Jump to content
Sign in to follow this  
Bad_Boy_Gaby

Se tureaza fara motiv

Recommended Posts

Salutare. Am o problema cu motorul. Abia ating acceleratia si urca in 4000rpm si cateodata imi oscileaza turatia de la 900 la 3000rpm. I-am curatat injectoarele, i-am reglat supapele, am pus-o si pe tester si nu arata nici o eroare. Daca i sa mai intamplat cuiva asta sau stie de unde vine problema sa-mi spuna. Multumesc!

Share this post


Link to post

Multumesc, dar nu a mers. Am incercat! Si drept sa spun tot m-am saturat de mecanici...ieri a fost a4a oara cand m-am dus la ei cu speranta de a rezolva problema si nu a fost asa...iarasi m-au programat si nu prea mai am chef sa arunc bani degeaba.

Share this post


Link to post

Cauta sa n-ai pierderi de vaccum la tot ce este legat de colectorul galeriei de aer: furtune, valva PCV. Sau mecanismul clapetei de acceleratie defect.

Share this post


Link to post

Asta e primul lucru care l-am facut. Prima oara asta am crezut (ca trage aer fals) dar nu a fost asa. Am un prieten mecanic care sa uitat putin la ea si mi-a spus ceva legat de clapeta de acceleratie (trottle senzor sau cam asa ceva) ca ar fi un fel de potentiometru si daca e defect nu stie sa-mi mai citeasca clapeta de acceleratie (problema cu acceleratia) si problema cu oscilarea turatiei la mersul liber al motorului cica ar fi by-passul deoarece el a scos piesa sa se uite la ea daca functioneaza bine si jumatate din capul piesei era lustruita (adica nu inchide bine=stramba). Tot ce am de facut e sa schimb piesele si sa vad daca revine la normal mersul motorului.

Share this post


Link to post

Fara aer suficient nu se poate tura un motor termic, orice i-ai face. Aer poate patrunde necontrolat pe la clapeta, pe la IAC/MTIA (ce are motorul tau ?), pe la valva PCV sau pe la furtunurile aferente. Faptul ca se tura spune ca benzinea si scanteia suficient, deci, umblatul pe calea benzinei (injectoare, supape) si a scantetii este inutil. La fel, degeaba informeaza gresit un senzor de pozitie clapeta (TPS), daca o cale de aer nu este deschisa, motorul nu se poate tura, la 4000 rpm, cum ai relatat. Prin cele relatate putem concluziona ca mecanicul la care ai apelat stie sa desfaca si sa puna la loc piese, dar nu prea stie cum functioneaza un motor cu injectie controlata.

 

- scoate toate furtunurile aflate dupa nivelul clapetei si examineaza-le cu atentie, prin deformare;

- verifica buna functionare a valvei PCV;

- linkul pentru invatarea turatie de ralanti (Idle Learn) pentru Spark dat de catre un coleg este gresit, foloseste metoda de la Matiz euro3-4 (5sec. On, 5 sec. Off, dupa care actionezi demaror);

- informeaza ce fel de dispozitiv are motorul tau pe post de "soc automat" (IAC sau MTIA), e suficienta o poza.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Tolin, vrei sa spui ca la Spark nu se foloseste aceeasi metoda obisnuita ca la celelalte Chevrolet?

Eu pe aia am folosit-o si a mers.

Share this post


Link to post

Procedurile tin de tipul ECM-ului, nu de marca masinii, deci, un sistem este la motorul de 0,8L si altul este la motorul de 1L, conform manual de service (nu s-a precizat, inca, tipul motorului). Atata timp cat nu umbli sa modifici mecanic reglajul la "socul automat", n-ai cum sa vezi cu ochiul si sa auzi cu urechea ca procedura de Idle Learn functioneaza, deci, nu stiu ce ai verificat tu. Altfel, eu vorbeam despre link-ul catre procedura si despre topicul (ne)indicat de catre acesta.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru informatie. Am fost la magazin astazi dimineata si am cumparat cele 2 piese. Le-am schimbat si motorul functioneaza acum perfect. Fara reset, fara idle learn, fara nimic. Doar schimbate. Oricum, multumesc pentru tot.

Share this post


Link to post

Scuze, dar eu nu inteleg care sunt cele 2 piese schimbate pana la urma... IAC si valva PCV? Sau TPS...?

Share this post


Link to post

Ca sa nu mai deschid alt topic, intreb aici.

