Jump to content
Sign in to follow this  
barabula

Chevrolet Cruze - Probleme Tehnice

Recommended Posts

As vrea sa va spun ca masina raportata le pret este ok chiar daca are probleme. Intrati numa pe alte forumuri de bmw ,vw,chiar si dacia si vedeti acolo de ce se plange lumea si ce probleme au ca nu e chiar asa de roz precum sustin uni ca ei mai bine ar cumpara alta masina in loc de cruze. Am un prieten care in august si-a cuparat un bmw seria 5 nou de la reprezentanta ultimul model a dat pe el 40.000 de euro si acuma recent s-a aprins un bec pe bord si la service i s-a spus ca sa dus un senzor la motor legat de calitatea earului ce intra la motor. pai si atunci te inervez cand dai 15000 de euro ce sa zica cel care da 40.000 sau 50.000 de euro pe o masina si are probleme. De ex passatul modelul mai vechi toata lumea se plangea ca nu este reusita si are probleme cu suspensia. Intrebati pe cineva care are mercedes E-class modelut mai vechi nu acesta nou acuma aparut cat is de reusite? va zic eu sunt praf numa probleme sunt cu ele adevarat nu cu toate ci in general vorbesc. In concluzie nu exista in ziua de azi o marca sau model pe care sa il cumperi si timp de 4 sau 5 ani sa nu ai o problema hai ca am exagertat 1 sau 2 ani sa nu ai probleme.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dar ce "probleme" are Cruze-ul ?

 

de mentionat ca nu prea ajung la treapta 3-a din cauza aglomeratiei bara la bara si sincer ambreajul aprope ca il tin tot timpul apasat datorita opririlor bara la bara

 

Ah, da, are probleme cu utilizatorii sinceri, am inteles.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Dupa cum spunea anatoli in clipa de fata cam toate marcile de masini [ieftine] au probleme din cauza diminuarii costurilor si a timpului de iesire pe piata (time-to market) foarte scurt. Bineinteles ca si masinile mai scumpe au de suferit din acelasi motive, dar acolo au avut de unde sa taie din profitul de vanzare. Pe cand la o masina care era oricum ieftina, sa o faci si mai ieftina este echivalent cu probleme pentru cumparator. Din fericire majoritatea problemelor apar in perioada de garantie si se rezolva (daca se rezolva) gratis pentru client. Ramane problema service-urilor din Romania unde mecanicii sunt slab pregatiti si clientul este tratat mai prost decat in afara tarii. De aici si neincrederea pe deplin justificata a clientilor in service-urile din Romania.

 

Platforma Delta este singurul lucru pe care Cruze il imparte cu Astra NG. In rest masinile sunt diferite, se adreseaza un public diferit, deci orice comparatie intre cele doua nu isi are sens.

 

Daca unora dintre voi vi se pare normal sa ajungeti la service o data la doua luni, mie nu, de aceea pot spune ca Cruze nu este o masina reusita si ii dau dreptate lui BogdanG. In Germania spre exemplu pentru a evalua fiabilitatea unei masini se tine cont si de numarul de intrari in service, indiferent de problema. Nu conteaza ca te-ai dus acolo sa iti stranga un papuc sau sa iti schimbe un amortizor, tot timp pierdut se cheama. De aceea s-a ajuns la situatia in care o masina ca Dacia (f simpla) sa aibe o fiabilitate mai buna decat Mercedes (multa electronica = multi papuci de strans :P ). Si cum spunea si BogdanG, cand bagi multa electronica (deci complici) pe o masina ieftina, inseamna ca sunt sanse mari sa ai reintoarceri la service cu gramada.

 

Pe forum sunt utilizatori care lauda Cruze chiar daca au avut probleme pt ca e masina lor si normal ca tin la ea. Dar sunt cat se poate de subiectivi. Mai sunt cei care au fost dezamagiti mai rau de masina si sunt indeajuns de obiectivi incat sa faca o analiza la rece a masinii. Unul dintre ei e Alice caruia ii multumesc pt review-ul facut lui Cruze, review cu avantaje si dezavantaje, care m-a ajutat sa iau hotararea de a nu lua un Cruze.

