Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Din categoria "dresajul de cielo":

... mie mi se pare normal ca dupa ce ajung la 1200 de ture si accelerez in treapta a 3`a sa creasca constant, sa nu se smuceasca masina... fiecare isi "invata" masina sa mearga in anumiti parametrii...

Tine zgarda mai scurta si foloseste sistemul recompensei !

  • Like 2

Share this post


Link to post

Si 20w50 cat papa? de asta puneau la Espero 1.8 de la lucru, ca-l manca daca era mai sutire, si a mai tras-o asa mult si bine, oricum trebuia completat mult mai rar, a ajuns cu o segmentare la 480.000 km, mai era varianta cu un flacon de aditiv de ingrosare peste ulei, chiar daca e mai subtire.

 

Nu a mai papat decat putin. pot spune ca in 10k km mi`a mancat juma de litru, la inceput, apoi nu a mai mancat, fum nu mai scotea. Acum la 15w40 am pus si aditiv ptr ingrosare ulei pana voi avea bani de segmentare.

 

 

@tolin - NU raspund la provocari ;)

Edited by FelipeColombo2

Share this post


Link to post
... NU raspund la provocari

Nici nu-i nevoie, fiecare isi construieste universul fizic din jurul lui dupa cum i se pare normal. Mie mi se pare normal ca acceleratia gravitationala sa fie zero.

Share this post


Link to post

oarecum cred ca are dreptate, ECM-ul isi stabileste niste parametri dupa cum mergi, deci se poate spune ca o inveti, dar nu pentru mult timp, pana ii dai o forja, sau resetezi ECM, ca se dezvata.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Si eu cred ca are dreptate, cuplul dezvoltat la 1200 rpm de catre Cielo, demultiplicat de catre treapta a III-a este arhisuficient accelerarii la orice sarcina. De un singur lucru este nevoie, de vointa, altfel, legile fizicii sunt elastice, se adapteaza dupa cum vrem noi sau pentru cati bani vrem sa dam pe benzina ... restul ii dam pe ambreiaj si pe reparatii. Din pacate, un singur lucru nu cunoastem, consumul specific (mg pe CP x ora) este mai mare la 1200 rpm decat la 2000 rpm care este mai mare decat la 2500 rpm, iar asta depinde de profilul axei cu came care, e batoasa, nu vrea sa se adapteze cerintelor noastre. Dar acestea sunt "amanunte nesemnificative" pe care incapatanarea noastra le poate infrange, de unde si expresia tot mai auzita: "am infrant !".

  • Like 2

Share this post


Link to post

NU am suficienti bani sa schimb viteza la valori mai mari de 3000rpm, ptr ca stiti foarte bine cat consuma un cielo. Oricum o alerg nu`i problema. Adica merg si sport cu ea. Cat despre condus cum trebuie cred ca o fac. Fiecare are o anumita conduita din punct de vedere al condusului, fiecare isi "invata" masina sa mearga in anumiti parametrii...

Da, ştiu cât consumă un Cielo, am condus ~3 ani unul, timp în care am parcurs suficienţi km a.î. să mă lămuresc cu privire la aspectul ăsta (găseşti valorile pe care le-am postat în topicurile dedicate - cel pentru consum Cielo SOHC, şi cel pentru consum Cielo E3 GPL). Dacă tu consideri că a schimba în jurul a 3000 rpm se numeşte condus sportiv şi implicit generator de consum ridicat, citeşte şi încearcă să înţelegi ce ţi-a scris @Tolin în postul de mai sus, apoi caută topicurile în care se discută despre turaţia optimă de schimbare a treptei de viteză, despre "subturat vs. supraturat", etc.. Problema e că cei care cred că-şi învaţă maşina cu stilul lor de condus (ce invariabil e catalogat de ei ca fiind cel corect), nicidecum invers (să încerce să se informeze/adapteze maşinii în ansamblul ei) pleacă, de obicei, de la o premisă greşită şi refuzând sfaturile primite şi îndrumările menite să-i pună pe "calea cea bună" fiind privite cu reticenţă, persistă în eroare.

