Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Chevrolet Cruze - Consum Benzina

Recommended Posts

Dupa 1200km masina are un consum de 9% din acestia cam 300km in oras,ce am observat ca inaite am avut 8,8 dar cum lam calcat pe la 4000rot/min in oras a crescut si acum stagneaza la 9%.Multumit de consum sper sa fie si pe viitor.

Share this post


Link to post

salutare distinsi colegi!eu la al meu cruze pana acum am reusit sa scot un consum mediu de 7,6\100 km pe motorul de 1.6.mentionez ca am 2900 de km pana acum si nu am resetat niciodata cb-ul si nici nu cred ca o sa-l resetez vreodata.din cei 2900 de km 900am facut in ro si restul afara.drumuri bune!

Share this post


Link to post

Cruze 1.6 am media 10.5 din care 80% oras si 20% pe drum de tara (pietruit).

Share this post


Link to post

Salut am un Cruze de 1.8 pe care l-am achizitionat in urma cu 2 luni, pana acum am 2600 de km parcursi iar consumul mediu conform CB este de 9,4. Mentionez ca aproximativ 2000 de km i-am parcurs in afara localitatii, iar restul de 600 de km i-am parcurs in Bucuresti dar nu la ore de varf!

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.

 

Chevrolet Cruze 1.6 LS achizitionat august 2010.

 

2000 km ,comsum mediu 10.4%, 1450 km exterior 550 km urban (Bucuresti) consum exterior : 6.3% DN 1 (70 km/h localitati ,100 km/h exterior) consum 5.8 % in localitati

 

8% A2 (115-120 km/h)

7% Cernavoda-Mangalia (inclusiv portiunea de C-ta)

consum urban : noaptea - 12%

ziua liber - 16.2%

ziua aglomerat...18.5%. Da ,aglomerat ,aer conditionat pornit ,bara la bara ,consum realizat pe o portiune de 85 km.

carburant : lukoil 95

stil de condus : normal ,treptele schimbate la 2000-2500 rpm fara smucituri ,plecat cu "scartz" ,""dat in ea" ,frane inutile ,etc.

 

fara A/C si cu un carburant de 99 am obtinut cifre la fel de modeste (drumul pana la mare)

 

Acum ,am citit mica "disputa" si o sa va spun si parerea mea.Eu sunt medic. Nu mecanic ,nu taximetrist, nu pasionat auto ,nu nimic. Eu stiu din scoala de soferi ca atunci cand conduci masina apesi ambreiajul pana in fund ,bagi viteza 1 ,accelerezi si cand atingi momentul de cuplu eliberezi ambreiajul continuand sa apesi acceleratia. Cand masina a ajjuns la 2000-2500 de turatii schimbi viteza folosind aceeasi manevra ,si tot asa. La nevoie franezi calcand ambreiajul ,schimbi treapta inferioara daca viteza a scazut prea mult ,sau scoti din viteza daca opresti. Apoi in continuare se repeta schema de mai sus pana se ajunge la destinatie. Eu nu am nici timp ,nici interes sa caut modalitati peste modalitati de a-mi reduce consumul cu 1% ,am doua job-uri,vorbesc non-stop la telefon cand conduc si am o groaza de stres si probleme pe cap ,si refuz sa stau sa ma gandesc non stop la consum.

 

Din punctul meu de vedere GM minte cu nerusinare si au dat si ei o tzeapa mica. Au vandut o masina proasta ,foarte proasta ,execrabil de proasta ,vopsita frumos la un pret bun si au prins fraierul in moment de criza care s-a uitat si la masinile lor de 2 lei pentru ca brusc criza financiara l-a facut sa se uite doar cu coada ochiului la VW ,Audi ,Peugeot ,Seat si alte marci serioase.

