Jump to content
Sign in to follow this  
tony_ghitzu

Inlocuire Becuri Chevrolet Lacetti

Recommended Posts

Salut! Sunt incepator incepator, am un Chevrolet Lacetti SW si trebuie sa schimb becul de pozitie/frana din lampa stanga spate. Problema e ca desi dau jos cele doua suruburi care fixeaza lampa, nu pot scoate blocul lampii pentru schimbarea becului. Mi-e teama sa trag tare de el (cu sau fara surubelnita cu cap plat etc.), fiindca exista riscul sa il sparg/rup sau sa zgarii caroseria. Va rog sa-mi dati niste instructiuni clare, eventual cu schite/poze (gen bagi o surubelnita cu capul plat pe aici, tragi asa, impingi in partea asta etc.). Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

La sedan sunt 4 suruburi care tin stopul. Ma indoiesc ca la SW este diferit. Nu ai manualul?

Apoi, nu vad de ce trebuie sa scoti lampa, becurile ies si fara sa demontezi lampa, pur si simplu rasucesti de soclu, spre stanga 90 de grade si apoi tragi spre inapoi, scoti becul ars, pui becul bun si repeti operatia in sens invers.

Share this post


Link to post
La sedan sunt 4 suruburi care tin stopul. Ma indoiesc ca la SW este diferit. Nu ai manualul?

Apoi, nu vad de ce trebuie sa scoti lampa, becurile ies si fara sa demontezi lampa, pur si simplu rasucesti de soclu, spre stanga 90 de grade si apoi tragi spre inapoi, scoti becul ars, pui becul bun si repeti operatia in sens invers.

 

Salut... Cred ca ai inteles putin gresit... Problema e ca nu pot ajunge la soclu... Ca sa ajung la soclu, trebuie sa desfac cele doua suruburi si sa dau jos stopul... Desfac cele doua suruburi, dar nu pot da jos lampa... Nu stiu in ce cleme e prinsa, cum e prinsa, n-o pot da jos si pace buna.

Edited by tony_ghitzu

Share this post


Link to post

Ba a inteles. Iti explica pe fata cum sa faci. Iar pe spate arunca o privire in manual. Daca are doar 2 trage cu curaj de el si o sa iasa, dupa e banal.

Share this post


Link to post

Nu are cum sa aiba doar doua suruburi stopul. Are 4. Ce-ti spuneam este ca nu are rost sa dai stopul jos, becurile ies usor.

Share this post


Link to post

Mircea, la hb are doar 2 si 2 cleme. Si nu se pot schimba fara sa dai farrul jos decat la cele de pe hayon, Adica ceata si R. Pt semnalizare,stop trebuie dat jos stopul. ;) Stie el ceva acolo.

Share this post


Link to post

Well, atunci trebe musai consultat manualul!

Share this post


Link to post

La mine stopurile au un fel de balamale. Se desfac suruburile de langa hayon si stopurile se dau intr-o parte in acelasi fel cum deshizi o usa fara sa le demontezi complet de pe stalp. Poate la SW este la fel.

Share this post


Link to post
La mine stopurile au un fel de balamale. Se desfac suruburile de langa hayon si stopurile se dau intr-o parte in acelasi fel cum deshizi o usa fara sa le demontezi complet de pe stalp. Poate la SW este la fel.

 

La tine la Focus, nu? In cartea de la Lacetti SW instructiunile sunt foarte vagi. Sunt scrise doar urmatoarele instructiuni: se dau jos cele doua suruburi care fixeaza blocul lampii, se scoate lampa (eu nu pot s-o scot si din cauza asta am deschis topicul), se roteste soclul becului si se extrage si apoi se inlocuieste becul. Am cautat si intr-un asa-zis manual de service (am gasit aici pe forum un link), dar instructiunile sunt exact aceleasi din Manualul de utilizare.

Share this post


Link to post

Este foarte probabil sa fie acelasi sistem ca pe Kalos. Am aruncat un ochi prin manuale si instructiunile, desi nu-s identice sunt la fel de ambigue.

La Kalos, in afara de cele 2 suruburi, mai are spre aripa doua chistoace cu cap rotund (cam ca la nebunii de la sah) care intra in niste "cleme" de plastic fixate in gauri din tablarie.

