Jump to content
Sign in to follow this  
djconnex

Lacetti - Senzor De Ploaie Aftermarket

Recommended Posts

As vrea sa-mi montez si eu senzor de ploaie la un lacetti...dar...as vrea sa stiu mai multe pareri, critici, opinii...inainte de a ma hotara in aceasta directie.

 

Merci,

Cosmin

Share this post


Link to post

cam tentanta ideea .. dar cred ca la fel de scumpa .. :D , daca reusesti sa pui sa ne spui si noua cum a iesit .. de unde ai cumparat senzorii .. unde i-ai montat,toate detaliile ca nu se stie :D ... bafta sal

Edited by VAXXi
fara prescurtari IRC !

Share this post


Link to post

Momentan am gasit niste magazine online...doar ca l-am gasit la vreo 700 ron numai senzorul, iar montarea nu pea am idee. Voi suna maine la cateva service-uri sa vad ce scoruri ofera si ei, inclusiv cu montare.

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior. Foloseste Add Reply din partea de jos a paginii, sau Fast Reply !

Share this post


Link to post

Ati condus pana acum o masina cu senzor de ploaie? (vorbesc de masini normale, 10-15000E, nu stiu cum sunt cele care costa cat un apartament cu 4 camere in centru)

Mie mi se pare cel putin inutil, si un coleg mi-a dat (intamplator) si explicatia:

Senzorul de ploaie se bazeaza pe lumina. In oras (pasaje, copaci, stalpi de iluminat, etc) e cam nasol. Concret, diferenta de lumina este suficient de mare incat sa-l zapaceasca: ori sterge prea des, ori prea rar, indiferent de "viteza" setata. Vorbesc din experienta unui Mitsubishi Cold si Chevy Cruze.

Partea proasta e (la masinile cu asa ceva din fabrica) ca nici nu mai exista temporizare pentru stergatoare.

 

In afara orasului, in schimb, am auzit ca ar fi ok. Eu nu l-am folosit afara sa-mi dau cu parerea in aceasta privinta, dar, de obicei, afara mergi suficient de repede incat sa fie nevoie macar de prima treapta fara temporizare.

 

Parerea MEA: la 100 de lei (inclusiv montajul), daca ramane si functia de temporizare, e un moft care merita. Mai mult de atat, nu as da.

Share this post


Link to post

E vorba de un emitator de infrarosu care se monteaza de obicei in dreptul oglinzii. Daca parbrizul este umed si cu cat este mai umed cu atat mai putina lumina va fi reflectata inapoi si in functie de aceasta invarte el motorasul. Din pacate foarte buna funtionare este influentat si de lumina exterioara, pe langa faptul ca acel gizmo decide ce se intampla numai in functie de o mica zona a parbrizului. Parerea mea este ca e mai mult inutil si enervant.

Share this post


Link to post

Eu am condus masina dotata cu asa ceva, si in oras si in afara orasului, si noaptea si ziua si tin sa te anunt ca te inseli un pic(mai mult):

1. In Bucuresti, cand intram in cate un pasaj stergea foarte rar. Totusi dadea comanda de stergere pentru ca masinile din fata ridicau stropi de apa.

2. Noaptea stergea fix la fel ca ziua, nu simteai vreo diferenta. Ar fi extrem de tare, daca ar fi asa cum zici tu, faptul ca noaptea nu ti-ar mai functiona stergatoarele. Tare nu?!

3. In oras ziua se adapta extrem de bine la viteza masinii/intensitatea ploii. Partea cea mai faina era ca la atunci cand stationam stergea mai rar(probabil sa faca economie de curent) dar nu atat de rar incat sa nu mai vezi nimic. In momentul in care rotile incepeau sa se miste plecau stergatoarele.

4. Masina pe care am condus-o avea 2 moduri:

a. manual - se comporta ca niste stergatoare normale, clasice si care include si temporizare pentru modul intermitent.

b. automat - soferul nu poate regla decat sensibilitatea sistemului: sa plece mai repede(la cateva picaturi) sau mai tarziu(mai multe picaturi acumulate).

 

Nu am simtit nevoia niciodata sa umblu la stergatoare, cat timp am mers pe ploaie. Masina - Toyota Avensis 2004.

