Jump to content
Sign in to follow this  
Englishman

Zgomot Ciudat La Accelerare

Recommended Posts

Unica problema ( netratata in forum, conform butonului search- pentru cei cu exces de zel)

 

- cand e motorul rece si plec de pe loc, la acceleratie usoara se aude ...nu stiu cum sa zic exact, ceva ca un parait, ca un avans dereglat la vechile dacii, un "crr- crr-crr" ritmic , sacadat si infundat, bataie ce creste in intensitate pe masura ce accelerez. Zgomotul nu este ascutit, nu este de metal pe metal, e mai infundat. Apare doar cand urc in ture, indiferent ca e drum drept, ca sunt curbe, etc. Daca o calc mai tare, se aude mai tare...daca o las usor, se aude mai usor. Normal.

 

- Este exact ca un usor rontait metalic cam cum face un ceas de masa cand il intorci. ( am gasit comparatia asta tot pe forum si se potriveste la mare fix)

 

-La relanti, daca accelerez pe loc, NU se aude nimic, nici macar dupa prima cheie de dimineata, nu bate niciun tachet, motorul se aude frumos cand e la relanti, indiferent de frigul de afara.

 

- problema apare cand plec de pe loc si accelerez usor, incepe de pe la de 2000 de ture si se mentine acel zgomot indiferent in ce viteza sunt, a doua, a treia, nu conteaza, e la fel.

 

- DUPA ce motorul se incalzeste foarte bine, nu se mai aude nimic indiferent de acceleratie, decat foarte putin si daca opresc toate sursele de zgomot din masina (aer, muzica, etc).

 

Deci la cald, rontzaiala e APROAPE inexistenta.

Sa nu uit, zgomotul se aude din motor, exclus din caroserie, suspensie, etc, toate astea sunt in conditie excelenta.

 

Cred ca am dat toate amanuntele posibile..

 

Inutil sa mentionez ca toate consumabilele sunt schimbate corect, la timp. Uleiul este Mobil 1 5w-50; masina nu consuma niciun gram de ulei, motorul este perfect curat in interior, fara depuneri.

 

Benzina bag mai nou de la Rompetrol, cea de 100, Alto.

 

Idei?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Anul masinii?

Share this post


Link to post
post-2698-126744073882_thumb.jpg

Share this post


Link to post

1. Ce inseamna supapa EFE?

2. Despre ce curea si fulie e vorba?

 

"Discul balansor ori fulia curelei rupte sau slãbite. Se

va restrânge sau înlocui dupã caz"

Share this post


Link to post

Deci cu masina scoasa din viteza si ambreiajul cuplat se aude?

Cu ambreiajul apasat?

 

Tind sa cred ca e ceva din transmisie daca se aude doar cu una din treptele de viteza cuplate... Din motor logic ar fi sa se auda si pe "liber"

Eu am scris in topicul meu - a inceput sa caraie in a 2-a si s-a calmat dupa ce i-am completat uleiul din cutie. Tu l-ai schimbat vreodata? Iti pierde ulei?

Share this post


Link to post

Multumesc de sugestie, Madkat.

 

Daca e pe liber, pot sa turez si peste 5000, NU aude nimic aiurea, motorul se aude ca un vis de frumos. Pot sa apas si ambreiajul, la fel, NU se aude nimic. DOAR in miscare e problema, mai ales viteza a 2-a.

 

Adevarul e ca mi-a trecut prin cap sa verific si uleiul din cutie, dar nu am apucat. Nu, nu l-am schimbat niciodata in cei 7 ani de existenta a masinii. Nici nu l-am verificat vreodata, e drept. Cand vad motorul perfect curat, fara urme de ulei, nici nu-mi trece prin cap ca ar putea pierde pe undeva.. Daca ar pierde, unde s-ar vedea? banuiesc ca dedesubt, pe undeva?

 

Se cam cere deci un schimb ? Care e cel mai bun ulei de cutie?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Lasa naibii asta cu "cel mai bun ulei". Verifica daca nu ai scurgeri pe la simeringuri sau capacul diferentialului. Daca totul e frumos si uscat, baga-i un ulei sintetic 75W-90.

Share this post


Link to post

`traiti am inteles! Voi proceda la o verificare atenta :osanale: urmata ORICUM de schimbul de ulei.

Share this post


Link to post

Pai si la mine tot in a 2-a se auzea zgomotul. Si stiu ca pierd ulei. Nu mult. Pe la capacul diferentialului - cum spune Salex. Chestie normala la 12 ani si ceva, cat are masina.

 

Pentru inceput completeaza (la mine a luat 400 si ceva ml fara sa ajunga la nivel - dar a tacut si intra mai fain in viteze, si la viteza mare e mult mai silentioasa) - si cand se face vremea mai ok si ai oleaca de timp - schimba garnitura de la capacul de dif, ocazie cu care schimbi si uleiul complet.

