Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Cica trebuie scoasa din bord ca sa-i faci update, am gasit pe un forum polonez informati asta. Vezi in primul rand daca gasesti harti pentru ea.

Share this post


Link to post

am gasit manualul de utilizare al navigatorului,insa nu explica unde s-ar afla si cum s-ar face up date-ul...

ms_5200.pdf

Share this post


Link to post

salut.revin cu o noua problema.am achizitionat de curand un incarcator auto pt telefon...surprinzator priza de accesorii nu functioneaza...asa ca am mers pe vechea metoda cu incarcatul la...bricheta...stiti cumva dk priza de 12 V are vreo siguranta?...sau care ar putea fi cauza?

Edited by heka

Share this post


Link to post

salut.cred ca am gasit unde este pozitionat navigatorul...sau o parte a lui :) ...aranjand niste fire sub volan..deasupra franei de picior,am dat de...navigator...pozitionat vertical...are 4 mufe...2 tip scart si 2 mici ca de antena (GPS si TMC)...la GPS era atasat firul...la TMC nu...l-am scos de la GPS si intr-adevar nu mai era conectat la nici un satelit....problema e ca am pipait( in partea mai putin vizibila) si nu am gasit locasul celor 2 SD...probabil trebuie facut asa cum a sugestionat CHES

Share this post


Link to post

Ar trebui sa ai aceeasi sigurata pentru ambele prize de 12V. Verifica sa nu fie mufa oxidata sau sa fi sarit un fir din mufa de accesorii. Siguranta o gasesti in lateralul bordului cum deschizi usa de la sofer.

Share this post


Link to post

ok.mersi.ma gandesc ca dk bricheta functioneaza...siguranta ar fi ok...oricum ma voi uita pt. a fi sigur...probabil e mai plauzibila varianta cu mufa.

Share this post


Link to post

comoditatea(lenea) e cucoana mere :) am descoperit buba prizei de accesorii...nu avea sigurantza...dupa ceva vreme ,asteptand si timp mai frumos, m-am incumetat sa ma uit la tabloul de siguranta...lipsea cu desavarsire..asa ca am luat una din rezervele de la tabloul de sigurante din compartimentul motorului si...merge .sa auzim de bine

Share this post


Link to post

Salut.E posibil ca regenerarea filtrului de particule sa aiba loc fara ca nici un martor sa se aprinda?Intreb pt. ca mi s-a intamplat sa am cresteri bruste de consum ,dereglarea CB(in sensul ca motorina calculata avea valori diferite in cateva minute),miros puternic de incins la oprire,fara ca temperatura motorului sa creasca,relanti crescut.Am urmat sfatul manualului si am mers vreo 30 min pe autostrada...apoi totul a revenit la normal...

Share this post


Link to post

Asa este normal.Daca se aprinde ceva atunci inseamna ca regenerarea nu a putut face din diverse motive.Principalul este parcurgerea de drumuri scurte in care temperatura de regenerere a filtrului de particule nu poate fi atinsa(500 grade din ce stiu eu).

Share this post


Link to post

ok.mersi

Share this post


Link to post

Buna ziua !

Sunt nou pe forum, am mai citit in trecut discuțiile pe aici, însă acesta este primul post (sau asa imi amintesc).

De 2 luni conduc un Chevrolet Epica, 2.0 benzina, 144CP, manuala, an fabricație 2007. A fost a tatălui meu, luată de noua (de fapt cu vreo 600 km făcuți), din reprezentanta. Inainte sa o iau eu, mașina a stat nemișcată vreo 3 luni, si din auzite mi s-a spus ca trebuie făcută o verificare, pentru ca pot fi piese ruginite, din cauza faptului ca mașina a stat nemișcată, verificare pe care am făcut-o. Piese schimbate au fost destul de multe, nu stiu sa va spun exact, însă imi amintesc ca a fost făcut schimbul de ulei, cu filtre cu tot, capete de bara, bielete anti ruliu, burduf (sau ceva de genul), precum si altele, preț total piese, aproximativ 850 RON. Tot atunci am schimbat si oglinda stânga, pe care cineva a binevoit sa o rupă, in parcare.

Am câteva probleme cărora nu le dau de cap, dupa vreo 7.000 km făcuți cu mașina, in perioada asta.

1. Scârțâit puternic din spate, la denivelări, indiferent de numărul de persoane din mașina. Din ce am citit pe forum, colegii spuneau de Bieletele anti ruliu, însă imi amintesc ca au fost schimbate.

