Jump to content
Sign in to follow this  
vbocan

Sistem Ventilare Carter Pcv

Recommended Posts

Merci de reply. Asa am facut. Nu avea scanteie deloc. Schimbat bobina inductie insa degeaba. Schimbat si capac delcou si ..urma fisele si altele , insa .... a mers. :)

Cu stima,

Share this post


Link to post

Curata totusi diuza aia de la stutul de ventilatie cu un ac sau ceva, ajuta la functionarea motorului.

Share this post


Link to post

Salut băieți sunt mai nou pe aici. Am si eu o problema cu Nubira 1 si anume faptul ca la o turatie constanta oricare ar fi ea intre 1500 si 2000 in treptele 1,2 sau 3 da in nas (merge în suturi). Mentionez ca am schimbat MAP ieri iar pompa de benzina are câteva luni fisele si bujiile la fel si IAC-ul are o saptamana. Si încă o problemă daca stie cineva ce tensiune trebuie sa scoată potențiometru co? Am citit tot aici pe forum ca ar fi vorba de 600 mv dar al meu nu se reglează mai jos de 1170 mv si oricum sub 1580 mv se aprinde check engine acum e pe la 1605 mv. Va rog daca poate sa mă ajute cineva cu aceste două probleme. Va mulțumesc anticipat

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am o intrebare oarecum legata de acest furtun de ventilare a carterului.

 

Am avut o problema cu garnitura de chiulasa si in procesul de curatare al chiulasei/carterului am ajuns si la capacul de la culbutori.

 

Deoarece avusesem lichid de racire in ulei, totul era acoperit cu acea mazga. Capacul de la culbutori are in partea de sus un subansamblu din plastic care continea un fel de filtru metalic (mai multe straturi din tabla perforata). Acest filtru(?) arata oribil si, oricat m-am chinuit sa-l curat, n-am reusit. In consecinta, ca sa nu contamineze si uleiul nou, am indepartat complet acel filtru (nu l-am mai montat).

 

Initial, am crezut ca chiar o avea rol de filtrare a uleiului sau ecran anti-spuma.. dar, urmarind mai atent (dupa ce l-am montat) mi-am dat seama ca in partea de sus a capacului de la culbutori se afla un stut unde se monteaza furtunul acesta de ventilare.

 

Asadar, intrebarea mea este: cumva, acel "filtru" avea rol de separator(?), pentru a elimina aerul din sistemul de ungere? Sau de ce comunica sistemul de ungere cu exteriorul (prin furtunul acela gros, care vine de la filtrul de aer)?

 

Sau, ca sa reformulez si mai exact: ce se poate intampla daca am scos acel filtru (care nici nu se gaseste ca piesa de schimb, cred ca trebuie sa cumpar tot capacul)?.. poate sa ajunga uleiul (nu doar vaporii) la filtrul de aer etc?

Edited by dae-woo-doo

Share this post


Link to post

Ultima varianta este cea mai apropiata de adevar. Ideal ar fi ca in clapeta de admisie sa iti intre doar vapori de ulei, fara dracia pe care ai scos-o cel mai probabil va patrunde ulei in toata regula. De aici o sa apara ceva neplaceri: 1. murdarirea clapetei => nu se va mai inchide cum trebuie sau se va misca cu dificultate ; 2. imbacsirea mult mai accentuata a IACului => functionare aiurea la ralanti.

 

Ulei la filtrul de aer ar trebui sa nu ajunga insa nu stiu daca ai GPL. Daca ai GPL, e posibila si varianta asta.

 

Nu poti curata cu o solutie gen Decarbusolv ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsul prompt, @Salex!

 

N-am GPL, dar furtunele astea (de la carter - de fapt, capacul culbutorilor si de la clapeta de aer) comunica cu furtunul acela gros (burduf) care vine de la filtrul de aer.

 

Deocamdata, totul e curat pe-acolo (tocmai am schimbat "burduful" si acest furtun de ventilare al carterului, deci n-am ce sa curat.

 

Pe mine ma mira faptul ca si atunci cand exista acel "filtru", uleiul nu dadea "pe-afara" (adica, sa ajunga in acel burduf). Eu am crezut ca presiunea uleiului din carter este mai mare (decat cea atmosferica, din interiorul burdufului).

 

Nevermind.. ca sa remontez filtrul acela, ar trebui sa dau iar jos capacul culbutorilor.. si tocmai i-am schimbat garnitura. Pot s-o refolosesc?

 

PS: Toate masinile au "filtrul' acela in capac? Sau exista vreo alta solutie (sa incerc s-o adaptez) pentru a tine uleiul in carter (si a lasa doar vaporii sa circule)?

