Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

De La 1 August: Rovinieta Electronica

Recommended Posts

Daca tu crezi ca ai platit taxe pana acum, mai ai putina rabdare, o sa vezi ce inseamna cu adevarat acest cuvant.

Nu mai departe de w/e, intr-o analiza a obiectivelor turistice de patrimoniu, pana si postul de voma protampenie recunostea ca taxa pentru pastrarea obiectivelor turistice din Ro este de 30 de ori mai mica decat cea perceputa polonezilor.

Share this post


Link to post

Am platit cit mi s-a cerut ... n-am comentat, n-am negociat nimic !

 

In ceea ce priveste "taxa pentru pastrarea obiectivelor turistice din Ro" ... chiar nu stiu ce reprezinta aceasta taxa ... da' ma opresc aici pt. ca am cam luat-o catre :o fftopic:

Share this post


Link to post

Si ie-te ca n-a fost 1 august, ci 1 octombrie.

 

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) introduce de la 1 octombrie rovinieta electronica, urmand ca soferii fara documentele care atesta plata acesteia sa achite despagubiri in functie de tipul vehiculului, intre 28 si 1.210 euro, si amenzi intre 250 si 4.500 lei. Tot de la 1 octombrie CNADNR va introduce si rovinieta valabila trei luni, aplicat la toate categoriile de vehicule.

Tarifele rovinietei raman neschimbate, iar cele achizitionate deja isi mentin valabilitatea pana la data expirarii.

Rovinieta poate fi cumparata de la orice subunitate CNADNR, de la benzinariile MOL, Rompetrol, Petrom si OMV, de la oficiile Postei Romane, de la Uniunea Nationala a Transportatorilor Rurieri Romani, dar si la firmele de distributie Scalla, Speedy, Medina si Pasaj.

 

Pentru a achizitiona rovinieta, conducatorul auto ii comunica operatorului, pe propria raspundere, numarul masinii, tipul vehiculului si perioada de valabilitate a rovinietei.

 

Operatorul introduce in calculator numarul autovehiculului, iar sistemul genereaza, automat, toate datele de identificare, precum si categoria vehiculului, dar si numele proprietarului. Dupa achitarea tarifului, cumparatorul primeste un bon de casa sau factura, daca solicita, in locul vechiului autocolant care se lipea pe parbriz.

 

Plata este inregistrata automat in baza de date centrala CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice, Rutiere si Informatica) si este pastrata pe toata perioada de valabilitate pentru care a fost achitat tariful de utilizare.

 

Controlul rovinietei se face fie automat, prin intermediul punctelor fixe, unde sunt instalate sisteme de camere video, fie in trafic, de catre echipe de controlori.

 

Camerele video inregistreaza numarul de inmatriculare al vehiculelor, care apoi sunt verificate in baza CESTRIN, iar in cazul in care numarul nu este gasit, se interogheaza baza de date a Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor pentru identificarea contravenientului.

 

Toate operatiunile au loc online, in doar cateva secunde. Odata identificat posesorul autoturismului filmat circuland fara rovinieta, i se va intocmi proces verbal si trimite amenda, prin posta, la domiciliu.

 

CNADNR a selectat la inceputul anului consortiul Novensys Corporation/UTI Systems pentru a livra sistemul, valoarea contractului fiind de 35,96 milioane de lei, fara TVA.

 

Articol Hotnews

 

Comunicatul oficial atasat de pe http://cnadnr.ro/

comunicat-rovinieta.pdf

Share this post


Link to post

Ce este electronic in rovigneta asta ? Vorbeste aiurea un militian si apoi vorbele sunt preluate de catre gauzari si prompterite. Si cate masini vor fi verificate ? Bani bagati in buzunarul unuia, 1 milion de euro pe punct de verificare !

