Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

In seara asta am intampinat si eu o problema la al meu cielo . Cand bagam a 4-a se auza un sunet ciudat si simtea cand intra in cutie ca si cum ar fi avut o piedica ! In rest in celelate trepte intra foarte ok , masina fiind destul de bine incalzita . Ambreiajul nu patineaza

Share this post


Link to post

Va salut.

Se pare ca rulmentul meu de presiune a cam ramas fara vaselina pentru ca se aude. (cam de 13,000 km se tot aude si zgomotul se intensifica pe masura ce se aduna km)

 

Intrebarea e: cat timp o mai poate aduce asa cu acest zgomot? stiu riscurile, dar din experienta va intreb cam cat poate merge asa

 

Masina are 134,000 km: ambreiajul original. Partea proasta e ca imi pare rau ca voi demonta probabil ambreiajul deoarece placa si discul sunt fff bune (si sunt sigur ca ar fi mai mers inca 50,000 km pt ca nu patineaza, pleaca frumos, etc, etc) dar daca tot dau jos, evident ca voi pune kit nou din cauza rulmentului!

 

Tot intrebare: ambreiajul la 16v difera fata de 8v?

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Demontezi si vezi ce e acolo! Daca uzura e minima la ansamblul placa-disc,schimbi doar rulmentul, eventual si furca de comanda. Ultima intrebare: da, ambreiajul de pe 16V e mai mare ca cel pt 8V.

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns!

 

Problema a aparut in felul urmator:

- acum aprox 13,000km a aparut un usor zgomot ascutit de rulment care disparea la apasarea pedalei de ambreiaj;

-in timp, zgomotul s-a accentuat si a inceput sa se auda usor si cu pedala de ambreiaj apasata.

 

Eu banui rulmentul de presiune ca altceva nu ar avea ce sa fie. Desi e ciudat ca a inceput sa se auda prima data pe liber, fara a avea pedala apasata.

 

Alte incoveniente nu exista, ambreiajul merge f ok. Zgomotul insa se accentueaza..

 

Alte idei?

 

Merci!

Share this post


Link to post

Rulmentul e sigur! La mine haraia pe liber, mai ales cand era frig. Intrucat am tractat frecvent si remorca am inlocuit tot ansamblul (fara furca) pt a nu avea surprize! Cei drept, la momentul ala aveam vreo 160 000 km.

Share this post


Link to post

Asa cred si eu, rulmentul.

Da: corect: de cand temperaturile au scazut un pic, dimineata se aude pronuntat, destul de enervant.

 

Cu motorul f bine incalzit, se aude mult mai putin, aproape insesizabil.

 

Stiu, si eu voi schimba tot pt ca tot se demonteaza. Desi pe de o parte ma indoiesc ca am uzura la placa (nici urma de zdruncinat, etc). Si nici la disc cine stie ce uzura nu vad sa aiba: pleaca normal masina de pe loc.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Am cumparat kit-ul ambreiaj SACHS. Urmeaza montajul.

 

409 lei.

 

Pe rulment scrie made in Germany. Iar pe placa si disc scrie f funny: made by SACHS plus cateva cuvinte in germana. Probabil acestea sunt facute in alta parte.

 

Oricum, fata de chienzeriile care exista pe piata (in jur de 200 lei sunt chinezeriile )sau Valeo (care de fapt e made in koreea si nu made in france) cred ca a fost cea mai buna varianta.

Share this post


Link to post

SACHS, atunci cand are piese SACHS in componenta, este super OK. Sa vezi ce mirat am fost ani in sir cand am desfacut "n" cutii de SACHS si am gasit fie discuri Valeo PHC (Coreea), fie AISIN. Ca pont: atunci cand am luat "la bucata" (adica rulment separat, disc separat, placa separat) pe toate le-am gasit stantate SACHS. Sigur, pretul a fost aproape dublu fata de kit insa am avut certitudinea ca nu dau banii pe alte balarii ! O fi si asta o explicatie pentru diferenta mare dintre pretul kit-ului si pretul pe componente

Share this post


Link to post

E posibil. Pe componente ma ducea cu cel putin 50% mai mult. O alta varianta ar fi sa schimb doar rulmentul (ca doar asta e problema) si sa las plac si discul ale masinii, pe masina. Dar comparaqnd cu munca depusa, nu se merita.