 

Am rugămintea să încheiem aici offtopicul, şi posturile următoare să fie în legătură cu subiectul prezentului topic:

"Probleme ambreiaj sau cutie de viteze"

Pentru discuţii privitoare la tipul de ulei, turaţia optimă pentru schimbarea treptei de viteză, etc.. vă rog să folosiţi topicurile dedicate :)

Share this post


Link to post

OFF TOPIC pentru ultima oara!! Da mai baieti. Va inteleg stiu ce ziceti. Dar...mi se pare ca in momentul in care schimb viteza la o turatie de peste 3000rpm(ca intre 2000 si 3000 rpm o tin si eu ca nu`i dacie) mi se pare ca acul de la benzina e in picaj. Poate sunt eu nebun, am sa tin cont de sfaturile voastre, ptr ca sunteti mai initiati de cat mine, si va multumesc ptr tot, chiar daca s`a mai facut misto de mine :) ). Eu am fost dezamagit de masina mea ptr ca am condus mai multe masini care nu reactionau ca a mea la situatia pe care am descris`o si mi`am facut griji

Edited by EM!L
Te-am rugat să nu mai citezi integral şi inutil mesajul anterior. Foloseşte AddRepy sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Fara nici o suparare acum, insa ce mai ceri de la motorul ala? Daca ai ajuns la 20W50 pentru mine ala nu mai e motor si orice reparatie (in afara de cea capitala) e de prisos. De fapt, uleiul ala minune ajunge pana la axa cu came?

Asta cu 20W50 nu e reparatie, e chinuiala pentru motorul ala si iti raspunde cu aceeasi moneda.

Reparatia capitala va fi costisitoare si, avand in vedere finantele exprimate mai sus, mai ieftin iesi cu un motor SH.

 

PS Cum o tii asa o ai.

Share this post


Link to post

vroiam sa zic ca de cand i`am facut schimbul de ulei, masina a prins viata, iar datorita aditivului ptr ulei, sa nu mai consume asa de rau, nici nu imi mananca ulei cine stie ce. Am facut cam 500km de atunci, si ma pot baga intr`o depasire fara sa mai strang din buci :) ). acum urmeaza distributia

Share this post


Link to post

La cielo se stie problema ungerii precare a axului cu came cu ulei "normal". Eu am avut 15W40 in motor si stiu cat de gros e. Daca ai ajuns la uleiul asta ai pierderi mari de compresie si "fineturile" asta chiar nu-si au rostul pana nu remediezi marea problema.

PS. 20W40 nici nu e in carte, oare de ce?

Share this post


Link to post

Si 20w40 si 20w50 se pot folosi la Espero, si are ungere bine mersi, si asta nu o zic eu, care am folosit 20w50 la un Espero fara probleme , o zice producatorul, arunca o geana in manual la uleiuri recomandate .

post-3429-127748354684_thumb.jpg

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu stiu de unde iei aceste tabele insa e sigur ca nu din manualul de Espero. Si chiar daca ar fi, arata comportamentul diverselor tipuri de ulei in functie de temperatura si atat.

post-2698-127770408745_thumb.jpg

 

Acum fiecare isi pune ce vrea in masina lui, insa nu dezinformati si pe altii.

Share this post


Link to post

Un tabel d-ala e si in manualul DE UTILIZARE al Cielo-ului. E ca sa se prinda bizonul ce inseamna acele indicative la uleiuri.

Insa in tabelul cu zemuri recomandate scrie clar: 5W30, 10W40, 15W40. Atat.

Share this post


Link to post

Viktor a explicat bine procedura de schimbare a pompei.

