Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Offf...sa intreb altfel:

Care este distanta dintre rulment si placa de presiune la pedala libera a ambreiajului?

Asta in cazul in care este...

Share this post


Link to post

Rulmentu nu trebuie sa atinga placa de presiune,cand nu e apasata pedala de ambreiaj.

Share this post


Link to post

Care este distanta dintre rulment si placa de presiune la pedala libera a ambreiajului?

 

Aproximativ zero, rulmentul sta lipit de soare.

Share this post


Link to post

Aproximativ zero, rulmentul sta lipit de soare.

 

 

Viktor mersi mult pentru raspuns. Cu siguranta acesta e cel corect. Oricum multumesc mult celor care au incercat sa ma ajute.

Daca intereseaza pe cineva voi posta modul cum am schimbat kitul de ambreiaj si peripetiile prin care am trecut.

Pana atunci ; "Drumuri bune sa aveti...."

Share this post


Link to post

In topicul asta (parca) gasesti informatii legat de modul de schimbare a kit-ului de ambreaj, cu sau fara demontarea cutiei.

Share this post


Link to post

Salut, spune-ti-mi va rog ce ar putea avea cielo meu la treapta 1, care uneori refuza sa intre, trebuie ori sa fortez maneta, ori sa dau rpd alta viteza si sa revin la treapta 1?! Mersi.

Share this post


Link to post

Salut,

Expun si eu aici o problema mai ciudata cu care ma confrunt la al meu Espero.

De vreo cateva zile daca merg mai mult de 8-9 km pedala de ambreaj se intareste semnificativ .

In rest functioneaza normal fara alte zgomote, nu agata nu nimic, nu patineaza.

Lichidul l-am schimbat de o saptamana (dot 4 -Castrol).

Dupa ce masina sta (se raceste) pedala revine la normal .

Partea proasta e ca peste o saptamana ar trebui sa plec in concediu si nu as vrea sa ma lase in drum.

V-ati mai intalnit cu problema asta?

Va multumesc.

Share this post


Link to post

@petro_ionut:

 

daca nu iti intra bine in viteza se poate ca problema ta sa se rezolve ieftin dar cu un pic de migala.

timoneria are un reglaj - un surub care strange o "teava in alta teava" ( altfel nu stiu cum sa ma exprim ) de diametre diferite.

acest surub este localizat la capatul "tevii: care vine din maneta de schimbare a treptei de viteza capatul de la motor.

desfaci surubul, pui schimbatorul in punctul mort si il restrangi si vezi ce se intampla. Tot asa pana iti intra usor in toate treptele de viteza

 

 

 

Share this post


Link to post

Am si eu o problema si va intreb pe langa volanta mai exista vreo aparatoare ? pentru ca in momentul in care actionez electromotorul aud un zdranganit dupa care nu se mai aude , am inteles ca unele modele mai au o aparatoare din tabla undeva inauntru pe langa volanta .

Share this post


Link to post

Poate fi cu una sau cu doua ferestre (aparatori). Una pentru fereastra de vizitare daca exista (jos, la baza cutiei) iar cealalta, pe peretele blocului motor, care face priza cu cutia (intre baie si cutie).

 

Nu este exclus ca altceva sa zrangane.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Am patit ca dupa ce am intrat in viteza 1 si las de ambreiaj patesc sa se auda un fel de "tronc-tronc".Asta se aude doar aproape las de tot ambreiajul.Sper sa nu ma lase.

Share this post


Link to post

Nu, nu , acel zgomot se aude doar atunci cand actioneaza electromotorul si am incercat si cu ambreiajul calcat si scoasa din viteza ,in acelasi timp ne uitam si dedesubt ce-i drept fara rampa elevator .

