Jump to content
Sign in to follow this  
capicapitan

Reglaj Culbutoare

Recommended Posts

Nu stiu daca la service folosesc "scula de lemn". Astept raspuns din partea unei persoane care a facut aceasta operatiune (schimbare simeringuri supape) LA SERVICE autorizat.

Multumesc

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

La service autorizat iti da chiulasa jos, am intrebat eu pe colegii mei, dar nu a vrut sa se bage nimeni, parca ar fi avion. Treaba nu-i complicata, numai ca iti trebuie scule si timp. Nici la termostat nu s-a bagat nimeni si pana la urma l-am schimbat singur, cred ca asa voi face si cu simeringurile de la supape.

Share this post


Link to post

Mecanicul meu mi-a schimbat la Matiz semeringurile fara sa dea chiuloasa jos, e mecanic la Vw/Audi, si a facut asta la multe modele de masini, aduce fiecare piston in punctul mort superior, scoate injectoarele si sprijina supapele prin gaura de la injector sa nu cada in cilindru, muuult mai usor decat sa dea chiuloasa jos.

Share this post


Link to post

Cred ca doar la Diesel poti sa blochezi supapele pe gaura de injector. La benzine, poate pe gaura de bujie, nu stiu... Oricum, cu pistonul sus, supapele se proptesc in el, cred ca e suficient sa le impiedice sa cada inauntru.

Share this post


Link to post

Scula pentru sprijinirea supapei din interiorul cilindrului prin gaura bujiei. Dintr-o revista Popular Mechanics din septembrie 1922.

Scula pentru sprijinirea supapelor.pdf

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Salutare !

Stie cineva care sunt sansele sa scape supapele in caz de sa rupt cureaua de distributie. aseara iesind pe autostrada a1 poc si asta a fost :( axul cu came se invarte acum si se pare ca nu agata dar stiu asta nu e garantia ca nu sunt supape lovite. Va intreb acest lucru ca nu as desface jumate de motor doar sa verific supapele. sau poate stie cineva ce alta metoda exista sa verific daca e o problema cu supapele?

Multumesc mult!

Share this post


Link to post

Dupa ce montezi noua curea de distributie, cu ajutorul unui compresmetru, verifici compresia pe fiecare cilindru, daca ai compresie sub 9 pe vr-un cilindru atunci trebuie demontat si dusa chiuloasa la reparat.

De regula la matiz si tico cureaua de distributie tine o vesnicie dar si cand se rupe face prapad.

Share this post


Link to post

Salutare !

Stie cineva care sunt sansele sa scape supapele in caz de sa rupt cureaua de distributie. aseara iesind pe autostrada a1 poc si asta a fost :( axul cu came se invarte acum si se pare ca nu agata dar stiu asta nu e garantia ca nu sunt supape lovite. Va intreb acest lucru ca nu as desface jumate de motor doar sa verific supapele. sau poate stie cineva ce alta metoda exista sa verific daca e o problema cu supapele?

Multumesc mult!

 

Sansele sunt nule.Ca sa te dumiresti monteaza o curea de proba si porneste,si daca face ca o flasneta aia e.De obicei sunt plesnite toate.dar daca ai noroc scapi cu jumatate.Noroc ca nu sunt decat 6. :)

Ar fi bine sa verifici si segmentii.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Nu inteleg de ce producatorii au nascocit distributia asta pe curea, o mare porcarie... Poate pentru bani decat, personal nu vad niciun avantaj in cureaua asta, ci mai degraba un mare dezavantaj si o grija in plus.

Share this post


Link to post

Nu inteleg de ce producatorii au nascocit distributia asta pe curea, o mare porcarie... Poate pentru bani decat, personal nu vad niciun avantaj in cureaua asta, ci mai degraba un mare dezavantaj si o grija in plus.

 

Zgomot si forte de frecare mai mici .

Share this post


Link to post

De zgomot nu stiu ce sa spun, se prea poate, dar am ascultat motoare mai puternice cu ditributie pe lant si nu mi s-a parut ca vine vreun sunet mai strident de la distributie.

La fosta Dacia cu peste 500.000 km la bord si cu 13 ani vechime n-am avut nicio grija, uitasem ca are si distributie, in schimb noi trebuie sa le schimbam la km sau timp, unde mai pui ca poate crapa din senin...

Ma opresc pentru ca am cam dat-o in off... :)

 

Multumesc pentru lamuriri, Sergiu!

Share this post


Link to post

 

Zgomot si forte de frecare mai mici .

 

Partea cu fortele de frecare nu o stiu insa explicatia cu zgomotul nu prea sta in picioare(am asa ceva, nu se aude nici "pas" dinspre lant).

Explicatia corecta este costul. Este considerabil mai ieftin sa pui o curea decat un sistem pe lant silentios.

Share this post


Link to post

 

Partea cu fortele de frecare nu o stiu insa explicatia cu zgomotul nu prea sta in picioare(am asa ceva, nu se aude nici "pas" dinspre lant).

Explicatia corecta este costul. Este considerabil mai ieftin sa pui o curea decat un sistem pe lant silentios.

 

Pai ori stii ,ori nu stii.Poate vrei sa spui ca asta e parerea ta.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Explicatia o dau eu daca se poate.

