Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

1.De obicei cand sare din ultima viteza (in cazul tau a 5-a) este posibil sa fi scazut uleiul din cutia de viteze.

2.Daca pompa de ambreiaj a functionat fara lichid cel mai probabil s-au stricat garniturile ,ambreiajul nemaifunctionand corespunzator.

3.Zgomotul metalic poate fi de la placa de presiune,rulment.Verifica-le in aceasta ordine!La "rece" intra in viteza?

Share this post


Link to post

Cum pot verifica uleiul din cutie? La rece de obicei intra in viteza dar cateodata se incapataneaza . Astazi am mai facut un drum si zgomotul nu s-a mai auzit deloc dar acum nu mai intra deloc a 5-a. Nu stiu ce sa cred.

Share this post


Link to post

Verifica nivelul din cutie, e un surub pe laterala cutiei, langa planetara, bagi un betisor si uleiul trebuie sa fie chiar sub gaura. Din cate imi amintesc, la cutia asta, pinioanele de 5 au ungere prin barbotare, deci e plauzibil lipsa ungerii cu problema ta.

post-3429-087351900 1299269248_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Figura e gresita! Busonul se afla in partea opusa, deasupra planetarei lungi.

@ esperanza: daca cunosti istoricul masinii crezi ca ar fi kitul de ambreiaj original pe masina? Cam la km astia pica la o utilizare decenta!

Share this post


Link to post

Asa e, am uitat sa zic. Ai dreptate, tin minte ca nu-l gaseam la vremea aia pe niciunde, fiind pe partea opusa.

Share this post


Link to post

Salut, am si eu un Cielo '97 si nu imi dau seama din figura din manual unde s-ar afla busonul de umplere si cel de verificare nivel ulei! Multumesc!

Share this post


Link to post

Am gasit acel ambele busoane, cel de nivel si cel de umplere, ideea e ca mi se aude un "fasait" cand stau pe loc si dau drumul la ambreiaj, cand il apas nu se mai aude...e normal?! Multumesc!

Share this post


Link to post

Rulmentul de presiune?

Share this post


Link to post

Sincer nu stiu...pentru ca de aceea am intrebat...poate tot de la el sa mi se auda in treptele 1.2. sunetul acela cand mergi in marsalier?!

Share this post


Link to post

Salut,

 

Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat !

 

Am un Cielo 96 cumparat de curand si de cateva zile nu mai pot sa folosesc viteza a 5-a, nu vrea sa intre. In rest nu sunt probleme, celelalte viteze merg bine si nici nu se aud zgomote ciudate (asta din cate pot eu sa imi dau seama). Inainte mai "agata" la treptele 1 si 5 dar acum nu mai intra deloc in 5.

 

Maine o sa ma uit la ulei ( stiu ca trebuia sa ma uit pana acum :( ) dar in rest nu am idee ce sa verific.

 

De la ce ar putea fi problema ?

 

 

Multumesc !

Share this post


Link to post

In principiu cred ca de la un reglaj prost al timoneriei sau o defectiune la aceasta.Daca nu te pricepi du-te la un mecanic,pentru ca nu este o treaba s-o faca oricine.Mie mi s-a intamplat sa nu-mi intre a V-a de la o bricheta cazuta pe burduful manetei,in dreapta acesteia!!!! :wallbanger:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cum scot placa si discul de ambreiaj daca nu pot fixa setul de cleme pe placa de presiune din cauza ca s-a spart elementul de presiune si nu pot debraia adica nu pot presa placa...oare sa demontez cutia? cam complicat...

si inca ceva..de unde stiu daca e motor 8v sau 16v

multumiri anticipate pentru raspunsuri..

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Te uiti la el,si vezi daca e in 16v sau 8v,scrie pe el shoc/dohc,stiu cei de la service cum se face aceasta operatie.

 

Si scrie Romaneste,m-ai zgariat pe retina :mda:

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Te uiti la el,si vezi daca e in 16v sau 8v,scrie pe el shoc/dohc,stiu cei de la service cum se face aceasta operatie.

 

Si scrie Romaneste,m-ai zgariat pe retina :mda:

 

 

M-ai lamurit "bustean'..mai ales faza cu ...stiu cei de la service...

Share this post


Link to post

Ce vrei mai clar de atat?

Te duci la masina,tragi de maneru pentru deschis capota,te uiti la motor,vezi ce scrie pe el da?

Daca nici nu sti ce motor ai,crezi ca te descurci la cutie de viteze?,cel mai simplu uitate in talon si vezi cati kw/cp ai.EX:

1.5 08.1996-149844 / 60G15MF 44kw/60 cp

1.5 02. 1995-149852 / 71G15MF 51kw/71cp

1.5 02. 1995-149855 / 75G15MF 55kw/75cp

1.5 06. 1994-149859 / 80A15SMS 59kw/80cp

1.5 16V 02.1995-149866 / 90A15MF 66kw/90cp

 

Ai rulmentu de presiune spart,asta vrei sa zici?Si vrei sa schimbi ambreiaju (kitu)

Pune-o pe o platforma,dute in service,crezi ca usor sa dai cutia jos,daca nu ai cateva notiuni de mecanica?

Ambreiaju se poate schimba,si fara a demonta cutie de viteze de pe masina,daca ai fereastra de vizionare,parca asa se numeste.

Nu e batrana dacie,unde poti face o segmentare pe marginea drumului/demontat cutia de viteze,si reparata pe loc cu sarma & co.

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

andleer@ sigur e rulmentul de presiune? Daca pedala de ambreiaj e beton e posibil sa fie indoit levierul de comanda.

Share this post


Link to post

Cu motorul am inteles...

Cutia are capac de vizitare ..l-am desfacut..constatarea :

- placa distrusa ...o bucata din soare rupta

-rulment distrus bucati intrate intre placa si disc

solutii pt scos placa si discul aveti ? fara sa dau cutia jos?

Si apropo sa sti ca am notiuni de mecanica destule ..dar nu strica si niste sfaturi de la cei care au intampinat aceeasi problema

Share this post


Link to post

Mergi aici si descarca manualul de service. Mai departe, capitolul 8, pag. 8-45

Share this post


Link to post

Am revenit pentru mai adresa o mica intrebare.

Rulmentul de presiune se afla in contact tot timpul cu soarele placii de presiune ?

Share this post


Link to post

Am revenit pentru mai adresa o mica intrebare.

Rulmentul de presiune se afla in contact tot timpul cu soarele placii de presiune ?

Salut..nu,acesta actioneaza pe placa numai la apasarea pedalei.

Edited by diablo

Share this post


Link to post

Salut..nu,acesta actioneaza pe placa numai la apasarea pedalei.

 

 

Si la pedala libera cine sau ce retrage rulmentul?

Pistonul de debraiere apasa constant pe tija levierului de debraiere (probabil din cauza arcului din piston) rotind axul furcii pana cand rulmentul se asaza pe soarele placii de presiune...nu am observat nimic care sa tina rulmentul retras spre cutie (un arc ceva acolo...)

Share this post


Link to post

Am revenit pentru mai adresa o mica intrebare.

Rulmentul de presiune se afla in contact tot timpul cu soarele placii de presiune ?

 

Da.

Share this post


Link to post

:wallbanger:

M-ati bagat in ceata...pana la urma rulmentul de presiune atinge dau nu soarele cand pedala de ambreiaj e libera?

Chiar nu a vazut nimeni pe la capacul de vizitare acest lucru??

Cine are dreptate ? diablo sau nflt ????

Share this post


Link to post

Rulmentul de ambreiaj functioneaza doar cu pedala apasata.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...