Jump to content
Sign in to follow this  
zavatecristian

Probleme Pompa Apa Matiz

Recommended Posts

Buna!

Desi eu ma ocup cu condusul unul Aveo, un amic m-a sunat disperat de la tara ca a observat picaturi de lichid racire prelinse in zona pompei de apa, cu mici pierderi in vasul de expansiune. A completat vreo 200 ml lichid dupa ce a ajuns motorul la rece. Intrebarea se pune daca e periculos sa vina cei 50 de km pana acasa fara a risca nimic...probabil va trebui sa fac un efort maine sa ii trimit cumva o rezerva de lichid antigel...masina din cate stiu are 65k, iar la 60k, undeva prin martie a schimbat kitul de distributíe, inclusiv pompa de apa, si pana acum nu a avut probleme. E posibil sa fie dusa asa de repede pompa sau poate sa fie din garnitura? In functie de raspuns e posibil astfel sa execut o misiune de tractare de urgenta...astept sfaturi!

Share this post


Link to post

Cred ca poate parcurge cei 50 km fara pb. Pentru o distanta asa scurta, poate baga si apa, cu conditia ca apoi sa goleasca sistemul de racire si sa bage antigel.

Share this post


Link to post

Pentru o distanta asa scurta, poate baga si apa, cu conditia ca apoi sa goleasca sistemul de racire si sa bage antigel.

Merci mult. Oricum daca e sa fie dusa pompa vor fi pierderi de lichid de racire si va fi necesar sa completeze. Ma mira totusi sa cada o pompa de apa in doar 5k de la montare, si chiar sunt curios sa ajunga amicul la service cu buburuza sa vada care e treaba. Oricum va merge tot la service-ul unde a schimbat distributia, si e interesant de vazut ce poate rezolva in asa zisa garantie.

Share this post


Link to post

Amicul meu a venit in cele din urma acasa si azi a fost in service. Concluzia pompa de apa dusa- pierdere de apa vizibila in functionare. Si cum omul e mai antitehnica si oarecum nepriceput la chestii de preturi auto si neinteresat de negociere i-a zis mesterului sa schimbe ce e de schimbat si gata. A schimbat pompa de apa si a reiesit ca scapa apa pe la presetupa. Montat pompa de apa de Spark (asta aveau pe stoc, si din pacate mult mai scumpa-achitat diferenta) si gata.

Acum nelamurirea mea, si motivul pentru care cer pareri este de ce a cedat pompa de apa dupa numai 5k? E normal asa ceva? Posibil sa fi fost greseala de montare?

Analizand evolutia problemei se pare ca amicul a observat in mers spre tara ca ii creste mult temperatura apei, a oprit, a observat ca a pierdut lichid si a completat cu apa. Temperatura apei urcase aproape de sectorul rosu inainte sa completeze. A ajuns la tara si m-a sunat.

Pe langa intrebarea daca e normal ca pompa sa cedeze asa repede apare o alta problema: este posibil ca pompa sa fi cedat din cauza lipsei (provocata de alta scurgere) apei si implicit cauza defectarii ei sa persiste?

Mai mult, e posibil ca lipsa apei sa fi determinat arderea garniturii de chiulasa, chiar daca in prima faza temperatura apei nu a ajuns inca pe rosu dar era destul de aproape?

Sincer sa fiu desi masina merge bine acum, mi se pare ca fumul e usor albicios si suspectez o posibila pierdere de apa pe la garnitura de chiulasa. Uleiul pare ok si nu prezinta spuma sau urme de apa. Mi-e teama ca daca tipul monitorizeaza nivelul lichidului de racire si pierderea de apa a fost determinata de un racord slabit sau un por pe un furtun, sa nu creada ca pierderea e de la garnitura de chiulasa... si atunci intrebare cum verific daca garnitura de chiulasa e ok fara sa o demonteze? (motorul merge rotund, doar fumul e putin albicios dar asta vedem maine daca dispare dupa un drum mai lung).

Daca totul e din pompa...desi e ciudat sa cedeze asa de repede...problema e rezolvata. Daca nu, mai e ceva de lucru.

Astept pareri! Merci.

 

 

Share this post


Link to post

Esti sigur ca a fost schimbata si pompa odata cu schimbarea distributiei ? Eu nu prea cred.

Share this post


Link to post

Axul pompei se etanseaza cu un simering, nu cu presetupa. Posibil la schimbare sa se fi folosit vechiul simering - o imprudenta. Scurgeri de lichid la pompa, de regula simeringul dus. Daca a mers fara apa suficienta, simeringul de cauciuc se duce repede, ne mai fiind lubrefiat. In teorie, functionarea indelungata cu apa chioara oboseste simeringul. Pe urma, nu mai stim daca a mai facut figuri temperatura daca omul si-a completat lichidul. Daca s-a linistit, aia a fost problema, sa vada ce e cu pierderea lichidului.

