Jump to content
Sign in to follow this  
KalosOwner

Bucati De Gheata In Antigel

Recommended Posts

Az dimineata migalind pe la masina am zis desfac capacul de la vasul de expansiune...macar sa vad daca antigelul e curat sau nu...surpriza...erau bucati mici de gheata!!! Imi cer scuze daca s.a mai discutat subiectul...am folosit SEARCH-ul dar nu am gasit nimic concret referitor la Kalos. M-ar interesa ce ramane de facut...trebuie sa schimb tot antigelul...sau trebuie sa refac densitatea? Acum nivelul este cu 1.5 cm deasupra nivelului minim...Si cel mai important...Ce fel de antigel se foloseste la Kalos...sugestii...marci...preturi...MS P.S. culoarea antigelului este un fel de albastru verzui!!!

Share this post


Link to post

Daca ai posibilitatea inlocuieste tot antigelul. Oricum se anunta temperaturi mai scazute in urmatoarele zile, ceea ce inseamna ca poti pati ca lichidul de racire sa inghete in motor. Eu am patit la fel la Espero anul trecut. Ca solutie imediata am scos 1-1.5 litri de lichid de racire din circuit si i-am inlocuit cu antigel concentrat pe baza de glicol.

 

Edit: Am uitat sa zic, daca faci treaba asta cu inlocuitul partial cu antigel concentrat sa rulezi cu masina o jumate de ora ca sa se omogenizeze antigelul.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Eu zic ca nu merita riscul sa completezi. Vad ca masina are ceva ani si probabil n-ai schimbat pana acum lichidul de racire.

Singura problema e ca "surubul" de golire este destul de nasol accesibil.

Eu am luat niste "concentrat" de la Petrom (3 l) si tot atata apa demineralizata. N-au intrat decat vreo 4 l si ceva de amestec, probabil din cauza ca nu s-a scurs chiar totul.

Share this post


Link to post

uhum...deci cumpar antigel + apa dedurizata...ai putea sa-mi descrii mai exact unde este surubul de golire? si care procedura? scot surubul...curge apa...pun surubul...umplu si atat?

 

Si inca ceva...se desface busonul ala cu cheie sau cu surublenita? Dupa ce pun la loc umplu circuitul prin vasul de expansiune? MS

 

Si inca ceva...mitul culorilor...ce culoare sa aiba antigelul...ca unii spun ca pentru masinile dupa 2000 trebuie rosu...altii ca albastru...ajutati-ma ca sunt derutat!

Share this post


Link to post

Vizavi de antigel...

Eu am verificat densitatea acestuia in service cu refractometru, si acestia mi-au spus ca este bun.

Aveti idee cat de precis este acest aparat?

Multumesc.

Share this post


Link to post
...

Si inca ceva...mitul culorilor...ce culoare sa aiba antigelul...ca unii spun ca pentru masinile dupa 2000 trebuie rosu...altii ca albastru...ajutati-ma ca sunt derutat!

Nu-i vreun mit, bagi antigel de culoarea celui din motorul tau. Culorile sunt diferite pentru a nu le amesteca, nu reusesti din robinet sa golesti complet lichidul din toata instalatia (motor, radiator, vas expansiune, instalatia de incalzire habitaclu). Asa ca, ce spun unii sa nu faci vreodata.

 

Inca ceva: antigelul concentrat se dilueaza inainte de introducerea in instalatie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

si cum a procedez sa reusesc sa golesc cat mai mult din circuit?

Share this post


Link to post

Am fost sa cumpar antigel...dupa 1 ora de mers in cerc de la o benzinarie la alta am decis cu cel de la MOL...EVOX G48 (ce o fi si asta nu stiu). Am luat un bidon de 4 litri gata diluat+1 litru nediluat+1 litru de apa distilata, deci in total 6 litri...Scrie pe eticheta ca este pe baza de etilenglicol, cu tot felul de aditivi care ajuta la prevenirea coroziunii bla bla bla...Si contine silicati! Am cumparat acesta pentru ca in manualul de utilizare scrie ca trebuie folosit antigel cu silicati. Uni zic ca nu e bine ca ataca aluminiul...lamuriti-ma daca puteti daca am luat ce trebuia? Bineinteles culoarea este albastra...ceea ce am in masina in momentul de fata. Astept sugestii pareri si nu in ultimul rand cateva indicatii cu privire la algoritmul care trebuie urmat cand se face schimbul. Cel mai mult ma intereseaza cum as putea sa scot cat mail mult din batranul antigel! MS

 

 

Share this post


Link to post

cum as putea sa scot cat mail mult din batranul antigel! MS

 

 

 

Ca sa scoti cat mai mult antigel, ai o singura solutie: golesti cat poti, umpli cu apa demineralizata, si repeti acesti pasi cat consideri. Atentie insa, in dupa aceea, trebuia sa completezi cu antigel concentrat, pentru ca ai in motor apa aproape curata (fara antigel). In general, in motor ramane cam 20-30% din capacitatea instalatiei. Cand faci operatia de spalare, masori cata apa pui, si prin diferenta, afli cat ramane in instalatie.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Sa vedem ce scrie la manual:

Draining and Refilling the Cooling System

 


  1.  
    Caution : To avoid injury, do not remove the surge tank cap while the engine and the radiator are hot. Scalding fluid and steam may be blown out under pressure.
     