Share this post


Link to post

1. Poti sa refolosesti garnitura, chiar de mai multe ori. De schimbat o schimbi doar cand apar pierderi de ulei, de regula dupa ce incepe sa "se coaca", sau daca nu poti elimina pierderile de ulei prin strangerea capacului la cuplul indicat de constructor (ma rog, eventual putin mai mare :) ).

2. Aerisirea carterului se face, intr-adevar, in furtunul de admisie. Totusi, functionarea motorului determina circulatia aerului dinspre filtrul de aer spre admisie, ceea ce duce inclusiv la aspiratia vaporilor de ulei. Invers nu prea se poate, exceptie facand detonatiile aiurea (rare daca nu ai GPL sau probleme la distributie)

3. Nu stiu cat de corect este termenul "filtru". Daca nu ma insel, denumirea corecta este "capcana" (trap) si, da, toate masinile au sisteme de acest gen. Pana si vechea Dacie 1300 avea.

4. Daca motorul este in mintile lui, presiunea din carterul superior nu este mare. Probleme (mai precis presiune ridicata) apar atunci cand segmentii sunt super obositi si pierd compresie. Oricum, n-ar trebui sa fie atat de mare incat sa invinga aspiratia si sa duca vaporii inspre filtrul de aer. Daca ai observat ca zona respectiva este curata in cazul tau ai doua variante: motorul merge f. bine si uleiul folosit este in regula SAU aerisirea este, undeva, obturata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Super explicatii - thank you very much for your time!!

 

Chiar nu am gasit nicaieri informatii despre aceste aspecte, acum pare logic tot circuitul.

 

Cred ca am s-o mai las asa cateva zile, sa vad daca apare ulei (nu vapori) in burduful acela de la aspiratie. In caz afirmativ, montez "capcana" la loc (deja am curatat-o). Si eu care ma bucuram de cate ori imi mai ramaneau ceva piese la reasamblare.. ;)

 

Apropo.. filtrul vechi avea niste pete de ulei pe el. Sa fi fost de la vaporii de ulei (deci, ceva normal) sau din cauza ca s-o fi infundat furtunul care duce la clapeta de aer? Acum am pus un furtun nou, dar cel vechi - si stutul respectiv - parea destul de obturat (de la ulei + praf, probabil).


Am mai cautat informatii pe net si am gasit ceva legat de valva PCV (positive crankcase ventilation), descrisa in detaliu (engleza) aici:

 

http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/197

 

sau aici:

 

http://auto.howstuffworks.com/positive-crankcase-ventilation-system1.htm

 

Din pacate, valva asta lipseste la Cielo, existand doar surogatul acela de "filtru". Acum, ca ma pasioneaza subiectul, poate am sa-i adaptez totusi o astfel de valva, sa-l aduc si pe el (Cielo) in mileniul 3. ;)

Share this post


Link to post

Cielo nu are nevoie de valva pt ca are un stut calibrat la intrarea in galeria de admisie (corp clapeta). Verifica acel stut (sub IAC, unde vine bagat furtunul subtire din cel cu 3 cai (furtunul de ventilatie mare). Se verifica cu un ac.

  • Like 1

Share this post


Link to post

O fi avand Cielo stutul acela calibrat, dar tot nu tine loc de (o adevarata) valva PCV.

 

De fapt, in circuitul respectiv, nu e vorba (numai) de vaporii de ulei care se recircula, ci mai ales de gazele nearse, care sunt impinse de pistoane in sistemul de ungere.

 

O valva PCV adecvata ar trebui sa retina uleiul in motor (la Cielo, acesta ramane prin furtun, daca separatorul ala de aer se murdareste si nu-si mai face treaba) si sa blocheze returul gazelor nearse (sau a aerului din zona filtrului) spre carter, in cazul franei de motor.

 

In fine, din ce-am mai citit, e destul de importanta valva asta (desi nu e costisitoare), iar functionarea ei necorespunzatoare poate cauza probleme destul de mari (cresterea presiunii in carter, ceea ce duce la deteriorarea garniturilor etc - Volvo fiind "renumit" pentru aceste probleme).

 

Probabil ca tocmai pentru a nu-si bate capul cu astfel de consecinte, la Cielo au folosit furtunul pe post de "corp" al supapei si chiar daca se blocheaza orificiul acela din clapeta de admisie, carterul se depresurizeaza prin sistemul de admisie aer (de unde si petele de ulei pe filtrul de aer).

Share this post


Link to post

Cielo nu este caz particular. Ca tot am adus anterior Dacia 1310 in discutie, o pastila cu un orificiu de cca 1mm (cu rol de valva PCV) gaseai in furtunul dintre capacul culbutorilor si carburator. Mai multe detalii vizuale aici. NU este o reclama, nu avem legaturi cu piesele de Dacie, imagine are doar rol de edificare !

 

Si alte modele Daewoo au sistem de ventilare de la care lipseste supapa PCV. Nu m-as grabi sa calific sistemul drept fiind inferior sa chitit pe economie ...

