Jump to content
Sign in to follow this  
dflorescu

Se Opreste Motorul Cand Franez

Recommended Posts

De vreo saptamana mi se intampla sa mi se opreasca motorul cand franez, ca la aia cu <Scoala>. Primele dati am crezut ca eu sunt de vina, fiind luat prin surprindere de ce mi-a aparut in fata de-a trebuit sa franez brusc, oi fi uitat sa mai apas pe ambreiaj, dar nu este asa !

Fenomenul se intampla aleator, din cate mi-am dat seama cand vin cu viteza (motorul cu peste 2500 rpm) si franez brusc. Mi s-a intamplat odata sa raman fara servofrana (normal, oprindu-se motorul) si m-am proptit in pedala ca la Dacia lui taica-meu ca sa nu intru in ala din fata mea.

Am schimbate recent pe masina (Cielo '97 - de asta e vorba) filtrul de aer, bujiile, fisele de bujii, furtunul S (ala cu 3 capete), am curatat IAC-ul, pompa de benzina, azi am schimbat si furtunul dintre tulumba de servofrana si galeria de admisie (ala care are o supapa pe el) si fenomenul tot persista.

Am curatat capacul de la Delco (aveam mers neregulat la relantiu, mai intrerupea cateodata dar odata cu curatarea depunerilor de pe borne problema cu mersul intrerupt s-a remediat).Am vazut ca din galeria de admisie, unde vine furtunul de la servofrana mai pleaca 2 furtunase: unul la map si inca unul nu stiu unde ca o ia prin tablier. Unde duce furtunul ala, o fi posibil sa fie smuls din partea cealalta sau sa nu functioneze bine vre-un senzor ? Ce sa mai verific ?

Am programul de scanare, daca scanez pot afla ce merge aiurea ?

 

 

BTW: antivirusul mi-a sters varianta aia frumoasa a scannerului ca i s-a parut suspecta, chiar daca iau programul de pe site mi-l sterge din nou: imi puteti trimite programul de scanare "curat", ca eu nu-l mai am decat pe cel de DOS ?

Share this post


Link to post

schimba servofrana si totul ok

Share this post


Link to post

schimba servofrana si totul ok

 

UPDATE

Am observat ieri ca mi se opreste si doar atunci cand fac frana de motor, deci e posibil sa nu aiba nicio legatura cu servofrana. O fi ceva cu (presiunea de la) gazele arse, MAP, MAT (asta unde e localizat pe masina, am acces la el ?)

Share this post


Link to post

Incearca sa pui un alt IAC de la alta masina, cu initializare corecta si vezi daca mai face. Asta daca ai iacul tau si corpul clapetei curate.

Share this post


Link to post

La mine facea asa dupa ce mi au montat GPL ul.Am mers la ei si au umblat la filtrul de aer,nu era bagat in aerisirea aceea din aripa.De atunci nu am mai avut probleme.

Share this post


Link to post

Am curatat zona IAC de cateva ori fara un efect semnificativ.

 

Se pare ca trebuie curatat corpul clapetei de acceleratie/corpul de admisie. Primul lucru la care m-am gandit a fost ca GPL-ul e de vina, apoi am suspectat probleme de vacuum la servofrana (dar am observat ca nu avea lagatura cu calcatul franei).

 

Si mie imi face la fel, inca nu am curatat corpul de admisie, dar mi-a confirmat cineva cu Logan acelasi simptom care s-a rezolvat curatand corpul de admisie (pe care se afla clapeta de acceleratie).

 

Am sa iau 2 spray-uri "Carb and Choke Cleaner" scot furtunul gros de la intrarea in corpul clapetei de acceleratie, dau jet cu clapeta inchisa, dechid clapeta, dau din nou jet, apoi pornesc motorul. Preferabil operatia sa se faca cu motorul cald, ca sa nu se deschida socul (IAC) sa intre mizeria din corpul de acceleratie acolo.

 

 

Daca are cineva alte idei de curatare (fara sa demontez corpul de admisie) sunt binevenite.

 

Mai jos aveti un link cu schema circulatiei aerului in corpul de admisie si alte probleme de relanti.

 

http://minimopar.knizefamily.net/idleproblems.html

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Am sa iau 2 spray-uri "Carb and Choke Cleaner" scot furtunul gros de la intrarea in corpul clapetei de acceleratie, dau jet cu clapeta inchisa, dechid clapeta, dau din nou jet, apoi pornesc motorul. Preferabil operatia sa se faca cu motorul cald, ca sa nu se deschida socul (IAC) sa intre mizeria din corpul de acceleratie acolo.

 

Cand motorul e oprit si contactul luat, IAC-ul e deschis la maxim asa ca nu mai conteaza motor cald sau rece.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cand motorul e oprit si contactul luat, IAC-ul e deschis la maxim asa ca nu mai conteaza motor cald sau rece.

