Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Am si eu la firma o Epica 2009, diesel automata si nu a consumat asa putin niciodata.Mai jos de 5.5 nu a scazut si asta mers super incet, la un mers normal afara sta cam in 6-7 si daca mergi tare urca si la 10. Constanta-Bucuresti 1:30 minute a consumat 8.7l/100 km.

In oras depinde de aglomeratie, oricum sub 7 forte greu coboara si poate ajunge si la 12.

In comparatie un Passat de 170 CP cu DSG si mult mai multi km consuma afara si 4/100, la mers incet, daca mergi mai tare cu depasiri si viteze medii de 120-130 km/h ajunge pe 5.7-6, si in oras nu a trecut de 9 nicodata.

O zi buna

Share this post


Link to post

O problema enervanta care a aparut odata cu incalzirea vremii: au inceput sa se auda scartaituri din zona spate (mai exact roata stanga spate) atunci cand trec peste denivelari cu o oarecare viteza (masina face balans). Banuiesc ca este o bucsa ceva si avand in vedere ca au fost schimbate bucsele de la bara stabilizatoare, as da vina tot pe ele. Vreo alta idee cum pot sa-mi dau seama mai exact de la ce scartaie fara sa ajung la un service?

 

Banuiesc ca a intrat praf/mizerie de asta iarna si asta ar fi motivul, sper ca dupa curatare sa scap de el fara sa schimb bucsa/bucsele.

Problema asta a aparut si la mine cand temperatura depaseste 25 grade si tot la roata stanga spate. La mine nu scartaie ci pacane cand accelerez sau franez. La trecerea peste denivelari nu se aude nimic. Daca ai dovedit problema te rog spune-mi cum.

Share this post


Link to post

Salut,

Am rezolvat-o provizoriu prin aplicarea de WD40, dar revine dupa putina vreme (circa 2-3 saptamani). Poti face acelasi lucru cu fiecare bucsa pe rand ca sa stii care trebuie schimbata. Bucsele nu sunt cele de la bara stabilizatoare cum credeam, ci sunt cele de la prinderea pe caroserie a bratului superior (numarul 5 in poza de mai jos):

post-4287-0-89836700-1345024113_thumb.png

 

La mine se aude un scartait-pacanit ca sa zic asa. In toamna la revizie schimb toate bucsele de pe bratul superior, nu cred ca e mare lucru ca pret. pana atunci dau din cand in cand cu WD40 pe bucsa pacatoasa ca sa nu mai scartaie. la o inspectie vizuala rapida (trebuie sa te uiti deasupra rotii) nu pare ca bucsa e rupta, insa probabil nici mult nu mai are...

Share this post


Link to post

Suspensia spate este identica cu cea de la Evanda. Eu am cautat bucsi pentru acelasi brat nr.5 si nu am gasit separat. Doar brat complet cu 800 ron. Nu am dat atat pe un brat si mi-am facut o bucsa dintrun material similar cauciucului. Problema este ca bucsa confectionata este fixa in timp ce bucsile originale sunt mobile. Aceeasi situatie se prezinta si la bucsile din fuzeta, bucsi confectionate din polimer iar in interior o nuca metalica capabila sa se miste in toate directiile. Cine v-a desface isi va da seama despre ce vorbesc.

Dupa schimbarea bucsilor de la fuzeta/brate, obligatoriu se face directia la asa zisa punte spate.

Share this post


Link to post

ches@ tot la fel am patit si eu dar la roata dreapta spate, este vorba de pivotul care vine capsat de bascula, pe mine m-a costat 460 ron si s-a rezolvat problema, adica am schimbat bascula cu totul si acum nu se mai aude nimic

 

cat despre bucesele de la bara stab le-am schimbat si pe alea .. trebuie facuta directia la puntea spate ?? e corect nt98adu

Edited by adrynnoo

Share this post


Link to post

De unde ai luat piesele?

Eu am gasit bucsele la un pret enorm pe un alt forum (240RON/bucata si sunt 2 pe fiecare parte).

 

Ce spune nt98adu are sens avand in vedere ca din bratul ala se modifica felul in care calca roata pe sosea. Daca le-ai schimbat e mai multa vreme vezi daca s-a tocit cauciucul neuniform. Daca nu, inseamna ca ai avut noroc si au picat bine.

 

Revin si cu un update legat de bord si martorul Change oil soon:

1. Martorii sunt cu leduri, deci sansele sa se arda sunt f mici.

2. Nu am dat jos acele pt ca dupa aia era bataie mare de cap sa le pun pe pozitie.

3. M-am uitat pe circuit si toate rezistentele din zona ledului cu pricina sunt OK.

4. N-am gasit nici o piesa arsa sau ceva de genul. Am pus totul la loc si m-am linistit - ori e ledul ars (f mici sanse), ori la mine e cumva dezactivata functia asta sau merge altfel. Uleiul il schimb la 12000-13000km, deci nu imi fac probleme.