 

Deci sa am declar multumit ca cel putin pe rulment scrie totusi made in Germany, ir pe placa si disc made by SACHS.

 

O alta varianta decenta ca si marca pe langa SACHS ar fi fost LUK (un pic mai ieftin). De exemplu am pus LUK pe alta masina si am fost multumit. Am zis totusi sa incerc acum SACHS, dar fiind notorietatea mai buna e piata.

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Mai este un producator foarte serios si, dupa stiinta mea, ieftin - Exedy (Japonia). Verificat pe Logan si se comporta excelent (fata de LUK).

Share this post


Link to post

Intrebare: de ce cutia de viteze la masina din semnatura are un "mieunat" in vit. 2, pregnant mai ales in frana de motor? Asa face de cand am luat-o, avea atunci doar 54k km. Parca aduce cu acel zgomot specific in sarcina de la camioanele romanesti din anii 80. Doi mecanici de la Daewoo Braila mi-au zis ca au mai intalnit si nu e nimic special, dar nu au fost in stare sa explice fenomenul. Uleiul e schimbat tot atunci (54k km), ulei Opel 75w-85. In rest e ok, are acum 155k km.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Din cauza prelucrarilor (faza de finisare si corectare de profil) neconforme si grosiere la pinioanele transmisiei finale. De multe ori, din cauza iesirii din campul de tolerante, angrenarea nu se mai face strict in zona tangentei intre cele doua cercuri de angrenare, acestea avand razele mai mari sau mai mici (sub/ supra angrenare). Mersul spre inainte, situatie normala, in sarcina, a permis rodarea suprafetelor evolventelor numai pe cate o parte a dintilor. Rodajul finiseaza in timp suprafetele in contact, ducand, in timp, la o oarecare imperechere (ceva cam fortata, ce-i drept). La mersul in frana de motor sau inapoi, situatii mult mai rare si fara sarcini mari, contactul suprafetelor se realizeaza pe cealalta parte a dintilor, la care inca nu s-a desavarsit rodajul si nici nu va fi posibil vreodata (decat daca intoarcem pinioanele :) ) ). Cred ca aici este vorba despre atat de hulita "mana romaneasca" (las' ma, ca merge si asa !). Dat fiind faptul ca, in acest caz, fabricatia avand originile in Romania, in baza aceluiasi principiu calauzitor, sa se fi facut rabat inclusiv la campul de toleranta al distantei intre axe (la prelucrarea carcasei cutiei).

Eu, nu am reusit sa identific cu exactitate tipul CV existent pe masina mea (an 2006), din cauza faptului ca rumanul nu a marcat nimic edificator pe acel "cioc" spre capacul din stg. orientat spre jos ("DPI 17" nu-mi releva nimic). "Adevaratele" cutii F16 au 4 randuri de coduri poansonate in acel loc, fapt care face posibila identificarea.

Share this post


Link to post

:osanale: . Daca imi pica la mana o F 16 facuta pe la nemti, de pe un Vectra A sau B buna, se potriveste pe gaurile tehnologice si se merita?

 

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Cutia de viteze de pe Cielo e3 are codul 96183707. Cred ca e F16 ce s-a montat pe Leganza, Tacuma, Nubira 2, Lanos 16v etc.

post-9166-0-84599500-1479030543_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Da, se potrivesc. F16 e montata pe Cielo/Espero din fabrica, doar ca varianta Daewoo.

Share this post


Link to post

Cutia cu codul de mai sus are raportul la a-5a scurt fata de cele clasice.

Share this post


Link to post

Pai exista 2 tipuri de F16... rapoarte lungi/normale, rapoarte scurte. Cea cu rapoarte scurte s-a montat pe multe dintre ultimile modele fabricate la noi. Asta vorbind de Cielo, la alte modele nu stiu. Si pe Nexia 1.5 tot cr-uri (rapoarte scurte) s-au montat.