 

Inainte de acest Cruze am mai avut doua masini noi ,ambele din grupul VW. Un seat ibiza al carui consum nici in cea mai naprasnica iarna ,bara la bara nu a consumat mai mult de 8% ,un motoras liliputan de 1.2 pe o masina de 1.215 kg (plus eu 100). In carte scria consum urban 7.2% si un VW Polo 1.4 care a luat maxim 10% ,desi in carte scria 8.5%.

 

Eu m-am pregatit pentru o masina proasta dar nu pentru una nesimtita. Nimic ,niciun stil de condus ,si niciun detaliu tehnic nu o sa ma convinga pe mine ca e ok sa consume 16.2% cand ei zic 9%. Este pur si simplu o mica minciuna a celor de la GM ca sa vanda o masina mai ieftin cu un motor prost unui bou ca mine care nu se pricepe la masini si se ia dupa datele din carte adaugand si el de bun simt un 1-2%

 

Am avut de ales intre Fiat linea 1.3 diesel si porcaria asta. Am ales prost. Fiatul consuma (vedeti forumurile similare) aproximativ 7%. Amandoua sunt prost facute ,deci nu va ganditi la fiabilitatea FIAT versus Daewoo (imi pare rau ,Chevrolet nu o sa fie niciodata ,nu modelele care ajung prin lumea a 3-a la noi)

 

Eu am facut pana acum o singura relamatie la protectia consumatorului ,dar o sa mai fac. Nu ma costa nimic ,si tare mi-as dori ca aceasta problema sa fie reglementata. Masina consuma minim 12% ,punct. dupa rodaj ,dupa toate cele. Va sfatuiesc sa faceti si voi asta ,eu consider ca mi-am luat tzeapa si masina sta de 3 zile in fata blocului ,eu folosind seat-ul sotiei vechi si obosit cu 90.000 de km care in continuare consuma 8%. Succes.

Share this post


Link to post

Eu stiu din scoala de soferi ca atunci cand conduci masina apesi ambreiajul pana in fund ,bagi viteza 1 ,accelerezi si cand atingi momentul de cuplu eliberezi ambreiajul continuand sa apesi acceleratia. Cand masina a ajjuns la 2000-2500 de turatii schimbi viteza folosind aceeasi manevra ,si tot asa.

Asa faci, asa consum ai. Tu faci comparatii intre motoare cu randamente diferite, in plaje de turatie diferite pe cutii diferite. Consumul tau spune clar asta. Nu cunosti ce motor ti-ai ales, il folosesti exact in domeniul cel mai defavorabil lui. Nu-i nimic, in sezonul rece deschizi topicul de "s-a aprins MIL si nu stiu de ce".

 

Oricum, pana nu "se lasa" motorul, consumul va fi mai mare, orice ai face. Sa compari cifrele de acum cu cele de peste 20.000 km.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Eu stiu din scoala de soferi ca atunci cand conduci masina apesi ambreiajul pana in fund ,bagi viteza 1 ,accelerezi si cand atingi momentul de cuplu eliberezi ambreiajul continuand sa apesi acceleratia. Cand masina a ajjuns la 2000-2500 de turatii schimbi viteza folosind aceeasi manevra ,si tot asa.

 

Daca esti amabil sa prezinti/descrii cand se atinge "momentul" de cuplu ?

 

Nu scrie nicaieri pe lumea asta la cat se schimba vitezele la o anumita masina si mai ales nu se spune nicaieri ca trebuie sa fie la 2000-2500 rpm.

 

Poate oi fi facut scoala ca mine pe 1310, dar eu mi-am adaptat stilul de sofat la diferitele masini care le-am detinut pana acum.

 

Ce pare la tine normal, poate sa fie exagerat la altul sau invers... nu e suficient sa vi cu exemple extreme "scartz" "dat in ea"...... intre extreme e o plaja foarte mare de posibilitati.

 

Concluzie: Daca esti asa de nemultumit sfatul meu e sa vinzi

 

PS: Rodaj terminat inseamna ~15.000 km.