5. Nu e mare bataie de cap sa dai jos ceasurile de bord, insa tot timpul am stat cu frica sa nu pierd vreo clema sau sa zgarii vreun element de plastic.

 

Numai bine!

Edited by ches

Share this post


Link to post

de la piese-chevrolet.ro king auto sunt ok ca preturi, cat despre bucse sunt 2 pe bara stab nu am vzt sa fie 2 pe o parte adica 4 in total.. o sa fac o poza, poate nu vb de acelasi lucru :)

Share this post


Link to post

Am cerut si la King Auto oferta de bucse (la mine de la ele cred ca e problema) si pretul a fost tot aproape de 240RON. E posibil ca bratul ala sa fie mai ieftin ca bucsele :D

Share this post


Link to post

iti atasez o poza cu bucsele de la bara, nu bara am schimbat doar bucsele dupa ea, 2 la numar

post-33523-0-27648100-1346769755_thumb.jpg

Edited by adrynnoo

Share this post


Link to post

Multam de info, e utila pt viitor. Acum la mine sigur nu sunt bucsele de la bara stabilizatoare intrucat au fost schimbate pe garantie de fostul proprietar, deci nu cred ca au mai mult de 30-40000km. Eu am dat cu WD40 pe diverse zone sa vad cand se opreste scartaitul si am identificat problema la bucsele de la bratul superior, mai exact cea din fata. Bucsele astea sunt scumpe ca dracu, dar am dat comanda si o sa le schimb pe amandoua. Pivotul la mine pare in regula, nu a fost nevoie sa-l ung ca sa nu se mai auda scartaitul.

 

O sa incerc sa iau niste dimensiuni ale bucselor la demontare (peste aprox o luna mai duc la revizie) sa vedem daca se potrivesc de pe alte masini. Pe un forum din Rusia un tip schimbase singur (avea presa) toate bucsele de la bratul inferior. Tot acolo am vazut ca sunt foarte multi cu problema asta, toti raportand zgomote din zona spate la 50-60000km.

Share this post


Link to post

ches acum m-am uitat la poza atasata de tine, si la nr 5 este exact ce am schimbat si eu adica bascula asa se numeste bratul acela prins de caroserie, si la mine scartaia

 

am dat pe el 460 de la king auto, bratul mai are pe el 2 buce exact unde vine prins pe caroserie, asta este moartea lor exact cum ai zis si tu pe la 60000 km se duc

Share this post


Link to post

Dap, bucsele alea le-am cumparat si eu. Sa le schimb si dupa aia vad daca am terminat cu zgomotele. Sper ca pivotul sa fie bun, o sa vad la demontare.

Share this post


Link to post

Ai luat bucse la 240 ron pana la urma? De unde? Pivotul rezista destul de mult, deci nu tb. sa-ti faci probleme.

 

Le: Eu aveam ceva probleme cu directia (imi tragea dreapta) si cand am reusit sa gasesc un service care are program pentru a mea masina, mi-au spus ca intai trebuie sa faca directia pe spate, dupa care pe fata. Tot atunci mi-au spus si de problema cu bucsa.

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Bucsa de pe stanga fata am luat-o de la reviziechevrolet (apucasem sa dau comanda) cu 240ron si stanga spate am gasit-o la noi pe forum la userul mike1 cu 179ron. Mike mia dat un pret asemanator cu reviziechevrolet pentru cea de pe fata, tot in jur de 240-250ron.

 

Am mai cautat si la king auto - tot in jur de 240 oricare dintre ele, la pieseautoradacini - tot pe acolo. Se pare ca nimeni nu le face aftermarket din pacate.

Share this post


Link to post

Buun, revin cu update referitor la bucse. Am fost astazi la mecanic si desi initial m-a intrebat cine mi-a facut constatarea (raspuns: eu, normal :D ), dupa ce a dat bratul superior jos, iata ce a gasit:

post-4287-0-24948800-1348743246_thumb.jpg

 

Bucsa din fata este intreaga si desi este uzata, ar mai fi mers mult si bine, deci am pastrat-o, pot sa o folosesc la bratul de pe partea dreapta in caz de nevoie si lipsa de bani. In schimb bucsa spate, cea cumparata de la Mike era rupta de -a dreptul, practic s-a separat partea interioara de cea exterioara, cauciucul fiind totusi in stare buna. Poate a fost un defect de fabricatie, desi pe forumul rusesc gasisem mai multi cu aceeasi problema, tot cu masini din 2007-2008. Poate astea noi sunt mai rezistente...