Share this post


Link to post

Nu va contrazic...doar ca eu conduc si o avensis...si are senzor de ploaie...repet, e un moft...doar ca nu mi s-a parut deloc deplasat cum functioneaza acel senzor de ploaie la toyta. Nu stiu cat cum de afectat e de lumina, dar pe ploaie e intr-adevar de flos...cel putin asa l-am considerat eu. Nu a mai trebuit sa trec din treapta 1 de sterge pe temporizator, si viceversa.pur si simplu imi regleaza intensitatea de stergere dupa cum e ploaia...

Share this post


Link to post

Domnu' djconex, esti contradictoriu: intai ne ceri parerea de principiu, pe urma, in acelasasi post, spui ca e un moft, dar ca e si folositor. De fapt, ce vrei?

In functie de implementare si utilizarea masinii, senzorul de ploaie poate fi ceva intre foarte folositor si foartye enervant. Ai un exemplu de senzor aftermarket ca sa ne dam cu parerea? Vrei sa-l muti pe ala de la Toyota la Lacetti? Da-ne si noua un indiciu, altfel joci pelota...

Share this post


Link to post

Nu joc nimic, ci doar am intrebat daca cineva si-a mai montat unul aftermarket, deoarece am vazut cum functioneaza pe o masina din fabrica...si da, e un moft, pt unii, si un mic moft si pt mine...dar daca e sa mergem pe mofturi...in general multe schimbari ce le facem masinilor sunt mofturi, ca de n-ar fi, atunci ar fi echipate din fabrica, nu?

 

Eu vreau doar sa citesc opinii pro si contra , fata de un senzor montat din fabrica...

 

Nu vreau sa discutam si sa facem analiza de text si nuanta degeaba aici, ci doar simple opinii...si mai ales pertinente.

 

Merci,

Cosmin

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior, foloseste Add Reply sau Fast Reply!

Share this post


Link to post

Eu am la al meu Lacetti senzor de ploaie din fabrica si pot spune ca este foarte util. De cand am luat masina (acum 8 luni) am folosit doar modul AUTO pentru stergatoare atunci cand a plouat. Intotdeauna s-a comportat bine, singurele reglaje pe care le-am mai facut au fost la maneta cu sensibilitatea senzorului (insa rar).

 

Am mers atat prin oras cat si inafara si nu am avut niciodata senzatia ca nu si-ar face bine treaba. In oras, cand stau la semafor, frecventa este intr-adevar mai redusa decat in timpul mersului.

 

Cel mai de folos mi-a fost cand am mers pe o ploaie torentiala pe A1 de la Bucuresti spre Pitesti si de fiecare data cand depaseam un camion parbrizul era practic inundat cu apa de la rotile acestuia. Imediat stergatoarele treceau pe viteza maxima si imi curatau parbrizul, apoi reveneau pe o viteza mai mica.

 

Concluzia mea: este un mic moft, poti trai (conduce) si fara senzor de ploaie, dar consider ca isi merita banii.

Share this post


Link to post

Si nu ai idee de cineva care si-a montat ulterior...pe masina? ca la mine asta e dilema...

Din fabrica am observat ca vin cu reglajele bine facute...dar m-ar interesa sa stiu daca un senzor aftermarket se comporta macar apropiat de unul montat din fabrica.

Share this post


Link to post

In primul rand denumirea de "senzor de ploaie" este oarecum incorecta. Ar fi mai normal sa-i spui "sistem automat de control al stergatoarelor". Si asta pentru ca nu e doar un simplu senzor.

Pe Passat B6 isi face bine treaba (testat personal).

Totusi, mi-e greu sa cred ca poti gasi asa ceva in varianta aftermarket, la un pret pamantean si care sa si functioneze ca si unul din fabrica. Deoarece, asa cum ziceam mai sus, nu e doar un simplu senzor pe care sa il legi la motorasul stergatoarelor cu usurinta cu care montezi de exemplu un nou cd-player. Cel mai sigur si mai simplu este sa incerci la o reprezentanta, in speranta ca cei de acolo sunt suficient de competenti sa-ti instaleze pe masina acest sistem asa cum a fost el montat din fabrica in variantele superioare de echipare. Dar probabil ca pretul te va speria un pic...

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg de ce unii doresc sa dovedeasca altora ca au o masina inteligenta cand, la limita, suma inteligentei sofer + masina este constanta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

"Senzorul de ploaie" e o automatizare utila in diverse imprejurari, ea asigurand oaresce comoditate suplimentara soferului.