 

Share this post


Link to post

Salut. 7200 km efectuati pana in prezent cu ponderea cea mai mare in minunata capitala, nu intotdeauna la orele cele mai "libere". Scos masina in weekend la munte  dupa resetare CB, introdus benzol Efix 95, drumul "dus" Buc- Ploiesti-Sinaia--Bran, returul Bran-Sinaia-Moroieni- Targoviste-Bucuresti. In total 400 km, cu o medie de 7 %. Relativ bine tinand cont si de o oaresce aglomeratie la intors si serpentinele aferente traseelor. 

Share this post


Link to post

Da ,ar fii o idee buna sa o vand :) ,Partea proasta e ca pe langa posibilele probleme pe care le am acum ,nu m-am gandit nici la valoarea foarte proasta de revanzare !

Nu ma intelege gresit ,masina isi merita banii. Tot ce vreau sa spun este ca nu as fi cumparat daca as fi stiut ca are acest consum. Am condus in 7 ani de cand am carnet peste 20 de masini diferite ,distante mai mari de 100 km ,si am condus 90% masini de flota ,de valoarea cruze-ului sau nu cu mult mai ieftine/scumpe. un astfel de consum pe un motor aspirat de 1.6 ,eu nu am vazut. Am condus si motoare cu turbina ,si aspirate ,si japoneze ,frantuzesti ,germane sau suedeze. Am condus si benzina si diesel ,si cu un cuplu la turatie mica si la turatie mare...etc ,niciuna nu a avut astfel de consum ,si o parte au fost tot noi ,tot in rodaj. Nu mi-am luat carnetul ieri ,si ma mulez si eu ca stil de condus dupa masina pe care o conduc...dar pe asta chiar nu stiu cum sa o iau. Nu e vorba ca nu am bani de benzina ,pur si simplu mi se pare stupid! E o masina usoara ,sub 1500 de kg cu un motor de 1.6 , NU ARE VOIE SA CONSUME ATAT! :)

Daca cei de la GM au pus in mod intentionat un motor nepotrivit pe aceasta masina sau pe aceasta cutie de viteze si le-a dat acest consum ,e ok. Trebuiau sa zica niste cifre mai reale in carte. Dar atunci le-ar fi scazut dramatic vanzarile pentru ca nimeni nu e indeajuns de bou sa cumpere ceva ce nu iti ofera confort de SUV sau putere de masina sport si totusi sa consume cat acestea!

am dat 11.250 de euro pe o masina. La banii astia primeam un seat leon cu manivela la geamurile din spate :) ,nu imi pare rau ,dar pur si simplu ma simt frustrat cand vad 16.2% si eu stiu ca mi-e frica sa accelerez si intr-o schimbare de banda sa nu urce si mai mult!

ps : OFER UN PLIN DE BENZINA DE CRUZE unuia din mesterii de pe forum daca ma invata sa o conduc "asa cum trebuie" si imi scade consumul macar la 13 :) ,nu glumesc.

Share this post


Link to post

Cea mai buna miscare e sa scapi de Lukoil.

Mergi cu ea, nu o tine in parcare...

Share this post


Link to post

Schimbi la 2000-2500? Pe bune, tu chiar asa schimbi? Si nu ai avut pana acum probleme cu masinile?

 

Motorul ala are cuplul maxim la 4200rpm. Am mers cu 1.6, si abea de pe la 4000rpm incepe sa traga.

Condusul atat de subturat, pe langa problemele pe care le cauzeaza in timp, duce si la un consum mai mare.

 

Ambreiajul se apasa DOAR cand mesteci in cutia de viteze. Daca franezi, ambreiajul il apesi doar cand schimbi viteza, in jos, sa mergi mai departe, sau cand aproape s-a oprit masina (cand ajunge in jur de 1000rpm, si atunci o scoti pe liber, continuand franarea).

Ambreiajul calcat in frana, fara rost, duce si el la consum crescut de combustibil.

