Jump to content
Sign in to follow this  
gill_sky13

Probleme TPS

Recommended Posts

Nu. Cel mai probabil nu s-a efectuat idle learn corect...

Share this post


Link to post

S-a folosit urmatoarea procedura:

 

" Reset ECM (Engine Control Module):

 

 

 

Resetul la ECM se face cu motorul la rece prin scoaterea bornei de minus a bateriei sau sigurantei la ECM [siguranta ECM este nr 16 (a patra de sus in jos de pe linia de centru centru) ] cateva minute.

 

Apoi initializarea (IDLE LEARN PROCEDURE )se face asa :

 

1.Pui contact 5 sec

 

2.Iei contactul tot pt 5 sec.

 

3. Pornesti motorul si lasi sa se incalzeasca la relanti pina ajunge la temperatura de lucru- 90 grade

 

4. Pornesti AC-ul (treapta 1 la ventilare si buton AC) timp de 10 secunde.

 

5. Opresti AC-ul timp de 10 secunde

 

6. Pornesti AC-ul (treapta 1 la ventilare si buton AC) timp de 10 secunde.

 

7. Opresti AC-ul timp de 10 secunde dupa care opresti si motorul.

 

8. Faci o tura cu masina(mers normal + putin sportiv).Astfel ECM invatza cati mai multi parametrii de functionare ai motorului.

 

 

 

Observatie: Daca autoturismul este echipat cu instalatie GPL toti pasi pentru resetarea ECM se efectueaza pe benzina.

 

Toti consumatorii sa fie opriti! "

 

Mentionez ca toate aceste informatiile pretioase au fost "adunate" de pe acest forum.

 

Procedura este corecta? Mi-a scapat mie ceva?

 

Multumesc!

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Procedura e corecta teoretic insa mie mi s-a intamplat sa nu-mi iasa ca la carte de cateva ori.

 

Ideea e ca daca era de la TPS nu exista diferenta dintre mers si stat pe loc. Avand in vedere ca face numai pe gaz, si nu aprinde CHECK, iese si senzorul de viteza din ecuatie. Probabil ceva pe la instalatia de GPL.

Share this post


Link to post

mai repet procedura mentionata mai sus... sper sa-i dau de cap problemei...in caz contrar cunoasteti vreun service GPL prin Bucuresti(ieftin si bun :mrgreen :)

 

multumesc pentru ajutorul acordat.

Share this post


Link to post

Salutare

 

Posed un Espero de 1,5 dohc si ieri am patit si eu problema cu turatia, mi se ridica in 3000-3500rpm la pornire iar in mers nu mai calcam deloc acceleratia, efectiv, schimbam viteza fara sa calc acc., cum calcam putin ambreiajul sa schimb viteza cum imi crestea tare acceleratia.

Am fost azi la reprezentanta Daewoo din Stupini - Brasov, mesterul a zis ca nu e nevoie sa curete clapeta (desi inauntru era o mizerie de nedescris,negru tot), si nu e problema de senzor TPS, ca problema cu turatia mare la relanti e de la IAC, am schimbat mai multe IAC-uri, de cielo , de espero 1,5/1,8 si surpriza cu IAC-ul de espero 1,8 e OK, dar la prima cheie tot se duce in 1700-1800 rpm apoi in cateva secunde scade, chiar daca motorul e cald. In trafic pe moment se comporta bine, ii scade repede turatia, mesterul a zis ca IAC-ul vechi era blocat ( ori la apasat el prea tare si a distrus melcul din el) ma rog, am sa ii fac maine dimineata la rece procedura de IDLE LEARN sa vad daca se observa vreo diferenta. Daca imi face iar figuri dau singur jos clapeta si o curat cu manutza mea , si daca tot face figuri schimb TPS-ul cu unul nou (230 ron aprox). Oricum la reprezentanta am lasat 350 ron pe IAC nou si manopera (IAC aprox 200 ron).

Alte cauze nu mai vad in caz ca se repeta povestea.

Daca aveti alte idei si ma puteti ajuta cu un sfat, e binevenit oricand.