Share this post


Link to post

Axul pompei se etanseaza cu un simering, nu cu presetupa.

Si eu suspectez simeringul. In orice caz pompa a fost cu siguranta schimbata in urma cu 5k, pentru ca am vazut-o pe cea veche (despre care culmea e ca mesterul zicea ca nu ar mai fi dus mai mult de 5k!!!) dar din pacate stiu si ca la service-ul respectiv nu prea lucreaza cu Matiz si e posibil sa fie facut o greseala de montare. Un argument in acest sens ar fi ca proprietarul a observat un usor zgomot in zona pompei de apa imediat dupa schimbarea distributiei, zgomot pe care mesterul de la service la atribuit faptului ca cureaua de la alternator e inca noua si urmeaza ca zgomotul sa cedeze dupa ce se face rodajul. Dar zgomotul (un fluierat discret de curea) a persistat si a disparut doar acum dupa ce a montat noua pompa.

In plus, la prima pierdere de lichid tipul a completat imediat cu apa, totalizand pana la ajungerea la service undeva aproape 2 litri de apa adaugati in instalatie in 70 de kilometri. Deci nu a apucat sa mearga prea mult doar cu apa, existand in cele din urma si niste urme de antigel in lichidul de racire.

Acum am facut cu el un traseu de vreo 20 de minute cu masina, si motorul merge bine, nu au mai fost observate scaderi ale nivelului de lichid din instalatia de racire, iar fumul parca nu mai este atat de vizibil cum era aseara...ne era teama ca sunt pierderi pe la chiulasa desi erau foarte posibil ca fumul sa fie albicios si insotit de scurgeri de apa pe esapament doar din cauza temperaturii scazute de afara si de faptul ca masina era proaspat pornita.

Acum scapam usor de grija chiulasei fisurate sau garniturii de chiula sa arse pentru ca uleiul arata normal, si nu sunt prezente urme de gase in vasul de expansiune.

Daca totul e bine concluzia e sa faceti mentenanta masinilor la serviceuri care se ocupa preponderent cu tipul de masina pe care il avem, caci degeaba de duci la un service mai de firma si implicit mai scump daca ei descopera pe masina ta ce e de facut.

Oricum e prima pompa de apa de care am auzit sa cada la 5k.

Merci tuturor si topicul ramane in continuare deschid...pentru pareri!

Share this post


Link to post

Axul pompei se etanseaza cu un simering, nu cu presetupa. Posibil la schimbare sa se fi folosit vechiul simering - o imprudenta. Scurgeri de lichid la pompa, de regula simeringul dus. Daca a mers fara apa suficienta, simeringul de cauciuc se duce repede, ne mai fiind lubrefiat. In teorie, functionarea indelungata cu apa chioara oboseste simeringul.

Tu ai vazut vreo pompa de apa cum arata, de vorbesti asa ? Axul pompei vine etansat pe capav din fabrica, n-ai nici o treaba sa umbli tu pe acolo, la simering, cand o inlocuiesti. Singurul lucru cu care vine pompa este o simpla garnitura de hartie groasa sau cauciuc pentru etansarea capacului pe bloc. Deci, inca o data, nici o treaba cu vreun simering. Pana si la vechiile Dacii se gaseste doar capacul cu tot cu ax si fulie, gata asamblate. O pompa noua se poate strica si in 5k, daca e proasta, desi e destul de putin plauzibil. Plauzibil este sa-i fi crescut temperatura anormal, sa fi pierdut apa prin evaporare si de fapt pompa sa nu fi avut nimic. Sau sa nu-i fi etansat prima pompa bine, desi la Matiz este foarte greu sa faci asta.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

O pompa noua se poate strica si in 5k, daca e proasta, desi e destul de putin plauzibil. Plauzibil este sa-i fi crescut temperatura anormal, sa fi pierdut apa prin evaporare si de fapt pompa sa nu fi avut nimic. Sau sa nu-i fi etansat prima pompa bine, desi la Matiz este foarte greu sa faci asta.

In mod cert pompa era dusa avand pierderi de apa. Daca a fost proasta, asta e. A fost in schimbata pe garantie si e suficient.

Acum problema e ca la noua pompa dupa un drum de 200 km tipul a observat ca pierde apa din nou. ...vreo 5 mm pe vasul de expansiune, cu verticalitate masurata in 3 puncte, cu masina relativ pe un teren plan.

Acum problema se pune daca aceasta pierdere de apa nu a provocat si distrugerea primei pompe? E posibil sa se fi ciupit garnitura de chiulasa si sa piarda putina apa pe acolo? Interesant e de stiut cum pot depista o pierdere asa de mica? Sa incerce cu lichid de astupat pori?

Vineri se duce in service sa verifice dar e interesant de stiut. Astept sfaturi.

Share this post


Link to post

Imi poate da cineva dimensiunile exacte ale surubului de fixare a pompei de apa pe blocul motor de Matiz?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...