi inca e bine!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...