Jump to content
Sign in to follow this  
DIN-ARO10

Tico-probleme Ceasuri Bord!

Recommended Posts

Verifica/ refa conexiunile de masa.

Share this post


Link to post

De noi se ridica greu

Share this post


Link to post

NU te mai complica ca nu o sa rezolvi nimic,asa sunt ele!

 

Am citit pe undeva pe net ca ceasul de la apa ar arata de la 80 la 120 de grade si se ridica mai putin dar asa sunt ceasurile la benzina si apa ca la alte masini straine nu ca la dacie se ridica mai greu in 1-2 minute!

Share this post


Link to post

Tico pe care il am la ora actula , este al 2-lea , si i-ti spun sigur ca si la primul Tico si la cel pe care il am acum , este aceiasi " problema " ceasurile de la temperatura apa si benzina , ajung la " indicatia corecta" dupa aproximativ 35-50 secunde. Nu e nici un defect la tine...asa sint facute ele.

Share this post


Link to post

Am schimbat si celelalte componente de pe circuit...situatia persista. Se spunea ca se ridica in mod normal ba in 35-50 secunde, ba in 1-2 minute...la mine cred ca dureaza 5 minute. Peste 30 secunde deja este mult. Cele de Dacia se ridica instant, chiar tacane ( dar de, au bobinaj sanatos nu ca la Tico ...un firicel pe o lamela...economia bate-o vina ) iar altele straine se ridica tot repede dar nu brusc ci printr-o miscare eleganta.

 

Ceasurile daca le alimentez direct de la baterie 12 v (are ceva ?) si nu 10 cum se pare ca este pe tablou acele se ridica complet cam in doua secunde. Ma gandesc acum ca eu nu le-am pus la masa, prin atingearea cu papucii sondelor (urmeaza, precum si verificarea masei). Poate se rezolva cu una din astea : masa deficitara, sonde apa si plutitor defecte, ceasuri obosite ?

 

Spunea cineva ca asa face Ticalosul de nou, cine l-a avut de nou poate spune in cate secunde aprox. se ridica acele la benzina si apa ( cand e calda evident ). Inteleg ca a trecut ceva din 2000 (2001 ? ) cand s-a facut ultimul Tico.

Edited by TICOlos

Share this post


Link to post

Dupa ce am pus ceasurile la masa, amandoua se ridica acceptabil la maxim. Concluzia: cablurile sunt bune, tabloul cu ceasurile la fel, sondele sunt cele cu problema fiind obosite... Nu putam sa fac asa de la inceput !?

Edited by TICOlos
Nu mai cita mesajul anterior, foloseste ADD REPLY

Share this post


Link to post

Eu am schimbat ambele sonde la sistemul de racire,dar nu e nici o deosebire.Traseul de apa pana la senzori e destul de incalcit,probabil cu timpul se cam infunda pe acolo,si e destul de greu de curatat.Am curatit o singura data,dar desii se observa o imbunatatire,nu tine mult timp.Daca ai un multimetru poti sa masori senzorii,cu ei desfacuti ,observi ce valori inregistreaza la rece/cald.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Astazi am conectat papucul la a doua sonda (am folosit o oglinda ca sa vad unde e.. langa ea) pt. temperatura apei. In functionare acul se ridica mai putin decat cu prima sonda, asta inseamna fie ca e mai proasta sau precum spui Den o fi acoperita cu depuneri. Voi pune papucul inapoi la prima pana ma voi apuca sa le desfac pe amandoua si sa curat canalizatia pe acolo. Nu as vrea sa pierd din antigel, poate il pot lasa sa curga in ceva. Totusi imi amintesc acuma ca atunci cand am schimbat antigelul (pt ca venind frigul nu ma puteam increde in ce se afla in ea), era foarte curat, de culoare roz decolorat, limpede si fara nici un pic de depuneri sau rugina. Dar asta nu inseamna ca masina a vazut mereu asemenea zeama.

 

Mai repede desfac rezervorul ca sa ma uit la sonda aia, dupa cum spuneam la benzina indicatia este corecta, dar se ridica acul foarte greu, ar putea fi o masa slaba datorita ruginei, iar dupa curatare si ungere sa functioneze mai bine :rolleyes: ?

Edited by TICOlos

Share this post


Link to post

buna ziua.sunt si eu posesor de tico de 2 luni de zile si dupa ce m-am agitat cu multe spagi sa il inmatriculez fara noua taxa ,acum incep sa il revizuiesc cat de cat.modelul este sx din 99 si avd ca ceasul de la temperatura apei nu lucreaza deloc.din ce am citit eu mai sus am observat ca cineva spunea ca este o siguranta pe undeva in tablou.ideea este daca puteti sa ma ajutati sa imi spuneti care este pentru ca sunt o multime acolo.as vrea sa mai stiu unde se afla minunatele alea de sonde ca le-am cautat astazi de mi-au iesit ochii.trebuie sa dau carb jos sa le vad?dati-mi ceva sfaturi pentru ca este diferenta mare de la dacie la tico,mai ales ca acesta este mult mai inghesuit decat dacia si eu am mainile destul de mari.astept niste raspunsuri de la voi daca sunteti draguti sa mi le dati

Share this post


Link to post

Daca siguranta ar fi fost arsa nu ai mai fi avut nici o indicatie in bord ! (F8 parca :-? ) Identifica firul care merge in bord (cel de la sonda ) si pune-l la masa ,apartul trebuie sa indice la maxim ! Dar ca sa indice ceva trebuie sa mai ai si apa in cavitatea sondelor ,verifica !