Denumirea improprie e dictata de considerente de marketing. Evident, la fel ca si senzorul de parcare, nu e vorba doar de senzor, ci si de un dispozitiv care preia informatia de la senzor si comanda ceva. De exemplu, motorasele de stergator sau un afisaj.

Revenim...

Problema unui senzor aftermarket e grosimea parbrizului. La modelele de fabrica, senzorul (de data asta chiar el) este gandit fix pentru parbrizul modelului respectiv. Pe de alta parte insa, desi aparent totul e... critic, senzorul respectiv nu e... digital. Adica, in ultima instanta, chestia nu e alba sau neagra.

Un senzor "complet" poate fi comandat la sub 100 EUR. Chiar daca nu va fi perfectiunea intruchipata, el isi va face treaba. In fond, primele A-Klasse se dadeau cu roatele in sus mai ceva ca Logan-urile testate pe aceleasi coclauri.

Eu unul, am fost tentat si de o astfel de jucarie, dar nu mi-a iesit... business case-ul. De exemplu, cu cruise control-ul chestia a fost clara. Pur si simplu, dupa un drum mai lung mi se puneau carcei in muschii gambei. Pentru ploaie, controlul manual al temporizarii mi s-a parut suficient, cu toate ca uneori, la mersul prin oras, variatia vizibilitatii cu viteza de deplasare poate deveni sacaitoare. Daca cineva este chiar enervat de asa ceva, atunci un "senzor" nu poate strica.

Rain Tracker pare sa fie un produs bunicel pe cat de universal clameaza ca e. Daca ti-l poate aduce cineva din State, probabil ca iesi la maxim 3 bulioane.

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg de ce unii doresc sa dovedeasca altora ca au o masina inteligenta cand, la limita, suma inteligentei sofer + masina este constanta.

 

Asta e o jignire Tolin. Si e gratuita. Nu te supara pe mine.

Share this post


Link to post

Nu chiar. Mai citeste cu atentie, fiecare cuvant, fiecare virgula. Eventual, raporteaza postul si limiteaza-te la a posta ceva la obiect. Nu asa ca mine acum ;)

Share this post


Link to post

Din punctul meu de vedere, sincer, accesorii precum senzorii de ploaie sunt niste chestii inutile, ba chiar in unele cazuri periculoase.

Dar de aici si pana la a afirma ca suma ... este contanta, chiar si cu sintagma "la limita", este cel putin ironic-rautacioasa.

Nu am foarte multe postari aici si nu sunt un membru "consacrat" insa as vrea sa ne respectam intre noi chiar daca unora ne place sa

ne umplem parbrizul cu cruci pana la limita a nu mai vedea nimic afara.

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg de ce unii doresc sa dovedeasca altora ca au o masina inteligenta cand, la limita, suma inteligentei sofer + masina este constanta.

 

 

Ma si interbam cind va veni si interventia lui Tolin 15000000.gif . Intr-adevar unul venit pe masina de la mama lui isi face treaba (condus Leon), dar am avut in mina si unul care este facut suplimentar si sincer cum a spus AB, iti trebuie si oameni competenti ca sa il monteze intr-o instalatie, desi este o mufa cu trei fire uneori 10000001.gif

Share this post


Link to post

Cred ca am sa adaptez o fotocelula(releu crepuscular ) de la un punct de aprindere iluminat public :D

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg de ce unii doresc sa dovedeasca altora ca au o masina inteligenta cand, la limita, suma inteligentei sofer + masina este constanta.

Asta e o jignire Tolin. Si e gratuita. Nu te supara pe mine.

Nu e jignire. Simplu, inseamna ca pe o masina poti sa pui ce vrei, ca, pana la urma oricum, masina ramane masina si, la limita, tot de sofer depinde totul. Vorbind strict de senzorul de ploaie, un coleg recunoaste ca mai trebuie ajustata si la asta sensibilitatea in functie de situatie, deci tot de tine depinde. Prin extensie, chiar daca ai ABS, ESP, 300 CP, tractiune integrala si mai stiu eu ce alte gizmo, siguranta ta si a pasagerilor depinde, la limita, tot de tine. Eu cam asa inteleg.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
... Vorbind strict de senzorul de ploaie, un coleg recunoaste ca mai trebuie ajustata si la asta sensibilitatea in functie de situatie, deci tot de tine depinde.