Share this post


Link to post

ce rea e lumea vb fara sa aiba masina asta saraca,as fi curios cate masini sau vandut pana acum in romania, si cati au scris pe forum ca au avut probleme,a pus cineva in comparatie calitatea caroseriei daciei si a lui chevrolet, stie cineva de cate ori a fost lasat o cunostinta de o toyota clasa C in drum pe timp de iarna, care costa si o gramada de bani,eu sincer fiind posesor de un matiz daewoo 2007 si un aveo 2010 chevrolet fost daewoo cred ca totii de aici vorbiti un pic cu invidie pe acei posesori de cruze fiindca nu va permiteti o masina mai scumpa mai frumoasa si categoric mai buna,lasati-le sa traiasca si ele cine merge cu masina normal ca va avea si probleme cine nu normal ca totul va fi bine,despre opel se aude numai de rau,renault la fel piese scumpe.., skoda la fel,vw passat nou a avut un vecin la dat imediat ca spunea ca mergea ca o barca si risca sa il arunce de pe sosea si-a luat o honda accord dar sa nu uitam si de bugetul fiecaruia asa dar sa fim mai realisti,cum s-a mai scris si mai sus ca chevroletul inclusiv daewoo nu au avut probleme importante,eu am ales aveo in comparatie cu dacia pt caroserie ca mai am o dacie nova din 1997 si in comparatie cu un daewoo din 1997 e cadavru de dus la remat toata cancer,multumesc de ascultare,si nu incercati intotdeauna sa criticati acest cruze ci poate i se pot gasi si ceva calitati.

Share this post


Link to post

Nu vreau sa dau sfaturi pro sau contra legat de Cruze.Pot spune inca parerea mea si anume ca sunt multumit de Cruze si cred in continuare ca a fost alegerea optima , cel putin in cazul meu.

Am fost doar de 2 ori i service, prima data la revizia de 1 an si apoi dupa 1 sapt sa imi schimbe ceva semeringuri la capacul distributiei intrucat erau ceva urme de ulei ...nimic serios dar baietii au decis pe loc sa le schimbe...

Legat de problemele clasice deja precizate uneori paroxistic de unii posesori, tin sa spun ca nu le-am avut pe nici una, inca , cel putin LOL.

Pretul primei revizii a fost 390 ron, baietii s-au miscat ok.

Sincer nu stiu ce sa spun despre decojiri de piele volan, nuca schimbator, sarit din viteza si alte ,,OZN" uri din astea pt ca nu le-am trait.

Zgomotele la suspensia fata le-am auzit si la alte masini cu arcuri tari, gen Peugeot 405 si Audi A4.

Consumul tine mult de tot si de greutatea piciorului drept si de stilul de pilotaj, experienta, etc.. Eu scot 9,3 in oras si 6,8 in afara.

Am frecventat si forumuri de Dacia, Renault, Opel, etc si am gasit la fel oameni multumiti si unii nemultumiti de te fac sa-ti sara peruca din cap.

Am luat Cruze pt pret, dotari dar si pt ca concurenta nu putea oferi acelasi raport pret/dotari, etc si pt ca nu sunt adeptul miscarii second-hand...

Am 7500km, sper sa fie totul ok in viitor .

Singurul lucru care ma deranjeaza este ca nu poti face local combat pe drum cu motorul de 1,6, fara sa-l aduci in 5000 ture...

Masina imi pare stabila la curbe, foarte comoda, nu ma oboseste la drum intins...

 

PS desi e normal sa consulti forumurile inaintea unei achizitii, eu SINCER nu m-as lua 100% dupa ele, privind retroactiv...la decizia mea.

Numai bine si cat mai putine probleme...

 

 

 

 

Share this post


Link to post

@asistentul: Nu am scris cu rautate despre masina, ci doar obiectiv. Cat despre Daewoo & Chevrolet, cred ca stiu destul de multe avand in vedere ca am avut o Nubira 2 din 2003 pana anul trecut in toamna, conduc des si intretin masina cumnata-mii, un Aveo 1.2DOHC hatchback din 2008, sora-mea are un Lacetti hatchback 1.4 (e pe numele meu), iar eu am acum o Epica 2.0D din 2007.

 

Multa vreme am cochetat cu ideea de a schimba Nubira cu un Cruze, insa dupa ce am pus in balanta avantajele si dezavantajele acestei masini, am renuntat. S-a nimerit sa-mi iau Epica pentru ca am incercat sa ma despart de Chevy, dar din pacate nu am gasit o masina SH ingrijita si in stare buna cum era Epica. Nu regret alegerea facuta, sunt foarte multumit de noua masina si ma felicit ca nu am luat Cruze. Imi doream motorul diesel si pe Cruze e mai gurmand decat pe Epica (desi teoretic e acelasi motor), iar la pretul de aproximativ 15000E (cu rable si toate cele) gasesti si masini mai bune. Asa cum pe o Epica noua nu as fi dat nici in ruptul capului 23000E... Este vorba despre cat platesti si ce primesti.