  2. Place a pan below the vehicle to catch the draining coolant.
  3. Remove the surge tank cap.
  4. Unplug the drain cock.
    Caution : Dispose of the used coolant in a used coolant holding tank to be picked up with the used oil for disposal. Never pour the used coolant down the drain. Ethylene glycol antifreeze is an extremely toxic chemical. Disposing of it into the sewer system or the ground water can contaminate the local environment.
  5. Catch the escaping fluid in a drain pan.
  6. Remove all sludge and dirt from inside the surge tank. Refer to "Surge Tank"in this section.
  7. Plug the drain cock.
  8. Add clean water to the surge tank.
  9. Fill the tank slowly so that the upper reservoir hose remains above the water line. This allows the air inside the cooling system to escape.
  10. Start the engine.
  11. Run the engine until the thermostat opens. You can tell the thermostat is open when both radiator hoses are hot to the touch.
    Stop the engine.
  12. Repeat Steps 1 through 9 until the drained water is clear and free of coolant and rust.
     
    Notice : To avoid damaging the vehicle, never use an antifreeze mixture more concentrated than 60 percent antifreeze to 40 percent water. The solution freezing point increases above this concentration.
  13. Fill the cooling system through the surge tank with a mixture of ethylene glycol antifreeze and water. The mixture must be at least 50 percent antifreeze, but not more than 60 percent antifreeze for cold weather operation.
  14. Fill the surge tank to the specified MAX fill mark on the outside of the tank.

 

 

'Surubul" de golire (drain cock) e pe stanga radiatorului (cum de uiti din bot la el), jos de tot. Parca are cap-cruce, dar pozitia e foarte tampita, mergi pe pipaite. Se rasuceste 90 de grade (in care parte merge, ca nu merge greu) si iese in afara. Teoretic nu de tot, dar eu am reusit sa-l dau afara :) . Ca sa-l pui la loc procedezi invers. Cauta pe Google diverse chestii cu "drain cock" si o sa gasesti mai multe informatii.

Cat priveste procedura, depinde de tine cat de meticulos vrei sa fii. Eu am golit ce-a iesit, apoi am pus cat a intrat (simultan apa si concentrat), am mai dat drumul la motor, am mai completat, pana s-a stabilizat.

Share this post


Link to post

Gata...am reusit...in primul rand la mine busonul este intr.o pozitie foarte simpla(nu am A/C)....se poate scoate si cu surubelnita si cu cheie...de 14 am impresia...e un surub de plastic...am lasat sa curga cat a vrut...dupa aia am desfacut cateva tevi si am inceput sa suflu in ele...nu stiu ce teava am nimerit dar cum am inceput sa suflu in ea a mai iesit inca vreun litru, asa ca in total am resuit sa scot aproximativ 5l. Neavand apa distilata decat un litru am turnat antigel nou in vasul de expansiune, si parerea mea ca a mai "impins afara " lichidul vechi de jos care nu mai vroia sa iasa...am irosit astfel jumatate de litru...dupa care am pus surubelu' la loc si am umplut sistemul...am dat o tura sa se deschida termostatul...dupa care am mai bagat aprox 250ml...deci am ramas din 6 litri de antifel cu vro 300 ml...ultima data cand am verificat era la marcajul MIN...asa ca dimineata o sa fie sub. O sa mai completez la rece astfel incat sa fie exact intre MIN si MAX. Acum dorm linistit pana la -37 de grade Celsius. :D

Share this post


Link to post

Am o rugăminte la adresa posesorilor de Kalos! Să lăsați un post fiecare, cu culoarea antigelului. Sunt curios ce au alții! Mersi

Share this post


Link to post

Sunt curios ce au alții! Mersi

 

HEPU rosu (fara silicati) , dupa ce 3 ani am mers pe TEXACO Long life tot rosu si fara silicati.

post-2099-126218389659_thumb.jpg

post-2099-126218392785_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Mersi pentru reply. Intr-adevar este calitativ antigelul ce ai! Vad ca este fara silicati! Exact de asta eram curios...ca in manualul de utilizare scrie urmatorul: antigel pe baza de silicati! Mi-sa parut ciudat...ma gandeam ca e vreo eroare de traducere deci m-am uitat in manualele din alte tari si scrie la fel! Daca ar putea cineva explica care e rostul/dezavantajul silicatilor ar fi foarte bine! Vad in poza atasat o cutiuta Elring? Ce contine si la ce foloseste?

Edited by Mircea
Inlaturare offtopic

Share this post


Link to post

Vad in poza atasat o cutiuta Elring? Ce contine si la ce foloseste?

 

Este simering-ul axei cu came, se inlocuieste odata cu kit-ul de distributie. Costa un fleac, 13 RON, dar te ciuruieste daca incepe sa prezinte scurgeri de ulei. 40000000.gif

Share this post


Link to post

Ce conteaza culoarea antigelului. Important e sa fie de acelasi tip, nu amestecat iar amestecul sa reziste la -35 grade. La noi au fost si asa temperaturi

Edited by EM!L
înlăturarea link "reclamă"

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...