Jump to content
Sign in to follow this  
cristianvionut

Am Ramas Fara Aer Conditionat Si Faza Lunga La Aveo

Recommended Posts

Salut,

Am in dotare un Aveo 2007.

Speram sa nu am probleme pana la 100.000 km si recunosc ca in afara de o flansa de amortizor care mai scartie din cand in cand si un rulment care probabil in curand iese la pensie nu am intampinat nicio problema pana la 85.000 km, pana acum doua cateva zile adica.

Pe scurt,am vrut sa dau drumul la aer conditionat iar compresorul nu pleaca (nu scoate zgomaot, nu se invarte, nu se simte in turatie), ventilatorul functioneaza iar ledul de la buton este aprins.

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa controlez sigurantele si releele si acestea sunt in regula (verificate nu doar vizual ci cu aparatul de masura).

A doua etapa m-a mancat totusi sa inversez cateva sigurante si relee intre ele desigur de aceeasi capacitate.

Zis si facut , schimbat releu aer conditionat cu releu faza lunga.

Rezultatul a fost cel mai prost adica aerul conditionat nu functioneaza in continuare si desigur acum numai functioneaza nici faza lunga(nu se aprinde nici ledul din bord cand comut pe faza lunga).

Asa ca acum am doua probleme care banuiesc ca au o legatura intre ele.

Daca cineva are vreo idee as primi cu bucurie un sfat.

Precizez ca masina numai e in garantie de vreo luna si deja imi fac griji majore in legatura cu plimbatul pe la serviceuri si costurile aferente.

As dori totusi sa ma duc cu lectiile facute la service eventual sa rezolv singur sau cu ajutorul vostru ca de...sunt roman pe timp de criza.

Va multumesc

Share this post


Link to post

Aerul esti sigur ca nu functioneaza din cauza lipsei de freon? Spre exemplu la mine nu porneste daca nu "simte" el ceva acolo. Se aprinde led-ul si nimic :) Daca tot ai inversat releul de faza lunga cu cel de aer, nu le-ai pus la loc sa vezi faza lunga daca merge?

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns.

Ce sa zic am adunat inca vreo doua ore pe langa ea(masina)cu x specialisti si x pareri.

In concluzie am inversat in toate felurile releele care sunt vreo 6 identice si acelasi rezultat, faza lunga nu merge , am masurat si am curent in slotul unde intra releul, deci ca si concluzie se pare ca problema e pe traseul intre slot si far sau mufa de pe far pentru ca pe contactul mufei de la far am curent doar pe cel de faza scurta nu si faza lunga.

Cat despre aerul conditionat e posibil intradevar sa am foare putin freon si din acest motiv sa nu mai porneasca compresorul avand in vedere ca masina are totusi 3 ani si 85.000 km.

Decizia...probabil serviceul dar deja ma apuca scarba insa nu cred ca am alta solutie.

Share this post


Link to post

Cat despre aerul conditionat e posibil intradevar sa am foare putin freon si din acest motiv sa nu mai porneasca compresorul avand in vedere ca masina are totusi 3 ani si 85.000 km.

 

Nu cred sa fie asa cum spui tu. Numarul de km nu are nici o legatura cu cantitatea freonului. Eu de exemplu am cu a mea 3 ani si 140k km si am fost sa verific instalatia de AC. Totul ok. Daca intr-adevar nu mai ai freon in instalatie s-a intamplat din cu totul alte cauze.

Share this post


Link to post

Nu rezulta foarte sigur din descrierea ta daca faza lunga mergea atunci cand ai descoperit ca A/C-ul nu mai mergea.

Eu as zice sa mai verifici o data F18. Geamurile electrice merg?

Share this post


Link to post

Salut,

Revin cu noutati.

Astazi am fost la Radacini pt ca eram destul de stresat.

Am explicat despre ce e vorba si am primit raspunsul...ne vedem pe 6 aprilie.

La naiba...mai sunt doua saptamani.

Apoi mi-am adus aminte ca un bun prieten are un alt bun prieten frigotehnist.

Idee geniala...intalnit tip, dotat frigotehnistic vorbind si... minunea se intampla...in 10 minute aveam aer conditionat

Fericire maxima pt ca aveam morcovul intrat serios.