 

Motorasul de la clapeta de acceleratie merge non-stop, nu se mai opreste ca inainte. Se aude cand stau cu motorul la relanti.

Mentionez ca a fost curatata clapeta saptamana trecuta, dat si reset general, dar fara niciun rezultat. Motorasul pare sa mearga in gol tot timpul, indiferent ca turez motorul sau nu, dar nu am probleme cu turatia la relanti sau in mers. (poate oscileaza foarte putin, uneori)

 

Cei de la service au pus testerul, dar daca n-am niciun cod de eroare, nu au cum sa imi schimbe clapeta.

Ce e de facut? O las asa?

 

L.E.: Motorasul de la MTIA, daca nu ma insel.

Edited by Axel7

Share this post


Link to post

MTIA merge de cand pui contactul pe ON.

Share this post


Link to post

:scarpin: Sincer, stiu sigur ca inainte se mai oprea. Acum se aude ca si cand ar merge tot timpul in gol.

Share this post


Link to post

Nu merge in gol, iti tine clapeta intr-o anumita pozitie. Pana acum n-ai sesizat, nu esti primul si nici ultimul.

Share this post


Link to post

Ok. Atat timp cat nu-mi face probleme, inseamna ca merge bine. In orice caz, la asta nu se umbla, nu? Adica nu poate fi vorba de curatat sau eu stiu..

Share this post


Link to post

Salut

 

Si eu am o intrebare referitoare la un Spark din 2008 cu 10.000 km.

Masina mai mult sta in parcare. Imediat dupa pornire motor nu se tureaza putin cum ar trebui. Se chinuie vreo doua secunde la aprox 800 ture, apoi sare la 1200 si isi revine usor. De asemenea, lasata dupa aceea la relanti, dupa vreo doua minute fara acceleratie, incepe sa varieze relantiul intre 900 - 1200 ture, insa daca ii dau doua pedale de acceleratie mai sanatoase isi revine. In mers nu sunt probleme, merge perfect.

Aveti vreo parere?

 

Multumesc

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

stie cineva la cati km ar trebui schimbate injectoarele la un motor de 1 l, de spark sau de ce la pornire pret de cateva zeci de secunde variaza turatia in relanti. va multumesc

Share this post


Link to post

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o info.

Am un Spark 2012 si vreau sa stiu daca a mai intalnit cineva urmatoarea situatie : In momentul in care pornesc masina cu motorul rece (ex dimineata) se tureaza ff rau si ramane turata la 1000+ o vreme pana se incalzeste motorul., si mai am o situatie in care daca misc volanul stanga dreapta cresc turatile pentru o periada scurta si dupa revin imediat la normal. Gen parca volanul ar fii o pedala de acceleratie.

Share this post


Link to post

E normal. Fa-i o curatare a corpului clapetei de acceleratie si a IAC, o invatare a turatiei de relanti (Idle Learn) si ar trebui sa se diminueze fenomenul.

Share this post


Link to post

Buna ziua,   vad ca nu s-a mai scris de mult pe aici ... am si eu aceeasi problema ... turatie mare la rece, apoi instabil, daca ating acceleratia  "sare "  in 2500 de ture samd.

1.In primul rand, am nevoie sa inteleg  toate codificarile/ acronimele de mai sus  ,  IAC, valva PCV, TPS (Senzor de pozitie a acceleratiei)  ,  MTIA  , "bypass-ul"  ?

2.Metoda de la "Matiz euro3-4 (5sec. On, 5 sec. Off, dupa care actionezi demaror);"    - functioneaza,  este OK ?

 

Multumesc mult,

 

 

Share this post


Link to post

Pentru a intelege acronimele trebuie sa cauti pe google, sunt inclusiv clipuri video unde ti se explica ce e fiecare si ce rol are, sunt nume consacrate, nu specifice Daewoo/Chevrolet.

IAC = Idle Air Control

PCV = Positive Crankshaft Ventilation

MTIA = Throttle body nu-stiu-ce, practic clapeta de acceleratie este actionata de un motoras la relanti in loc de o cale separata pentru aer cum e la IAC. De regula Daewoo/Chevy cu MTIA sunt mai dispuse la probleme cand se murdareste clapeta

Metoda de la Matiz merge, dar cu diferenta ca trebuie sa tii 10 sec cheia in pozitia ON. Binienteles intai trebuie sa cureti clapeta de acceleratie si IAC, altfel faci degeaba procedura de idle learn.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...