Share this post


Link to post

Aaa, n-am zis ca e un caz particular la Cielo.. dar are inconvenientele despre care spuneam (uleiul nu ramane in carter, ci pe peretii furtunelor.. nu exista nimic care sa functioneze ca supapa de sens, sa nu-ti intre aer in carter cand se formeaza depresiune (frana de motor).

 

Macar, daca era o valva separata, stiai de unde s-o iei si s-o verifici / cureti / inlocuiesti rapid. Asa, fiind o valva "distribuita", trebuie sa demontezi furtunul care iese din carter, sa verifici stutul din clapeta de aer, sa verifici separatorul de aer din capacul culbutorilor etc.

 

In fine, eu tot as vrea sa-i adaptez o valva PCV "adevarata", numai ca tot o sa ramana stutul ala cu orificiu milimetric din clapeta de aer care se poate infunda foarte usor (vapori de ulei + praf, daca filtrul de aer s-a murdarit prematur).

Share this post


Link to post

Stutul din corpul clapeta are rol de admisie aer la relanti sau la mers in frana de motor, cand clapeta de acc e inchisa complet. Intr-adevar, pt. a nu mai adapta inca un stut dupa filtrul de aer (aerul admis sa se faca curat, filtrat) s-a adoptat solutia economica de a face un teu in furtunul de ventilatie carter superior. Exista filtre speciale pt filtrarea gazelor de carter fara a le mai baga in admisie. Dar, pretul lor e destul de mare! Daca nu ma insel, colegul nostru Geo-ZGA isi adaptase, intr-un timp, asa ceva.

Share this post


Link to post

Exista solutii elegante, preturile nefiind prohibitive. P eBay se pot lua incepand cu 15$ (China, evident).

 

Sunt o multime de "marturii" privind efectele miraculoase ale acestor jucarii insa, desi am luat o dracie din asta in urma cu vreo 5 ani, nu am apucat sa o montez si, ca atare, nici nu le pot confirma personal. Teoretic ar trebui sa aiba doar efecte pozitive, mai ales daca arhitectura motorului permite montarea intr-o zona mai rece a compartimentului motor. Fix de chestia asta am fost decurajat, nu prea am unde sa-l montez in asa fel incat sa combin functionalitatea cu vizibilitatea si cu usurinta de a interveni asupra lui pentru drenare.

Share this post


Link to post

Eu am dezafectat (inlaturat) toata instalatia de A/C si-acum parca mai e loc pentru inca un motor. ;)

 

Just kidding, ideea este ca as avea loc sa montez o astel de valva, dar trebuie sa mai studiez si sa analizez unde anume sa o inserez si la ce anume trebuie sa mai renunt pe-acolo.

 

Intre timp, am reintrodus acea sita metalica (separatorul de gaze) in capacul culbutorilor. La demontarea capacului, n-am observat urme de ulei in regiunea stutului de ventilare a carterului (si eu care ma temeam ca o sa arunce tot uleiul prin furtunul acela, daca i-am scos sita!).

 

Apropo, am citi despre foarte multe cazuri (chiar si aici pe forum) in legatura cu scurgerile permanente de ulei din zona capacului culbutorilor.

 

Totusi, daca uleiul nu are presiune mare in carter, de unde apar aceste "fortari" ale garniturii capacului culbutorilor? Depresurizarea s-ar putea face atat pe la acest furtun de ventilatie a carterului cat si pe la joja (am citit ca daca se blocheaza supapa PCV - cine o are - este posibil sa "sara" joja, pentru depresurizarea sistemului de ungere).

 

De altfel, cuplul de strangere al suruburilor capacului culbutorilor este de vreo 4Nm, deci e clar ca nu e mare presiune inauntru. Si-atunci??

Edited by dae-woo-doo

Share this post


Link to post

De regula capacul culbutorilor se stringe la a doua mina (in special garniturile de pluta) dupa citeva zeci de km timp in care isi ia ulei si se lasa. Cel putin eu unu astfel procedez. Uneori ai senzatia ca nici n-au fost strinse dupa ce se "aseaza" garnitura.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am schimbat garnitura anul trecut. Am strans-o o singura data, atunci, si nu m-am mai atins de suruburi. Motorul e curat, pierderi nu mai am. O sa pun clichet-ul pe ele de proba, dar cred ca se vedeau pierderii daca mai cereau strangere

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Dupa un an fara de scurgeri nici n-as stirni suruburile, probabil nu se vrea deranjata garnitura.

 

Pina la o eventuala supra presiune (ce o gasesc mai putin probabila) in capul motorului incit sa buseasca etansa, mai sint alte cauze prioritare cum ar fi calitatea garniturii in sine si/sau ghidajele capacului (la 8V) deteriorate ce nu permit o stringere uniforma de unde si balamucu'. Am intinlit rabla cu carterul infundat in proportie de 75% careia ar fi trebuit sa-i sara capacu' pe bune (de la presiune) si nu doar scurgeri minime ...

