Jump to content
Sign in to follow this  
bear

Ajutor. Probleme Dupa Reset Ecm.

Recommended Posts

Salut, nu prea ma pricep la scris, dar o sa incerc sa descriu cat mai bine ce am patit. Am scos IAC l-am curatat (era foarte murdar), am scos si ceva de sub IAC care arata cam la fel (tot cu fir si mufa in el) la asta al doilea nu am avut ca sa curat ca era doar ceva dreptunghiular acolo si curat, l-am pus si pe asta la loc. Mentionez ca inainte sa montez IAC-ul l-am conectat la mufa si am pus contactul fapt pt. care a sarit din el surubul (miezul de fier), arcul si o chesteie rotunda ca o aparatoare, dar le-am pus la loc sperand ca nu au fost mai multe componente, atatea am gasit 3. Am pornit motorul si mergea parca mai bine (motivul cred ca ar fi curatarea IAC-ului). Dupa aprox 30 de secunde de functionare a motorului l-am oprit si am zis sa dau si un reset ECM. De aici incep si problemele, am urmat pasii cu 10 sec. contact pus, 10 sec. astept, pornire si observ: turatie mai mare a motorului probabil de la socul automat dupa care la aproape un minut de functionare, dispare turatia ridicata a motorului (nu am turometru dar apreciez ca era pe undeva 1500-2000 rpm) si incepe sa se ambaleze singur, adica ar scadea pana la 4-500 rpm. dupa care creste si asa face intr-una, iar de undeva de sub bord se aude un tac - tac care precede ambalarea motorului. Spec ca m-am facut oarecum inteles SI MAI BINE NU IMI BAGAM NASUL ACOLO.

Matiz, 2004, euro II, A.C.

Ce sa mai zic ... HELP !!!

Intrebari:

1. Cate piese are IAC-ul, eu am mai gasit 3: surubul (miezul de fier), arcul si o chesteie rotunda ca o aparatoare ?

2. Chestia care am demontat-o de sub IAC are o pozitie anunume si am gresit-o la remontare ?

3. De ce a functionat foarte bine motorul inainte de RESET ECM ?

4. De ce au aparut anomaliile dupa reset ? (aici am cea mai mare nelamurire)

Edited by bear

Share this post


Link to post

IAC-ul nu trebuia sa se dezmembreze, nici daca trageai de el. Cand este testat scos afara, se vede doar o miscare de cativa milimetri. In cazul tau, eu zic ca s-a cam dus. Intradevar, cam atatea piese curg din el si nu cred ca daca le-ai pus la loc mai merge, adica nu se mai regleaza relantiul. Nu e gresit ca ai vrut sa cureti acolo.

Chestia de sub IAC, tot cu fir si mufa, este TPS-ul, senzor de pozitie pentru clapeta de acceleratie, un potentiomeru. Acolo nu prea trebuia sa umbli, are un reglaj fin...dar asta mai tarziu.

Share this post


Link to post

sal!am desfacut si eu (acuma un an juma.)IAC l-am curatat doar ca am dat cu un fel de spray de curatare nu mai imi amintesc cum era..

inainte de curatare am avut turatie ridicata-neregulata a motorului.Apoi reset ECM, in prima faza a disparut problema..dar asta pana cand motorul a ajuns la temperatura normala (am facut reset ECM dimineata pe racoare) apoi a reaparut turatia aia ridicata.Dupa vreo 2 sapt am mers la reprezentanta kia..am un prieten mecanic care se pricepe si la daewoo...A desfacut IAC..again..(care era la fel de murdar,poate chiar mai murdar) mi'a spus ca nu e de la IAC si m-a pus sa schimb filtru de aer,fisele, si bujiile (aveam inca bujiile originale) am cumparat:filtru stabdard,fise chinezesti si ceva bujii NGK.. Motorul si-a revenit complect parca e nou. poate si tu ai aceeasi problema..

Share this post


Link to post

IAC-ul nu trebuia sa se dezmembreze, nici daca trageai de el. Cand este testat scos afara, se vede doar o miscare de cativa milimetri.

Cand scoti mufa de la el si apoi o pui la loc, cand pui contactul din nou, ECM-ul face o recalibrare, adica trimite varful pana il opreste cineva. E bine ca n-ai aflat, din proprie experienta, acest lucru, te costa la buzunar.

Share this post


Link to post

...trimite varful pana il opreste cineva. E bine ca n-ai aflat, din proprie experienta...

Din proprie experienta, il opreste ceva in el, nu se dezmembreaza, e un dispozitiv realizat robust. De altfel testul acesta se face in mod curent, inainte de a vedea de ce sunt probleme cu relantiul. La service au toti IAC de proba.

Share this post


Link to post

Reseteaza iar ECM-ul si nu mai urma procedura aia. Pui contact si pornesti direct. Vezi cum se comporta. Am patit si eu la 2 matizuri asa.

 

PS Nu e asa grav cu IAC-ul, daca ai pus conul bine la loc si nu ai deteliorat angrenajele din interior (fortand-ul la loc) ar trebui sa functioneze fara probleme.

Share this post


Link to post

Din proprie experienta, il opreste ceva in el, nu se dezmembreaza, e un dispozitiv realizat robust.

Repeta experienta celui care a deschis topicul sau ce am relatat si te vei convinge ca peretele corpului clapetei este singurul opritor a axului acestui motor. Tu ai vazut acolo doar pasirea normala, dar nu si recalibrarea. Daca aceasta comanda este executata inafara locasului din corpul clapetei, ii strangi componentele cu farajul de pe jos. Comanda se executa automat la prima punere a contactului dupa o deconectare si o reconectare a cablului de legatura.

Share this post


Link to post

La service s-au verificat si ras-verificat cateva IAC-uri, cu si fara resetare, ca nu-i dateau de cap relantiului, si n-a fost nici-o belea. Eu atata stiu si ma opresc aici.

Share this post


Link to post

Resetul (power-on reset) n-are treaba cu IAC-ul. ECM-ul are nevoie de recalibrare, dupa o deconectare a IAC-ului, pentru ca IAC-ul nu are traductor de pozitie, deci, ECM-ul nu stie unde se afla varful acestuia, dupa ce s-a umblat la el. Atunci initiaza o comanda de recalibrare, avanseaza varful pana cand acesta intalneste o limita (peretele locasului din corpul de clapeta) si considera aceasta pozitie originea (zero), dupa care repozitioneaza varful la valoarea memorata dupa Idle Learn. Tot recalibrare este initiata daca se face scurt intre bornele A-C de la conectorul ALDL sau daca s-a ratat prima pornire. Intr-un service Daewoo, functionarea IAC-lui se testeaza cu ajutorul lui SCAN100 pe o procedura speciala.

 

Daca nu v-am spus-o, va repet: nu este nevoie de demontat IAC-ul pentru a curata varful sau locasul din corpul clapetei ! Iar functionarea IAC-ului se sesizeaza cel mai bine auditiv, prin cresterea sau scaderea turatiei motorului la ralanti intr-o procedura de Idle Learn. Cine ignora acest sfat isi asuma riscul sa repete experienta descrisa in postul de initiere a acestui topic.

Share this post


Link to post

acelasi relanti urat il am si eu, am schimbat IAC-ul cu unul nou, si face si mai urat relantiul, am facut reset la ECM, Idle learn si tot ce am mai citit pe aici, relantiul meu e varza, ce as mai putea face?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...