 

Exista insa mentiunea ca pentru suruburile (piulitele de fapt) pompei - 2 la numar - iti trebuie tubulara de 13 din "set mic" - iar la cel de jos trebuie un pic de grija, e extrem de aproape de unul din racordurile de la servodirectie. Si n-ar strica inainte sa dai cu degripant pe piulite - si sa lasi 10-15 min - daca e pompa orginala sunt destul de intepenite.

Iar intre corpul pompei si tabla masinii exista o garnitura subtire - pe care pompele noi nu o au "in kit" - incearca sa o scoti intreaga sa o poti refolosi.

 

@Viktor - care ar fi legatura cu garnitura de capac? la mine instalatia merge la fel de bine si cu capacul scos.

 

Pana la urma mi-a murit pompa de tot astazi in Bucuresti. Din fericire eram aproape de locul unde stau si am putut sa o tractez in fata blocului.

 

Imi dadusem seama intre timp ca nu a fost vina furtunului aluia pe care il credeam eu foarte deteriorat la interior, de pe traesul hidraulic, ci era vina pompei ca tinea presiune pe circuitul hidraulic mai multa decat era cazul.

Asa ca din cand in cand ii faceam o aerisire.

 

O sa schimb pompa - deja am desfacut pe acolo dar m-am oprit la cele 2 piulite de 13mm

Ideea este ca trebuie sa fac rost de o tubulara de 13 din set mic - cum mi s-a recomandat mai sus - dar nu stiu unde as putea gasi asa ceva. O sa ma uit pe la carrefour

Si mai am o intrebare: furtunul ala metalic care pleaca dinspre pompa spre cilindrul de ambreiaj, are o piulita de 9 mm cred eu. Pompa noua vine cu acea piulita sau nu?

 

PS DACA NU O SA MA DESCURC SA FAC ROST DE UNELTELE NECESARE - TUBULARA DE 13 SI CHEIE DE 9 MM, EXISTA CINEVA PE ACEST FORUM DISPUS SA MA AJUTE LA ACEASTA OPERATIUNE CONTRA COST DESIGUR - EU STAU LANGA MALL VITAN.

MAINE PLEC DIN BUCURESTI DAR MA INTORC MIERCURI SAPTAMANA VIITOARE.

 

Multumesc.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Si mai am o intrebare: furtunul ala metalic care pleaca dinspre pompa spre cilindrul de ambreiaj, are o piulita de 9 mm cred eu. Pompa noua vine cu acea piulita sau nu?

Nu, ar trebui sa fie pe "furtun".

 

 

PS DACA NU O SA MA DESCURC SA FAC ROST DE UNELTELE NECESARE - TUBULARA DE 13 SI CHEIE DE 9 MM, EXISTA CINEVA PE ACEST FORUM DISPUS SA MA AJUTE LA ACEASTA OPERATIUNE CONTRA COST DESIGUR - EU STAU LANGA MALL VITAN.

Stau relativ aproape de tine, cca. 5 minute. Astazi este exclus, nu am vreme. Miine, daca ai nevoie, da-mi un telefon (iti trimit nr. pe PM) dupa ora 14:00 sau trimite-mi un mesaj.

Share this post


Link to post

Nu, ar trebui sa fie pe "furtun".

 

In cazuri exceptionale, se inlocuieste cu tot cu furtunul metalic?

A mea pare putin cam tocita dar adevarul e ca nici nu am avut cheie de 9 mm doar de 8 si de 10 mm asa ca nu stiu sigur daca as intampina vreo problema la deschidere.

Multumesc mult pentru toate informatiile si oferta de ajutor, ne vom auzi saptamana viitoare cand ma intorc in Bucuresti, momentan abandonez masina aici.

Share this post


Link to post

In cazuri exceptionale, se inlocuieste cu tot cu furtunul metalic?

Este o varianta. A doua varianta consta in taierea tevii aproape de capat, inlocuirea piesei, bercuirea tevii.

