Jump to content
Sign in to follow this  
smoke

Problema Pornire Tico

Recommended Posts

Scanteie aiurea? Doar daca ai pus fisele aiurea in capacul delcoului... Verifica, eventual compara cu pozitionarea la un Tico functional.

La ce supapa te referi? Daca e vorba de vreuna din motor, e putin probabil. Eventual daca ai mers cu uleiul sub nivelul minim pe joja. Altminteri se poate verifica relativ usor: scoti capacul culbutorilor si te uiti la cozile supapelor, eventual masori jocul culbutorilor.

Daca te referi la electrovalva de benzina pentru ralanti si progresiune (din carburator), atunci faci asa:

- verifici mufa neagra din spate-dreapta carburatorului (vazut din fata) si contactele din ea. Eventual verifici daca vine curent pe pinii ei. Daca aici e in regula, atunci

- dai vreo doua "sprituri" si pornesti motorul cu acceleratia apasata. In felul acesta, motorul va trage benzina din circuitele carburatorului care nu depind de electrovalva aia. Daca porneste, atunci probabil electrovalva era de vina.

Totusi, tu ai spus ca iti uda bujiile. Ori asta se datoreste problemelor in sistemul de aprindere, de obicei. Benzina aia care intra in cilindri nu reuseste sa fie aprinsa de scanteie care ori e prea slaba, ori nu vine la timp.

Daca prietenul tau este suficient de amabil, fa o proba cu modulul lui electronic de aprindere din delcou. Faci schimb cu el si vezi daca pornesc ambele masini. Daca nu porneste nici a lui, atunci e clar. Daca porneste a lui, atunci mai ramane sa verifici reluctorul. Aici e un pic mai complicat, deoarece atunci cand il montezi trebuie sa ii reglezi cu lera distanta fata de varful camelor din axul delcou... Daca nu stii ce faci, atunci mai bine lasi pe cineva cu experienta.

Si inca ceva: ce inseamna ca scanteia era buna? Cum arata? Ai masurat lungimea ei maxima? Reciteste ce am scris in link-ul ala.

Succes!

Share this post


Link to post

ca nu moare motorul brusc ,merge rotund cand e pe liber dar fara putere cand bag in viteza,iar cand dau sa plec de pe loc,se opreste si ...gata

Mai da-i avans !Are avansul mic.

Share this post


Link to post

Kinetix esti un geniu ! Era de vina senzorul depe carburator, cum am scos mufa si am bagat picioru in podea a luat-o. Puteam eu sa ma dau pste cap si sa merg in maini pe langa masina ca la senzoru ala nu ma gadneam nici in 100 de ani pentru ca nu stiam ce rol are :) ) . Acum se mai amana putin rk-ul motorului dar ma apuc sa strang piese pentru a il face si am sa anulez si tot sistemu ala euro 2 ... (am sa iau carb + galerie de tico normale) .

Share this post


Link to post

Ma bucur ca ai rezolvat.

Totusi, nu inteleg exprimarea. Care "senzor de pe carburator"? E vorba cumva de electrovalva de benzina pentru ralanti si progresiune?

 

Sa nu te apuci sa demontezi sistemul Euro2. Nu este nici legal si nici nu te ajuta prea mult.

Daca totusi vrei sa vezi ce ai putea obtine fara el, poti sa faci asa:

- mai intai scoti electrovalva IAC. Ii cureti bine varful metalic de depuneri (praf, mizerie), il gresezi un pic (varful), apoi cureti si gaura aia unde intra varful.

- montezi IAC-ul la loc, conectezi mufa lui la loc

- dai cheie scurt (sau doar faci contactul ca sa se aprinda martorii din bord), apoi opresti si scoti cheia. Astepti sa se auda in bord bazaitul ala in dreapta.

- mergi la motor si scoti mufa IAC-ului. Din acest moment, poti folosi de acum masina ca si cum ar fi noneuro.

Cand va veni vremea sa faci ITP-ul, doar reconectezi mufa electrica de la IAC.

Daca vrei sa folosesti masina cu IAC-ul deconectat, e posibil sa fie necesara reajustarea amestecului la ralanti.

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Da, ma refer la electrovalva care este pe carburator in partea stanga spate si are 2 fire care intra in ea. Vreau sa anulez sistemul euro 2 pentru ca oricum nu imi ies noxele(am facut itp de curand), compartimentul motor este mai aglomerat, si tot sistemul carburatorului este mai complicat + senzori in plus care doar incurca...

Share this post


Link to post

Carburatorul la Euro2 nu este "mai complicat". Are doar o electrovalva in plus si o priza de aer in plus deasupra clapetei de acceleratie a corpului intai care actioneaza valva EGR.

Pai daca nu ti-au iesit noxele, atunci probabil:

- ai compresie slaba

- ai reglaje incorecte la carburator

- ai jicloarele de aer ale carburatorului infundate

- ai avansul static reglat incorect

- valva EGR este blocata pe inchis

- intra aer fals pe undeva (vreun furtunas imbatranit si crapat, o garnitura neetansa, etc)

- ai filtrul de aer imbacsit

- ai sonda lambda defecta sau contaminata cu vreo substanta straina

- ai jocuri incorecte la culbutori

- or mai fi si altele.

