Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Dacă e vorba de paharul lichidului de ambreiaj, pune o garnitură de instalații de 1 1/4" -parcă.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si la mine e crapata dar cica trebuie garnitura care sa reziste la lichidul de frana :) .. De unde luam asa ceva? Este foarte important detaliul asta fiindca eu am schimbat anul trecut lichidul dar daca garnitura nu a mai etansat cum trebuie s-a stricat in 12 luni tot lichidul. A devenit plin de apa.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Luati d'aici (guma expres pentru) de va faceti garnituri plus cite una de rezerva, nu de alta da' sa-mi mai ramina si mie ca cine stie ...

 

post-20861-0-71898100-1500640132_thumb.jpg

 

post-20861-0-72418800-1500640143_thumb.jpg

 

Ce inseamna sa fii stringator, nene ... :mrgreen: Ce-i drept si eu am primit, avea cineva si-am facut jumi-juma. Cum naiba sa zic ca nu-mi trebuie cind stiu cam pe unde-si poate gasi locu ...

 

L. E.

 

Apropo, v-am ofticat ? :) )

 

Imi pare mie ori vasul tau ii inzestrat cu O-ring, nenea Geo ?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

nu e oring, e o garnitura pe tot capacul, cu forma dedicata. nu merge sa pun de instalatii sanitare, le mananca lichidul de frana

Share this post


Link to post

Atunci, ce e aia de se vede in cea de a 2-a poza (pe buza vasului) in postul #1051 ?

 

Altfel, se gasesc pe piata placi cauciuc rezistente la uleiuri . Trebuie stiuta grosimea (aproximativa macar) si intrebat pe la piese auto de detin asa ceva ori ba. De pe la piese auto am luat in trecut placi clingherit pentru garnituri (pe diverse grosimi) din care am tot taiat la ce fu nevoie.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Ala e vasul de la pistolul de vacuum :) La vasul masinii e garnitura pe tot capacul, cu forma de membrana

Share this post


Link to post

Aham. Eram axat pe ideea ca ala ar fi rezervorul pompei tale doar nilel altfel de aia nu pricepeam de ce inclini catre o garnitura cind defapt cere un O-ring.

 

Ca tot ne-am minjit pe miini la capitolul ambreiaj, am continuat "proiectul" de convert din hidraulic in mecanic in regim de urgenta de situatia impune. Sper sa nu fie cazul a se cere pus in practica dar deh, Danut nu doarme, cica, asadar ...

 

Am transformat opritorul (surubul) pedalei intr-o piesa cu dublu rol, primul fiind cel de pina in prezent, iar pe cealalta parte, furca de ghidaj cu rola pe care sa fuga cablul (de se cere) altfel nu tine vraja.

 

Mai ramine cablul ...

 

post-20861-0-95190600-1500745110_thumb.jpg

 

post-20861-0-62617000-1500745134_thumb.jpg

 

post-20861-0-19984500-1500745167_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu-s cum se face da' "pi unu di la mini din sat" iar il ajunse experimentele.

 

Treaba e in felul urmator : din cite am observat atit pe caleasca mea cit si pe altele, la temperaturi de peste 30° (si 142° in cabina :-j ) ambreiajul isi modifica oarecum comportamentul si asta cred eu, datorita supra - incalzirii kit-ului de ambreiaj. Cert e, ca intregul ansamblu asigura o auto - ventilare insa insuficienta pentru a face fata cu brio temperaturilor f. inalte sa zicem asadar, ne-o fatat mintea la o ventilare ce cred (si sper) sa dea roade.

Deci. Fara de capacul ferestrei de vizitare (locas prin care sa elimine duhoarea acumulata) nu prea merge - riscul de a patrunde balauri in zona ii mare, capacul perforat cu j'de mii de gauri pentru aeraj iarasi nu e ok - riscul de a da in baltoaca (ori alte impuritati) ce ar putea patrunde cu usirinta prin orificiile respective ... iarasi nu e ok, asadar, mergem pe cea de-a 3-a varianta si ii punem "horn" ce il dirijam pe bunul plac si/sau in functie de rezultate. Acum, in functie de temperatura aerului degajat, o sa fie pozitionat racordul din aluminiu, fie suspendat (la liber) fie in fata radiatorului pentru e ventilare extra (si moaca) a lichidului de racire.

 

post-20861-0-15357900-1501673508_thumb.jpg

 

post-20861-0-76559300-1501673532_thumb.jpg

 

post-20861-0-19249300-1501673553_thumb.jpg

Share this post


Link to post

La mine inca merge ambreiajul dupa ce am schimbat lichidul dar pe calduri de 40 de grade isi modifica comportamentul. Pedala tine altfel si se simte altfel. Clar masinile nu au fost proiectate pentru clima afriacana.. nici pentru gerurile de -25 -30 grade din iarna. La geruri mai rezista dar la caldura cand temperatura astafltului depaseste 60-70 de grade.. cam suspina..

 

Din cate stiu masinile pentru piata din Africa/ Israel Australia.. sunt proiectate altfel.

Share this post


Link to post

Fix aia amimteam anterior, Koss. Fenomenul ii intinlit si la alte marci si lucru la chestia asta pentru a inlatura fenomenul prin cai de aeraj in ideea racirii permanente. Mai studiem terenu'.