2. Tot la denivelări, aud o bătaie destul de puternica, mie mi se părea ca vine din dreapta spate, însă astazi la service, la constatare, mi s-a spus ca e din partea stânga, un pivot. Sper sa fie asta, astept un preț de la service, prietenul Google nu prea m-a ajutat.

3. Se aude un zgomot puternic la frânare, la viteze de peste 80-90 km/h. Cei de la service au dat vreo 2 ture cu mașina, nu au auzit nimic .. Din verificarea pe elevator mi-au spus ca ar putea fi tot de la acel pivot, însă mi-au spus ca vor cauta si culisanți pentru etriere (???).

4. La peste 110 km/h, simt un vibrat puternic in volan. Tin sa precizez ca momentan folosesc niște cauciucuri de iarna, achiziționate in Decembrie ( din lipsa de capital nu am cumpărat inca anvelope de vara ). Din fabrica, mașina a avut cauciucuri 215/50 R17, cele montate acum sunt 205/55 R17. Jantele au fost rolurile acum 1 an.

 

Dacă aveți ceva sugestii pentru cum as putea rezolva problemele de mai sus, as fi bucuros sa le citesc !

Va Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Salutare, bine ai venit pe forum. Iata cateva sugestii pt problemele aparute la massina ta:

1. Pe spate Epica are niste brate, gen bascule, care se prind in partea de sus (deasupra rotii). Acesta se prinde de caroserie cu 2 bucse si de fuzeta cu 1 pivot. Bratul arata cam ca cel din poza asta. In timp, cauciucul bucselor se desprinde si apare scartaitul la denivelari. Ca sa verifici ia un spray WD40 si da pe bucse, apoi fa o tura intr-o zona cu denivelari. Daca nu mai face, atunci ai gasit cauza.

2. Daca pivotul de la bratul suspensioei spate este si el dus, cel mai bine este sa schimbi tot ansamblul brat-bucse-pivot. Dupa cum vezi nu este foarte scump. DAR, inainte de asta asigura-te ca bucsele de pe partea stanga sunt duse.

3. Rezolva problemele 1 si 2 si s-ar putea sa se rezolve si problema 3. Daca nu, poti sa incepi cu verificare sistemului de franare, pot fi intr-adevar culisele etrierilor. Se verifica usor cu daca ai cunostinte tehnice minime si o cheie de 14 :) .

4. Verifica rotile la o vulcanizare mai rasarita, gen Autosoft. Roluirea pe jante de aluminiu nu cred ca se poate face, probabil ti le-au indreptat.

Share this post


Link to post

Da, e posibil sa le fi indreptat. Multumesc pentru răspunsuri, o sa caut un spray WD40 si o sa il folosesc.

In cazul in care buclele nu sunt duse, ar fi bine sa înlocuiesc doar brațul împreuna cu pivotul, sau sa schimb acum pivotul si cand se vor duce bucatele, sa schimb tot andamblul ?

Si in legătura cu "cunoștințele tehnice minime", la mine nu prea exista .. 😞

Cuvintele "buclele" si "bucatele" trebuiesc citite ca si "bucșe" respectiv "bucșele". Autocorrectul m-a făcut de râs 😂

Share this post


Link to post

Daca bucsele sunt OK (si avand in vedere ca impreuna costa undeva la 500 lei originale), poti schimba doar bratul cu pivotul.

Sa cureti bine axul care trece prin bucsa si sa il dai cu o vaselina rezistenta in timp (vaselina uscata cu teflon stiu ca e OK pt ca nu strange mizerie) daca a inceput sa rugineasca.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am mica o problema cu Epica care urmeaza sa devina din ce in ce mai mare -> racordul flexibil de pe evacuare a inceput sa rasufle. As vrea sa schimb doar racordul avand in vedere bucata de evacuare intre catalizator si DPF costa aprox 700 lei.

Cunoasteti vre-un service bun unde sa schimbe racordul? Ma intereaseaza in primul rand calitatea lucrarii, sa nu inceapa sa rasufle dupa un an pe la sudura. Pretul trebuie sa fie decent, adica sa nu dau mai mult de 400 lei pe racord + manopera.

Share this post


Link to post

Da, te duci la Pilot Auto, pe soseaua Andronache. Iti vor taia racordul vechi si monta un altul universal, pe care il sudeaza MIG profesional.Cred ca te incadrezi in banii aia, eu am platit vreo 90 lei manopera doar pentru inlocuire racord, dar nu mai stiu cat am dat pe racord (il cumparasem separat). Ca si sfat, ia unul de la ei, un pic mai mare in diametru.

Share this post


Link to post

Saru-mana, ii contactez chiar acum sa vad cand pot sa ma duc la ei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...