 

Cu ocazia asta am inspectat toate celelalte bucse si am folosit spray cu silicon special (nu ataca cauciucul) pentru a le gresa - http://professional...Silicone-spray.

 

Deocamdata nu am gasit alte probleme, cel putin la o inspectie vizuala.

 

De mentionat ca bucsele pe care le-am schimbat sunt cumva o combinatie de bucsa cu pivot, elementul interior avand un fel de articulatie ca la pivot, dar cu cursa mult mai mica. Asta justifica (oarecum) pretul mare.

 

Numai bine!

Edited by ches

Share this post


Link to post

Salutare

 

Vreau sa cumpar si eu un Chevrolet Epica automat care nu are taxa de prima inmatriculare platita, a platit cineva taxa recent? Am facut pe calculatorul de la anaf cat ar fi taxa si imi da undeva la 2000euro, ceea ce mi se pare foarte mult pt o masina euro4 cu filtru. Va rog cine a platit taxa de curand sa imi spuna si mie cat a fost.

 

Va multumesc

Share this post


Link to post

In primul rand nu ai specificat ce masina este: diesel/ benzina, ce capacitate cilindrica si an fabricatie. Daca e motorul de 2.5 benzina si este din 2007..2008 atunci 2000E este foarte plauzibil.

Ca regula generala cu cat este mai noua masina si are motor mai mare, cu atat taxa este mai mare.

 

La masina din semnatura taxa este 1241E cu calculatorul anaf, la fel si cu celelalte calculatoare de pe net.

Share this post


Link to post

Mda, ai dreptate cu automata, are emisii la greu. Am intrat si eu pe site-ul anaf si pentru masini de 5-6 ani mi-a dat 3619E, iar pentru 4-5ani a dat 3927E. 2000E e pentru motoarele pe benzina! Acum inteleg de ce s-au ieftinit Epicile atat de mult pe autovit, proprietarii au recuperat taxa veche si acum se chinuie sa le vanda din cauza taxei mari :) .

 

Manuala are numai 169g/cm si pretul calculat e 1600-1700E.

 

Avand in vedere ca cei de la ANAF care iti calculeaza taxa folosesc calculatorul online exact cum l-am folosit si eu si tu, eu zic ca valorile sunt corecte.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Mare atentie ,,,,,,la RAR se masoara din nou emisiile si mai mult ca sigur ies mai mari ,nu cu mult dar suficient sa te incarce cu 100-----300E peste ce ai calculat tu.

Ma refer la masinile care au taxa de peste ...sa zicem 2000E.

Sunt cazuri de masini E5 care au fost incadrate la E4,cititi pe forumuri pentru a va lamurii.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

@ AlexandruFilip - in ce an a fost inmatriculata masina prima data?

 

Mai nou RAR-ul trece noxele pe carte (pentru 30 ron) fara sa faca testul de noxe! De unde dracu iau ei aceste valori nu stiu! Noxele nu sunt cele date de producator nici daca le imparti la o.9...

 

:o fftopic: Inspector RAR intreaba de ce scrie pe capacul de plastic al motorului 24V! Am ramas surprins de intrebarea lui. Pentru ca 6 cilindrii!!!

 

Acum revin la o problema de-a mea! CHES am vazut ca ai schimbat ceva bucsa/bucsi. Poti sa-mi spui te rog se simptome aveai inainte de schimbare?

Share this post


Link to post

Am schimbat, am schimbat :) .

 

Simptomele erau scartaituri din zona stanga spate la trecerea peste denivelari gen speed bumpere. La inceput abia se auzeau, dupa aceea au devenit din ce in ce mai puternice si dispareau doar cand dadeam cu WD40 pe bucsile acelea. Dupa doua ture de WD40 am schimbat bucsile. Au fost scumpe ale naibii, am dat cam 450lei pe amandoua. Daca ai aceeasi problema si vrei sa faci economii, mergi si vezi care s-a rupt si cumpar-o doar pe aia, eu le-am schimbat pe amandoua pt ca am vrut sa stau linistit. Chiar si cu bucsa rupta masina se comporta bine, nu se simtea nimic aiurea nici in viraje, nici la viteze mari.

 

Desi mecanicul mi-a zis sa le cumpar si pe cele de pe partea cealalta pt ca probabil vor face si acelea la fel in scurt timp, uita ca a trecut 1 an si jumatate si inca sunt OK, adica cel putin nu scartaie.

 

Pentru intretinere recomand curatarea axului care trece prin bucse si gresarea lui din cand in cand, se strange mult noroi, apa, sare de drum in zona aia.