 

Am curatat corpul clapetei de acceleratie si intr-adevar nu mai am probleme, insa acum am turatia aproape de 1000rpm, inainte era 800-850rpm.

 

Referitor la IAC se pare ca nu prea conteaza daca e inchis sau deschis. gaurile pentru IAC sunt deasupra, deci destul de greu sa bag mizerie in ele (cel putin asa e la Cielo cu motor Euro 3).

Share this post


Link to post

Dupa curatare IAC intotdeauna se face initializare (idle learn) pentru stabilirea turatiei de relanti.

Share this post


Link to post

Dupa curatare IAC intotdeauna se face initializare (idle learn) pentru stabilirea turatiei de relanti.

 

Corect Mircea, insa idle learn procedure nu a fost suficient (inainte schimbasem IAC, TPS si senzorul de temperatura motorului), a trebuit sa mai inchid clapeta de acceleratie putin.

Acum e ok, am facut si autocalibrare la GPL, a scazut raportul de multiplicare de la 1.6 la 1.4.

 

Pentru cine e interesat iata procedura pentru reglaarea nivelului minim de aer (minimum air) (in cazul in care idle speed este peste 950rpm):

Minimum Air Adjustment

 

This adjustment is to set the amount of air that will pass through the throttle plate during idle. It is specified in RPM. It is important that you clean out the throttle body BEFORE performing this adjustment.

 

In order to make this adjustment, the AIS bypass passage needs to be shut off. The easiest way to do this is with a diagnostic scan tool. Most of them will allow you to instruct the computer to close the AIS valve using a test mode. If you do not have a scan tool, you can use this method (special thanks to Steve Calder for the vacuum leak idea):

 

1. Induce a large vacuum leak by disconnecting the brake booster line. This will cause the engine speed to increase greatly (around 3000 RPM or more).

2. The engine speed will drop as the computer tries to compensate by closing the AIS valve.

3. When the engine speed stops going down (give it a minute or so), disconnect the connector on the AIS motor. With luck, the AIS valve is now closed. This will also set a fault code 25.

4. Reconnect the brake booster vacuum line (the engine may stall, so open the throttle a bit).

 

You now have the throttle body configured for minimum air. If the engine stalls with the AIS shut, you will have to hold the throttle open slightly while the engine is started and running. Adjust the throttle stop screw to change the minimum air adjustment. If you have an external tachometer, connect it to the negative side of the ignition coil. Otherwise use the tachometer on your vehicle (if you have one). Use the stop screw to adjust the idle so that it is between 500 and 700 RPM.

 

When finished, shut the engine off, disconnect any tools, and reconnect the AIS motor connector if you removed it. When the engine is restarted, you may find that it takes a while for the engine idle to settle. This is just the computer "re-learning" to control the AIS motor. When the engine has reached operating temperature, it should idle around 800 RPM with the A/C off.

 

Sursa: http://minimopar.knizefamily.net/idleproblems.html

 

Nota: in afara de vacuumul de la frana se poate scoate orice alt furtun de vacuum (cu conditia sa fie dupa clapeta de acceleratie - eu am scos vacuumul de la senzorul de presiune)

ATENTIE:

De obicei NU SE UMBLA la reglajul minimum air decat in service-uri autorizate si cu un motiv intemeiat. Nu se recomdanda decuplarea conectorilor cand sunt alimentati (baterie conectata/motor in functiune), deoarece riscati defectarea componentelor electronice/electrice.

 

Procedura sus-mentionata este pentru cei care stiu ce fac si isi asuma toate riscurile.

Share this post


Link to post

Corect Mircea, insa idle learn procedure nu a fost suficient (inainte schimbasem IAC, TPS si senzorul de temperatura motorului), a trebuit sa mai inchid clapeta de acceleratie putin.

Surubul ala nu are acelasi rol ca la dacie si in mod normal nu ar trebui umblat la el.

Daca s-a umblat totusi la el, se regleaza cel mai bine pe tester in functie de de indicatiile senzorului TPS si servomotorasului IAC. Un reglaj bun inseamna TPS undeva la 0,6 v, un IAC undeva la 10 pasi cu motorul cald, si clapeta sa nu "agate".

Asta daca masina nu trage aer fals pe nicaieri.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

3. When the engine speed stops going down (give it a minute or so), disconnect the connector on the AIS motor. With luck, the AIS valve is now closed ...

 

... disconnect any tools, and reconnect the AIS motor connector if you removed it.

 

Imi place procedura asta, ma tem insa ca reusita ei se incadreaza in categoria "Da Doamne!" (citeva motive sint bold-uite mai sus).

