Jump to content
Sign in to follow this  
rastaman

Fum In Partea Din Fata A Motorului Dupa Remontare

Recommended Posts

Sunt nitelus cam disperat , stau de 2 saptamani in fiecare zi pe masina , mecanicul m-a lasat si nici acces la net nu prea am asa ca

:osanale:

Inceputul:Am observat intr-o zi ca picura ulei cu un debit destul de serios pe la mijlocul motorului .Diagnosticul dat de mecanic a fost semeringul de la iesirea din motor spre cutia de viteze .Nu mai insir aici toata aventura pana am ajuns sa-l inlocuiesc (am dat jos motorul ,desi nu stiu daca era cazul ,mecanicul m-a lasat ca are treaba la noul lui harb etc ) , am reusit in cele din urma sa reasamblez totul ,sper ca nu am gresit nimic ,urmand in sens invers pasii de la demontare.

Problema :D esi motorul porneste si se aude normal , in partea din fata , cam pe la mijloc ,unde este evacuarea scoate un fum puternic , care il mai scotea si in alte dati cand ii puneam ulei la motor si mai scapam putin si pe galerie ,dar ca atunci se termina fumul in cateva minute .Acum am lasat motorul sa mearga de vreo 4 ori cam cate 5-10 minute si de fiecare data fumul apare si nu are de gand sa se mai termine .Initial am crezut ca e fum de pe uleiul curs de pe galerie , am sters galeria dar fumul persista .Dupa ceva ore de gandire mi-am zis ca fumul parca nu e de ulei , e ceva mai uscat , nu cumva e fum de la ambreiaj?

Nelamuriri :1.Cat a fost motorul inca nemontat complet , invartind de fulia de pe arbore am observat ca se invart si iesirile spre planetare ,desi eram la punct mort , e normal?Mecanicul a zis ca trebuia sa fie cu rotie pe sol ,altfel cica e normal sa ie asa...

Am mari nelamriri legate de modul de asamblare si functionare a ambreiajului .Am montat in ordine:volanta(partea mai neagra spre motor ), discul de ambreiaj (cu partea pe care scria flywheel spre volanta ) si capacul de ambreiaj.Ce nu inteleg este de ce discul de ambreiaj pare presat de volanta dupa ce am strans capacul peste el , nu trebuia sa se miste liber intre capac si volanta?

Aparent partea cutie-ambreiaj functioneaza ,nu am testat la drum dar pe loc cel putin masina intra-iese in viteza , ambreiaza-debreiaza ,dar ma scoate din minti fumul asta care nu se mai termina :wallbanger:

Cred ca o sa dau cutia jos , am inteles ca se poate si numai atat , sa mai arunc o privire la ambreiaj , intre timp orice idee/sfat sunt binevenite

Share this post


Link to post

Ambreiajul decupleaza numai cand ai piciorul pe el, in rest sta presat. Daca masina intra in viteza cu motorul pornit si dupa aia pleaca de pe loc cu a-1-a normal, ambreiajul nu are nimic, cauta in alta parte. Si da, e normal sa se invarta rotile aici nu e de la ambreiaj (care oricum e cuplat fiindca ma gandesc la faptul ca nu ajungi cu piciorul sa apesi ambreiajul in timp ce cu mana invarti de roata :) ) ci din cutie. Toate fac asa.

 

PS. Oricat ai sterge uleiul tot mai ramane. Eu zic sa faci un drum cu masina de proba prin imprejurimi sa vezi cum se comporta. Ca idee eu am varsat ulei pe galerie duminica si persista mirosul si azi, timp in care am facut aproape 200 km si am si alergat-o.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

A ce miroase fumul ala? A ulei ars - ai o scurgere noua, a esapament - neetanseitate, a izolatie arsa, a ambreiaj? In cat timp apare de la pornirea motorului? Roaga pe altcineva sa isi dea cu parerea asupra mirosului, e posibil din obisnuinta sa nu iti dai seama ca e tot de ulei; verifica nivelul de ulei pe joja si vezi sub masina daca nu ai scurgeri. Nivelul la apa e ok? O fi abur > :) . Pina la identificarea exacta nu trebuie exclus nimic. Bafta.

Share this post


Link to post

Nu are sens sa demontezi iarasi cutia, este un efort inutil dupa informatiile pe care le-ai dat. Fa citeva ture cu masina si vezi cum se comporta. Totusi, nu pleca la distante mari, stai pe linga casa :D . Sustin cele spus de DJ mai sus, uleiul scurs pe galerie nu a fost ars, doar ce s-a incins putin.

