Jump to content
Sign in to follow this  
eghoyst

Problema Cielo - Scoate Fum Pe Sus Pe La Rampa, Pe Unde Se Completeaza Cu Ulei

Recommended Posts

Salut!

 

Am un Cielo din 96' si recent, dupa ce i-am schimbat bujiile, fisele, capacul la delco si rotorul, am observat ca da fum pe la orificiul de sus, pe unde se completeza cu ulei, cand ii iau capacul, si din umilele mele cunostinte de cand aveam dacia, asta e semn ca motorul e pe duca.Mentionez ca motorul are 176.000 km, timp in care nu a fost facut niciodata. Voi ce credeti, cam cat credeti ca ma mai tine dupa simptomele astea, si ce-ar fi de facut ca sa-i mai prelungesc agonia?

Share this post


Link to post

Ce culoare are fumul ? Pana la urma e putin normal sa scoata mai mult abur... ..

Share this post


Link to post

Salut! Nu prea cred ca era abur, motorul fiind cald, dar si temperatura de afara era ieri undeva pe la 12 grade. Fumul as zice ca e spre alb.Pana acum nu a papat ulei, insa acum nu am mai apucat sa verific.

Share this post


Link to post

mult nu o mai duce si daca insisti o sa trebuiasca sa iei motor cu totul caci nu o sa mai ai ce rectifica

Share this post


Link to post

Myl03, da de unde stii tu ca nu mai are ce rectifica ?! Sau vorbesti doar ca sa te afli in treaba ? De la STD mai sunt 2 posibilitati de rectificare: R1[0.25] si R2(0.50). Daca motorul are doar 176.000 km mai mult ca sigur n-are nevoie de rectificare, iar daca are poa' sa mai faca inca 2 ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca nu e de ajuns o segmentare, in cel mai rau caz? Dupa cum am zis, motorul nu mananca, sau cel putin nu manca ulei pana la ultimul schimb pe care i l-am facut prin octombrie cred.

Share this post


Link to post

Trebuie sa ii faci un test de compresie. Asa vei sti daca este nevoie sa desfaci motorul. Dupa ce il desfaci, se masoara cilindrii si vei sti daca o segmentare este suficienta sau este nevoie de rectificare. Daca motorul are doar 176kkm, mai mult ca sigur este suficienta o segmentare. Oricum, in cel mai rau caz, nici rectificarea nu costa chiar asa mult la Cielo.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Eu as zice sa vezi intii cit de mult ulei iti papa. Daca este asa cum ai zis (adica nu ti-a mincat pina acum) eu zic sa stai linistit, da-i pace, nu se va intimpla nimic rau in viitorul apropiat. Nu ai precizat ce ulei folosesti, cit de vechi este uleiul. Verifica si vasul de expansiune, vezi daca are pete de ulei prin el sau spuma. La fel, ai observat spuma la busonul de ulei ? Eu sint aproape sigur ca nu ai motive de ingrijorare (inca) insa fa citeva verificari si spune-ne mai multe detalii. In cel mai rau caz vei ajunge la ce ti-a zis smailmiami

Share this post


Link to post

Merci pentru raspunsuri. Daca nu-ti cer prea mult, imi poti spune si mie in mare, ce presupune testul ala de compresie? Adica il pot face eu, sau se face in service?

Share this post


Link to post

Service. Se scot bujiile si, in locul lor, se pune un instrument de masurare a presiunii. Daca, dupa test, o sa iti spuna ca stai rau cu compresia, insista sa puna si niste ulei in fiecare cilindru si sa repete testul.

Share this post


Link to post

Uleiul, nu cred ca are nici 3000km, e Liqui Molly semisintetic 5W 30, si da e ceva mazga la busonul de ulei sus. Cu vasul de expansiune, la ce te referi, la cel cu antigel? Daca da, in el nu se observa nimic anormal, e antigelul cum trebuie sa fie, fara altceva.

Share this post


Link to post
e antigelul cum trebuie sa fie, fara altceva.

Asta este o veste buna, inseamna ca nu ai garnitura de chiulasa pocnita :)

 

Uleiul, nu cred ca are nici 3000km, e Liqui Molly semisintetic 5W 30

Pai spune asa ! E cam subtire uleiul ala pentru un motor de aproape 200.000km. Si eu sint fan LM, nu producatorul e buba ci uleiul in sine. Daca vrei sa ramii pe LM, foarte bine, vezi ca au si 5W-40 ;)

 

LE: Prin prisma ultimelor informatii, mi-a crescut procentajul de siguranta ca motorul tau e inca OK. Sa zicem ca a urcat la vreo 95%.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Merci pentru suportul moral :mrgreen: . Cred ca ma investesc si intrun schimb de ulei+filtru inainte sa o dau in masuri drastice, care nu ar fi deloc binevenite acum!

Share this post


Link to post

WTF? Trage bine? Merge bine? Nu face zgomot? Nu consuma ulei? Atunci da-i pace, ce-ai cu el?

Eu n-as schimba nici uleiul. Daca nu-l papa, inseamna ca-i place.

Share this post


Link to post

Pai spune asa ! E cam subtire uleiul ala pentru un motor de aproape 200.000km. Si eu sint fan LM, nu producatorul e buba ci uleiul in sine. Daca vrei sa ramii pe LM, foarte bine, vezi ca au si 5W-40 ;)

 

:o fftopic:

Eu stiam ca prima cifra da vascozitatea uleiului respectiv 5 iar a doua cat de bine isi pastreaza proprietatile pe plaja de temperatura.

Deci trebuie 10W40. Intre 5W30 si 5W40 singura diferenta este ca 40-ul isi pastreaza proprietatile pe o plaja mai mare de temperatura.

 

:ontopic:

De acord cu antevorbitorul. Sub buson intotdeauna exista gazele de carter (un fum alburiu). Daca nu infunda clapeta de acceleratie e in regula. La daciile vechi asta era motivul pentru care atarna furtunul ala jos cand era motorul uzat.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

@ Dj_Dark

 

Multam pentru raspuns. Daca ai putea sa imi spui si mie ce inseamna mai exact ''Daca nu infunda clapeta de acceleratie e in regula'', ca sa pot sa stiu si eu care ar fi simptomele pe care ar trebui sa le observ.

 

:o fftopic: Dacie am avut si eu, dar s-a facut praf inainte sa apuc sa atarne furtunul cu gaze :lavolan:

Share this post


Link to post

Oarecum off topic..sau NU...acum vreo 30.000 de km, opresc sa alimentez la benzinarie. Mergand spre casa sa platesc, vine un angajat disperat zicandu-mi ca a luat ceva foc la motor.. ma intorc si observ mult fum albicios ridicandu-se din capota.

 

Deschid capota, ceata mare, nu se vedea nimic.. ma gandeam deja ca masina e inca tanara pentru un motor bulit.. uitandu-ma atent, am observat ca lipsea busonul de la fanta de umplere cu ulei, acesta improscand in toate partile si cauzand acel fum inecacios.

 

Uitasem de el dupa schimbul de ulei...am pierdut cu ocazia aia vreo 300 ml. :mrgreen: Si mi-am facut o gramada de treaba curatand uleiul aruncat pe motor.

Share this post


Link to post

@ Dj_Dark

Multam pentru raspuns. Daca ai putea sa imi spui si mie ce inseamna mai exact ''Daca nu infunda clapeta de acceleratie e in regula'',

 

Daca merge bine da-i pace. Deconectaza furtunul dintre carcasa filtrului de aer si admisie si vezi cat de "uleit" e. (am inventat un cuvant). La fel poti vedea si clapeta cat de murdara pare.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...