 

Si da, lukoil se pare ca nu are chiar cea mai buna benzina. La petrom e cea mai ieftina, si intamplator e si buna.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

OFER UN PLIN DE BENZINA DE CRUZE unuia din mesterii de pe forum daca ma invata sa o conduc "asa cum trebuie"

 

Pai asa ... @-) vom fi cam multi la usa ta. Cred ca marg la Bucuresti, cu toate ca NU ma tin drept mester. :D

 

 

Nu vreau sa stric afacerea nimanui, indrumind-ul la acest topic.

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/964-subturat-vs-supraturat/

Share this post


Link to post

Cea mai buna miscare e sa scapi de Lukoil.

Mergi cu ea, nu o tine in parcare...

 

95 se stie ca este proasta, dar 98 este chiar buna. Masina nu ca trage bine, chiar alearga cu ea.

 

 

 

 

Edited by bogyone

Share this post


Link to post

Noi nu ne-am referit la cum trage masina, ci la sansele sa ai probleme din cauza ei (injectoare, pompa de benzina, etc).

Cat despre cum trage masina - la 2000 de ture sigur nu simti nimic.

 

ATENTIE: Cruze benzina nu are filtru pt. benzina, in intelesul obisnuit al cuvantului!

Sita de combustibil este montată în partea de jos a modulului pompei de combustibil. Sita de combustibil este fabricată din plasă de plastic. Funcţiile filtrului de combustibil sunt să filtreze substanţele contaminante şi să transmită combustibilul mai departe. În mod normal, filtrul de combustibil nu necesită întreţinere. Reţinerea carburantului în acest punct indică faptul că rezervorul de carburant conţine o cantitate anormală de sediment sau impurităţi.
Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Noi nu ne-am referit la cum trage masina, ci la sansele sa ai probleme din cauza ei (injectoare, pompa de benzina, etc).

Cat despre cum trage masina - la 2000 de ture sigur nu simti nimic.

 

ATENTIE: Cruze benzina nu are filtru pt. benzina, in intelesul obisnuit al cuvantului!

 

Atunci ar trebui sa fiu primul care are probleme cu ea :) . Masina nu a vazut decat 101rompetrol si 98 luk ( am ajuns la 14000 km ). Ca tot stai pe Grivita din cate am inteles, iti pot da masina sa vezi ca are vana si la 2000 de ture. Daca te intereseaza sa-i faci un test da-mi un pm.

Edited by bogyone

Share this post


Link to post

Nu stau pe Grivita, iar de mers am mers si cu 1.6 si cu 1.8. Initial vroiam 1.8, dar dupa ce am mers cu 1.6 (1.8 nefiind disponibil pt. test) am decis ca mai bine dau banii in plus pt. 2.0.

Am incercat inclusiv din III in II la 60-65km/h si talpa dupa aceea, si nu am ramas deloc impresionat - asta venind de pe un Cielo de 75cp.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Sau mai bine zis, filtrul de benzina nu se schimba, pentru ca e incorporat in pompa de benzina si se afla in rezervor.

Ultimele doua modele de Astra au benzinarele pe acelasi sistem.

 

Nu e recomandabil sa faci un obicei din a merge cu benzina la limita in rezervor.

 

Raman la concluzia de mai sus si la o regula nescrisa care circula in mediile astea... Nu se pune benzina de la Lukoil decat daca e neaparat necesar.

Share this post


Link to post

Sau mai bine zis, filtrul de benzina nu se schimba, pentru ca e incorporat in pompa de benzina si se afla in rezervor.

Ultimele doua modele de Astra au benzinarele pe acelasi sistem.

 

Nu e recomandabil sa faci un obicei din a merge cu benzina la limita in rezervor.

 

Raman la concluzia de mai sus si la o regula nescrisa care circula in mediile astea... Nu se pune benzina de la Lukoil decat daca e neaparat necesar.

Mediile astea...intreaba pe forum cati se risca sa bage benzina mai mare de 95 si mai vorbim. Si aici nu vorbesc de un plin sau doua pe an. O sa-i numeri pe degete.

