Jump to content
Sign in to follow this  
DIN-ARO10

Tico-probleme Ceasuri Bord!

Recommended Posts

Ceasurile de temperatura si benzina nu misca neam! Am verificat circuitele pana la sonde...totul ok...Au mai ramas de verificat chestiile alea care seamana cu niste tranzistori(poate chiar tranzistori sunt)....pentru ca nu vine pic de curent la ceas. Stie cineva care poate fi cauza...? :osanale:

Share this post


Link to post

Un scurtcircuit?

Share this post


Link to post

La ceasuri vin 3 fire :masa,semnal senzori si + de la contact.Verifica prima si ultima.Mai mult ca sigur pe ultima exista si siguranta in tablou.

Share this post


Link to post

Degeaba ...totul este ok ...dar... exista acolo un tranzistor si un integrat..care integrat alimenteaza ceasurile(este prins pe un radiator din aluminiu).

Idiotul este asta- L4810CV/W990A9748,am fost pe Doamnei si nu au in catalog echivalent..Adica pentru o piesa care costa maxim 60000 lei trebuie sa cumpar tot bordul.Care esti electronist si ai asa ceva ...salveazamaaaaaaaaaaaaa :drinkers: :osanale: :drinkers: :drinkers: :drinkers: :drinkers: Multumesc.

 

Am verificat asa este dar plusul trece prin integratul ala tampit si de la un piciorus de al lui merge la ceas ...si din ceas in continuare la sonda.

Share this post


Link to post

Ala-i un regulator de tensiune pozitiva (10V). Incearca un 7810 cu orice prefix gasesti, doar sa fie in aceeasi capsula TO-220. Dar inainte verifica prezenta tensiunilor la pinii circuitului de pe bord, pentru ca asa ceva se strica mai rar.

Poate fi un scurt sau o intrerupere. Nu te gandi la schimbarea bordului, e absurd. Apeleaza la serviciile unui ielectronist.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Tico are cuva bec pt a te atentiona ca ai ramas fara benzica si ca in max 20km tre sa alimentezi? sau cand ajunge indicatorul la linia rosie ar fi bine sa pun niste benzina???

Share this post


Link to post

Nu are bec...nu cred ca e stricat regulatorul ala de tensiune.Vino la mine sa il verificam daca vrei si sa vedem ce putem face, am eu si de schimb original nu echivalent daca e stricat!

Share this post


Link to post

Multam mult Sorin.Maine voi verifica mai bine tensiunile pe cablaj(sa elimin eventuale probleme de cablaj sau alimentare),apoi voi schimba piesa.Daca nu reusesc nimic,va trebui sa apelez la un medic...Cum putem lua legatura?? :D

Share this post


Link to post

PM (mesaj privat), ymess.

Share this post


Link to post

Piesa nu prea merge echivalenta am incercat eu la alte masini si nu am reusit dar poate cine stie. Daca merge cu 7810L nu e scump...pai da-mi un PM sau telefon la 0723.823.679

Share this post


Link to post

Ca functie sunt echivalente, doar ca L4810 are o cadere mai mica intre intrare si iesire, asa ca stabilizeaza si atunci cand tensiunea la baterie este mica. La 7810 drop-ul este de 2V tipic, 2,5V max., asa ca reguleaza doar pentru o tensiune de intrare mai mare de 12 - 12,5 V. Cum tensiunea pe o baterie incarcata este de 12,9V, iar in functionarea alternatorului ea ajunge la peste 14V, nu vad de ce "nu merge". Incearca cu circuite ST (L7810CV).

Share this post


Link to post

:o fftopic: Ma bag si eu asa offtopic dar nu pot sa nu ma minunez cand ma gandesc ca eu termin facultatea de electronica si desi inteleg ce se discuta nu pricep nimic. Mare pacat de 5 ani de scoala.

 

In alta ordine de idei si eu recomand verificarea instalatiei in mai multe puncte pe traseu pentru ca, intr-adevar, mai rar pica Tr d-astia.

Share this post


Link to post

tot offtopic :

@remix> stai linistit ca asta nu se invatza la facultate, din pacate. Scoala scoate doar diplome, restul se invatza in privat, daca ai ocazia sau daca esti hobbist. Dintre acestia, multi stiau mai multe decat profii de la facultate, la practica bineinteles.