Problema consta in faptul ca aveam 0,1 bar de freon inloc de 2,5 bar.

Adica nu aveam nimic.

De ce?

Ramane sa descopar pe parcurs.

Momentan radiez din cauza freonului.

A mai ramas parte cu faza lunga.

Maine e weekend...prevad ca o sa am ce face.

Share this post


Link to post

Problema consta in faptul ca aveam 0,1 bar de freon inloc de 2,5 bar.

Adica nu aveam nimic.

De ce?

Ramane sa descopar pe parcurs.

 

O parere de "mi-au spus 2 vecini", pe timp de iarna ai mai pornit aerul conditionat ?

Ar trebui cel putin 10 min pe luna sau saptamina asta nu mai stiu headscratch.gif

Se poate sa scape pe linga garnituri mai ales in perioada foarte rece

Tot legat de acest subiect, mie cind temperatura cobora sub -1 -2 grade nu imi mai pornea compresorul, apasam butonul de AC si nimic, am verificat de citeva ori sigurante, releu dar nimic, cind urca usor peste 0 nu erau probleme.

Credeti ca este normal ?

Edited by redflame

Share this post


Link to post

Cat te-a costat umplerea cu freon? Nu ti-a facut si un test de etanseitate inainte?

 

 

Share this post


Link to post

revin si confirm vorba celor 2 vecini, in manual este recomandat sa se circule si iarna cu AC ul pornit, pentru a preveni scaderea prresiuni din instalatie pe la garnituri.

 

atunci se poate sa fie o problema ca mie nu imi pornea compresorul ?

Share this post


Link to post

salut..da poti sa circuli si iarna daca poti sa-l pornesti...ac-ul nu porneste la temperaturi scazute...

Share this post


Link to post

salut..da poti sa circuli si iarna daca poti sa-l pornesti...ac-ul nu porneste la temperaturi scazute...

 

alte pareri mai sint ? printre cei mai vechi pe aici care conduc cu AC

Share this post


Link to post

Iarna, sub 0 grade nu porneste compresorul.

Deci nu merge AC-ul.

Share this post


Link to post

La mine se porneste iarna dupa vreo 5 minute de functionare a motorului.

Share this post


Link to post

\Salut

Revin cu ultimele noutati.

In legatura cu compresorul va pot spune ca da cunosc faptul ca trebuie pornit si iarna treaba pe care am si facut-o sa zic de vreo doua ori.

Mie compresorul din cate imi amintesc imi pornea si la minus 10 grade insa nu bag mana in foc.

Important si de retinut este faptul ca daca presiunea freonului coboara la un nivel foarte mic compresorul numai porneste(probabil ca si protectie pentru el)

Pe mine nu m-a costat nimic reumplerea cu freon din cate stiu costa cam 100 lei.

Nu mi-a facut niciun test pentru ca nu avea cum insa mi-a spus ca daca am scapari pe la garnituri ceea ce este foarte posibil(poate fi motivul pierderii freonului) sau daca de exemplu am niste pori sau fisuri pe conducte imi baga o solutie care nu stiu exact sa va spun ce face insa cica face bine.

Acum bomboana.

Am si faza lunga :)

La naiba cu 7 maini pentru o treaba .

Desigur siguranta de la faza lunga era pusa la proiectoare si cum nu posed asa ceva, omului care mi-a mutat-o i s-a parut poate ca se asorteaza mai bine in acel loc :)

Multumesc inca o data si multumesc mai ales tipului de la radacini care m-a programat peste doua saptamani.

Ma si vedeam cu compresorul schimbat , poate si cu blocul de lumini...nu cred ca era imposibil.

Sa auzim de bine

Share this post


Link to post

Aerul conditionat porneste la orice temperatura, chiar si negativa, conditia fiind sa fie motorul cald.

Share this post


Link to post

Aerul conditionat porneste la orice temperatura, chiar si negativa, conditia fiind sa fie motorul cald.

