Jump to content
Sign in to follow this  
capicapitan

Reglaj Culbutoare

Recommended Posts

Nu eu personal, ci mecanicul :D A dat jos capacul de la ulei si cu lera, in treapta 5-a de viteza a strans / largit distanta

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

Daca a reglat ceva, a reglat culbutorii, de ce vrei sa-i mai reglezi odata? LA 37 000 km nu e necesar, la mine la 65.000 aveau distanta din fabrica.

Edited by argon

Share this post


Link to post

erau vreo 3 : 2 cu distanta mai mare si unu cu mai mica : masina tacanea sacaitor la relantii chiar si dupa schimbarea uleiului : dupa reglaj culbuturi parca nu mai am motor :P

Share this post


Link to post

Atunci sunt reglati, nu mai trebuie sa reglezi nimic.

Share this post


Link to post

Mersi mult :) Nu stiam ca , culbuturii sunt acelasi lucru cu tachetii :P

Share this post


Link to post

Stiai bine, nu sunt acelasi lucru, Matizul nu are tacheti, aia sunt acele piese ce vin intre axa cu came si tija impingatoare la Dacia 1310. Sau la Cielo sau Espero unde sunt hidraulici.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Mersi mult :) Nu stiam ca , culbuturii sunt acelasi lucru cu tachetii :P

 

 

Chiar nu sunt acelasi lucru, culbutorii sunt culbutori iar tacheții sunt tacheți. La matiz si ... altele, unde axul cu came e montat langa rampa culbutorilor, rolul tacheților și al tijelor impingătoare a fost preluat direct de către culbutori, insa a nu se confunda unii cu altii.

Share this post


Link to post

A fost preluat cum e cazul Matizului, dar la multe altele exista tacheti chiar daca axul e overdead.

Share this post


Link to post

Cazul meu pe scurt:

 

Ralanti excelent inainte de reglare culbutori. Dupa reglare culbutori motorul merge ca o rasnitza. Mentionez ca reglarea culbutorilor a facut-o un "tovaras", mare mserias, fara lera!

 

Dar acum stau si ma intreb, sa fie ralantiul de tractor din cauza reglarii proaste a culbutorilor?

Share this post


Link to post

Fara lera deci. Doaaaaaamne pupati-as talpile !!! (cu toate ca sunt doar un pacatos de ateu...)

Ala nu e un mare meserias ci un mare prost. Du-te URGENT sa-ti regleze careva care stie culbutorii, cu lera bineinteles.

Acuma fara suparare :D , erai in stare de ebrietate de l-ai lasat pe ala sa procedeze asa :D ?

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Habar n-ai tu ce ochi metrologizat cu acuratete de un micron are omu. Are si caiet cu verificarile periodice care il prezinta la dealde Toma ca tine :P

Share this post


Link to post

Salutare tuturor. Sunt nou pe acest forum si am tot cautat dar nu am gasit sau nu m-am descurcat sa gasesc cum se regleaza culbutorii. Masina este Matiz din 2006, apare eroarea de check in bord nu se mai accelareaza si merge ca un tractor la ralanti. Am fost la service la ei si au zis ca trebuie sa regleze culbutorii dar nu au timp acum si sa vin nu stiu cand. Acum eu vreau sa stiu cum se regleaza, care sunt dimensiunile la admisie si evacuare si care e ordinea de aprindere si care e pistonul nr 1, cel din stanga sau cel din dreapta cum privesti din fata masinii. Operatia o sa o fac eu dar imi trebuie datele. Multumesc frumos si sper sa nu fi gresit si sa fi redeschis o discutie care a mai fost dar eu am cautat si nu am gasit. O zi buna tuturor si drumuri bune.

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Sper ca observati ca in manual spune 0.15 +-0.02 admisie si 0.32+-0.02 evacuare, la rece. De ce spuneti sa regleze culbutorii la evacuare la 0.30? Este mai bine?

 

Pentru NicuB: pistonul 1 este cel de la distributie. Reglajul se face foarte simplu - dai jos capacul culbutorilor si cel superior al distributiei, pui semnul pe punctul mort superior (ca sa fii sigur scoti bujia 1 si cind este pistonul maxim sus este punctul mort superior) si reglezi admisie 1, 2 si evacuare 1, 3, apoi rotesti in sensul acelor de ceasornic motorul la 180 grade si ai punctul mort inferior unde reglezi admisie 3 si evacuare 2.

Edited by anditof
  • Like 1

Share this post


Link to post

O fi ''deplasata'' o reglare ( cu lera ) la fiecare culbutor asezat la ''ochi'' jos de pe cama fara sa o mai pui la punctul mort ''stiintific''??

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Este normal sa reglezi culbutorii "stiintific" ca daca nu pui la punct motorul cum trebuie nu o sa deschida supapele la timp si motorul va merge foarte prost!

Edited by anditof

Share this post


Link to post

Ahaa!!! Alta parere??

Share this post


Link to post

Fac o rectificare: punctul mort superior nu este cind pistonul 1 este sus spre chiulasa ci spre arborele cotit. Asa ca folositi cu incredere manualul pentru reglajul culbutorilor.

PS Am reglat evacuarile la 0.30 fara sa intre lera de 0.33 si surpiza - merge mai bine motorul! (eu a o lera la care etalonarile sunt din 3 in 3)

Share this post


Link to post

Salut,

Nu vorbeam de punerea la punct a motorului; supapele se vor deschide oricum la timp, distributia si aprinderea fiind reglate ok in conditiile obtimerii unui joc rezonabil la culbutori.

Oricum reformulez :

Cota axei cu came este aceeasi pe toata suprafata de dupa coborarea patinei culbutorului de pe cama ?? La ochi pare la fel.

Share this post


Link to post

Pasul axului pentru cama unui culbutor are o marja oarecare dar care nu este foarte mare. Eu am incercat sa rotesc putin de la punct si am constatat ca se modifica distanta dintre culbutor si supapa. Nici eu nu vorbeam de pus la punct motorul (asta se face cind schimbi distributia) ci de punerea axului cu came la semnul de punct mort superior su inferior.

Dar pana la urma ce este asa de greu sa reglezi culbutorii cum spune manualul si nu dupa ureche?

Share this post


Link to post

Salut anditof,

Multumesc, cand o sa fie cazul o sa-ti ascult sfatul si o reglez dupa manual.

 

Eram doar curios, in sensul de a nu pierde mai mult timp ( eu sau alti colegi de forum ) daca tot este aceeasi cota jos de pe cama, la ochi, cat mai opus acesteia.

Share this post


Link to post

cum reglez culbutorii la matiz?

Share this post


Link to post

E chiar asa de greu sa te uiti putin mai sus ? Ai un .PDF pe care il descarci si urmezi instructiunile.

 

PS: Acum m-am uitat cu mai multa atentie. Nu intrebai la postul #88 acelasi lucru ? Inainte sa repostezi intrebarea, ai avut curiozitatea sa te uiti la postul imediat urmator ??? (#89)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Intrebare pentru cunoscatori:

Pentru a se schimba simeringuri supape la service se da si chiulasa jos? (necesar garnitura chiulasa, lichid racire,data jos distributia..etc sau se da jos numai capac chiulasa) a facut cineva aceasta operatiune (la service) pentru o informatie legata de costuri?

Multumesc

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...