Share this post


Link to post

Imi place procedura asta, ma tem insa ca reusita ei se incadreaza in categoria "Da Doamne!" (citeva motive sint bold-uite mai sus).

 

D-aia am spus ca nu se umbla la acel reglaj decat in service-uri autorizate.

 

Multumesc frumos Dj_Dark pentru detalii.

 

In continuare am problema cu opritul motorului cand decelerez sau franzez brusc.

 

Pana acum am facut urmatoarele:

 

1.Schimbat IAC,TPS, senzorul de temperatura a motorului

Senzorul de temperatura a motorului dupa ce l-am schimbat mi-am dat seama ca era uzat/decalibrat (cu senzorul nou temperatura motorului ajunge la optim in 5-10 minute).

 

2.Curatat admisie.

 

Nu sunt probleme de alimentare, de aprindere sau de vaccum la servofrana pentru ca:

-Simptomele sunt la fel si pe benzina si pe GPL.

-Daca era problema la aprindere facea foarte urat pe GPL sau se oprea motorul la cald.

-Oprirea motorului nu are legatura cu franarea, doar cu decelerarea brusca din sarcina.

 

 

Am gasit aici http://www.fixya.com/cars/t1290711-engine_stalls_when_slowing_down ca ar mai putea fi supapa EGR murdara.

 

Orice sugestie e bine venita :uff:

Share this post


Link to post

Pune testerul pe ea, nu mai arunca banii orbeste pe piese. Pana acum cu banii de pe IAC si TPS faceai asta de 3 ori cel putin.

 

Si la mine s-a rezolvat la un nissan tot doar prin curatarea integrala a corpului clapetei de admisie, insa nu e o regula, problema poate fi din multe locuri.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pune testerul pe ea, ...

 

Poti sa-mi recomanzi un soft capabil sa controleze IAC-ul?

Am o interfata cu ELM 327 si ScanMaster

Share this post


Link to post

Un reglaj bun inseamna TPS undeva la 0,6 v, un IAC undeva la 10 pasi cu motorul cald, si clapeta sa nu "agate".

Asta daca masina nu trage aer fals pe nicaieri.

 

Am reglat surubul de minimum air astfel incat sa am 0.6V cu motorul pornit.

Am curatat si supapa electronica EGR, nu era prea murdara.

 

Teoretic daca era de acolo ar trebui sa:

1. Se incalzeasca motorul mai repede (era semideschisa pentru ca noxele au iesit bine).

2. Sa nu mai moara motorul cand decelerez brusc.

 

Supapa electronica EGR se curata foarte usor:

a. se scoate conectorul electric, tragand usor de claminta - trebuie sa iasa usor

b. se desurubeaza cu atentie cele 2 suruburi de 12mm care fixeaza EGR-ul.

c. se ridica atent EGR-ul. Atentie sa nu deformati sau sa cada garnitura metalica.

d. se curata (orizontal - ca sa nu intre solutie la bobina) cu spray de curatat carburatoare si supare relanti, apoi se sterge cu o carpa.

e. se curata si garnitura metalica, atent pentru a nu o deforma.

f. se pune garnitura la loc

g. se pune egr-ul peste garnitura

h. cu o surubelnita stea se centeraza gaurile supapei EGR cu garnitura, apoi se infileteaza cativa pasi suruburile (trebuie sa mearga la mana, nu fortati, daca intra greu inseamna ca sunt suruburile stramb infiletate sau nu e aliniata bine garnitura cu EGR-ul)

i. se strang suruburile

j. se pune conectorul electric la loc

k. pornim motorul sa vedem ce am facut :lavolan:

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Pana acum eu nu am gasit soft capabil de asa ceva.

Problema s-a rezolvat in urma acestei interventii?

 

PS. Mergea mai bine la "tutoriale" cu 2-3 poze atasate ;)

Share this post


Link to post

Am curatat si supapa electronica EGR, nu era prea murdara.

 

Teoretic daca era de acolo ar trebui sa:

1. Se incalzeasca motorul mai repede (era semideschisa pentru ca noxele au iesit bine).

2. Sa nu mai moara motorul cand decelerez brusc.

Punctul 1 e partial adevarat. Cand a fost foarte frig (-10 grade Celsius) temperatura motorului statea in primul sfert al cadranului idicatorului de temperatura (acum sta la jumatate) - suspectez termostatul, pe care o sa-l schimb impreuna cu pompa de apa la 120.000Km (deocamdata am 91.000Km).

 

Si punctul 2 la fel, partial adevarat.Pe GPL inca face figuri vizibile: la decelerare brusca turatia scade usor, dar daca si franez brusc moare motorul.

 

Problema s-a rezolvat in urma acestei interventii?

