Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Nu butucul discului trebuie sa culiseze pe canelurile arborelui primar (priza), fiindca de fapt acesta nici nu culiseaza sesizabil in urma manevrelor de ambreiaj. Cel care trebuie sa culiseze (pe camasa prizei, de aceasta data !) este rulmentul, actionat de furca. Cred ca acolo este buba - fie ca rulmentul nu culiseaza corect, fie are joc mare si se impaneaza, fie sunt (totusi) probleme la servomecanismul hidraulic care nu descarca rapid. Daca problema ar fi placa de presiune, acest lucru s-ar manifesta constant (se verifica in treptele mari de viteza, nu la viteza I-a).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Se poate observa probelma la rulment pe gura de vizitare? Daca am inteles bine e posibil ca rulmentul sa nu se retraga complet la eliberarea pedalei.

Partea hidraulica e ok. De proba am departat cilindrul receptor cam 5 mm de suport comportamentul ramanand la fel. Levierul de comanda are putin joc cand este ambreiat, la verificarea manuala (maxim 1mm) deci nu sta fortat de partea hidraulica. Prin departarea cilindruli de suport s-a marit acest joc dar a ramas acelasi comportament si ambreiajul pride foarte sus, la fel ca inainte.

Edited by danutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu stiu cat de ampla este gura de vizitare (masina mea este din 2006 si nu are asa ceva, din pacate), dar nu cred ca poate asigura vizibilitate la rulment (decat dupa scoaterea placii de presiune si a discului). Totusi, merita sa incerci daca carcasa este prevazuta cu capac la partea inferioara.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu cutia de viteze, am un Cielo din 97 koreean si in vitezele 1,2,3,4 intra perfect dar in 5 nu intra de loc cand vreau sa o bag in 5 intra in a 3 a,care ar fi problema ? Am nevoie urgenta de raspunsuri deoarece imi trebui masina sa fac naveta cu ea .


Am si eu o problema cu cutia de viteze, am un Cielo din 97 koreean si in vitezele 1,2,3,4 intra perfect dar in 5 nu intra de loc cand vreau sa o bag in 5 intra in a 3 a,care ar fi problema ? Am nevoie urgenta de raspunsuri deoarece imi trebui masina sa fac naveta cu ea .

Edited by Andrey66777

Share this post


Link to post

Regleza timoneria, eventual schimba boltul si bucsele de teflon.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut! Aproximativ cat ar trebui sa tina o timonerie la un Espero / Cielo de 1.5 16V? Sa zicem la mers jumatate in oras, jumatate in afara... Pe voi cat va tine? Ma intereseaza mult cat rezista la altii, pentru ca eu am schimbat-o acum 22 de mii km si deja nu mai intra in viteza a doua, se duce direct intr-a patra, iar viteza a cincea intra foarte rar si doar intr-o anumita pozitie. E normal sa tina atat de putin? Sau trebuie doar reglata?

 

@Andrey66777 si eu am aceeasi problema. Cati km are timoneria de cand ai schimbat-o?

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Originala, din 2006, a fost usor defecta din fabrica. Am schimbat-o acum vreo 3-4 ani (si vreo 30.000 km cred), pe la 80.000 km, cu una sh de Calibra si e inca in stare f buna. Tot atunci am schimbat si maneta schimbatorului, pt ca bucsa (inel de cauciuc) de la nuca de jos prinsese joc.

Share this post


Link to post

Azi am patit ceva ciudat. Cielo nu mai vrea sa intre in treapta a2-a de viteza decat daca trag inelul acela pt mers in spate. Practic maneta nu mai merge suficient in stanga sa intre in treapta a2-a. De fapt merge dar ceva s-a miscat si trebuie sa mearga mai mult spre stanga decat normal. Un sfat are cineva?

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Timoneria e dereglata. Se umbla deasupra CV.

Share this post


Link to post

Sau tampon sustinere ansamblu.