 

mersi, Mircea, era si parerea mea ca ar trebui sa functioneze si iarna, ramine sa mai scada temperatura sub 0 grade pentru a mai incerca. da sa speram ca doar prin decembrie nu mai repede 68000000.gif

Share this post


Link to post

salut..daca tot afirmati ca ac-ul porneste la temperaturi joase dar motorul sa fie cald... care este legatura intre motor si ac ?..sa nu mai vorbesc prostii...

Share this post


Link to post

Presiunea din instalatia A/C :) .

 

LE: A nu se confunda A/C auto cu instalatiile A/C din casa. In casa, atunci cind A/C (casa, spli) merge pe racire, radiatorul unitatii externe arunca caldura (similar auto). Atunci cind afara este foarte cald, extrem de cald, eficienta A/C scade (sau instalatia intra in protectie, se opreste), tocmai datorita racirii slabe. Cu cit afara este mai frig, cu atit mai eficienta este unitatea din interior (caz similar auto). Cred ca este evident de ce A/C-ul auto functioneaza si la temperaturi scazute (cu conditia de a avea sufiecient agent refrigerant in instalatie - presiunea nu este intotdeauna un indicator de necombatut; este posibil ca sa fie suficienta presiune insa agentul refrigerant sa fie contaminat cu vapori de apa => se produce inghet si infundarea instalatiei cu partiule de gheata).

 

Atunci cind folosesti A/C (casa) pentru incalzire pe timp de iarna, lucrurile stau invers. Adica, daca in casa iti baga caldura, radiatorul de afara se raceste. La temperaturi sub 0*C (cam -8*C -> -5*C la un aparat in stare buna de functionare - EXCEPTIND INVERTERELE) temperatura radiatorului extern este apropiata de temperatura mediului, motiv pentru care iarasi instalatia intra in protectie ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

salex ..eu cu ac-ul nu bag caldura in masina..am intrebat la -5\-10 grade cum porneste ac-ul daca el nu scade mai jos de +15 grade..porneste sa faca...ce sa faca...care este legatura intre ac si motor?? la masinile noi de 1,2 si 1,4 poti sa folosesti ac-ul pe treapta -dezaburire parbriz-deoarece pe aceasta treapta baga aer cald..dar numai atat...

Share this post


Link to post

post-402-126977933085_thumb.jpg

 

E mai simplu asa, decat sa ne dam cu parerea. Deci, unele merg, altele nu.

Share this post


Link to post

la masinile noi de 1,2 si 1,4 poti sa folosesti ac-ul pe treapta -dezaburire parbriz-deoarece pe aceasta treapta baga aer cald..dar numai atat...

La toate masinile dotate cu A/C traseul aerului este urmatorul: grila -> vaporizator A/C-> optional calorifer (in functie de temperatura selectata de tine) -> distributie catre diverse zone ale bordului. Ideea este urmatoarea: vrei nu vrei, aerul trece oricum prin vaporizator. Daca ai A/Cul pornit se produce racirea si dezumidificarea aerului. Aerul astfel obtinut trece prin calorifer (optional, cum ziceam). Deci, a spune ca folosesti treapta de dezaburire parbriz doar pentru a sufla aer cald spre parbriz este gresit :)

 

La intrebarea intiala ti-am raspuns: legatura este data de presiune. Mai multe poti afla din Legea Boyle-Mariote

 

Eu unul nu am inteles prea bine la ce te referi cind spui ca A/C nu scade mai jos de +15*C

Share this post


Link to post

Buna ziua

Am si eu urmatoarea problema:

Am un AVEO 1.2 din 2008 si acum cateva zile apasand butonul de AC, ledul verde se aprinde insa compresorul nu porneste.

Am verificat sigurantele si releul, totul este OK.

Facand un strap pe contactele releului, compresorul a pornit deci este exclus un defect al ambreiajului electromecanic de pe compresor.

Din schema electrica am vazut ca practic comanda releului se face din ECM, tot acolo ajungand si semnalul de la traductorul de presiune de pe circuitul de racire.

s-a confruntat cineva cu o problema similara ? Este posibil ca la scaderea presiunii in instalatie (datorita unor pierderi de agent refrigerant) sa nu mai porneasca compresorul ?

Share this post


Link to post

Da. Fa strap pe traductorul de presiune, si daca porneste sigur e de la lipsa de freon (agent frigorific) din instalatie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...