Share this post


Link to post

am masurat tensiunile pe piciorushe...de la stanga la dreapta(asa cum este pus)

primul 12v...mijloc 0v dreapta 3v ... este ok? sau buba este in alta parte??

Share this post


Link to post
stai linistit ca asta nu se invatza la facultate, din pacate. Scoala scoate doar diplome, restul se invatza in privat, daca ai ocazia sau daca esti hobbist.

:o fftopic: asa am ajuns si eu in anul 3 la stiinte economice si n-am gasit pe nimeni in facultatea asta care sa ma invete cum sa miros potentialul client care ar intra la mine in magazin si cum sa ma port cu el in functie de cat de interesat este (aka daca sa-l sacai cu intrebarile sau sa-l las pe el sa se documenteze). :o fftopic:

Share this post


Link to post

Multumesc Tolin afc...nu am gasit la 10 v...aveau numai la 9v si 12 v...am luat si una si alta...merge cu oricare(probat---evident cu eroarea de rigoare)L-am pus pe cel de 12 v si cred ca este neglijabila diferenta.Oricum la temperatura nu deranjeaza sa arate putin mai mult...iar la benzina asta este .Oricum ,apreciez modul in care ati sarit sa ma ajutati (chiar m-ati ajutat).Eu am 38 de ani,si va spun sincer ca ma bucur vazand ca mai exista pushti cu bun simt .Va multumesc mult ,si voi face tot posibilul sa ajut si eu la randul meu pe altii.Un forum de nota 10. =D>

  • Like 2

Share this post


Link to post
primul 12v...mijloc 0v   dreapta  3v  ...  este ok? sau buba este in alta parte??

Nu, nu e bine. In dreapta trebuie sa ai 10V. Vezi, scoate o legatura si vezi daca sare la 10V. Poti sa masori senzorii ? Apoi, 12V pe stanga este putin, bateria nu-i descarcata ?

 

Editat dupa: Poate cu cel de 9V era mai bine. Indicatia este putin eronata, dar oricum pe "ceasurile" acelea ea este doar orientativa. Cel de 12V s-ar putea sa nu functioneze corect cand motorul este oprit.

 

PS Scrie si tu exact ce indicative aveau piesele cumparate: producator, cod.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Alta belea -- cel de temperatura indica ok(aproximativ...termocupla lucreaza..vent. functioneaza) dar cel de benzina indica 3 minute apoi cade pe 0,sta putin iar indica iar cade ,,,,in functie de gropi..O sa scot sonda de benzina sa vad daca este ok...Oricum ..am mai dat de o belea -curge lichid de racire si nu vad de unde-asta dupa ce am stat ieri de la 8.30 pana la 15.30 in service pt un reglat tacheti si spalat carburator...o fi uitat baiatul ala sa stranga un furtun pe acolo...Maine ma duc iar

:wallbanger:

Share this post


Link to post

Vezi ca ai o pana de contact pe acolo. Ia la mana conectorii de pe linia indicatorului de benzina pana la rezervor.

N-are rost, daca au umblat la carburator este normal sa fi pierdut lichid de racire. Circuitul "alimenteaza" termoelementul de reglaj a "shocului" automat. Completeaza lichid de racire.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Da vezi daca mai fac contact bine picioarele de la noul stabilizator acolo pe folia aceea verde sau verifica pe unde s-a umblat eventual la suruburile care tin indicatorul prin care se realizeaza si contactele!

Share this post


Link to post

am si eu aceeasi problema cu acele de bord de la benzina si apa. s`a gasit vre`o rezolvare temeinica a problemei ?

Share this post


Link to post

Incearca cu un bord functional de la un alt tico.Identifici mai repede problema,daca nici celalalt nu functioneaza problema este de la cablaj-senzori.Daca functioneaza atunci bordul tau este de vina.

Share this post


Link to post

pai si de unde sa iau alt bord de tico ? :D

Share this post


Link to post

De la mine.Ai aer conditionat pe al tau? :P

Share this post


Link to post

n`am .. da` ce legatura are ? vorbim doar de partea aia cu ceasurile nu ? :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...