Da, pe benzina. Pe GPL inca mai da sa moara, cand franez brusc si nu e in viteza. Ar mai fi furtunul si supapa de vacuum de la servofrana de inlocuit (nu ar trebui sa fie scumpa) si recalibrare la GPL.

 

Oricum dupa curatarea corpului clapetei de acceleratie calibrarea la GPL a iesit mult mai bine (1.4 factor de multiplicare).

Nu am facut recalibrare dupa ce am curatat supapa EGR.

 

PS. Mergea mai bine la "tutoriale" cu 2-3 poze atasate ;)

Pentru poze, daca e vreun amator din Bucuresti il ajut la curatat. Singur mi s-a parut complicat sa ma car si cu aparatul foto dupa mine.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Sper sa nu fie prea tarziu pentru initiatorul topicului (de fapt, pentru masina lui rolleyes.gif), avand in vedere ca e aproape un an de cand a semnalat problema. dar sper sa foloseasca si altora care au problema asta.

 

Cauza este un senzor de pe cutia de viteze. Senzorul este de fapt un cablu cam de 15 cm cu mufe la capete. Una dintre mufe, cea mai mare, se monteaza pe cutia de viteze si in ea intra cablul de la turometru. Ca sa il montez, am urmarit cablul de la turometru, l-am desprins (are niste cleme la capat), am desurubat apoi senzorul vechi (parca mai avea inca o mufa care trebuie decuplata), l-am pus pe ala nou, am reconectat cablul de turatie si gata!

 

Am schimbat senzorul asta acum 2 luni, pentru acceeasi problema, dupa ce am gasit un sfat pe forum 77000000.gif.

 

Senzorul nou costa in jur de 70-80 de lei. Montatul pe masina dureaza cu totul cam 3 minute, cu tot cu spalatul pe maini!

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu senzorul de viteza azi. La prima vedere turatia scade mai lent cand decelerez/franez la semafor.

O sa revin cu detalii/impresii peste cateva zile.

 

Cauza este un senzor de pe cutia de viteze. Senzorul este de fapt un cablu cam de 15 cm cu mufe la capete. Una dintre mufe, cea mai mare, se monteaza pe cutia de viteze si in ea intra cablul de la turometru.

Share this post


Link to post

Ar putea acest senzor sa fie vinovat si pentru "zvacniri la acceleratie"? In topicul cu pricina ("zvacniri la acceleratie") inca nu a fost gasita o solutie sau nu a fost postata.

Share this post


Link to post

Din ce stiu eu nu.

 

Senzorul de viteza la tipul asta de masina, fara ABS/ESP sau alte traznai mai evoluate este folosit in urmatorul mod:

 

La frana de motor este taiata alimentarea, dar daca viteza este sub 40Km/h si turatia scade sub ~ 1500rpm calculatorul da drumul la alimentare benzina si scantei.

 

Senzor de viteza defect/slabit din filet/mufa deconectata/citire intariziata - din cauza uzurii sau mizeriei - da probleme de stabilitate relanti la decelerare, mai ales la decelerare brusca cu franare (ex: la semafor).

 

Vezi si PM-ul de la mine.

 

 

Ar putea acest senzor sa fie vinovat si pentru "zvacniri la acceleratie"?

Share this post


Link to post

Zvancnirile apar la "iesirea" din frana de motor. Semnaulul de la senzor este "folosit" in acel moment, deci teoretic o functionare defectuoasa poate contribui la acele zvacniri ale motorului.

Share this post


Link to post

Exact la asta ma gandeam si eu. Numai ca smucitura apare si pe gpl (deci nu are legatura cu alimentarea injectoarelor) asta insemnand ca senzorul modifica avansul si/sau IAC-ul?

Share this post


Link to post

Senzorul de viteza controleaza 2 chestii turatia motorului in decelerare (si implicit IAC-ul) sa fie cu 500-1000 rpm mai mult peste turatia de relanti si sa scada lin si supapa egr daca este electonica (la motorul de Cielo E3 este).

 

http://www.ramchargercentral.com/archive.php?topic=46261.0

PURPOSE

The Vehicle Speed Sensor (VSS) is used to inform engine controller of vehicle deceleration and engine idle. The engine controller uses this information to control Idle Speed Control (ISC) motor position during these conditions.

 

Basically, the VSS tells the ECM how fast the vehicle is going. Most people think the VSS is only used for the lock-up

torque converter. The VSS is also used to control the EGR valve, the charcoal canister purge valve, the electric cooling

fans, idle speed, and air/fuel ratio.

 

 

senzorul modifica avansul si/sau IAC-ul?

 

 

La mine problema cu "se opreste motorul la decelerare brusca sau oprire la semafor, mai ales pe GPL" a fost rezolvata prin inlocuirea senzorul de viteza VSS. Cel vechi era slabit, se misca.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...