Jump to content
Sign in to follow this  
geluoradea

Defecte De Fabricatie/Serie Aveo

Recommended Posts

Salutare! Am vazut pe aici ca ar fi o oarecare problema de serie la Aveo cu suportul de la ventilatorul de racire, si anume, in timp acesta ar produce fisurarea radiatorului. Am cautat pe forum dar nu am gasit un post asemanator (ma refer la defecte de serie), asa ca am zis sa incep eu unul. Daca exista ceva asemanator doar spuneti-mi si-mi puteti sterge proza.

As ruga sa incepem o lista cu defecte de serie cunoscute/observate de utilizatori. De asemenea daca ati mai auzit prin service-uri ca au informatii despre defecte frecvente spuneti pentru ca ei nu prea isi fac reclama la asemenea subiecte.

Treceti si remediul daca este cunoscut.

Doamne ajuta!

Share this post


Link to post

Hai sa vedem...

"Defect" - remediu - comentarii

* Discuri mult prea usor "ovalizabile" - se schimba discurile (sau, pentru prevenire, se schimba stilul de franare) - a aparut de pe vremea Kalos-ului, dar n-a mai fost raportat in ultima vreme; se pare ca materialul utilizat sau prelucrarea/tratarea acestuia era necorespunzatoare

* Joc la caseta de directie - se schimba caseta (sau, pentru cunoscatori, se regleaza) - tot de pe vremea Kalos-ului si tot asa a disparut; oricum, se pare ca existenta jocului era mai mult sau mai putin mit

* Supape cu geometrie necorespunzatoare, predispuse la depuneri - se schimba supapele (sau se incearca curatarea prin forjare si aditivi de curatare) - cu ocazia asta s-a intetit mitul benzinei proaste si cel al mersului subturat

* Carcasa grup ventilator care freaca de radiator - se pun distantiere sau se prelucreaza carcasa - a fost si o rechemare parca pe tema asta

...

Share this post


Link to post

Crestere a turatiei la ralanti de la 800 la 1200 rpm, cu una-doua oscilatii, la cald, cu sau fara apasarea pedalei de frana, la motoarele care au MTIA. Cauza nu s-a lamurit (defect la MTIA, bug in firmware sau facilitate introdusa de catre constructor). Daca apasarea pedalei de frana poate introduce o variatie a vaccumului din colectorul galeriei de admisie aer (prin supapa de legatura a pompei de frana), in celelalt caz (fara apasarea pedalei de frana) nu s-a gasit o explicatie certa. Unii zic ca li s-a schimbat MTIA in service si variatia a disparut, dar nu pot certifica nici acest lucru (schimbarea) si nici daca li s-a actualizat firmware din ECM. Altii zic ca fenomenul, dealtfel neimportant pentru cine nu stie sa-l speculeze in cazul in care este benefic, a disparut prin actualizare varianta de firmware din ECM, dar n-am intalnit pe cineva care a asistat constient la aceasta operatiune. A mai existat o versiune a unui joc in lagarul axului clapetei de aceleratie, motiv pentru care s-ar schimba corpul clapetei, dar nici curiozitatea nu m-a ros intr-atata incat sa desfac MTIA-ul de pe motorul din dotare sa vad cum este cuplat motorul electric de la ansamblul MTIA la axul clapetei de acceleratie. In vremea garantiei am reclamat acest lucru la service, sperand sa aflu de acolo solutia, dar mi-am facut iluzii, desi mi-a spus ca "s-a remediat", la primul stop am remarcat acelasi comportament. Pa persoana fizica, cum zice Marean, sunt multumit de acest comportaent pentru ca imi asigura o turatie de reaccelerare si un lag mai mic in situatiile in care sunt nevoit sa ridic piciorul temporar de pe pedala de acceleratie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

La lista asta eu as adauga singura problema pe care am avut-o in 3,5 ani...rulmentul de presiune de la ambreiaj, eu cred ca isi pierde lubrefierea, poate e vorba doar de un lot necorespunzator de rulmenti.

Share this post


Link to post

Aveo 1.2 , an2008 , 33 k km.

Referitor la turatii am si eu aceeasi problema. Dimineata la plecare cand ajung in prima intersectie si apas frana mi se ridica turometru pt cca 2 3 secunde la 1200rpm. In rest nu am avut probleme majore .Mai am un greiere in bord si imi cam scartie suspensia pe fata--spre exemplu daca partea dreapta este ridicata pe trotuar , atunci cand cobor bordura si masina e inclinata se aude un scartait pe fata .O sa merg in primavara la Dibas sa vada ce are.

Share this post


Link to post

La mers constant, in "palier", (undeva intre 2500-3000 rpm), motorul pierde putere, "da in nas" pentru perioade scurte de timp si consecutive. Cei de la service au spus ca exista o circulara de la GM in legatura cu acest aspect cauzat de comanda incorecta a valvei EGR si se rezolva printr-un update de soft, lucru care s-a facut si la mine (am asistat la el) si problema a disparut.

Edited by ratusca

Share this post


Link to post

Aveo 1.2 , an2008 , 33 k km.
Referitor la turatii am si eu aceeasi problema. Dimineata la plecare cand ajung in prima intersectie si apas frana mi se ridica turometru pt cca 2 3 secunde la 1200rpm.


salut..la mine face asa de cand am luat masina si nu au fost probleme ..in ian 2011 face 4 ani...am schimbat si clapeta de acceleratie si tot asa face... Edited by Salex

Share this post


Link to post

Furtunul subtire de la busonul de alimentare pana la rezervor(cel de eliminare a gazelor,cred),atingea la arc parca,nu retin exact,se intampla prin 2009 si incet-incet s-a gaurit.O gaura foarte fina,dar deajuns de larga sa-mi intre in rezervor praf si apa de cate ori o spalam sau mergeam prin ploaie.La inceput zgaltaia,apoi nu mai tragea,apoi se auzea un bazait constant in spate.Dupa vizite la mecanici,contra cost binenteles,dupa 2-3 diagnoze la 2-3 service-uri,toate cu acelasi raspuns :D EFECTIUNE IN SISTEMUL DE ALIMENTARE,m-am gandit ca ar fi pompa dusa.Si asa a fost,dar furtunasul cu pricina a ramas acelasi.Alta pompa arsa,ce mai,m-a chinuit vreo jumatate de an.O spal pe dedesubt,o ridic pe elevator,vad umed furtunul,dau comanda si schimb ansamblul.Bani,timp pierdut,nervi=5ani din viata.Scuze daca v-am plictisit.

Share this post


Link to post

Nu ne-ai plictisit deloc !

O sa stiu ce sa verific la o revizie sa nu o patesc si eu .

Multumesc .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...