 

Sistemul Euro2 trebuie sa ramana pe masina. La ITP conteaza si ce ai sub capota, nu numai cum functioneaza. Ei fac o poza la motor de fiecare data.

Repet, daca nu iti place sistemul ala de control al noxelor, curata IAC-ul, pune-l la loc si anuleaza-l. Atat.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Salutare, am si eu doua probleme cu tico-ul meu din 99, recent i-am refacut motorul ( pistoane noi, cota 2, segmenti, cuzineti, simering, pompa ulei, rectificat arbore, ambreiaj, fise, bujii, curatar compartimentul motor, etc)

Astazi l-am pornit pentru prima data si motorul nu merge regulat la relanti, creste turatia la un interval de 3-4 secunde timp de o secunda. Precizez ca fisele sunt noi la fel si bujiile, inainte sa in "renovez" era stabil la relanti

A doua problema este martorul de temperatura, in momentul cand pun contactul iese din scala, in galeria de admisie sunt doua sonde de temperatura eu insa am decat un singur papuc pe instalatia masinii, am incercat toate variantele, chiar si cu el scos tot la fel face

Edited by kretu

Share this post


Link to post

Pe peretele compartimentului motor din spatele carburatorului, spre stanga (privind din fata) este o electrovalva (cau un mic motoras negru) in care intra doua furtunase subtiri si o mufa electrica. Scoate mufa aia electrica si vezi daca mai variaza turatia la ralanti.

La indicatorul de temperatura e posibil sa fi inversat ceva fire pe acolo...

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Mersi pentru sfat dar din pacate tot nu merge normal chiar daca scot mufa aceea, cu sonda am rezolva problema, am refacut traseul de la ea pana in bord si merge acum.

Share this post


Link to post

Salut ,

Am un Tico din 1997 si de cand l-am luat (circa 2 ani ) prezinta urmatorul simptom : dimineata sau atunci cand este motorul rece porneste la sfert de cheie intotdeauna indiferent de anotimp/temperatura mediului , atunci cand il pornesc dupa vreo 30 minute sau chiar mai multisor... porneste intotdeauna la a 5-6 rotatie de motor! Deci cum este caldut motorul porneste un pic mai greu ! Motorul nu are probleme (are 125 mii km) ,nu da in nas , merge rotund ,fara absolut nici o problema , numai problema cu pornirea persista ,nu ca ar fi ceva suparator , dar nu stiu care ar fi cauzele !! Vreo mufa ,supapa ,valva care influenteaza la temperatura ...?? Multumesc anticipat pentru un raspuns !!

Share this post


Link to post

Salutare.

Sunt mai multe cauze posibile. Uite ce spune cartea tehnica:

post-6669-127858918402_thumb.jpg

 

Verifica daca clapeta de soc sta vertical cand motorul este bine incalzit.

Verifica bobina de inductie (eventual probeaza cu una buna si vezi daca face la fel)

Verifica jocul electrozilor bujiilor, sa nu fie prea mic sau prea mare.

 

Cum sta motorul la ralanti la cald? Eventual verifica sau regleaza din nou amestecul la ralanti la cald.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Dupa aproape un an de stat pe dreapta,timp in care n-am mai incercat nimic cu pornirea la Tico al meu ( mai am si o Solenza ),intr-o buna zi m-am apucat sa iau din aproape in aproape totul ce tine de electrica si alimentare. Si am gasit buba !

Teava de benzina care vine din rezervor,face un cot la intrarea spre compartimentul motor si este infipta intr-un furtun care duce catre pompa de benzina

Eee...cotul ala era fisurat si tragea aer pe acolo. Dar nu se vedea deloc fisura ,era foarte fina si cand am tras de ea,intamplator,am ramas cu teava rupta in mana

Am bagat furtunul in teava ramasa buna,am dat vreo 2-3 chei la automat pana a venit benzina in carburator si bietul Ticuta a pornit saracul de el

Si cand ma gandesc ca am vrut sa-l dau mai pe nimic pt ca nu pornea,ca nici bani de service nu prea sunt

Share this post


Link to post

As avea si eu o intrebare.

Soarta a facut sa cumparam un Tico din 2000, euro2.

As dori ca un expert sa-mi explice exact schema de conectare a furtunelor de vacuum, si daca este posibil sa-mi zica si care ce rol are.

Curiozitatea asta...

Si inca o intrebare: Am observat ca este un furtun care intra sub bord, pare sa fie cel de vapori de benzina. Cum ajunge in spate acest furtun?

Cartusul acela de vapori de benzina are jos un stut. Acolo ce vine conectat?

Am studiat in amanunt cartea tehnica a masinii, insa nu gasesc un raspuns concret acolo.

Merci

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...