Share this post


Link to post

Rezolvat, multumesc. Cand am dat jos cutia de am schimbat ambreiajul a cazut o bucsa de la timonerie :) Am gasit-o in curte a pus-o la loc si merge perfect :)

Share this post


Link to post

Eu am o cutie automata la cielo..nu mai pleaca deloc. Sunt nou pe aici si nu stiu..va rog sa ma ajutati...cutia a mers apoi a facut accident cu ea a cazut intr-un sant si acum nu mai merge nici r si nici d 1 2 . Daca dau p rotile raman blocate.

 

Pot sa o inlocuiesc cu manuala ? Daca este mult de munca pot sa o pun ce aceleasi suporturi?

 

Edit moderator: ai sanse mai mari sa primesti un rapsuns daca esti inteles de catre colegi. Nu mai folosi limbaj IRC, foloseste majuscule si semne de punctuatie corespunzatoare.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cam neinteligibil ... Controleaza daca nu s-a spart carterul si a pierdut ulei. Cat despre modificare pe CV manuala (MT), este destul de laborios si costisitor (volanta, ambreiaj, servomecanism, cutie F16, timonerie, pedalier, ECM, axe planetare, fuzete, si multe altele...).

Share this post


Link to post

pai baia de ulei de cutie sa spart..am sudato am pus 2 l si de degeaba..cati l intra...fara ulei nu pleaca???...masina e suspendata.rotile in fata merg usor dar in spate zici ca sunt cuplate.dar se invart umpic mai greu.ea a sta un an fara ulei a facut accident si a lasat.o intr.un garaj..nu stiu va rog ajutati,ma...ce ar putea avea sfaturi

Share this post


Link to post

Cutia ta functioneaza pe baza hidraulica, iar tu ai pus doar 2 litri de ulei in loc de 6, cat scrie in manual (vezi documentul atasat mai jos). Cine te-a sfatuit sa pui 2 litri sigur se gandea la cutia de viteze manuala. Apropo, ce tip de ulei ai bagat (si aici nu ma refer numai la marca, ci mai ales ce mai scria pe bidon)?

 

Baga 6 litri si atunci ar trebui sa mearga daca nu sunt si alte probleme. Si ai grija sa fie ulei pentru cutie de viteze automata (adica Dexron 2 sau 3), nu pentru cutie manuala sau alte bazaconii.

post-4414-0-62533800-1413957891_thumb.png

Apropo, conform manualului odata cu uleiul ar trebui inlocuit si filtrul de la cutia de viteze (cod 08652910). Am o banuiala ca n-a fost schimbat de mult timp/vreodata.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Revin in topuri cu cielo meu. M-am trezit deodata ca nu mai ambreiaza deloc, sau asa am crezut. Am desfacut gura de vizitare sigur ca ambreiajul meu no name a cedat dupa 1 saptamana. Verific si totul pare in regula. De data asta hotarat sa nu mai dau cutia jos desfac capacul din spate sa trag priza in spate cum am vazut pe forum si surpriza mare, priza mea iesise singura, de fapt asta era probleama de nu mai ambreia. Acum nu mai reusesc sa o bag la loc. Ceva idei?

Mentionez ca am incercat sa o scot si cand am schimbat ambreiajul dar nu am reusit asa ca i-am montat surubul si siguranta la loc si am dat cutia jos.
In manual este scris ca trebuie marcata pozitia arborelui, ar avand in vedere ca am adus masina tractata s-au cam miscat toate si nu mai reusesc sa bag priza aia la loc. Dimineata o sa revin cu poze poate imi dati ceva idei.

Problema e ca nu gasesc siguranta de blocare a prizei nici in capacul cutiei nici in alta parte desi sunt sigur 100% ca am montat-o la loc.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Nu mai reusesti sa o bagi la loc fiindca discul s-a descentrat urmare a debraierilor si ambraierilor cu el liber. Cred ca va trebui sa repeti procedura de montare disc ambreiaj. Nu am asemenea cutie dar asa intuiesc.