Cureaua a fost introdusa ca urmare a modificarii sistemului de distributie.

Cel clasic, pe lant, la motoarele mari (nu citez dacia 1310 ca nu-si are rostul) impunea anumite cerinte, trebuia sa aiba sistem propriu de ungere, prinderea de la capetele lantului era de obicei din nylon, cu cat sistemul era mai complex, cu atat lantul trebuia sa fie mai lung, lungimea lantului rezulta o greutate in plus a masinii si un zgomot in mers, pentru cei care au motoare V6 V12 acest lucru este aparent insesizabil, dar el exista acolo, numai ca nu se face diferenta.

 

Insa cureaua a avut avantajele ei, era usoara, putea permite orice traseu de rulare, nu face zgomot, nu are nevoie de ungere.

Cureaua putea face ce nu reusea clasicul sistem pe lant, proiectarea motorului sa fie cat mai compact, lasand loc pentru inghesuirea componentelor aferente.

Costurile reduse ale fabricantului pentru constructia masinii, suma mai mare de profit din vanzari.

 

Cam astea ar fi explicatiile.

Share this post


Link to post

Ma bag si eu in discutie cu o intrebare, am citit postul dar nu am vazut nici o referie, la motoarele cu uzura mai mare difera in vreu fel reglajul culbuturilor fata de cotele din manual? De exemplu matizul meu are pe peste 200 k, si o segmentare la activ, motorul merge ok, dar se aude acel tacanit specific atat la ralanti cat si in mers. Multumesc .

Edited by hmalex87

Share this post


Link to post

la motoarele cu uzura mai mare difera in vreu fel reglajul culbuturilor fata de cotele din manual?

Nu.

Tacanitul se aude la toate, depinde cat de tare.

Share this post


Link to post

Mai conteaza si uleiul folosit.

Share this post


Link to post

Salut. Mai opereaza cineva pe acest post? Am si eu o mica problema si as vrea sa intreb daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu o mica nelamurire. Am un Matiz euro 3 din 2005, i-am facut un reglaj de culbutori dupa fisa tehnica, pentru ca tacanea rau de tot si motorul avea si ceva trepidatii plus ca tragea cam greu. Am efectuat reglajul cu motorul rece, distante 15 admisie, 33 evacuare(am lere de 30 si 33, nu am si de 32). Rezultatul este ca la relanti cu motorul rece trepideaza mult mai rau, se mai linisteste cand se incalzeste, nu se mai aud tachetii aproape deloc cu motorul rece si ceva mai putin cu motorul cald, trage mai bine, mai am probleme cand accelerez si decelerez (e ca si cum i s-a marit avansul de aprindere, se bruscheaza motorul), am curatat si IAC-ul si l-am reglat si resetat ECM si procedura cu 5-10-5 sec, bujiile sunt noi, fise noi, distributie, filtre, ulei etc, schimbate toate. Masina e cumparata de la o cunostinta, la motor si toate componentele astea nu s-a umblat deloc de noua, masina are 62000 km reali, cand am cumparat-o a pornit la sfert de cheie dupa mai bine de un an de stationare(bineinteles ca nu cu bateria ei :) .

Tin sa mentionez ca nu sunt chiar incepator, am invatat ,,mecanica'' pe prima mea Dacie acum 8 ani, am continuat pe my Logan, insa sunt la prima masina in 3 cilindrii :) .

 

Edited by Ovidello13

Share this post


Link to post

Da-i un PM lui buburuza_vesela daca nu primesti raspuns in timp util aici.

Share this post


Link to post

Am in batatura un tractoras (de dama) ce pe evacuare are ~0.50, joc culbutorii . Si in jur de 0.15 pe admisie. De jeg nu mai amintesc .

 

 

Share this post


Link to post
La 17.04.2012 la 15:29, adrian_r5 a spus:

In carte scrie asa:

matiz - reglare joc culbutori.pdf

Salutare, poți actualiza te rog fișierul , este corupt, am nevoie pentru a putea regla culbutorii pentru că fac un zgomot de numai numai, dar până atunci trebuie să tai șuruburile de la capacul de culbutori pentru că cineva le-a strâns și s-au rotujit, unele s-au retezat .. vai de lume ... 

Mulțumesc ! 

Share this post


Link to post
51 minutes ago, RaiciuIonutMarius said:

Mulțumesc ! 

Cu placere !

... da' mi-e lene sa mai fac selectie din .pdf-ul ala de o mie si ceva de pagini ... trimite-mi  un mesaj privat cu adresa de e-mail la care sa-ti expediez manualul de service complet.

Share this post


Link to post
Acum 20 minute, adrian_r5 a spus:

Cu placere !

... da' mi-e lene sa mai fac selectie din .pdf-ul ala de o mie si ceva de pagini ... trimite-mi  un mesaj privat cu adresa de e-mail la care sa-ti expediez manualul de service complet.

raiciuionutmarius@gmail.com  

 

 

Mulțumesc mult ! 

Share this post


Link to post
25 minutes ago, RaiciuIonutMarius said:

Mulțumesc mult ! 

trimis cu wetransfer 😉

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...