Share this post


Link to post

Nu doar atat, dar informatiile legate de castigatorii contractului sunt inexacte, mai precis e vorba de o alta firma obscura ce subcontracteaza mai departe de regula catre firme adevarate, dar care nu pot castiga licitatii in romania pe cont propriu, ele pot doar executa proiectul.

La ora 24 ar trebui sa-i fie dat drumul, dar 100% nu va fi asa, din surse sigure (ca tot e la moda), serverele nici nu raspund la ping :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Daca nu merge cu ping, incearca cu pong.

Share this post


Link to post

Iar va pierdeti in detalii... E treaba lor ce fac, daca au fost inteligenti, au fost si gata.

Important este ca sansele sa mai vezi cazaturi pe drumuri scad.

Share this post


Link to post

Neh, n-o sa mai vezi cruze pe DN-uri, ca la cat au astea consumul in oras, nu mai ramane de rovigneta ca sa iasa pe afara.

Share this post


Link to post

Eu sunt curios, astia care avem rovigneta in geam, aparem in baza aia de date?

Share this post


Link to post

Teoretic, asa ar trebui. Practic, cred ca o sa trimita amenzi la posesorii tuturor masinilor inmatriculate in RO si las' sa vina ei dupa aia sa dovedeasca plata rovignetei greenguy.gif (deci, cereti bonu'). Apropo, sunt curios cum recunoaste softul ala numere de Germania, Bulgaria ...

Share this post


Link to post

Bun bun, dar apar cateva probleme:

 

1. Cine face identificarea numerelor de inmatriculare? Politia rutiera prin noile sisteme de radar, vor pune camere pe drumuri, vor face puncte de control, vor face "razii" pe sosele?

2. Cine prelucreaza datele? Care este autoritatea care emite amenda si care este cea care emite chitanta pentru "despagubiri"?

3. Ce garantii am eu ca sofer ca sistemul nu da erori si nu ma trezesc cu amenzi de mii de euro acasa?

4. Cand incep verificarile?

Share this post


Link to post

1. Identificarea numerelor este facuta de un sistem implementat la CESTRIN (de catre UTI), sistem asemanator cu cel existent in vama giurgiu. Camere pe drumuri exista deja - cele fixe de pe DN-uri si inca cateva existente (cica 7 la numar - momentan) in zonele DRDP-urilor.

2. Datele sunt prelucrate de catre CNADNR care de cateva luni (din iunie sau iulie) a devenit operator de date cu caracter personal. Amenda cred ca este data de politie iar despagubirile le primeste cnadnr-ul.

3. Ahh...traim in romania - cred ca tocmai d-aia iti spun baietii sa pastrezi chitanta...

4. De astazi de dimineata de la ora 00.00 teoretic; practic de pe la 3 dimineata.

 

Ce va pot spune sigur este ca sistemul este functional.

Share this post


Link to post

Da, dar cine controleaza? Fac politia sau CNADR-ul filtre sau se bazeaza pe controlul rovinietei ca si pana acum? Am o usoara senzatie ca sistemul asta e un mare bluf, cel putin deocamdata, pentru ca in afara de echipajele de la rutiera, nu sunt alte forme de control. Camere sunt foarte putine si cele mai multe pe DN1 din cate inteleg.

L.E. ce e aia DRDP :-? ?

Edited by raven84

Share this post


Link to post

L.E. ce e aia DRDP :-? ?

 

Drumuri si poduri.

Share this post


Link to post

Pana acum , din ce am citit , nu cred ca ati fost controlati la roviniete. In schimb eu am parte in fiecare saptamana de cel putin 3-4 controale. AND sau CNADR-ul controleaza rovinietele sau in argou pentru cei ce au statii pe masini,"cantarul". De fapt acest cantar este folosit foarte rar, mai mult controlul rovinietei se face.In schimb, fata de celelalte "organe" de control ce actioneaza si independent(vama, ARR) ei n-au voie sa opreasca in trafic decat insotiti de Politie. Si atentie, toate masinile AND au statie pe ele.