 

Oricum asta e rubrica de probleme tehnice, nu de pareri, putem continua discutia pe topicul de pareri.

 

PS: Sunt multe Cruze-uri vandute, dar cati dintre ei sunt membri pe forumuri? Poate 20-30%?

Share this post


Link to post

PS: Sunt multe Cruze-uri vandute, dar cati dintre ei sunt membri pe forumuri? Poate 20-30%?

Conteaza pe < 1%.

Share this post


Link to post

Am achizitionat o interfata de diagnostic OBD. Din pacate pe OBD nu se pot afla prea multe (viteza, turatie, temperatura aer intrare, temperautra lichid racire, pozitia clapetei de acceleratie, pozitia pedalei de acceleratie, presiune barometrica, presiune aer in admisie, nivel combustibil in rezervor, presiunea in rampa de injectie, cat aer intra in cilindri si cam atat). Bineinteles, vorbesc de varianta diesel.

 

Ce mi se pare dubios:

 

1. Turatia motorului - la relanti e OK. Cand turometrul afiseaza ~ 850rpm, turatia citita din ECM e de ~900 rpm. De pe la 1000rpm in sus, turatia citita din ECM e cu ~ 200rpm mai mare decat cea afisata pe turometru. Testat pe 2 Cruze-uri.

Device-ul citeste datele furnizate de ECM, interpretarea lor este standard iar pe alte masini (inclusiv pe un Lacetti Diesel) nu exista aceasta diferenta.

 

2. Clapeta de acceleratie (nu pedala) - e deschisa la maxim pana cand temperatura aerului de intrare ajunge la 19 grade Celsius. Testat tot pe 2 Cruze-uri si un Lacetti Diesel.

Intrebare: stie cineva cum functioneaza clapeta de acceleratie la un diesel (in special la acesta motorizare)?

 

3. Presiunea in rampa de injectie. In mers este normala (comparat cu alt Cruze Diesel), dar dupa oprirea motorului scade mai repede decat la cealalta masina testata. Ex:

Presiunea in rampa ~ 400bar, motorul la relanti. Am oprit motorul.

In primele 4-5 secunde presiunea a scazut cam cu acelasi ritm, dupa care la el a inceput sa se stabilizeze si la mine inca scadea.

Dupa 15 secunde, la el mai erau cam 20 bar, la mine 8.7.

Dupa 25 de secunde, la el presiunea era de 13.1 bar, la mine 4.3

Dupa 35 de secunde, la el presiunea ajunsese la 10.9 bar, la mine 2.1 - si timp de ~ 2 minute nu a mai scazut.

Dupa 65 de secunde, presiunea la el a ajuns la 8.7 bar, valoare la care s-a stabilizat - timp de ~ 2 minute nu a mai scazut.

 

Eu zic ca ori un injector nu inchide complet, ori una dintre valvele de la pompa de injectie nu inchide.

Daca e o valva, teoretic n-ar trebui sa influenteze cu nimic, la 400bar o diferenta de 5-6 bar nu conteaza (presiunea creste pana peste 1400bar daca o turezi brusc, pe loc - deci pompa presiune face).

Daca e un injector, atunci poate s-ar explica consumul mare de motorina si diferenta intre BC si consumul calculat la pompa - in cilindru ajunge mai multa motorina decat "ar vrea" calculatorul.

 

Bineinteles, astea sunt "subtilitati" care nu au cum sa genereze un cod de eroare iar pentru ei totul e roz.

 

Am reusit odata sa scot un consum de 8.5l/100km pe bord - la pompa a iesit undeva peste 10l/100km.

Acum am 8.2l/100km iar dupa cum arata acul de la rezervor tot peste 10 a consumat, o sa vad cand fac plinul.

Bine, pentru asta am mers cu schimbat numai sub 2000rpm, accelerari lente, frana de motor cat cuprinde, mers cu 1200-1400rpm (pe bord, cf. ECM 1400-1600rpm), etc.

 

Edit: datele pe care le pot citi cam astea sunt, pentru mai multe informatii ar trebui sa ma leg pe bus-ul GMLAN si sa incerc sa decriptez traficul facut pe acolo (este single-wire CAN). Numai ca informatiile despre parametrii sunt extrem de putine si cum pe acelasi bus este comandat si modulul de airbag, prefer sa nu ma bag, cel putin deocamdata. Poate daca apar mai multe informatii pe net...