Share this post


Link to post

Piulita e pe teava metalica. Se desface ok - la mine dupa 12 ani a mers din prima. Doar sa ai o cheie fixa buna, calibrata, netocita.

 

Deja dupa ce am facut operatia o data probabil ca in jumatate de ora n-as avea ce face... din pacate jumatatea aia de ora nu o am in timpul zilei, si cum fac rost de ea trebuie sa imi schimb burduful de la o glisiera de etrier... :( Poate sapatamana viitoare la intalnire...

 

Ca si scule - ceva de genul asta arata - tubularele din dreapta cutiei - eu am folosit si un prelungitor de 5cm si o cruce cardanica ca sa ajung la surub

 

http://www.mall-bb.ro/mall/products_pictures/23286.jpg

Share this post


Link to post

Va salut.

S-a gripat rulmentul de la ambreiaj si am hotarat ca ar fi mai simplu sa schimb tot kitul,dar mai am o problema si nu stiu daca au vre-o legatura,cand accelerez sau reduc apar un fel de socuri ,de parca motorul sau cutia ar avea un tamon(suport) rupt.Am verificat suport motor,planetare ,cutia de viteze ,totul a fost verificat de doua ori in doua locuri diferite,am inlocuit toate bucsele,buji,fise,filte, ulei si nimc.Ma deranjeaza mai tare pe GPL la turati mici (2000-2500)si pe benzina la peste 4000 rpm,indiferent de treata de viteza.

Cred ca am stricat kktul de rulment din cauza ca uneori patinez ambreiajul cand schimb vitezele,mai ales cand nu sunt singur in masina.

Ce trebuie sa mai cumpar sa nu mai faca asa? Si nu ma refer la vreo marca de masina

FAN DAEWOO

Share this post


Link to post

Cred ca am stricat kktul de rulment din cauza ca uneori patinez ambreiajul cand schimb vitezele,mai ales cand nu sunt singur in masina.

Nu cumva, atunci cind stai la semafor sau intr-un ambuteiaj, sprijini "usor" piciorul pe pedala de ambreiaj ? Sau poate chiar ti ambreiajul calcat avind cutia in treapta 1a ?

Share this post


Link to post

Am exact aceeasi problema cu socurile. Asta este joc in transmisie si poate fi cauzat de mai multi factori, cel mai des intalnit, arcurile antisoc din disc slabite sau rupte.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Socurile astea le am si eu uneori. Si nu patinez ambreiajul, sunt genul care foloseste ambreiajul doar la pornirea de pe loc si schimbat viteze. Si atunci ridicat cat se poate de repede. Deci alta e cauza. Oricum la mine se si vede - se misca destul de mult schimbatorul de viteze la accelerari/frane de motor, semn ca tampoanele motorului nu mai sunt chiar in mintile lor.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Stilul meu de condus lasa mult de dorit,dar,cu alte masini nu am avut probleme poate din caza ca suspensia este mai moale la nubira si accentueaza mult socurile.Schimbatorul nu se misca,tampoanele motor si timoneria schimbatorlui sunt OK,in mod normal ambreiajul il folosesc doar sa shimb vitezele(nu cand franez sau astept la semafor).Multumiri pt raspunsuri. Am sa schimb ambreiajul si va comunic rezultatul.

Share this post


Link to post

Cat am condus si eu nubira 1 - am avut senzatia ca zmuceste mai tare decat cielo (sau alte masini) la accelerare brusca sau frana de motor. Ma gandisem, coroborat cu faptul ca motorul e mai vioi prin ture, ca ar putea sa aiba volanta mai usoara... Dar pot sa zic tampenii

Share this post


Link to post

Am sa schimb ambreiajul si va comunic rezultatul.

Daca tot desfaci verifica si jocul la grupul diferential. Poate fi si de acolo. Rulmentii sunt conici si se poate regla rasucind piulita zimtata din partea stanga.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...