Share this post


Link to post

Salut! Sa va povestesc ce mi s-a intamplat, poate ma puteti ajuta cu niste sugestii. In ultima perioada, pedala ambreiajului ramanea foarte rar agatata putin, fara sa ramana blocata. Initial am crezut ca agata in pres. Acum doua zile, mergand in conditii normale, imi agata, se intareste pana la jumatatea cursei, dupa ce apas ambreiajul revine in pozitia initiala si se impietreste, dupa care la 2-3 tentative isi da drumul de tot, ramanand pedala doar in arc. Si oprita si pornita intra in viteze. Practic ambreiajul ramasese blocat cam la 80% si se tura in gol, avand cuplu foarte mic. la 50m de mers asa in treapta a 2'a s'a intarit pedala, dar tot ramasese blocat pe la 20% pentru ca incepuse sa miroasa si tragea mai greu. Ce am facut: am apelat la o ruda nu prea priceputa cu ambreiajul hidraulic, am improvizat o aerisire la fata locului, pedala murind din nou. De data asta nu mai intra in viteze cu motorul pornit, deci am mers cu treapta a 3-a(extraurban) pana la un service de cartier. Acolo baietii nu prea ma intelegeau ca masina si-a revenit intre timp, dar dupa aerisire a murit din nou. Ei deja se pregateau sa schimbe kit-ul de ambreiaj. I-am convins sa forteze putin pistonul hidraulic de langa ambreiaj, iar dupa cateva pedale si fortari manuale ale pompei si'a revenit, ramanand pedala in aer 1cm. Am mers asa cu ea pana a doua zi, cand din nou s-a intarit si s-a inmuiat. Asteptand pe cineva sa ma tracteze, am facut urmatoarele: Desfacut surubul de aerisire, dat 2-3 pedale pana a tasnit lichidul hidraulic, strans la loc. Pedala si-a revenit fara prea mult joc in gol. Am luat-o frumos spre service, cu gandul ca trebuie sa dau o suma de bani care ma lasa lefter in perioada asta, dar si-a revenit la normal, ca atunci cand nu aveam probleme, cu o singura sesizare. Cand ridic talpa de pe ambreiaj, parca revine cu 5% mai greu ca inainte. Ce credeti ca e? Pompa, rulmentul, discul, placa.. Astept orice fel de sugestii. Poate reusesc sa scap mai ieftin decat mi-au precizat mecanicii. Multumesc anticipat!

 

 

Share this post


Link to post

kit de ambreiaj

probabil rulmentul si/sau placa de presiune.

Share this post


Link to post

Eu cred ca s-a deformat levierul de comandam cel care impinge in fata rulmrntul de presiune.E vreo 30 de lei unul dar trebuie demontata cutia de pe masina sa il poti schimba.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Daca ai canal de vizitare, arunca un ochi acolo si vezi, poate se agata rulmentul in "miezul" ala (o sa-ti dai seama despre ce vorbesc cand vezi acolo ce si cum). daca pare gripat, da-i cu niste vaseline, poate isi revine.

Share this post


Link to post

Nici nu stiu ce sa zic. Cred ca o s-o pun pe cric cu un prieten (fost mecanic) si sa ma orientez inainte sa cumpar piesele. Intre timp tot asa mi s-a intamplat. La capatul cursei era putin tare, am apasat sa vad daca cedeaza si iar s-a inmuiat pedala de tot. Aceeasi operatiune: desfacut supapa, presat bratul ala care impinge pistonul si strans dupa ce nu mai iesea aer. Merge din nou dar tot se simte ca agata pe undeva. Probabil ma va lasa iar, ca de obicei se intampla odata la doua zile. Macar mai trag de ea pana strang bani de reparatii. Dj_Dark poti fii putin mai specific la ce ar trebui sa fac? Poate merge varianta ta. Sunt mai mult ca sigur ca daca o bag in service e foarte probabil sa schimbe tot kit-ul inainte sa ia in considerare altceva, pentru ca nu cunosc pe nimeni destul de bine si nici eu nu sunt mecanic innascut. Deci astea sunt simptomele: pedala agata si cand o fortez pierde forta hidraulica, nemaiactionand bratul. Multumesc pentru sugestiile care mi le-ati prezentat pana acum.

 

P.S. Mentionez ca nu se simte nici un miros suspect in masina sau in compartimentul motor si nici nu se aud sunete neobisnuite

Edited by djnasty

Share this post


Link to post

Presiunea o pierde pe langa pistonul pompei de ambreiaj daca nu se vede lichid in exterior, si va trebui inlocuita.

Referitor la detalii nu am ce sa explic mai bine de atat. Cand o sa desfaci o sa vezi principiul de actionare si o sa-ti dai seama la ce ma refer.

Share this post


Link to post

Suspectez cilindru de debraere si tija acestuia.

