Jump to content
Sign in to follow this  
citro

Defect La Contactul De Pornire (Matiz)

Recommended Posts

In seara asta, dupa o repriza de cumparaturi, m-am intors la masina, am bagat cheia in contact si ... nimic. S-au aprins doar led-urile care se aprind temporar la rotirea cheii in contact (frana, ulei, etc) si asa au ramas. Am scos cheia din contact, ledurile au ramas aprinse. Am scos centura, s-a aprins si led-ul de centura.

 

Scot surubelnita, desfac capacele coloanei de directie (5 suruburi) si incerc faza din filme, cu scurtcircuitarea contactelor electrice. Motorul se misca, dar nu porneste (probabil nu am nimerit contactele care dau curent la bujii).

 

Am remarcat ca cheia nu se rotea in contact la fel ca inainte - in mod normal, dupa ce dau aprinderea, cheia are un mic recul in contact; acest recul a disparut.

 

Am vorbit cu un mecanic (la telefon), mi-a spus ca problema este contactul electric, nu si cel mecanic. Maine trebuie sa cumpar unul (sunt in Bucuresti, probabil o sa incerc zona Muncii).

 

Ce parere aveti ?

Share this post


Link to post

DA, e posibil sa fie contactul electric, daca spui ca nu mai are acel recul. Este o chestie din plastic cu o tija de metal, deci frecare metal-plastic si de obicei plasticul cedeaza. La Muncii stiu ca este un magazin de piese Daewoo: cum vii de la Muncii spre p-ta Iancului, imediat ce ai iesit din pasajul Muncii pe dreapta este un magazin de piese Daewoo.

Share this post


Link to post

Multumesc mult. O sa va tin la curent cu evolutia.

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema.

 

Dimineata am fost pe Crizantemelor, unde am cumparat comutatorul electric. 32 de lei.

 

Aveam in minte ce citisem in manualul de service, asa ca m-am dus la masina, am demontat comutatorul electric, cu gandul de a-l schimba. Ghinion. Comutatorul era bun. M-am intors la magazin si am cumparat butuc pentru contact / aprindere. Butucul a costat 75 de lei.

 

Am mers apoi la service si cu 100 de lei mi-a facut ceea ce a povestit junker aici. Am reusit sa pornesc masina in felul urmator:

- am bagat cheia in contact si am rotit-o (pentru a debloca volanul si a "convinge" cipul)

- am demontat comutatorul electric, am infipt in el butucul nou, si cu ajutorul acestuia am "invartit" comutatorul electric pana a pornit motorul; nu am folosit o surubelnita pentru ca, la prima incercare de contact am remarcat ca surubelnita tinde sa rupa plasticul comutatorului

 

Observatii importante:

1. Matizul meu are cip. Butucul de pe Crizantemelor nu are. Nu aveau asa ceva pe stoc. Am vorbit la Radacini (care se spune ca sunt importatori) si o duduie mi-a spus razand ca "e criza in Coreea, si nu se mai aduc butuci cu cip".

2. acum 3 saptamani, Junker spunea ca butucul lui a costat 55 de ron; eu l-am luat cu 75

3. magazinul de pe Crizantemelor nu a dat nici o reducere pentru un membru GM Club (in ciuda la ce se spune aici). Am intrebat, dar vanzatorul a dat din umeri.

Share this post


Link to post

Face reducere un baiat pe nume Cristi daca nu ma insel. Ceilalati vanzatori nu cred ca stiu de reducere. Eu am sunat mai intai si am tinut legatura prin telefon pana la cumparare si mi s-a oferit reducerea.

Share this post


Link to post

Si eu am avut aceeiasi problema, nu puteam baga butucul din cauza ciocului de siguranta care lovea in imobilizator volan.

Am incercat sa pilesc ciocul respectiv la un unghi care sa faciliteze impingerea blocajului volan spre in jos. N-am reusit cu roate ca am ciocanit in el cu un dorn de lemn, dar spre norocul meu de sub tot ansamblu contact mi-a cazut o placuță metalică (nu din antimoniu) care a eliberat un arc care ținea sus blocajul. Apoi totul a mers perfect. Apropo am pus butucul contact de Espero, se potrivește și părea un pic mai solid.

A doua variantă ar fi să scoate-ți volanul și să apăsați blocajul, ceea ce nu recomand pentru că vă trebuie o presă specială intru-cât este volanul este bine fixat pe niște caneluri.

Asta este soluția mea. Contactul m-a costat 40 lei.

Share this post


Link to post

Si eu am avut aceeiasi problema, nu puteam baga butucul din cauza ciocului de siguranta care lovea in imobilizator volan.

Am incercat sa pilesc ciocul respectiv la un unghi care sa faciliteze impingerea blocajului volan spre in jos. N-am reusit cu roate ca am ciocanit in el cu un dorn de lemn, dar spre norocul meu de sub tot ansamblu contact mi-a cazut o placuță metalică (nu din antimoniu) care a eliberat un arc care ținea sus blocajul. Apoi totul a mers perfect. Apropo am pus butucul contact de Espero, se potrivește și părea un pic mai solid.

A doua variantă ar fi să scoate-ți volanul și să apăsați blocajul, ceea ce nu recomand pentru că vă trebuie o presă specială intru-cât este volanul este bine fixat pe niște caneluri.

Asta este soluția mea. Contactul m-a costat 40 lei.

 

Pe mine ma costat 70 de lei butucul si fii atent ...ciocul ala de butuc sa indoit sigur in momentul cand l-ai fortat ,verifica daca ti se mai blocheaza volanul avand in vedere ca ti-a cazut si nu stiu ce placuta din antimoniu. Pentru cine mai are de schimbat asa ceva blocajul ala il poti apasa cu o lamela de fier din lama stergatorului .si il apesi pe partea unde intra firele de la contact adica din stanga pe gaurica aia mica...il tii apasat si bagi butucul...cand scoti lamela impingi si butucul...trebuie un pic de sincronizare dar merge. Dar e chinuiala mare si alta varianta nici nu stiu...eu asa am facut si nu am indoit si nici nu am rupt nimic pe acolo. Si se poate repara si butucul original pentru a folosi aceeasi cheie...componentele din butucul nou mutate in butucul vechi si montat la loc. Ce se strica la butuc este de fapt tija care impinge si roteste componentele din comutatorul electric. Spor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...