Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Daca se misca pistonul ala la pedale ( tre sa culiseze un cm, doi) atunci a alunecat prinderea rulmentului pe furca. Trebuie desfacut, daca ai canal de vizitare e mai usor, daca nu, data cutia jos.

 

@viktor. Daca are pierderi pe la piston se aeriseste singura instalatia :) . El zice ca a completat de la jumatate la full din ce am inteles eu deci nu a ramas pe gol.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Daca se misca pistonul ala la pedale ( tre sa culiseze un cm, doi) atunci a alunecat prinderea rulmentului pe furca. Trebuie desfacut, daca ai canal de vizitare e mai usor, daca nu, data cutia jos.

 

@viktor. Daca are pierderi pe la piston se aeriseste singura instalatia :) . El zice ca a completat de la jumatate la full din ce am inteles eu deci nu a ramas pe gol.

 

asta cred ca s-a intamplat ...dupa mine nu are cum sa cedeze asa brusc din cauza aerului din instaltie...si inca ceva ,eu in borcanul ala de lichid de la instalatia de ambreiaj am lichid din ala rosu de transmisie ,am vazut pe aici ca se recomanda lichid de frana ...e compatibil ???

Share this post


Link to post

Nu e, trebuie lichid de frana.

Pactic merge si cu apa acolo, posibil sa-ti fi pus vre-un "meserias" ulei de servo care e mai gros pentru ca aveai pierderi mari la instalatie sa-ti mai prelungeasca agonia pana acum.

 

PS. Nu confunda vasele intre ele, sigur te-ai uitat unde trebuie? Ala de ambreiaj e transparant si mai mic decat cel de frana.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu e, trebuie lichid de frana.

Pactic merge si cu apa acolo, posibil sa-ti fi pus vre-un "meserias" ulei de servo care e mai gros pentru ca aveai pierderi mari la instalatie sa-ti mai prelungeasca agonia pana acum.

 

PS. Nu confunda vasele intre ele, sigur te-ai uitat unde trebuie? Ala de ambreiaj e transparant si mai mic decat cel de frana.

 

pai eu m-am uitat la un borcan mare negru si am impresia ca ala e de la servodirectie,scuzele mele ...dimineata revin cu vesti

Share this post


Link to post

Nu neaparat sa aibe pierderi, lichidul din vas scade datorita uzurii ambreajului (asta stii si tu). Din cite stiu, poti avea aer pe instalatie chiar si cu rezervorul plin. Eu prima data as aerisi, dupa care as schimba lichidul daca e cazul.

 

LE. Observ ca s-au discutat si alte chestii, pina ce am postat eu.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Stai ca momentan a incurcat "borcanele" :) .

Parca il vad maine dimineata ca are paharul gol si atunci se pune problema de o aerisire, desi daca s-a golit sigur exista pierderi, pe unde va iesi si aerul dup cateva pedale, nu e primul care se "repara" asa pana la schimbarea cilindrului ;) .

Share this post


Link to post

@viktor. Daca are pierderi pe la piston se aeriseste singura instalatia :) .

 

Asta n-o prea inteleg.

Share this post


Link to post

revin ,1-erea plin ochi pafarul ala cu lichid 2- am dat drumul la surubul ala de pe cilindrul de ambreiaj am facut pedale,am complectat cu lichid...pana am pus vreo 200 ml ...se comporta tot asa<br>adica ,pedala merge ca inainte,nu intra in viteza cu motorul pornit,pistonasul ala care actioneaza o parghie de metal face cursa de vreo3-4 cm ;INTREBRE ..cat pot sa coste piesele RUGAMINTE...recomandati va rog un service in brasov care sa nu-mi explice ca e din cauza... exploziei solaresi ca trebuie sa tina masina 9 luni

Edited by laurentiufane

Share this post


Link to post

@viktor.Daca a facut uzura sa piarda lichid pe la cilindru, atunci aerul din fata lichidului va iesi fara probleme tot pe acolo dupa 2 pedale de ambeiaj. Aerul se strecoara mult mai repede decat lichidul ;) .

@laurentiufane. Deci e din interior, trebuie data jos cutia si vazut ce s-a intamplat. s-a rupt axul furcii, a alunecat axul pe furca rulmentului...etc. Nimeni nu poate spune exact ce s-a intamplat acolo pana nu vede.

Share this post


Link to post

Pe unde curge lichid, la fel de bine poate trage aer in instalatie la revenirea pistonasului in cilindru. Sau nu?

Share this post


Link to post

Poate, insa datorita faptului ca pompa e mai sus decat cilindrul trage mai putin aer pe revenire decat da afara pe apasare. Diferenta e suficienta cat sa functioneze aparent normal si sa nu-ti dai seama de problema. Singurul mod in care se observa e daca stai cu piciorul pe ambreiaj la semafor si in viteza 1, vei vedea ca la un moment dat ambeiajul incepe sa cupleze treptat cu pedala la fund.