Share this post


Link to post

Teoretic, asa ar trebui. Practic, cred ca o sa trimita amenzi la posesorii tuturor masinilor inmatriculate in RO si las' sa vina ei dupa aia sa dovedeasca plata rovignetei greenguy.gif (deci, cereti bonu'). Apropo, sunt curios cum recunoaste softul ala numere de Germania, Bulgaria ...

 

Error. Please write number manually.

v1 Number entered. Search in progress.

v2 ... message ignored by people. Falking retards.

v3 Aici agent Costel. In directie Bran se indreapta o Laguna albastra cu numarul de inmatriculare murdar. Va rog, opriti. (it really happens!!!)

v4 System crash. Say bye bye to the database, it's going down with me. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Camerele video inregistreaza numarul de inmatriculare al vehiculelor, care apoi sunt verificate in baza CESTRIN, iar in cazul in care numarul nu este gasit, se interogheaza baza de date a Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor pentru identificarea contravenientului.

1. Identificarea numerelor este facuta de un sistem implementat la CESTRIN (de catre UTI), sistem asemanator cu cel existent in vama giurgiu. Camere pe drumuri exista deja - cele fixe de pe DN-uri si inca cateva existente (cica 7 la numar - momentan) in zonele DRDP-urilor.

sistem-automat-rovigneta-2.jpg

sistem-automat-pentru-rovigneta.jpg

(sursa)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Aceleasi camere le-am vazut si eu dupa giratoriu de la Sighisoara spre Tg Mures, dar nema activitate din partea ocupantilor din Fiat.

Share this post


Link to post

de pe evz.ro

Circulaţia pe Autostrada A1 Bucureşti - Piteşti se va închide timp de aproximativ 30 de minute în această noapte la kilometrul 22+380 metri. Pe această porţiune de drum se va amplasa un sistem de monitorizare şi informare privind traficul şi condiţiile de circulaţie.

Sursa: Razvan Valcaneantu

 

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că circulaţia se va închide timp de aproximativ 30 de minute, în intervalul orar 01:00 – 02:00, iar pe sensul către Bucureşti, în intervalul orar 02:00 – 03:00.

 

Se vor monta si in zona km 70 - iesirea spre Gaesti - Petresti (suportii metalici sunt deja pe pozitie).

Interesant este ca la km 22 este un singur suport pe sens, la km. 70 sunt cate doua randuri de suporti pe sens.

Edited by cpop

Share this post


Link to post

stire protv.ro

 

Dupa trierea celor care circula legal, s-au adunat undeva spre un milion de contraventii. Cea mai ieftina amenda incepe la 250 de lei, plus 28 de euro despagubirea catre drumari. La camioane, amenda ajunge la peste 1.000.

 

CNADNR este coplesita de numarul urias de amenzi pe care trebuie sa le imprime, sa le puna in plicuri si sa le trimita acasa, asa ca a inceput sa caute firme care sa presteze aceasta munca. Costul estimat este de o cincime din valoarea amenzii, adica peste cinci milioane de euro pe an. Ramane de vazut cat vor costa recuperatorii, pentru ca sumele care trebuie stranse de la amendati depasesc 30 de milioane de euro.

Share this post


Link to post

Vreau si eu sa tiparesc niste amenzi, sa bag o baza de date si sa primesc 1/5 din valoarea lor. Super afacere!

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Iar cu banii dati pe hartii s-ar putea efectua marcaje bune, indicatoare lizibile, ceva iluminat, ceva asfalt mai de calitate. Ceva...

Share this post


Link to post

Vreau si eu sa tiparesc niste amenzi, sa bag o baza de date si sa primesc 1/5 din valoarea lor. Super afacere!

Tu si daca ai o firma de genul, chiar daca ai avea cele mai mici tarife, nu ai castiga niciodata licitatia, care trebuie castigata de firma cuiva anume, asta e ideea de la bun inceput.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...