Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Cutia mea are 250.000 in stilul "smuls", acum merge cu 1 litru de ulei in ea si tot nu se mai defecteaza a naibii. Ce-i drept cam fluiera in anumite trepte (cam in toate, pe tonalitati diferite) dar inca merge.

Aia la 100.000 e ca noua daca mai are ulei in ea.

Share this post


Link to post

Tocmai, nu se aud alte zgomote de rulare, indiferent de turatie. Nici nu agata.

Si faptul ca daca se impinge usor in maneta tace - ma duce cu gandul ca nu e ceva din interiorul cutiei. Sa in conving pe om sa nu se lase fraierit sa ii desfaca cutia...

Share this post


Link to post

Timoneria sau parghiile de comanda ale ei au joc.

Share this post


Link to post

Exact la fel facea si la mine in treptele 1,3 si 5 cu masina noua, deci nu se punea problema de uzura. Zgomotul era produs de tija aia lunga de sub bord la contactul cu plasticul undeva in dreapta pedalei de acceleratie. Explicatia e ca in treptele astea tija 'urca' si atinge plasticul, in timp ce in 2 si 4 'coboara', de accea se manifesta doar atunci. Incearca cand se aude zgomotul sa apesi cu piciorul drept plasticul ala si vezi daca se modifica sau dispare. Eu am rezolvat lipind niste cauciuc pe plastic in zona de contact.

 

Hope it helps :)

Share this post


Link to post

Si eu cred ca e timoneria de vina.

Share this post


Link to post

stiu tija aia - o sa ma mai intalnesc cu omul saptamana viitoare si incerc sa vad daca nu atinge in ceva. Oricum nu a facut de noua asa - posibil sa fi capatat joc in timp, si sa atinga ceva in zona.

Share this post


Link to post

Prin timonerie eu ma refer la piesa nr.10 din catalogul de piese de Cielo, figura 3910. Oficial cica ii zice: "Comanda ghid schimbator". Nu e vorba doar de o tija ci de ansamblu prins pe cutie si care conecteaza tija mai sus mentionata de furca ce iese din cutie. Se poate imbunatati dramatic comportamentul cu un silicon de buna calitate pus in locul bucselor de uzura. Am facut de mai multe ori manevra asta, schimbarea vitezelor devine incredibil de precisa insa poate fi penalizata de mici uzuri ale cutiei si are dezavantajul ca trebuie sa astepti uscarea intarirea siliconului. Nu o sa mai ai treaba cu zgomotele parazite, se reduce f.f. mult jocul din levierul de comanda. O alta sursa de vibratii poate fi reprezentata de O-ringul de pe levierul de comanda. Eu nu cred ca zgomotul vine dinspre pedale, cunosc bine sentimentul dar am primit de mai multe ori confirmarea ca a fost vorba doar de o impresie.

Share this post


Link to post

Am schimbat uleiul din cutie cu GM OEM dupa ce userul andrei.ss a procedat identic anul trecut. Ce pot spune este ca acest Castrol bot 402 (75w-85) se comporta mult mai bine la rece decat Mobil1 75w-90 (pe acela l-am folosit la celalalt Cielo). Astept sa vad daca apar probleme cu etansarea (simeringurile).

Share this post


Link to post

O zi buna la toata lumea !!!

 

Am o problema la ambreiaj si as vrea sa va cer parerea pana sa ajung in sevice.

 

De 3 zile ambreiajul meu tine numai lipit de podea (ca mi-am rupt si talpa la incalatari), numai acolo reusem sa bag in a 1 a si in marsarier cu ceva caraituri.

Am inceput reparatia home made, si anume, am luat lichid de frana (cu toate ca avea dar am zis sa-l schimb) si am dat afara pe tot cel vechi dupa care am umplut circuitul ca in carte si ce am citit aici pe forum. A urmat aerisirea timp de 30 min si cca 300mml completata in rezervor sa nu ramana fara si sa iasa tot aerul. Dupa toata opreatiunea asta a inceput sa isi faca treaba putin mai sus de podea (cam 2cm) dar minunea nu a tinut mai mult de 3 km, iar am facut aerisire,nici urma de aer. Daca faca 5-6 pedale ca la frana de la dacia lui tataia merge perfect dar dupa un mers de 2 -3 km fara sa schimb viteza iar devine moale pedala. Si inca ceav, am masurat la un altcielo cat impinge cilindrul receptor in tija aia si impinge tija fata de la mine cu cca 6mm. Eu speculez pompa de ambreiaj...voi ce ma sfatuiti?