Share this post


Link to post

Totusi,in cazul in care urmezi sfaturile de mai sus,sa ai pregatit un extinctor la indemana,precum si spatiu suficient in jur..

Ulei mi-a scapat si mie de atatea ori(uit mereu cum trebuie sa tin bidonul),dar totusi se duce destul de repede (5w 30).Si imediat iti dai seama ca e fum de ulei.Eu ca novice am realizat din prima...

Desfaci capota si pui pe altu sa porneasca motorul.Ar trebui sa poti identifica sursa.

Share this post


Link to post

Update:

-probleme lamurite :

ambreiajul nu are nimic,e normal sa stea presat de volanta ,la apasarea pedalei de ambreiaj se departeaza si nu mai transmite forta motorului catre cutie.

fumul: nu miroase ca de ambreiaj , e fum de ulei si o pot pune pe seama faptului ca atunci cat a stat desfacut motorul a fost rasucit pe toate partile si e umed de ulei cam peste tot .Un alt motiv pentru prezenta uleiului este si defectiunea pentru care m-am apucat si am desfacut motorul , pierdea ulei pe la mijloc de ziceai ca e automat de espresso :wallbanger:

Buuun ,am lasat totusi motorul sa mearga mai mult,am facut ceva miscare prin cartier ,masina demareaza in forta,totul OK ,mai putin azi cand am vrut sa o aduc acasa dupa doua saptamani de munca la ea :P IERDE ULEI PE LA MIJLOC!!!!!Adica exact problema pentru care m-am apucat si am desfacut motorul,am schimbat semeringul de la volanta si voila,face exact la fel :wallbanger:

Parca curge si mai tare decat atunci la inceput, demolat psihic am testat uleiul care curge , seamana cu cel de motor ,doar ca e mai degraba rece?spre deosebire de cel de pe joja care e aproape fierbinte .

Acu sunt 3 posibilitati:

-a crapat iar semeringul,dar nu cred , si nici cel vechi nu parea cine stie ce uzat,doar ceva crapaturi pe la muchii

-am gresit eu ceva la montare

-cel mai plauzibila mi se pare ca mecanicul meu a dat diagnostic gresit ,si uleiul care curge sa fie de fapt din cutie

A fost si ipoteza asta in discutie la inceput,dar apoi s-a razgandit si a schimbat diagnosticul .Tot atunci zicea ca daca e de la cutie merge de pus valvolina la cutie in loc de ulei si nu o sa curga,problema e ca nu vad pe unde se poate pune , am incercat sa torn uleiul inapoi in cutie pe la bulbul care da semnal pentru lampa de mers inapoi dar a intrat un pic si s-a oprit.

Nevasta insista sa o duc la un mecanic adevarat,dar as vrea sa o rezolv eu , din pacate vad ca merg cam pe bajbaite :scarpin:

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e la Tico insa am o intrebare: priza cutiei de viteze nu are simering ? Cind se schimba rulmenul de presiune, obligatoriu se schimba si simeringul ala. Costa foarte putin si nu merita demontarea CV din cauza lui.

Share this post


Link to post

Nu pune valvolina ca la iarna nu mai intra in viteze.Uleiul de transmisie are un miros specific.Incearca sa vezi daca miroase la fel cu cel din motor sau nu.

 

PS. In zona aia poate curge doar pe la semeringul prizei de la cutie.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Deci sintetizez :acu 2 saptamani pierdea ulei pe la mijlocul motorului ,am desfacut motorul ,schimbat semeringul de la volanta si azi curge iarasi exact la fel.

Acum caut problema in zona cutiei , ori e crapata,dar nu cred,ca am avut-o in mana ori pe la semeringuri,unde or fi si alea ca asa de increzator in mecanic am fost ca nici nu m-am mai uitat .

Cutia este un mecanism etans dar cu piese in miscare si lucrand in ulei , deci ar trebui sa aiba si ele ceva semeringuri , care ar putea fi cauza problemei .

Mai sap :scarpin:

@danutza : O sa incerc chestia cu mirosul , desi as fi preferat o abordare pro de genul turnat solutie in ulei si iluminat apoi cu ultraviolete.Thanks anyway :thumbl:

Edited by rastaman

Share this post


Link to post
Acum caut problema in zona cutiei , ori e crapata,dar nu cred,ca am avut-o in mana ori pe la semeringuri, unde or fi si alea ca asa de increzator in mecanic am fost ca nici nu m-am mai uitat .

Simeringul prizei trebuie sa se afle sub rulmentul de presiune.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...