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

@ALICE. Te-as sfatui sa nu circuli cu ea cu schimbari pana in 2000 de ture deoarece risti sa se depuna calamina pe turbo si nu e ok si in plus fortezi si ambreajul. Si nu cred ca scoti asa un consum mai bun decat sa mergi cu ea la o turatie optima.

  • Like 1

Share this post


Link to post
... in plus fortezi si ambreajul.

Cum fortezi ambreajul la un cuplu mult mai mic decat cel de peste 2000 rpm ? Mai bine postai la "Mi-a zis 2 vecini".

  • Like 1

Share this post


Link to post

Toline, dageaba te dai dastept ca Laci K are dreptate:

Dezavantaje(multe sunt NU din cauza ca se merge neaprat subturat,ci ca se accelereaza repede din regimul de subturat):

1:Se distruge mai repede ambreiajul si deasemenea si cutia(unele pinioane)

2:Se pot infunda injectoarele(desi asta nu prea se mai intampla odata cu introducerea motorinei tip euro 4)

3:Se poate distruge turbina(se depune funingine mai multa in regim subturat)

4:Se distruge catalizatoarul

5:Se duc segmentii(nu se mai face cum trebuie echilibrarea dinamica)

6:La unele masini pot fii afectate si alte piese daca masina nu ofera aceasi presiune de ulei indiferent de turatie

 

Pune mana si mai citeste inainte de a ataca pe cineva ca Gica contra.

Da oricum fiecare isi conduce masina cum considera ca e mai bine

Edited by Mircea
Tu civilizat nu stii sa te exprimi? 20% ajung?
  • Like 1

Share this post


Link to post

Citeste ce am scris, judeca intai si nu ma amesteca cu gandurile tale care n-au legatura cu "fortarea ambreiajului".

Esti caraghios sa-mi spui mie dezavantajele mersului subturat, mai citeste pe forum sa afli pe cine vrei tu sa lamuresti.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@ALICE. Te-as sfatui sa nu circuli cu ea cu schimbari pana in 2000 de ture deoarece risti sa se depuna calamina pe turbo si nu e ok si in plus fortezi si ambreajul. Si nu cred ca scoti asa un consum mai bun decat sa mergi cu ea la o turatie optima.

Asta stiu. Dar daca asa mi-a zis GMu' sa o conduc, eu ce sa fac? GM, nu service-ul. Macar sa crape din cauza asta, atunci sa vezi distractie.

Da, nici mie nu-mi vine sa cred, dar consuma mai putin (dar NU normal) si DPF-ul se regenereaza mai rar (pe la 300-350km in loc de 200-250km).

 

Eu in continuare sustin ca masina are o problema, la un mers subturat ar trebui sa scoata mai mult fum, DPF-ul sa se infunde mai repede si implicit sa se curete mai des.

 

gladiator: intr-adevar, stiu ca merg subturat si incerc totusi sa nu-mi bat joc de ea mai mult decat trebuie - accelerarile sunt foarte lente, nu bag piciorul in ea.

 

O "bucata" de traseu arata cam asa.

Albastru - pozitia clapetei de acceleratie (%)

Rosu - rpm/100

Axa orizontala = secunde de la pornire * 2 (citirea datelor se face de 2 ori pe secunda)

post-4016-022409400 1299332460_thumb.png

Share this post


Link to post

Citeste ce am scris, judeca intai si nu ma amesteca cu gandurile tale care n-au legatura cu "fortarea ambreiajului".

Esti caraghios sa-mi spui mie dezavantajele mersului subturat, mai citeste pe forum sa afli pe cine vrei tu sa lamuresti.

 

Sincer eu cand intru pe un forum,intru sa ma informez referitor la o problema pe care o am, sau sa fiu la curent cu posibilele probleme care pot sa apara(din experientele celorlati membri) ,nu intru pe forum sa-l descopar pe GURU-ul forumului :osanale: care le stie pe toate si e sictirit de necunoasterea/ignoranta celorlalti.

Un alt aspect este faptul ca toti avem dreptul sa ne prezentam punctul de vedere (ca doar e forum) iar daca altcineva nu este de acord cu cest punct de vedere mi se pare normal(constructiv) sa argumenteze acest lucru nu sa faca "arogante" ieftine.

