Jump to content
Sign in to follow this  
danepicu

Chevrolet Epica - Consum Urias Motorina

Recommended Posts

Salut. Am un Chevrolet Epica diesel fabricat in 2009. Masina are 400 (patru sute!!) Km. Pana ieri consuma in jur de 8,5l/100 Km in oras. Ieri cand ma intorceam spre casa am odservat ca mi-a crescut consumul spre 10l/100 km (fara sa fi resetat calculatorul inainte). Dupa ce am parcat am simtit un miros puternic de materiale incinse. Nu este vorba de izolatie electrica, plastic sau altceva. Temperatura motorului era normala. Banuiesc ca s-a incins peste masura esapamentul (catalizatorul). Nu am observat absolut nimic suspect. Am resetat calculatorul si am pornit din nou . Am mers foarte linistit circa 2 km. cand am vazut consumul era sa lesin - 20,5l/100 km. Va rog spuneti-mi daca ati mai patita asa ceva. Ce pot sa fac pana ajung la service cu masina.

Va multumesc.

Share this post


Link to post

Deci tu iei on considerare consumul pe 2 km si mai ales dupa CB ?! Are garantie, te duci la service si trebuie sa rezolve problema, care oricum nu cred sa fie una serioasa.

Share this post


Link to post

Deci tu iei on considerare consumul pe 2 km si mai ales dupa CB ?! Are garantie, te duci la service si trebuie sa rezolve problema, care oricum nu cred sa fie una serioasa.

 

 

Spuneam ca am observat o crestere anormala a consumului cumulata cu un miros puternic de materiale (metal?) incins. Dupa ce am facut traseul de circa 2km mirosul suspect a reaparut iar consumul afisat era de 20l/100.

Share this post


Link to post

Poate de la mersul subturat s-a imbacsit filtru ala de particule pt disel,mergi mai forjat sau du te in service pt curatare.

Masina trage la fel?

Ai mers numai prin oras astia 400 de km?

Share this post


Link to post

Poate de la mersul subturat s-a imbacsit filtru ala de particule pt disel,mergi mai forjat sau du te in service pt curatare.

Masina trage la fel?

Ai mers numai prin oras astia 400 de km?

 

 

Nu am mers subturat ( intre 2000-3000 rot/min ). Prin oras am mers ultimii 200 km. Masina trage mai bine de unde deduc ca este corect afisajul cu consumul.

Share this post


Link to post

Filtrul asta parca,(spun parca pt ca nu stiu daca la epica e diferit), intra singur in regeneraree si uite cam care sunt simptomele :

 

"regenerarea dpf-ului se face prin marirea temperaturii gazelor de evacuare, marirea acelei temperaturi se face prin marirea consumului de motorina, deci cand vedeti ca aveti marit consumul la relanti (el este marit si in mers) sub nicio forma nu opriti motorul . sunteti in timpul procesului de regenerare a dpf-ului si trebuie sa-l lasati sa-si termine ciclul, altfel la urmatoarea pornire, imediat ce motorul se va incalzi acest ciclu va fi reluat"

 

Poate de aici aveai si mirosul ala de incins.

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post

Daca filtru ala s-a apucat de regenerare la numai 400 de km.. something's wrong. bigeyes.gif

Share this post


Link to post

Cel mai probabil DPF a intrat inregenerare. Asta se datoreaza probabil stilului tau de mers. La ce viteza schimbi treptele? Te intreb pentru ca acel consum de 8.5% imi spune ca nu treci de 2000 rpm decat foarte rar sau deloc...

Share this post


Link to post

Pai la traficul din Bucuresti cam rar ajung la 3000 rpm. De regula schimb treptele pe la max 2500 rpm.

Edited by Mircea
Nu mai cita integral mesajul anterior

Share this post


Link to post

Consumul pe km este irelevant. Vrei sa-ti demonstrez ca pe 2km pot sa-ti scot peste 30%? Vorbim de consum mediu pe minim 100-200km (coresct ar fi pe 500...).

 

Te-ai speriat de un consum instant? Welcome to the real world: nu toate masinile diesel consuma 4%, o epica nu consuma cat un polo iar un motor disesel cu DPF daca il conduci la 1500rpm vei sta mai mult in service decat la volan.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Consumul de 20% dupa 2 km parcursi nu este de speriat. Cu meganul de 1.5 dci am reusit performanta de 37% intr-o dimineata cu -27 de grade la un parcurs de 3km. Conteaza si cat tii motorul pornit pe loc sa se incalzeasca.

Share this post


Link to post

Pai la traficul din Bucuresti cam rar ajung la 3000 rpm. De regula schimb treptele pe la max 2500 rpm.