Asta daca e cilindrul cu problema, daca e pompa nu mai e valabil ;)

Share this post


Link to post

mai fratilor eu va pun intrebari precise si voi ma bagati in ceata de tot

Share this post


Link to post

Ce discutam noi aici nu are legatura cu problema ta, doar o mica divergenta de opinii ontopic. Am raspuns deja la problema mai sus cat am putut sa ajut.

@laurentiufane. Deci e din interior, trebuie data jos cutia si vazut ce s-a intamplat. s-a rupt axul furcii, a alunecat axul pe furca rulmentului...etc. Nimeni nu poate spune exact ce s-a intamplat acolo pana nu vede.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

multumesc la toata lumea pentru ajutor ,am rezolvat problema,am dus masina la service ...cu tot cu manopera 550 ron schimbare kit

Share this post


Link to post

Buna ziua , acum 1 saptamana am schimbat kitul de ambreiaj. Toate bune si frumoase , intra in viteze perfect , dar de ieri a inceput sa faca figuri , s-a intarit pedala si in viteza 2 intra greu . ( Am un Cielo '96 )

Pot verifica eu ceva inainte sa ajung cu ea la mecanic ? Poate nu este ceva grav si nu vreau sa dau o caruta de bani la mecanici .

Share this post


Link to post

Incearca sa faci o aerisire a circuitului si vezi ce se intampla. eventual o schimbare a lichidului din circuit.

Cineva ar trebui sa se uite la cilindru unde apasa pe levierul de debreiere, daca se misca ciuda, gen cu intarziere fata de pedala.

E destulde greu de diagnosticat, eu din cauza unui mecanic prost am schimbat discul, cilindrul, levierul, pana la urma am descoperit singur ca era pompa de ambreiaj.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

E destul de greu de diagnosticat, eu din cauza unui mecanic prost am schimbat discul, cilindrul, levierul, pana la urma am descoperit singur ca era pompa de ambreiaj.

Chiar singur? Eu am auzit altceva :)

Asta exceptand discutiile avute aici cateva pagini mai in urma, pe care daca le urmareai, scapai de chin, posibil si de unele cheltuieli suplimentare.

 

PS. E greu de diagnosticat intr-adevar, daca nu stii de unde sa incepi ;)

 

@ razvan

Citeste in urma si o sa-ti dai seama ce poti tu sa faci si ce trebuie facut la mecanic.

 

PS general. Daca s-au umplut 35 de pagini numai cu probleme de ambreiaj, atunci la cutia de viteze, un mecanism mult mai complicat, probabil se vor umple cateva sute in ritmul asta ;)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

In cutia de viteze nu se prea baga lumea sa umble, d-aia nu e topic ;)

Share this post


Link to post

Buna ziua , acum 1 saptamana am schimbat kitul de ambreiaj. Toate bune si frumoase , intra in viteze perfect , dar de ieri a inceput sa faca figuri , s-a intarit pedala si in viteza 2 intra greu . ( Am un Cielo '96 )

Pot verifica eu ceva inainte sa ajung cu ea la mecanic ? Poate nu este ceva grav si nu vreau sa dau o caruta de bani la mecanici .

 

O duc direct la mecanic sa se uite el. Multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post

Cutia de viteze de pe DOHC 1.5 este identica cu cea de pe SOHC 1.5 la Cielo?Stiu ca discul si placa difera la ambreiaj intre ele. As dori un raspuns cert,daca se poate. Multumesc!

Share this post


Link to post

se pot schimba semeringurile din cutie unde intra planetarele in regim de amator? nu am mai facut aceasta operatie in schimb am facut altele la masina ... trebuie scule speciale ? e asa de dificil?am tot cautat prin forum dar nu am gasit sa explice cineva pas cu pas ce trebuie facut...

Edited by briobit

Share this post


Link to post

... sfatul cel mai pertinent îl găsești în manualul de service, pag 113-114 ...

Share this post


Link to post

Revin cu intrebarea de mai sus legata de cutia de viteze de pe Cielo SOHC noneuro...

Share this post


Link to post

Raspuns cert probabil nu are nimeni.

Unul incert pot sa-ti dau eu. Ca si "carcasa" (prinderi) etc par identice insa difera la planetare, nu stiu cum sunt la intrarea in cutie insa la butuc nu se potrivesc, sunt mai groase cele de dohc.

Vezi si rapoartele de demultiplicare la fiecare. Din ce stiu eu difera.

 

Raspuns final, din ce stiu eu difera dar se pot adapta cu modificari. Daca merita sau nu este o alta discutie.

Share this post


Link to post

E aceasi cutie GM F16. Prinderea si adaptarile sunt alta poveste.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...