 

Share this post


Link to post

Capsulezi iesirea conductei flexibile si apesi ambreajul sa vezi de pompa pierde presiune, test simplu. Cu lichid si fara aer in instalatie, desigur.

Share this post


Link to post

Buna idee Viktor. acum ma gandesc cum sa blochez furtunul. daca ai o idee in legatura si cu asta as fi si mai recunoscator.

Share this post


Link to post

Un surub cu piulita si doua saibe cupru sau aluminiu, rezervorul plin si capsulat in timp record fara a pierde prea mult lichid.

 

LE. Nu retin de cit e surubul racordului, trebue unul asemanator si strins la cheie sa etanseze bine saibele.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfaturi Viktor.

Nici nu a fost nevoie sa mai fac acel test. M-am uitat la cilindrul receptor, am dat burduful de pe el si am gasit lichid acolo,nici nu am mai stat pe ganduri si am luat un cilindrul nou si acum funtioneza foarte bine, tine mai sus. A ar mai fi o problema cu acel bolt care impinge parghia aia,la capete este "nituit" bine,si cred ca este mai scurt cu cativa mm. Daca are cineva sa imi spuna cam ce lungime exacta are ar fi perfect,cred ca ar tine si mai sus.

Share this post


Link to post

Poti pune adaos o piulita nu foarte mare

Share this post


Link to post

Am si eu niste probleme la ambreiaj:
- la aerisire, pedala, dupa primele apasari si scos aerul a devenit moale adica a cazut de tot - si-a revenit DOAR dupa ce am aerisit cilindrul receptor cu mana;
- in mers pedala devine moale si are cursa DOAR 2-3 cm caraind in mod special in marsarier - isi revine DOAR daca o calc brusc si pana la capat de vreo 2-3 ori;
- cu pedala moale masina nu se mai tureaza nici la vale nici la deal nici pe drept;
- ambreiajul NU patineaza.

Ce credeti ca e defect? Pompa sau cilindrul receptor.
Mi-a mancat zilele in Grecia si Bulgaria timp de o saptamana. D-abia am vebit ieri cu masina exceptand momentele cand pedala era tare si masina tragea bine cu 5 persoane in ea.

 

Share this post


Link to post

Am si eu o problema recenta cu treptele de viteza. IN prima faza nu mai voia sa intre in treapta a 2 sau intra foarte greu. Mai nou nici in treapta 1 nu mai vrea sa intre si uneori raman in intersectie pentru ca in treapta 1 nu mai intra si nici in treapta 2. Doar a 3, a 4, a 5 si marsarierul merge.

Am schimbat uleiul din cutie. La mine a trebuit data jos baia de la cutie sa se scurga uleiul si am bagat 1.8 litri de ulei dar tot la fel face. Cand opresc in intersectie... tot nu vrea sa intre in treapta 1 si in treapta 2. Ce ar putea fi?. Este posibil sa fie timoneria stricata sau sa se fi stricat cutia de viteza? Face asa atat cu motorul pornit cat si cu el oprit.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Verifica si regleaza timoneria.

 

Stii ce sa verifici? si cum se regleaza?

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Cel mai probabil ma duc la service ca momentan nu am timp disponibil si imi trebuie masina. Am intrebat fiindca mi-a zis un mecanic ca daca era din timonerie nu intrau toate vitezele si ma sfatuia sa schimb ambreiaju, placa, rulmentul hidraulic plus mai multe pe acolo.

Eu cel putin am oroare de servicuri. De fiecare data cand am dus masina in service mi-au "stricat cate ceva mesterii".

1.Am dus-o sa imi revopsesc capota pentru 2 cm zgariati.. cand sa o iau am gasito busita pe bara spate/ aripa spate in curtea servicului

2.Am dus-o sa imi schimb evacuarea toata.. noua face ca elicopteru mai bine o lasam asa..

3.Am dus-o sa-mi schimb distributia.. mi-au rupt desteptii plasticul de la capacul de distributie + POMPA DE SERVO.. ca ei desteptii nu au mai dato jos au tras de ea sa intre cureaua de distributie acolo.. ce sa mai se munceasca sa o dea jos

4.Am facut mici reparatii, am schimbat pe deviz printre altele (rulmenti bucsi, garnituri) si rahatul de senzor de presiune ulei.. care mi l-au trecut pe deviz dar nu mi l-au schimbat si astfel am pierdut tot uleiul din motor din cauza unor incompetenti pentru ca era terminat senzorul.