Share this post


Link to post

Am fost la un mecanic recomandat de cineva (care se presupune ca a lucrat la Daewoo) si i-am prezentat situatia. Mi-a spus ca ar putea fi multe din ansamblul ambreiajului si ca nu isi poate da seama decat cand nu este in stare de functionare. Nici o problema! Vin imediat. La prima pedala la podea a cedat. Prima oara banuia cilindrul hidraulic. A spus ca trebuie sa il scoata si sa il curete. Dupa ce a cedat a zis ca 99% e pompa de vina. I-am spus ca daca ma ia din reparatie in reparatie o las la el in garaj si ii dau foc ca nu am ajuns sa muncesc exclusiv pentru masina. Omul m-a inteles si m-a asigurat ca pompa este de vina. Am fost si am luat o pompa de cielo (pe care din fericire o pot returna in cazul unei eventuale rasuciri de situatie) si acum sper. Doar de la doua persoane am auzit ca ar fi pompa, cu toate ca este un fenomen foarte rar intalnit la Daewoo din cate am inteles.

Edited by djnasty

Share this post


Link to post

Pompa poate fi doar unul din defecte. Posibil sa se fi defectat si din cauza soarelui decalit care se apasa mult mai greu acum si e posibil sa o strici si pe cea noua.

Eu as inlocui tot ambreiajul preventiv sa stiu o treaba, nu e foarte scump, asa te chinui mai mult. Sunt undeva la 600 Ron kitul+ pompa + cilindrul.

 

PS Cineva de meserie (care a mai vazut cel putin cateva ambreiaje) se prinde repede daca e soarele placii decalit prin canalul de vizitare ;)

Share this post


Link to post

A fost doar pompa de ambreiaj. Macar am gasit un mecanic bun. Multumesc tuturor pentru sugestii!

Share this post


Link to post

Nu, nu , acel zgomot se aude doar atunci cand actioneaza electromotorul si am incercat si cu ambreiajul calcat si scoasa din viteza ,in acelasi timp ne uitam si dedesubt ce-i drept fara rampa elevator .

Este poribil sa ai ceva dinti rupti pe volanta,iar cind pornesti ,bendixul de la electromotor "arunca" o rotita dintata care ti misca motorul pt pornire si avind 3-4 dinti rupti pe volanta se aude acest croncanit pt ca "prinde portiunea de volanta fara dinti si face urit,verificati cu rabdare coroana de pe volanta,la fel face daca dinti coroanei sint f uzati-tociti(mai rar asa ceva,dar posibil).Daca ,coroana volantei are dinti rupti sau uzati-ciobiti usor trebuie schimbata volanta cu totul,doar coroana nu prea are rezistenta in timp-lucru de fabrica e unic-chiar daca e mai scumpa o volanta noua ,face toti banii,vezi si manopera ca e cam mult de munca pe acolo,ori motorul(cel mai bine),ori cutia de vit(mai putin bine) se demonteaza de pe masina.Daca o lasati asa zgomotul se va marii ca durata si va rupe in continuare dintii volantei,de verificat elecromotorul daca este f bine strins pe carterul cutiei,daca sint bucsile de ghidaj pe carter in care se fixeaza electromotorul.Sanatate,Razvan

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Am o rugaminte la dvs. domnul Montoya

Postati va rog mai spatiat, pe mine personal ma dor ochii cand citesc postul de mai sus (asta daca am rabdare sa il citesc pe tot).

Altfel utilizatorul va trece peste, sau il va citi si nu intelege nimic. Ordonati putin ideile cu alineate sa fie mai usor de citit ;)

 

Asta trecand de faptul ca domnul de mai sus era offtopic (de aceea nu s-a sinchisit nimeni sa-i raspunda), aici se discuta de cutii si ambreiaje, nu de electromotoare si volante.

 

Si ca sa fiu si :ontopic: desi raspund la un post vechi de 6 luni, ca vad ca se poarta, relatez urmatoarele:

 

@ danutza.

Levierul de debreiere se poate schimba si fara demontarea cutiei, insa trebuiesc desfacute toate suruburile, tamponul si departata cam 1 cm sustinuta doar de priza.

Scapi asa de nevoia de mai multi oameni sa urci cutia la loc si de aliniat gaurile...etc.

Am reusit performanta in sambata de paste, in cateva ore.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

am un cielo din 96 si imi intra cam greu in viteza 5,oare se poate regla timoneria ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...