Share this post


Link to post

Coreana mea veche (e la socri acum) avea WR, la 3000 ture aveam 120km/h si nu se auzea neam cutia. Dar de ce F 16 de Calibra are pe cutie invers vitezele? R este in jos , nu in sus... E cumva inscris cum apar vitezele pe cutie, nu pe levier?

Off topic: Am facut rost de caseta de directie nou-nouta KDAC, e in comert la lichidare de stoc ( NU Radacini !), pret f. bun, marti o si montez, m-am saturat de bataia de joc romaneasca "Craiova made".

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Codul acela (96183707) nu-mi spune nimic. Unde se poate gasi un tabel cu piesele ce le are in "maruntaie" (macar rapoartele treptelor si transmisiei finale) ? Coduri poansonate (cum au F16) nu exista. Ca atare, de unde stiti atat de precis ce fel de CV este ? Personal, nu imi pot permite decat banuieli (din verificari practice).

Eu am Euro3. Am testat viteza intr-a 5-a la 3000 rpm. Dupa vitezometru, acul ajunge cam pe la 125 Km/h. Dupa GPS, cam la 118 (este o medie deoarece si in acest mod sunt niste variatii). Asta inseamna CR ? Mai curand, comparand cu F16 nemtesti, ar fi WR. Discutand pe rapoarte de transmisie, "ar putea fi": 0.707 tr. a 5-a si 3,55 transmisia finala, adica un raport de transmisie la roata cam de 2,51. Sincer, dat fiind ca trag rulota, mi-ar conveni o cutie cu raportul transmisiei finale de 4,19 dar, din pacate, nu prea am avut parte de asa ceva.

Share this post


Link to post

Rapoartele le gasesti in manualul de utilizare. A mea, in vit. a 5-a la 120 km/h, are 3500 rpm.

Share this post


Link to post

Nu iese dupa ce este acolo. In situatia cea mai "tare" imi ies 94 Km/h la 3000 rpm, ceea ce nu este deloc real. Dar am refacut calculul pentru cutia de la 16 valve (ceea ce nu am mai facut pana acum). Asta este exact cum mi se verifica practic, adica 115 Km/h la 3000 rpm. Cred ca acesta este "misterul". Fabrica, fiind pe "ultima suta de metri", a montat ce a mai avut prin magazie. Se poate observa ca aceste Euro3 sunt facute din piese adaptate de la alte modele (probabil ramasite). Nici macar nu s-a mai facut o sumara adaptare a proiectului (a se vedea sistemul de franare dezechilibrat fata - spate). Probabil ca ultimele ramase au fost cutiile care s-au montat pe DOHC, modele care nu s-au mai produs incepand cu 2004.

Share this post


Link to post

Am o intrebare pe care o adresez colegilor care poseda Cielo Euro3 si au schimbat discul / kitul de ambreiaj (@cris06; @Geo_ZGA; ...): Se poate inlocui acest kit ambreiaj (disc de 200 mm) cu cel destinat pt. Cielo DOHC ( diametru disc 216 mm) ? Se potriveste placa de presiune pe volantul existent sau trebuie schimbat si acesta ? Nu sunt in situatia aceasta dar as dori sa stiu (pentru a avea variante la alegere atunci cand va fi cazul). Deasemenea, poate, informatia este utila si altor colegi.

Share this post


Link to post

Nu sunt sigur 100% dar cred ca merge, eu pe espero la prima schimbare de ambreiaj am dat jos un disc + placa mai mici decat ce cumparasem, stiu ca le comparam si ma minunam, cel cumparat avea partea de alunecare a placii fix pana la margine, cel dat jos avea "cercul" mai mic si cam la 1 cm de raza maxima, in rest erau identice (prinderi, dimensiune..etc)

Share this post


Link to post

Am scris in postul "compatibilitati piese..." ca kitul de ambreiaj de Cielo DOHC se potriveste foarte bine la E3 fara nicio modificare. Eu am folosit Valeo de care sunt multumit (are deja 20 kkm). Am scris acolo ca, pare a asigura un cuplu mai bun. Cred ca, fizic, este asa, datorita diferentei de diametru.

Share this post


Link to post

Eu nu pot sa-mi dau cu parerea, nu am schimbat inca kitul de ambreiaj, e tot cel original :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...