 

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

salut,am si eu o problema f deranjanta :( ,de 2-3 luni mi-a aparut un tzacanit la motor si ma supara tare mult,am citit pe forum tot felul de pareri si nu stiu ce sa cred,unii spun ca sunt tachetii altii altceva,ce ma sfatuti sa fac unde sa merg,a avut cineva aceeasi problema?,cum a rezolvat-o? va multumesc

Share this post


Link to post
Cauta aici. Sunt discuti despre batai si tacaneli.Ai 90% sanse sa gasesti aici solutia. Edited by danutza

Share this post


Link to post

Salut ! am citit toate topicurile despre problema asta dar nu am gasit un raspuns .Am decis sa deschid un topic nou cu problema mea. Am curatat tot blocul clapetei de acceleratie cu demontarea iac-ului si tps-ului ,apoi am facut si un iddle learn corect... si turatie la mers in gol era de 1300 .Am schimbat Iac si tps cumparate din magazin si am avut surpriza sa mearga la fel ,am bujii si fise schimbate.Va rog ajutati-ma

Share this post


Link to post

Ai reglat TPS pe scaner dupa ce ai facut prostia sa-l demontezi?

Share this post


Link to post

Nu e chiar asa de grav faptul ca nu l-a reglat.

 

Idle learn neexecutat (sau executat prost) s-a umblat la surubul clapetei de acceleratie si e prea deschisa, sau trage aer fals pe undeva.

Share this post


Link to post

Sau a montat tps in alta pozitie ;)

Share this post


Link to post

aceleasi probleme leam avut si eu ,turatia de mers in gol nu se poate regla este presetata de fabricant si reglata prin motorul IACV sau valva IAC acolo trebuie intervenit ,eu am gasito blocata si am ilocuito si problema sa rezolvat nu mi se mai tureaza nici la ralanti nici in vteza.

Share this post


Link to post

eu am curatat clapeta la leganza inclusiv iac dar cu poze la pozitia lor inainte de a face ceva. clapeta am lasat-o o noapte la inmuiat in diluant iar iac-ul l-am curatat doar pe capul conic. tps-ul l-am sters pe exterior, si am bagat vaselina de la wurth in locasul lui pe clapeta. facut idle learn si masina merge perfect.. avea lag la accelerare de la atata namol, gaurile de vacuum erau infundate 3 sferturi :) . treaba e sa nu se miste pozitia lor!! cum il demontati asa sa il puneti la loc

Share this post


Link to post

poze nu aveti la tot ce spuneti? iac l-am gasit dar tps-ul? multumesc.

Share this post


Link to post

tps-ul este in partea opusa de semiluna pe care vine prins cablul de acceleratie daca intelegi... eu nu am facut poze ca eram plin pana in gat de smag de ulei de pe clapeta si mi-a parut rau de camera :) .

 

uite o poza cu o clapeta de leganza sa iti dai seama ce si cum.. am si notat pe ea

daewoothrottlebody92064.th.jpg

Share this post


Link to post

Deci TPS-ul, cel putin cu multimetrul (reglat astazi la 0.55V) revine destul de repede la valoarea de baza dupa ce a fost inchisa clapeta, cu doar o mica oprire la 0.56 - 0.57.

 

Care este procedura de reglare/masurare cu multimetrul? Se poate masura tensiunea in paralel pe pinii TPS-ului?

 

Merci.

Share this post


Link to post

Teoretic da. Are 3 fire, masa, +5V iar al treile variaza intre 0 si 5v ca la orice potentiometru cand se invarte.

Share this post


Link to post

DJ: Poti sa imi sumarizezi ideile de baza ale reglajului?

 

Merci.

Share this post


Link to post

eu nu am facut nici un idle learn . am scos toti senzorii si ia`m spalat cu motorina finut.. cu o periuta de masina de tuns.. si cu o siringa mica am bagat ulei de transmisie.. tin sa precizez ca imi pornea in 2300 ture si scadea usor... insemnand ca iacul nu deschide repede . si mi se oprea si pe la semafor.. ramanea blocat cand inchidea.. acum imi porneste in 1500 ture si scade pana la 900 fara oscilatii...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...