Cine stie, cunoaste !

 

Vreau sa vad poza celui care doreste sa-i plece stergatoarele la primii stropi de ploaie. Experienta spune ca nicio ploaie nu seamana cu alta (dovada este necesitatea unui releu de timp reglabil intre 2-20s, adica de la simplu la 10) si ca, pentru a-ti proteja lamelele din cauciuc este de preferat o ugmentare suficienta a parbrijului, eventul, precedata de catre un jet cu lichid de spalare. Cu alte cuvinte, aceasta operatiune de stergere a parbrizului nu este asa de simpla cum pare la prima vedere.

 

Altfel, intr-adevar, aceasta mica automatzare iti permite sa dai SMS-uri cu o mana si sa zappezi MP3-ul cu cealalta, in timp ce rulezi cu ochii pe navigator si esti protejat de catre detectorul de unde radar.

Share this post


Link to post

... accesorii precum senzorii de ploaie sunt niste chestii inutile...

 

Ca si multe alte accesorii. Astea chiar sint moft-uri.

Share this post


Link to post

In general, orice accesoriu care este in echiparea standard a masinilor de la o anumita clasa si model in sus, devine moft pentru cei ce au o masina de clasa sau model inferior.

Oare cati soferi vor fi avand prezenta de spirit si viteza de reactie necesare pentru a actiona in timp util stergatoarele pe o zi fara ploaie in care unul de pe langa tine iti umple parbrizul cu apa dintr-o balta?

Daca admitem ca sunt utile 2 viteze la stergatoare (probabil ca sunt puntine masini care n-au asa ceva), ca functionarea intermitenta este utila (si asta e destul de standard in ziua de azi) si ca o temporizare variabila e utila (poate va mai aduceti aminte ce interes au starnit topicele de profil), de ce nu am admite ca o combinatie inteligenta a acestora este utila?

E drept ca eficienta senzorului si algoritmul de prelucrare a informatiilor date de acesta sunt critice pentru asa ceva, deoarece ele vin sa inlocuiasca soferul, adica omul, ochiul si creierul acestuia (macar in ceea ce priveste decizia de a umbla la butoane si rotite). Daca de la idee la realizare poate fi o cale lunga, iar acceptarea produsului o chestie de timp (necesar si pentru cresterea performantei), asta nu inseamna ca e un moft.

In fond si la urma urmei nu vad de ce ar trebui sa imi storc permanent mintea, doar pentru a compensa lipsa de inteligenta a unei masini. Asta e mai degraba un paradox: mi s-ar parea normal ca un om mai inteligent sa poata obtine o masina mai inteligenta la randul ei, astfel incat el sa-si vada de alte treburi :)

 

 

Share this post


Link to post

Da, sa vorbeasca eventual la 2 telefoane. Daca vreun sofer nu are minima prezenta sa porneasca sau sa comute de pe intermitent pe constant stergatoarele cand e nevoie pe ploaie (depaseste, se apropie masina de pe contrasens, e depasit etc) ala nu e sofer, e un berbec.

 

Un sistem de asta nici nu face pe nimeni sofer mai bun, nici mai atent si nici nu asigura cumva vreo securitate in plus. Din contra,

adoarme simturile si atentia. Gadgeturi comerciale de 2 lei.

 

NU am auzit aproape pe nimeni sa laude ca echipeaza masina cu anvelope mai bune, cu frane mai tari, cu o vizibilitate sporita.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Am tot respectul pentru acele persoane care inventeaza sau inbunatatesc un sistem, fie in domeniul auto sau alte domenii. Cum spune si Tommy, daca ar fi vorba de o inbunatatire a sistemului de frinare, directie, vizibilitate, inbunatatiri in ceia ce priveste functionarea motorului si de ce nu, chiar si a consumului (de combustibil) atunci DA, intradevar inbunatatiri. Chestii de genul asta, cum ar fi senzori de ploaie, senzori de parcare, etc, sint chestii care pur si simplu dezavantajeaza formarea unui sofer incepator si nu numai, in ceia ce priveste sofatul. Deci, cu tot felul de "minuni" din astea, nimeni (mai mult ma refer la cei care sint la inceput de drum, in sofat) nu va creste mare, adica, tu sa fii stapinul masinii si nu invers.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...