Share this post


Link to post

La mine inca merge ambreiajul dupa ce am schimbat lichidul dar pe calduri de 40 de grade isi modifica comportamentul. Pedala tine altfel si se simte altfel. Clar masinile nu au fost proiectate pentru clima afriacana.. nici pentru gerurile de -25 -30 grade din iarna. La geruri mai rezista dar la caldura cand temperatura astafltului depaseste 60-70 de grade.. cam suspina..

 

Din cate stiu masinile pentru piata din Africa/ Israel Australia.. sunt proiectate altfel.

depinde si ce lichid ai pus

Cel mai ok care tine la temperaturi si nu fierbe, este Ate Dot 4 SL6

Peste el mai este Ate Blue Racing Dot4 sau sub alta denumire TYP 200

Share this post


Link to post

Nu are treaba cu lichidul, paneuroil.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu are treaba cu lichidul, paneuroil.

Tu chiar nu intelegi ca majoritatea problemelor la ambreiaj se rezova prin inlocuirea lichidului? :mrgreen:

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Tu chiar nu intelegi ca majoritatea problemelor la ambreiaj se rezova prin inlocuirea lichidului? :mrgreen:

 

Si aerisire, nu uita de aerisire :) )

 

In alta ordine de idei, azi am prins blocaj pe A2 si am tot frecat-o cu bagat si scos din viteza. Incinsa in draci... pedala era cam moale si tinea ffff sus ambreiajul, abia puteam sa-l patinez la plecarea de pe loc. O sa iau o pompa de frana noua si sa incerc asa... inlocuire piesa cu piesa, de la pedala incolo. Ca altceva nu stiu...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Citeste postarile mele din urma, nu am pierderi pe nicaieri. Cilindrul e uscat, pompa e uscata.

Share this post


Link to post

Nu poti imprumuta pompa de la Dj ? :mrgreen:

Da jos cutia si vezi ce zace acolo!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Incerc sa evit demontarea cutiei :D Incerc sa o gandesc logic de la ce ar putea fi, dar nu-mi dau seama daca e pompa, cilindrul sau eventual placa de presiune. Discul nu patineaza, nu vad pierderi pe nicaieri.

Share this post


Link to post

Incerc sa evit demontarea cutiei :D Incerc sa o gandesc logic de la ce ar putea fi, dar nu-mi dau seama daca e pompa, cilindrul sau eventual placa de presiune. Discul nu patineaza, nu vad pierderi pe nicaieri.

mergi la mecanic, recomand Cesar de la Grant Racing Garage de pe forumul motociclism.

Share this post


Link to post

Cris adevar graira. Dai cutia jos si vezi ce-i acolo, o pui la loc si vezi daca mai face fente ... :) ) Io cred ca-i din suruburi ... :mrgreen:

 

L.E.

Iata aici performante de ambreiaj trecut de 200.000 km ...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu poti imprumuta pompa de la Dj ? :mrgreen:

Da jos cutia si vezi ce zace acolo!

 

Dj nu are pompa, la espero inca am pompa originala :) .

Eh, asa se intampla dupa ce schimbi lichidul, mai bine il lasai pe ala vechi :P

Incep sa cedeze componentele de cauciuc. EU de obicei merg pe ce e mai usor de schimbat si mai ieftin. Deci inainte sa desfac cutia as inlocui toata actionarea sa o elimin, oricum sunt imbatranite componentele si necesita schimbare.

 

PS, vezi ca la pompa la fel ca la cilindru exista un "delay" de cand incepe sa piarda pana realizezi pierderile fiindca intai se strange in burduful ala de la tija, eu zic sa pui mana si sa storci/desfaci ambele burdufuri sa fii sigur ca nu ai pierderi, de obicei dupa schimbarea lichidului foarte vechi cam curge in 80% din cazuri, eu am patit la servo, m-am prins cand se imbibase buretele cu aproximativ 1l de ulei de servodirectie :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tind a crede ca s-o ameliorat fenomenul redat de duhoarea acumulata in carcasa cutiei de viteze la patru'j de grade. Spun "cred" datorita faptului ca am fost bleg si nu am opturat sorbul de aer in prima faza, in prima jumatate a traseului (~150km) pentru a observa diferente cit mai clare a celor doua moduri. Oricum, mie-mi pare o imbunatatire a situatiei. Ramine a o prinde din nou pe test dar de data asta mai cu cap pentru a observa eficienta upgrad-ului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In seara asta am schimbat pompa de ambreiaj cu una de pe o Nexia cu 34.000 km, aceeasi de pe care am luat si caseta de directie acum ceva ani. Momentan pare ok, dar ramane de vazut in timp daca se mai manifesta problema. Pana una, alta, ambreiajul tine mult mai jos acum iar pedala e mai moale. Ce nu prea imi place e ca are o cursa moarta la capatul superior si parca apas in aer... m-am si obisnuit cu cel vechi, care era mai tare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si eu am cursa moarta la pedala de ambreiaj la capatul superior. Eu zic ca e normal asa ceva.

Share this post


Link to post

Am inceput sa ma obisnuiesc cu el, nu mi se mai pare asa ciudat :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...