Eu nu schimb sub 3000-3500. In traficul din Bucuresti rar schimb treapta 4, la motoarele astea se poate rula lejer in oras cu 3 la 60 km/h si ai si zvacul necesar in acceleratie pentru a rupe o intersectie sau vreun adormit :) Procentul de infundare al dpf la masina mea a fost intre 2 si 3% la ambele revizii. Si asta in conditiile in care 90% din rulaj il fac in oras, partial in Bucuresti. Dar si a unui consum de 7-9%...

PS Consumul meu in oras in primii 6-7000 km n-a scazut sub 10. Peste a fost!

Share this post


Link to post

Salut Mircea.Ma adresez tie in special,pt ca vad ca esti mai ''batran'' printre noi si stii mai multe.Am mai scris si inainte despre consum..devine obsedant;dupa ce mi-am luat masina am fost socat de cat imi consuma..imi lua 10 in oras dupa CB.apoi am asteptat,am spus hai sa se mai lase motorul - consumul a crescut la 11 - in perioada aia schimbam vitezele sub 3000 rpm.Am inceput sa citesc forumul si am ajuns la concluzia ca nu conduc bine masina - deci am inceput sa schimb treptele peste 3000 RPM - consumul nu a crescut semnificativ - s-a mentinut undeva la 11-12 %.Ideea este ca la ultimul plin m-a luat 12 la pompa.Ma intereseaza consumul pt ca ajung sa platesc 800 ron pe luna numai pe motorina si nu mi se pare normal.

Cartea da din cate am vazut eu cam 7 % - nu m-a pacalit acest consum,dar nici 12!!!!!

Fac 400-450 km cu 52-54 litri!!!Pt mine este inacceptabil,mi se pare prea mult in comparatie cu alte masini ce au aceeasi capacitate si putere.Eu am cruze-ul de 2.0 litri si 150 CP

Sunt gata sa admit ca eu sunt de vina si nu stiu sa conduc masina asta,dar mie nu imi miroase a bine...nu cred ca voi ajunge vreodata la un consum de macar 9 %.Am 7000 km facuti cu masina,deci cred ca ar fi trebuit sa mai scada un pic consumul...Mie imi place masina mult si la naiba ma cam oftic acum pt ca am dat 15000 euro pe ea cash...pretul nu a fost mare in comparatie cu alte masini,dar daca tiam asa,nu ma bagam.Consumul a fost un factor foarte important in alegerea masinii.

Cand am luat-o am spus:ma,cartea da 7, o sa imi ia 9 hai 10 la inceput ...dar am ajuns la 12 si pierd bani pe fiecare saptamana si la fiecare plin.

Vreau sa ma duc la service,eventual sa mai vb si cu baietii de acolo,dar nu cred sa ma ajute cu ceva.Ma gandesc la o plangere la OPC..incep sa imi vreau banii inapoi,stiu ca suna patetic poate,dar nu e normal,mai ales ca nu conduc agresiv.Schimb la 3000-3200 rpm...altceva nu stiu ce sa mai incerc.

Thanks pt sfat.

Share this post


Link to post

Cati km ai facut cu masina?

Share this post


Link to post

7000 de KM.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Da, scuze nu vazusem. Mai, la traficul din Bucuresti, nu stiu ce sa-ti zic. Din punct de vedere al consumului si la mine a scazut cam in jurul valorii de 10.000 km

Daca masina consuma in jur de 7 % la mers exclusiv extraurban, atunci nu are absolut nimic, problema este de la trafic. Eu sincer am renuntat la a mai calcula consumul cand merg in Bucuresti, in conditiile in care fac 3 km in o ora mergand cate un metru cate un metru, nu am sincer nicio pretentie de la masina. Gandeste-te ca acum e iarna, motorul se incalzeste mai greu, ai probabil si climatizarea pornita, traficul e cum e. Sincer, eu un 12% la Cruze 2.0 vcdi in trafic exclusiv de Bucuresti iarna l-as considera normal, iar vara o sa mai scada cam cu 1-1,5 litri. Iti repet, daca pe extraurban masina sta in jurul valorii de 7%, nu are absolut nimic, e de vina traficul.

Share this post


Link to post

Ma sperie pt ca nici nu am clima pornita - am renuntat sa o tin ON cand am vazut cat imi ia si nici nu am mai prins aglomeratie exagerata...deci e cam naspa.

 

Veneam pe DN 1 spre aeroport sa imi iau prietena si cand colo ce sa vezi!Un Cruze LT pe banda din mijloc.Am facut cateva manevre pana sa isi dea seama omu' ca vreau sa vb cu el..in fine deschide geamu' la un moment dat si il intreb tipannd :D iesel?Omu zice da!Si il intreb cat consuma in oras? Zice : 8 - 9 !!!! I-am spus ca mie imi ia 12..a dat un pic din cap si ne-am vazut fiecare de drumul lui...deci,tinand cont ca eu nu o alerg ca disperatu,nici nu o subturez nici cu clima pornita nu merg...mi se pare cam ciudat...poate el schimba treptele la 1500 RPM..cine stie?