5.Am platit 400 de lei sa schimb capacelele antiinghet de la motor mi-au schimbat decat 2.. ca pe restu nu s-au mai chinuit sa le schimbe tot ruginite sunt.. macar mi l-au schimbat pe ala pe unde pierdeam antigel.. wtf

6.MI-au schimbat ialele la usi si in cateva luni s-au terminat.. yala de la sofer se balangane aiurea.. nu stiu cum naiba au puso

7.Chiar alalteri mi-am schimbat parbrizul si azi am vazut ca mi-au rupt grilajele de la stergatoare. A trebuit sa dau comanda ca nu se gasesc nicaieri (100 de lei cheltuiti degeaba pe niste plastice rupte de niste incompetenti).

In plus am observat ca se uita urat la tine daca stai langa ei.. cam astea sunt servicurile la care am fost.. unele dintre ele cica cele mai tari.. si mi-au facut masina praf.
Asta asa ca un offtopic.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Ala e mecanic de dacie sau ce? De unde e asa de sigur ca trebuie schimbat kit-ul de ambreiaj?

 

In primul rand verifica daca ai lichid de frana in borcanul de la la ambreiaj,dupa asta verifica daca ai aer in instalatie, purjeaza de cateva ori sau schimba lichidul de frana,dupa asta verifica daca pedala de ambreiaj e moare sau tare,cum stai cu cursa e scurta sau lunga,asculta daca exista sunete anormale ce nu s-au auzit pana acum la cuplare si decuplare ,verifica furca,bolt dupa asta verifici timoneria daca are jocuri sau semne de uzura,iar dupa verifici in masina la selector daca are jocuri/uzura la bucse se vede dupa ce scoti husa de protectie de la selector.

 

Vezi ca e usor sa spui ,,gata de vina e kit-ul de ambreiaj''

 

Si de ce nu schimbi service-ul? Din ce spui isi bat joc de tine rau de tot,sper ca ce au stricat/au uitat sa schimbe au fost remediate din contul lor.

 

Si cand se schimba distributia nu se scoate pompa de servo! Ce treaba are A cu Z? vezi sa nu fie o pompa defecta de pe alta masina,oricum tu nu ai stat langa ei cand au lucrat la masina?

 

Eu muream cu ei de gat acolo,iar daca nu ai un service bun in zona ta incearca sa o repari tu.

Share this post


Link to post

Trebuie desfacuta pompa servo de pe motor ca altfel nu ai cum sa bagi cureaua (sau sa-i desfaci conductele).

Oricum, eu am desfacut-o de cel putin 5 ori si nu am reusit sa o rup pana acum.

Niste "distrusi", alt termen nu mi-a venit in minte :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

In legatura cu intratul in viteze greu. Azi de dimineata fiind mai ger afara si ploaie nu am avut nici cea mai mica problema cu schimbatul treptelor de viteza.

Concluzie cand e canicula afara(cald) intra greu se blocheaza si cand e ger merge sa schimb viteze cu degetul mic.. Care sa fie problema? In plus am observat ca pe frig si pe ploaie am frane mai bune la masina.. tin mai bine.. asta ca un offtopic.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Posibil pompa de ambreiaj. Am mai vazut la un cielo aceeasi problema care aparea numai la cald si s-a dovedit a fi pompa.

Este simplu de testat Cand se mai intampla roaga pe cineva sa apese pedala de ambreiaj si observa ochiometric cursa levierului in compartimentul motor. Mai intai fa-ti o idee despre cat e ea cand functioneaza normal.

Si totodata roaga persoana sa tina apasat si vezi daca revine usor acelasi levier, in mod normal ar trebui sa ramana "apasat" timp nedefinit.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Adevarat ce spune @Dj_Dark; se mai adauga si "avantajul" uleiului mai vascos care face ca arborele primar (ceva mai franat) sa fie mai putin sensibil la "agatarile" usoare ale ambreiajului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

salut. am intampinat o chestie deranjanta la viteza 1. cand vreau sa selectez prima viteza, se aude un zgomot ciudat, ca si cum masina e putin intre viteze cand pleaca de pe loc, si se simte ciudat si la mana cand `bag` in viteza. si cateodata, rare ori (nu s-a mai intamplat de vreo 2 luni) nu vroia sa intre in viteza 5-a in timpul mersului. mi s-a intamplat asta de cam 6-7 ori in ultimele 6 luni. imi puteti recomanda un service unde pot sa ma duc sa-si dea un mester cu parerea? multumesc.

Share this post


Link to post

Salutare aceiasi problema am si eu ca bungureanu am schimbat rulmenti aceiasi problema de curand am mai schimbat si un cap deplanetare si tot odata am si completat uleiul in cutie si zgomotul e acelasi.trebui oare sa ma pregatesc de cutie de viteze si ce imi recomandati

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...