Jump to content
Sign in to follow this  
teddycarebears

Baterie Lacetti

Recommended Posts

azi dimineata dupa o noapte destul de geroasa in care mi-au inghetat nitel si maselele cand am dat cheia sa porneasca motorul mi-a murit bateria ... cam din senin fiindca indicatoarele de pe bord se aprinsesera fara ezitare ... n-am avut absolut nimic aprins peste noapte sau alte cele si o verific zilnic de 2 ori pana sa ma culc asa ca observam fara probleme ...

 

ce e de verificat la baterie si cam ce este de facut la faza asta pentru ca e prima data cand ma intalnesc cu ea ... de clestisori stiu dar daca mi s-ar intampla asa ceva in pustiu nu mai exista nicio alta varianta de resuscitare ?

 

am inteles ca ar trebui sa urmaresc ochiometric si ce culori are bateria insa mi s-au parut un pic neclare si nu imi dau seama cum ar trebui sa arate ...

 

daca stiti ceva spuneti-mi si mie ca sunt un pic in ceatza ... merci anticipat...

Share this post


Link to post

Ochiul respectiv trebuie sa fie verde si nu alb. Avand in vedere ca masina e 2009, presupun ca ai garantie. Nu inteleg cum ti-a crapat, mie mi-a lasat fii-miu becurile de la lampile de citit aprinse de vineri de la ora 5 pana duminica la 3 si a pornit masina fara probleme.

Alta varianta ar fi bateria jos de pe masina, pusa pe redresor la curent mic circa 24 de ore si se rezolva, urmata de verificarea sistemului de incarcare al masinii.

  • Like 2

Share this post


Link to post

nici eu nu pricep de ce a putut sa crape in halul asta ... am fost acum pana la ea si cand deschid usa, piuitul ala galagios de avertizare ca e usa deschisa acum se aude ceva foarte foarte slab si lumina indicatorului de bord palpaie asa firav ... daca bag cheia in contact si dau sa porneasca moare din prima ... nu am avut lumini aprinse, nu am avut nici macar o data indicatorul de baterie aprins ... ieri am mers cu ea de la munca si pana acasa si n-a avut absolut nimic ... pur si simplu a crapat aiurea si nu ma prind de ce ...

 

si da, e in garantie ca e luata in leasing ... culmea e ca saptamana viitoare doream sa o duc la service pentru revizia de 1 an care il face pe 20 ianuarie iar azi trebuia sa ma duc cu ea sa platesc si RCA si CASCO ... ce sa mai ... o fericire care nu stiu cum sa o rezolv ...

Share this post


Link to post

Cum sa o rezolvi? Porneste-o cu cabluri de la alta masina, de preferinta tot un diesel cu baterie puternica.

Share this post


Link to post

vezi tu asta e partea cea mai draguta ... mi-am intrebat prietenii daca au mai facut asa ceva si sufletul ... nope, niciunul ... si unii au avut in familie masini cam de 25 de ani si tot nu au incarcat pana acum o baterie ... de asta zic ca e o fericire ... o chestie probabil super banala care nu stiu sa o fac nici eu si nici cei din jurul meu :) )

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tragi o masina donatoare langa a ta. Cu motorul ei pornit, cuplezi cablurile Rosu la plus, Negru la minus (atentie mare sa nu le conectezi invers, la lacetti si capacele bornelor sunt in aceste culori, oricum e marcat pe baterie). Cuplezi in ordinea + masina donatoare, + masina ta, - masina ta, - masina donatoare. Dupa ce te-ai asigurat ca cele doua cabluri sunt fixate bine, te urci in masina ta, pui contact si o pornesti absolut normal. Apoi te dai jos si desfaci in ordine inversa cablurile.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Atentie la cabluri!!! Daca sint din alea de 2-30RON sigur plingi linga masina si nu stii de ce :)

Am patit-o cu cabluri luate de prin supermarket la 35RON, erau destul de frumos facute, dar atit , nu erau bune nici de pus la fierul de calcat.

Sint prea subtiri in sectiune si nu duc daca bateria ta e moarta.

Trebuie sa lasi masina donatoare cu motorul pornit la relanti 15-20min sa se incarce bateria ta.

Sau faci rost de cabluri mai groase in sectiune (de cupru nu de plasticul invelis) ~ > 5mm diametru.

Sau imprumuti o baterie de la cineva si pe a ta o duci in portbagaj la service :) )

Share this post


Link to post

...pe a ta o duci in portbagaj la service :) )

 

Nu cred ca asta e o varianta acceptata de service!

Vor spune ca trebuia lasata pe masina pentru a putea fi verificata impreuna cu sistemul de incarcare al masinii...

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Daca masina e in garantie, nu vad care ar fi problema daca ar merge cu bateria in portbagaj. Daca au ceva de comentat, sa puna baietii din service mina, sa monteze bateria si sa verifice ce vor ei. Si asa omul a facut mai mult decit era cazul. In plus, daca merge cu o alta baterie, instalatia electrica si alternatorul pot fi verificate foarte bine, ca doar nu au vreun mecanism prin care lucreaza doar cu bateria masinii :)

Share this post


Link to post

Este cumva colegul de mai sus electrician autorizat GM?!

Share this post


Link to post

Da' de GM Romania si de numarul ala din carnetul de garantie a auzit cineva? Functioneaza impecabil, mi-a venit platforma de la 80 km in o ora jumatate de la apel. Oare in oras cat ar dura?

Share this post


Link to post

Alta varianta ar fi bateria jos de pe masina, pusa pe redresor la curent mic circa 24 de ore si se rezolva, urmata de verificarea sistemului de incarcare al masinii.

 

Legat de bateria moarta, credeti ca daca ii dau curetn pentru a porni, mai trebuie facuta ceva procedura de invatare ?

A fost ne pornita de 5 saptamini, nefiind acasa si pe frigul care a fost s-a descarcat bateria, nici vorba sa mai porneasca.

 

Astept parerile voastre, mersi

Share this post


Link to post

Este indicat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...