 

 

 

Scuze Vaxxi..credeam ca il folosesc..cred ca am dat aiurea.Bafta

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior ! Foloseste Add Reply din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post

...poate el schimba treptele la 1500 RPM..cine stie?

Pentru economie, un motor Diesel se conduce pentru rulajul constant la turatia minima a platoului de cuplu maxim, deci, la 1800-2000 rpm in cazul acesta. Pentru a ramane la aceasta turatie, schimbarile de trepte se fac in consecinta, probabil, la o turatie cu vreo 1000 rpm mai mare. Conducerea economica se face cu anticipatie, urcand cat mai repede in cea mai inalta treapta suportata de trafic care permite rulajul constant. Deci, schimbarea la 1500 rpm este o aberatie taxime-trista.

Share this post


Link to post

Motorul are cuplu maxim la 2000 rpm, deci trebuie tinut intre 2000 si 2500 la mers constant, si, asa cum spui si tu, schimbat intre 3000 si 3500. Ideal in oras, acolo unde traficul permite, plecat in scurt si forta pe primele 2 trepte, apoi ramas in treapta a treia, unde in jurul turatiilor de mai sus esti la limita legii.

Share this post


Link to post

Ma indoiesc sincer ca e normal sa ai 12% in Bucuresti la un motor de 2L, eu am 14.5% consum dar am AWD, cutie automata, 1800kg, motor de 2.4L si 200 de ponei asta la o medie orara de 11km/h .

Un motor de 2L pe o masina cum este Cruze nu trebuie sa sara de 10% ce naiba un Santa Fe cu acelasi motor nu sare de 12 % .

Share this post


Link to post

Salut. Eu sunt cel care a initiat acest topic si sunt bucuros ca a starnit interes. La mine consumul marit a fost de la regenerarea filtrului DPF. Acum masina imi consuma (dupa CB) 8,5% in regim urban. Acest consum l-am facut astazi pe traseul Prelung. Ghencea - Spitalul Colentina si retur ( circa 25 km ) traversand centrul de doua ori. Tinand cont ca Epica este mai grea decat Cruze si motoarele sunt identice nu mi se pare normal un consum peste 9%. Eu nu merg in forta dar nici nu ma tarasc pe strada. Vitezele le schimb la 2000-2500 rpm. Consumul extraurban este in jur de 7 - 7,5 % la viteza de 130 - 140 km/h.

Share this post


Link to post

Deci,revin:Epica 2.0 150 CP a unui vecin ia 9 % in oras.E chiar bizar...nu mai inteleg nimic,imi ia prea mult clar.

Share this post


Link to post

Asta spuneam si eu. Mie imi consuma chiar mai putin. Cred ca trebuie sa faci o vizita la service sa-ti rezolvi problema. Pana la urma masina e in garantie nu? Eu nu cred ca este o problema grava. Nu am inteles daca consumul este cel indicat de calculator sau l-ai facut tu dupa metoda clasica si de fapt cea mai sigura. S-ar putea sa-ti indice aiurea CB-ul. Daca o rezolvi in vreun fel scrie sa stim si noi ce este de facut daca avem aceeasi problema.

Share this post


Link to post

Your engine is not fully efficient until it has warmed up to operating temperature, allowing

the lubricants and fluids to perform at their peak and keep engine friction to a minimum.

This means that very short journeys, made from a cold start, cause relatively high fuel consumption,

well above the standard NEDC combined figure. So the best way to save fuel is

to combine those short runs to the newsagents, the post office or the local shops into a

single trip.

In cold weather, short trips waste even more fuel. When outside temperatures are low, fuel

consumption over the first four kilometres can be as high as 30 litres per 100 km – less than

8 mpg!

http://www.volkswagen.de/etc/medialib/vwcms/virtualmaster/de/Unternehmen/mobilitaet_und_nachhaltigkeit/downloads/spritspartipps.Par.0008.File.pdf/effizient_unterwegs.pdf

 

Din ce zice aici se poate sa ai si consum de 30% daca mergi pe distante scurte cu motorul rece.

Incearca sa citesti tot articolul pentru a vedea cum poti optimiza consumul / evita anumite greseli (dpvd consum). Gandite de experti, doar ca nu de la Chevy ci de la VW

Eu m-am regasit intr-o asemnea situatie acum o luna cu un consum de apox. 11% in trafic lejer. (lacetti 2.0d)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...