Share this post


Link to post

Apelez la voi cu urmatoarea problema in speranta ca ma puteti ajuta: detin un cielo 1,5 8 valve din 1997 si in primavara am schimbat kitul de ambreiaj ( luk) dupa care au aparut problemele, care ar fi...imi intra mult mai greu in viteza parca agata ceva, am reglat pedala de ambreiaj acelasi simptom apare, anul trecut am schimbat si cilindru de ambreiaj...curios e faptul ca in vas nu scade lichidul., dar dupa ce fac aerisire o perioada imi merge bine dupa care iar merge rau.In concluzie kit ambreiaj schimbat, cilindru( anul trecut) ...si intra mai rau in viteza ca atunci cand nu era schimbat kitul.Poate ma puteti ajuta cu ceva sfaturi...oare e posibil sa-mi fi montat rau kitul de ambreiaj cei de la service?

Share this post


Link to post

Dupa descriere nu debraiaza complet. Ori nu e montat bine ambreiajul desi nu prea au cum sa-l monteze altfel ori s-a deformat levierul de comanda, roblema care se mai intalneste uneori la Cielo.

Share this post


Link to post

Dupa descriere nu debraiaza complet. Ori nu e montat bine ambreiajul desi nu prea au cum sa-l monteze altfel ori s-a deformat levierul de comanda, roblema care se mai intalneste uneori la Cielo.

Nu te contrazic dar de ce atunci cand fac aerisire o perioada imi merge bine? care si unde e mai exact levierul de comanda? mersi

Share this post


Link to post

Acela pe care apasa cilindrul receptor de ambreiaj (ca sa debraiezi). Este pe carcasa ambreiajului si se intampla (destul de frecvent, din pacate) sa cedeze sudura "in cap" care il solidarizeaza cu axul furcii care, la randul ei, apasa rulmentul de presiune in diafragma placii ambreiajului. Inceputul fenomenului (fisurarea sudurii) este o modificare unghiulara (in sensul aplicarii fortei), la inceput abia sesizabila, fata de furca care nu-si mai realizeaza cursa completa necesara debraierii. In faza finala se desprinde complet din sudura lasand sa se vada defectul in toata "splendoarea" lui.

Edited by smv

Share this post


Link to post

Acela pe care apasa cilindrul receptor de ambreiaj (ca sa debraiezi). Este pe carcasa ambreiajului si se intampla (destul de frecvent, din pacate) sa cedeze sudura "in cap" care il solidarizeaza cu axul furcii care, la randul ei, apasa rulmentul de presiune in diafragma placii ambreiajului. Inceputul fenomenului (fisurarea sudurii) este o modificare unghiulara (in sensul aplicarii fortei), la inceput abia sesizabila, fata de furca care nu-si mai realizeaza cursa completa necesara debraierii. In faza finala se desprinde complet din sudura lasand sa se vada defectul in toata "splendoarea" lui.

Si care e procedeul de schimbare a levierului? multumesc.

Share this post


Link to post

Nu tocmai simplu. Trebuie data jos cutia de viteze, demontat tot ce tine de ambreiaj, scos rulmentul. Doar in acel moment poti scoate/introduce levierul.

Share this post


Link to post

Mai este o solutie. Daca se dovedeste prin masuratori si evaluari ale pozitiei ca problema are SIGUR aceasta cauza (cedarea sudurii ca urmare a efortului de torsiune), se poate actiona prin indepartarea completa a levierului, pregatirea corespunzatoare si resudarea sa (temeinica !) la pozitia corespunzatoare. Avantajul este ca nu mai necesita toata tevatura mentionata de colegul @Salex (cunoscuta de tine, dat fiind ca ai schimbat de curand setul de ambreiaj), dar, operatiunea trebuie facuta de un sudor cu "mana buna" care are in dotare un aparat de sudat in cc intrucat numai electrodul bazic poate asigura rezistenta dorita. Din pacate se gasesc din ce in ce mai greu meseriasi capabili de executarea unei astfel de lucrari.

Share this post


Link to post

Si ce face cu bucsa levierului, mi-e teama ca va fi afectata de temperatura ridicata. Sudorul ar trebui sa aiba o mana foarte sigura, sa lucreze f. repede si precis si sa mai aiba si rabdare ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...