 

Acum am o alta problema care se pare ca e comuna la Epica - etrierul stanga spate cam face figuri, se incalzeste roata. Mecanicul mi-a facut o curatare in speranta ca scap iefitn, insa dupa scurt timp problema a reaparut. Am dat comanda de kit garnituri si pistonas + racord flexibil, saptamana viitoare sper sa o rezolv. Acum pot sa merg cu ea, dar dupa un drum mai lung (~150deg) ajunge undeva la 70-80 grade. In oras abia daca se simte, doar ca se aude scartaitul placutelor la viteze mici...

 

Si ca tot sunt la capitolul probleme comune la Epica, mai scriu una - intinzatorul curelei de accesorii se lasa in timp si cureaua nu mai calca uniform, fapt pt care se uzeaza prematur. recomand inspectarea curelei anual si schimbarea intizatorului si a curelei cand se observa uzura neuniforma pe curea. Cu ocazia schimbarii intinzatorului cand am facut distributia am scapat si de un zgomot care venea de la pompa de servo tocmai din cauza curelei care pica stramb pe fulie.

 

Din fericire de alte probleme comune nu am mai auzit, chiar si la masini cu 200000km.

 

Si eram dator cu un rapsuns pt colegul danepicu,dar am uitat sa postez

 

Daca desfaci chiar tu bordul sa schimbi becul ala inseamna ca ai o rabdare si tenacitate pentru care te invidiez. Spune-ne si noua daca si cum ai rezolvat problema. Succes!

Am desfacut bordul, am dat jos ceasurile si ghici ce? Sunt cu LED. Am verificat LED-ul si e OK, se pare ca totul e in parametrii, doar ca la mine nu aprinde LED-ul. Poate au uitat coreenii sa-i faca legatura la ECU :P

 

Sa auzim numai de bine!

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Danke Ches, te-am intrebat ca eu am un alt soi de galagie, un fel de zdranganit foarte usor, unul surd, infundat numai la denivelari mici si frecvente cum sunt cele de la semafor vara (valurile de asfalt).

 

Un senzor de parcare are ideea cineva de unde as putea achizitiona? Cred ca-i mort, a mers, nu a mers, iar a mers si acum zace...

 

Era sa uit. A avut cineva probleme cu acel conector de la airbag de sub scaunul pasagerului dreapta? A rezolvat cineva chestia asta?

 

Spor,

F

Share this post


Link to post

Cu placere :) . Ce auzi tu s-ar putea sa fie flansa(ele) amortizorului(elor) spate, se duc si alea in timp, mai ales daca mergi pe drumuri proaste. Poti sa verifici la mecanic sursa zgomotului. Oricum daca zgomotul vine de pe spate nu ar trebui sa te grabesti prea tare, lasa-l sa se accentueze.

 

Daca ai senzori din fabrica habar n-am de unde popti sa iei unul original, incearca la o reprezentanta, reviziechevrolet.ro, chevrolet-piese.ro si la colegul mike1. Vezi si tu cine iti aduce pe bani mai putini. Sau bineinteles poti sa incerci varianta aftermarket, e 100lei un kit de senzori cu tot cu unitate. Eu mi-am montat singur unul electromagnetic pt ca nu aveam de fabrica si nu vroiam sa dau gauri. Il am de 3 ani si sunt f multumit de el. O sa-i pun si sora-mii pe Lacetti anul asta.

 

Cu conectorul de airbag de sub scaun n-am avut probleme, insa multi cu Cruze au avut. Poti incerca sa il cureti cu spray de contacte. Nu uita sa scoti o borna de la baterie inainte de a te apuca de lucru.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Probabil sunt putini cei cu CVA pe Epica, mai ales pe motorizarea 2.0 benzina. Dar, totusi vin cu o intrebare poate imi da cineva o ideea si reusesc sa ma luminez.

 

Masina este echipata cu CVA Aisin iar producatorul recomanda uleiul (in carte service) ESSO JWS 3309 US ATF. Din ce am gasit pe net problema se pune cam asa:

 

esso - ar fi mobil (mobil i-a cumparat pe esso care la un moment a fost exxon mobil) chiar daca pe site-ul oficial, in subsolul paginii web apar toti 3, nu fac reclama http://www.mobil.com/glp/Default.aspx?country=RO&language=

JWS - ar fi ceva norme impuse de constructorul CVA japonez

3309 - ceva clasa a uleiului respectiv

ATF - Automatic Transmission Fluid

US - Dumnezeu cu mila

 

Am gasit Mobil ATF 3309, care cica ar fi alternativa pentru ESSO JWS 3309 US ATF, chiar ar fi acelasi ulei doar ca este in ambalaj de mobil.

 

Are idee cineva daca mai gasesc si alt ulei, nu doar Mobil 1? Eu nu am gasit asa ceva pana in prezent! Totusi m-as orienta catre un Motul (cred ca este singurul pe piata care nu este contrafacut).

 

Multumesc anticipat,

F

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...