Share this post


Link to post

Pot completa pe sus fara sa am acces vizual la busonul de verificare de langa planetara? Sau e musai sa verific apoi pana unde a ajuns uleiul?

 

Inca ceva : am observat urme de ulei pe langa capacul tijei de comanda schimbare viteze, cam pe langa busonul de umplere. Se poate sa piarda pe acolo, in ...sens invers gravitatiei??

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Acolo e ud cateodata si la mine - eu banui ca de la borcanul de la servodirectie.

 

Poti completa si fara sa vezi nivelul pe langa planetara. Sunt convins ca la anii si km masinii tale poti pune 2-300ml de ulei fara a-ti fi teama ca depasesti capacitatea cutiei.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Fa un test. Trage frana de mana la maxim si apoi cu viteza 1 incearca sa pleci de pe loc, fara sa misti masina.

Ideea ar fi sa ai sarcina pe motor fara sa misti masina. Vezi daca mai bate si la ce ture.

Nu exagera, procedeul asta incinge ambreiajul, daca incepe sa miroasa gata cu testul.

 

Daca si asa bate, am dreptate eu, daca nu, au dreptate baietii.

De obicei cutia fara ulei "urla" nu "bate". Verifica si burdufurile de la planetara daca sunt rupte.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Inca ceva : am observat urme de ulei pe langa capacul tijei de comanda schimbare viteze, cam pe langa busonul de umplere.

Verifica tija cautatorului, probabil i-a venit vremea schimbarii si simeringului de acolo.

Share this post


Link to post

Hmm...DJ, nu bate deloc in conditiile pe care le-ai spus tu, deci e de bine. Repet, nu e o bataie metalica propriu zisa, doar o paraiala, caraiala, de MICA intensitate. Cred ca am urechea PREA fina si aud mai mult decat mi-as dori.

Burdufurile de la planetara sunt intacte.

 

Astept sa termine baietii de la service pauza de masa si am plecat in vizita de lucru. Am acum datorita voua toate elementele necesare verificarii.

 

Multam` tuturor pentru implicare in problema. Va tin la curent.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Esti sigur ca e de la motor/cutie?

 

O biziiala din asta am si eu ... apare la ~2000 rot/min  cam in orice viteza si numai in mers :)

 

La mers in gol , motor in sarcina cu frina trasa :)  pauza... sper zilele astea sa-i dau de cap cu mecanicul :)

 

 

Share this post


Link to post

Hm..am verificat uleiul din cutie. Imediat cum s-a desfacut busonul, a inceput sa curga. Deci nu are pierderi DELOC cutia, dupa 7 ani.

Uleiul era roz-violet, curat si frumos. Am decis sa nu-l schimb deocamdata.

 

Cat despre zgomot, parca se aude din ce in ce mai putin...poate de la incalzirea vremii. Oricum, e de bine, deocamdata.

Share this post


Link to post

Englishman unde se afla mai exact busonul de la uleiul din cutie? si cum se poate verifica nivelul ?

 

Multumesc !

Share this post


Link to post

Cred ca la tine e alta poveste, motorul meu e DOHC, al tau cred ca este SOHC...

 

Busonul la motorul meu este destul de simplu de gasit. Se ridica masina pe elevator , iar langa locul de intrare a planetarei drepte se gaseste un surub/ buson de verificare. Daca ai ulei suficient in cutie, la desfacerea busonului acesta va incepe sa curga. Daca nu curge nimic...completezi pe la busonul de sus, pe capacul tijei de comanda schimbare viteze ( cu capota deschisa, cum privesti pe langa borcanul de expansiune, jos)

Share this post


Link to post

Salut , ai dreptate este SOHC la tipul asta de motor nu stii cum pot ajunge acolo ?

Share this post


Link to post

Exact la fel e si la SOHC.Cutia de viteze e la fel.

Share this post


Link to post

Salutare! Am un cielo 1.5 8v din 96 iar de cateva zile de la lasarea gerului(-10, -15 grade) am un zgomot ciudat la motor, un fel de huruit( un zgomot neexplicabil in cuvinte) care persista la relantiu si la orice turatie( la cresterea turatiei creste si nivelul zgomotului), se poate aude doar cand e liniste in masina sau stationand cu geamul deschis) zgomotul se poate acoperii usor la pornirea aerotermei la 2 sau 3 sau a radioului( mergand fara radio am depistat sunetul ciudat), sunetul se aude din partea dreapta a masinii pe langa cureaua distributiei, ma gandesc la rola intinzatoare sau pompa de apa. Ce poate provoca huruitul(zgomotul)?

Share this post


Link to post

Pai, ar mai fi alternatorul, rola intinzatoare si/sau rulmentul cuplajului AC, atingerea curelei de distributie in carcasa... Daca ai asculta la motor (nu in masina), nu ai putea distinge mai bine ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...