Share this post


Link to post

salut ToPser.chiar astazi dupa multa chinuiala am reusit sa desfac ambele sonde.le-am curatat un pic sa vad daca schiteaza ceva si am observat ca pe galeria aceea venea apa.m-am interesat eu aici pe zona si am gasit sondele acelea de noi la 25 de lei bucata.eu le-as cumpara dar inca nu stiu sigur daca este de la ele.cum as putea sa identific eu acea siguranta?ca m-am uitat la panou si nici macar plusul si minusul nu le observ de pe el.o alta chestie daca ma poti ajuta este daca exista vreo modalitate de a porni eu minunea aia de ventilator sa vad daca functioneaza

Share this post


Link to post

Am mai explicat pe aici ,dar nu am timp (sau nu stiu sa caut)sondele alea nu prea au de ce sa se strice si de obicei nu se strica ,masoar-le cu un ohmetru !Ai pus firul sondei la masa? Ce s-a intamplat ?

Vezi ca sub termostat exista o sonda (thermocontact )care inchide circuitul de alimentare al releului electroventilatorului !Scoate mufa din sonda si fa un strap (scurt) intre contacti ! Ar trebui sa porneasca electroventilatorul !

Share this post


Link to post

Nu va suparati!Ce culoare trebuie sa aiba firul care merge la sonda pentru temperatura apei!Am dat carburatorul jos,am scos toate firele cu papuci din sonde si cred ca nu le-am mai pus cum trebuie caci temperatura apei cum pun contactul sta la maxim.Daca puteti sa postati si o poza ar fi perfect.Va multumesc anticipat si astept raspuns!

Share this post


Link to post

Dupa manual trebuie sa fie YW (yellow with white tracer) galben cu dunga alba !La masina nu am ajuns inca !

Share this post


Link to post

Am gasit unul galben cu verde .Problema persista si dupa ce scot acel fir,adica acul ceasului de temperatura sta tot la maxim cu motorul pornit

Share this post


Link to post

Sub carburator sunt doua sonde pt temperatura ,la SL numai una este folosita ,sa inteleg ca acum nu ai nici un fir in sonde si aparatul indica tot la maxim ?

Share this post


Link to post

Da am scos firul galben cu o linie verde si cu motorul pornit ceasul de temperatura indica tot maxim!Ajutati-ma va rog!

Share this post


Link to post

Salut,

1) Cu 10 l benzina in rezervor unde va sta acul?? La mine sta undeva putin sub prima linie de dupa cea rosie.

Am pus mai intai 5l si acul aproape ca nu se ridica, era undeva sub linia rosie.

 

2) Daca aprind luminile sau alt consumator acul indicator coboara putin.

Suspectez o legatura la masa cu probleme.

Ce credeti?

Share this post


Link to post

La mine tot asa indica acul la benzina ,odata am pus exact 21litri si era exact la jumatate acul ! Daca se misca acul sigur ai un contact imperfect la masa pe undeva !

Share this post


Link to post

Salut,

Cred ca ceasul a fost gandit asa:

- prima linie rosie, de avertisment, deci, ca si la alte masini ar trebui sa mai fie aprox 5 -10 litri apoi cate 5 litri la linie: -10 -15 - 20 - 25 - 30.

 

Referitor la oscilatia acului in functie de consumatori, le-am verificat/frecat pe cele 4 de sub capota: aripa stg, dr, langa bobina ind, si jos pe langa alternator. Intr-adevar, la cele de pe interiorul aripilor terminatiile rotunde erau stranse pe vopsea dar poate faceau contact prin surub. Nu cred ca de aici este problema. O sa vad cum se comporta dupa ce le-am gadilat. Poate mai este vre-un fir de masa care mi-a scapat, un coleg de pe forum spunea ceva de unul impletit tot undeva in fata, dar eu nu l-am gasit. Poate alta e cauza!?

Oricum asta devine o problema mica fata de descoperirea care am facut-o aseara: plange benzina pe la imbinarea dintre furtunele de la rezervor si conducte. Daca ar fi din etansarea colierelor, ar fi bine, dar mi-e teama sa nu fi fisurat conductele cand am infipt furtunele; recent am dat rezervorul jos: verificat, lipit sus, vopsit, refacut suporti etc. oricum multumuit de lcrare dupa ce am stat o zi pe sub masina ( suruburi rupte , rugina, etc. )

Intrebarea este: din ce material sunt conductele. Ar fi posibil sa fi ruginit atat de rau incat sa curga pe acolo? A mai patit cineva?

Share this post


Link to post

Nu functioneaza indicatorul de benzina (sta pe zero). Am vrut sa scot "bordu" ca sa masor tensiunile pe acolo, dar nu pot sa-l trag afara din cauza cablului de kilometraj. Cum se deculpeaza cablul respectiv?

Share this post


Link to post

Te culci pe o parte pe scaunele din fata intrind pe usa din dreapta, bagi intr-un mare fel ca un contorsionist mana stanga sub bord in sus si pur si simplu tragi de el afara, e doar infipt.

Share this post


Link to post

Cand nu functioneaza indicatorul de benzina in cele mai multe cazuri e de vina sonda din rezervor. Fie firul s-a rupt sau conectorul acela e prea corodat si nu mai face serviciu.

Share this post


Link to post

Nu functioneaza indicatorul de benzina (sta pe zero). Am vrut sa scot "bordu" ca sa masor tensiunile pe acolo, dar nu pot sa-l trag afara din cauza cablului de kilometraj. Cum se deculpeaza cablul respectiv?

incerci sa rotesti de camasa lui stanga sau dreapta are o clema. nu trage pur si simplu de el

Share this post


Link to post

La al meu e varianta cealalta de cablu, cu piulita. Tin minte ca atunci cand l-am schimbat m-am cam chinuit nitel... acolo nu incape nicio cheie si era si foarte strans.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...