 

De motorina ce sa mai spun.

 

 

 

Share this post


Link to post

Eu cred ca lumea baga benzina de 95 pentru consum mai mic. Acum depinde pentru ce CO e setat si calculatorul (e.c.m.-ul) masiniii. Eu am rude in Onesti si am cautat la Rafo benzina cu CO mai mic ( la Matiz 95 e limita superioara pentru ce e setat e.c.m.-ul ) dar nu am mai gasit, as fi vrut sa vad cum se simte la consum

Share this post


Link to post

La drum intins, excursie cu un consum multiplu de capacitatea rezervorului, benzina de CO superior este mai economica la bani. ECM-urile moderne adapteaza avansul la incapacitatea de autoaprindere a benzinei.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca la drumuri preponderent extra-urbane e recomandata benzina cu CO mai mare si la drumuri urbane invers ?

Share this post


Link to post

Cam da. Mai ales vara, cand se merge pe caldura. Cel putin asta am descoperit eu la masina mea. In oras nu-i absolut nici o diferenta, decat la bani(consum mai mare, benzina mai scumpa) insa in afara orasului masina se simtea mai bine, pe caldura, cu benzina de cifra octanica mai mare.

Share this post


Link to post

Asa stiam si eu ca trage mai bine masina cu CO mai mare insa are si consum mai mare. Eu am folosit numai de 95 la Matiz-ul meu dar diferenta de consum am simtit-o numai dupa ce am mers mai turat cu ea.

Share this post


Link to post

Raman la concluzia de mai sus si la o regula nescrisa care circula in mediile astea... Nu se pune benzina de la Lukoil decat daca e neaparat necesar.

Desi este alt subiect, sincer nu stiu ce sa zic, am deja 22k km, si 90% folosesc benzina 95 luk, cosum mixt pina in 7 iar extern sub 6.5 pina in 5.5, turata in 3500-4000. Am trecut de o iarna si doua veri cu ea

Daca cineva a avut probleme in vreun fel nu stiu daca ar trebui sa denigram chiar asa aceasta benzina

Edited by redflame

Share this post


Link to post

intamplator benzina 95 de la luk e aditivata pentru motoare euro 5. am ales luk pentru ca un renault clio si un chevy spark pe care le-am condus de flota au incetat sa mai aiba probleme de mecanica doar dupa ce s-a schimbat alimentarea cu benzina 95 de la alti furnizori si s-a trecut pe luk 95. Din pacate firmele nu iti deconteaza benzina cu cifra octanica superioara decat daca esti (probabil) vreun sefuletz ,ceva. Nu e cazul meu ,asa ca Chevy Cruze momentan mananca 95 luk si nu mi se pare ca nu ii place. Masina se comporta ok ,ca si mers. Consumul ma deranjeaza...si pana acum (slava Domnului) atat. Adica plastice proaste ,faptul ca nu mi-a mers recircularea AC in masina din prima zi sau faptul ca masina trage in dreapta daca iei mana de pe volan ma asteptam. Nu au chiar cele mai bune referinte si pretul justifica mare parte dintre probleme ,nu insa si consumul (parerea mea)

Azi masina a luat mai putin ,a trecut de 2500 de km si parca ,parca se mai lasa. La mine nu e problema de bani (ce merg in oras imi deconteaza firma) ,problema e de principiu :) consuma pur si simplu prea mult. Am inceput sa schimb vitezele la 3000-3500, desi rareori ai ocazia sa acceleerezi atat in Bucuresti intre a 2-a si a 3-a ,poate e si asta o solutie ,nu stiu.

BTW ,oarecum off-topic : diminetile mai reci (12-13 grade) ,cand pornesc motorul ,turatia se plimba singura intre 1000 si 1200 (efectiv aud/simt cu accelereaza singura) si apoi dupa aproximativ 20-30 secunde coboara la 800 si acolo ramane. Ar trebui sa ma ingrijoreze chestia asta?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...