 

Apropo de verificarea ventilatiei carterului. Parca se ia jos busonul de umplere cu motorul pornit si incalzit, ori ba?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Testu' manusa.

 

Presiune de gaze in motor ce vrea sa insemne : ventilare obturata (doar) ori ... ori se lasa cu chiulasa demontata .

 

post-20861-0-88788000-1501556758_thumb.jpg

 

post-20861-0-44300200-1501556796_thumb.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Intrucat, de ceva timp, tubulatura admisiei mi se inaclaie de ulei, dupa cea am strans toate materialele, am incropit un filtru decantor de ulei in circuitul ventilatiei carterului superior.

Materiale:

- filtru metalic pentru apa cu filete racord 1/2" si robinet pt purjare + sita metalica in interior;

- stuturi portfurtun F 1/2";

- banda teflon sau canepa pt etansare;

- coliere metalice cu cauciuc, pt instalatii (Dn 32 -38 mm);

- holzsuruburi 3,5 - 4 mm;

- furtune cu cot din dezmembrari de la circuitele de racire, Dn 18 - 22 mm (am gasit de la un Ford Fiesta si un Audi);

- coliere de strangere.

 

Pozitionarea am facut-o pe carcasa aerotermei, langa motoras unde am considerat ca e o zona mai rece din comp. motor, conditie obligatorie pt condensarea vaporilor de ulei. Cum te uiti in fata masinii sus, in dreapta, pe flansa metalica a arotermei e un holzsurub cu cap hex. pe care l-am scos. Am fixat in acel loc colierul bratara superior. Jos, am executat o gaura cam la 5 cm distanta fata de cea superioara. Atentie la lungimea burghiului sa nu strapungeti paletele ventilatorului din interior! Colierele bratara se vor gauri prin piulita M8 sudata de acestea.

Am pastrat furtunul "S" original ce iese din capacul tachetilor si l-am cuplat cu furtun pana la filtru. Furtunul mic ce se ramifica din el l-am taiat la vreo 10 cm si i-am pus un dop in cap. Pe acolo pot scurge condensul.

In stutul robinetului de la baza filtrului am introdus un alt furtun cu dop la capat pe unde voi scurge uleiul captat.

 

Acum, am rezolvat si admisia aerului cand clapeta de acc. e complet inchisa (stutul "valvei" pcv).

In teava rezonatorului superior am adaptat un stut dintr-un surub de plastic de 6 mm prins etans cu o garnitura de obartai de instalatii. In surub am dat o gaura de vreo 2 mm. Acest stut l-am cuplat cu cel din corpul clapeta cu bucata de furtun taiata din cel original de ventilare.

Am adoptat aceasta solutie intrucat traseul era cel mai scurt. Dealtfel, am evitat a face o gaura in capacul filtrului de aer.

Consumul actual de ulei fiind cam 1 l la 4000 km, am sa verific cam peste 3000 de km (cand voi face schimbul) ce ulei s-a colectat.

post-9166-0-30745000-1502631855_thumb.jpg

post-9166-0-10499900-1502631865_thumb.jpg

post-9166-0-25861300-1502631873_thumb.jpg

post-9166-0-01630900-1502631882_thumb.jpg

post-9166-0-11961400-1502631890_thumb.jpg

post-9166-0-27573700-1502631900_thumb.jpg

Edited by cris06
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cine face si desface ... :mrgreen:

 

Sa nu uiti sa bagi o poza sa vada si ochiu' meu, nenea Cris. Am tot citit p-aici ca s-au pus decantoare da' rezultate ... nema, din pacate.

Share this post


Link to post

Rezultatul la care ma astept e sa stopeze, in mare masura, aspiratia vaporilor de ulei in admisie. Daca te referi la consumul de ulei, nu se poate reduce decat prin reparatie la motor.

Am citit pe cateva forumuri si, in special la VW unde a dat rezultate la multe masini. Voi vedea.

Share this post


Link to post

La decantare fac referire. Mi-s curios cit se lasa in decantor in decursul celor 3000 km de care aminteai.

Share this post


Link to post

Revin cu informatii dupa 4600 km facuti de la montarea decantorului: ulei colectat - foarte putin. Doar cativa mililitri de condens-apa. A se vedea crema din furtun si stut la intrare. Iesirea e curata. Scopul a fost atins!

 

post-9166-0-14402600-1511165242_thumb.jpg

post-9166-0-64277200-1511165252_thumb.jpg

post-9166-0-84121400-1511165260_thumb.jpg

post-9166-0-87460200-1511165267_thumb.jpg

post-9166-0-08071300-1511165274_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ce ii chestia aia albastra ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...