  • Like 1

Share this post


Link to post
... Toline, dageaba te dai dastept ...

 

 

Sincer eu cand intru pe un forum,intru sa ma informez referitor la o problema pe care o am...

 

... iar daca altcineva nu este de acord cu cest punct de vedere mi se pare normal(constructiv) sa argumenteze acest lucru nu sa faca "arogante" ieftine.

Ce tie nu-ti place, altuia nu face.

 

Daca scopul tau era cel declarat, raspundeai de ce ambreajul se forteaza la un cuplu motor mai mai mic decat cel de peste 2000 rpm. Aceasta era discutia in acel moment, iar argumentul tau din citatul de mai sus vizeaza o persoana si nu o idee.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tolin - eu vorbeam de turatii pana in 2000rpm nu peste cum ai scris tu. Poate nu ai citit corect...

Share this post


Link to post

@ALICE. Te-as sfatui sa nu circuli cu ea cu schimbari pana in 2000 de ture deoarece risti sa se depuna calamina pe turbo si nu e ok si in plus fortezi si ambreajul. Si nu cred ca scoti asa un consum mai bun decat sa mergi cu ea la o turatie optima.

 

 

Cum fortezi ambreajul la un cuplu mult mai mic decat cel de peste 2000 rpm ? Mai bine postai la "Mi-a zis 2 vecini".

Nici acum nu-ti dai seama ce ai spus legat, strict, de fortarea ambreajului ? Iti traduc eu: cuplul mic forteaza ambreajul pe cand cuplul maxim este benefic lui. Chiar si pentru un profan, nu suna pe invers ?

 

Altcineva afirma acelasi lucru, cu aceeasi seninatate si despre cutia de viteze. In curand, il astept pe cel care va sustine sa franati violent, sa va protejati franele si pe cel care va sustine sa mergeti cu ventilatia la maxim sa va protejati ventilatorul.

 

Utilizarea motorului Diesel sub turatia minima de cuplu maxim este interzisa din alte motive, specifice strict constructiei motorului si n-are cea mai mica legatura cu elementele externe lui.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Alice - dieselul nu are clapeta de acceleratie (dieselele noi cu injectie electronica) - clapeta de pe admisie foloseste doar la oprirea motorului - atunci se inchide complet pentru cateva secunde, in rest sta deschisa. Si la unele diesele mai umbla la debitul de aer in admisie, pana la o anumita temperatura a motorului.

Share this post


Link to post

Mmmm... nu chiar. Cel putin nu la asta.

Cat timp temperatura aerului de intrare este sub 19grade, sta deschisa.

Dupa ce a ajuns peste 19 grade, la relanti sta deschisa undeva pe la 30%. Dupa vreo 2 minute de stat la relanti se deschide iar la 100%.

In mers, pozitia ei variaza. Temperatura motorului nu influenteaza cu nimic functionarea clapetei.

 

Intr-adevar, probabil ca "clapeta de acceleraite" nu este cea mai buna denumire, dar alta n-am gasit.

Share this post


Link to post

alice la cate probleme am citit ca ai tu cu masina sincer iti spun mai bine ii faci branci intr-o prapastie si stai dupa aia de la casco 6 luni...

Edited by Salex
Citare integrala post anterior

Share this post


Link to post

O intrebare as avea: a avut cineva probleme cu butonul de deschidere la portbagaj? ca la mie nu se deschide numai de la cheie degeaba apas butonul acela de la usa ca nimic.Urmeaza sa ma duc la servis dar ma gandeam ca poate a mai auvut cineva problema cu chestia asta si vroiam sa stiu daca era ceva serios sau nu.

Share this post


Link to post

eu am avut problema la buton. Mi-au spus la service ca a fost inghetat si a facut condens. Se schimba butonul pe garantie.

Share this post


Link to post

Am observat vibratie in pedala de acceleratie. Destul de deranjanta. Stiti care ar putea fi cauzele? La voi s-a manifestat ?

Share this post


Link to post

Nope.. Pedala mea de acceleratie n-are chiar nimic. In schimb, ambreiajul ma calca pe tot nervii pt. ca scartie cand il apas si cand il eliberez. Si am mai fost pt. problema asta la service acum vreo 4-5 luni, l-au gresat si tot degeaba. Ce ar mai fi deranjant, ar fi spatarul scaunului soferului. headbang2.gif. In rest, toate bune si frumoase.

Edited by ZiTe747

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...