Eu unul, pentru a le demonta, dupa ce desfac suruburile, bag o surubelnita cat mai lata, dar si subtire in acelasi timp si, de dorit, cu muchii laterale nu foarte ascutite (una mai veche de exemplu) in rostul dintre plasticul stopuluisi aripa, cam in partea opusa surubului de sus si fac parghie usor cu muchia caroseriei (e preferabil sa ramana eventual o usoara urma pe vopsea, dar nu se intampla, decat sa spargi o bucatica de stop) si face zbac! si iese, apoi ma mut in partea de jos si repet operatiunea.

Nu ai ce pierde daca incerci, numai sa nu te incapatanezi daca vezi ca nu cedeaza, deoarece daca este sistemul asta, ar trebui sa iasa destul de usor (cineva povestea ca la scos cu mana, dar eu tin la unghiile mele).

 

O ultima marturie aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=445491

Se vad in prima poza, cadrul din dreapta jos cele 2 (eu atatea stiu) tumburuste - care ca sunt ceva mai ascutite la cap, gen... Oblio.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

@Abram Burel

Sistemul de la Lacetti SW pare a fi identic cu cel din poze de la Aveo (si probabil de la Kalos). Nu am reusit inca sa scot stopul (am fost si cam grabit), desi am incercat cu surubelnita exact cum ai descris operatiunea. Clipsurile alea sau ce sunt, il tin foarte bine, destul de strans (dupa ce dau jos cele doua suruburi, jocul stopului nu e prea mare). Cu mana nu cred ca e posibil sa-l scot. Cu surubelnita cu cap plat am incercat, ma cam tem sa ma las tare pe ea, ca poate sparg stopul. Oricum solutia data de tine aproape sigur este solutia corecta si o sa mai incerc zilele astea si trebuie sa-i dau de cap.

Share this post


Link to post

Sistem similar este si la Matiz. Trage mai tare de stop, trebuie sa iasa. Ma mir ca nu poti schimba becul fara sa-l demontezi, la sedan e posibil sa faci asta, eu am dat stopul jos sa fac legaturile la senzorii de parcare.

Share this post


Link to post

Nu am cartea la indemana, dar la Sedan am impresia ca procedura e total diferita. Parca era ceva ca dai jos zona de capitonaj din spatele stopului si ajungi la stop.

Edited by Mircea
Nu mai cita mesajul anterior.

Share this post


Link to post

Si la Hb e exact cum a zis Nea AB. Daca nu ai avut masina de noua vezii sa nu ai surprize si desteptii de la service sa le fi prins cu piluite in spate in urma unei reparatii. Eu asa am patit la stopul de pe stanga. Mi-am macat nervii(si julit mainile) pana sa il scot. incearca sa desfaci capitonajul la portbagaj si arunca o privire(stiu ca e mai greu) se poate sa ai surprize si sa ai piulite in spate, ca asa fac astia la noi la service. cum e mai usor pt ei.

Share this post


Link to post

Prima oara ies mai greu, a nu stiu cata oara capata joc.

Share this post


Link to post
Nu am cartea la indemana, dar la Sedan am impresia ca procedura e total diferita. Parca era ceva ca dai jos zona de capitonaj din spatele stopului si ajungi la stop.

 

Da, asa e, are un capacel in capitonaj.

Share this post


Link to post

Da, asa e, are un capacel in capitonaj.

 

 

buna

imi spune si mie cineva cum e schimba becul de la far la un spark?

m gandec ca nu poate fi asa greu

merci

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pufulina, oricat mi-ar placea acel avatar, te rog sa-l schimbi cu unul adecvat forumului. De asemenea, titlul topicului este bec far lacetti :)

Din pacate, la spark te chinui sa schimbi becul la far, cel mai usor este sa demontezi farul si sa-l schimbi. In mod normal, daca-ti incape mana in spatele farului, tragi de burduful de cauciuc pana iese, apoi scoti mufa becului, desfaci clema, scoti becul si refaci operatiile in ordine inversa. Operatiunea este descrisa cu poze in manualul de utilizator. Detalii si aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=22054

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Salut

Si-a mai pus cineva becuri Philips Night Guide ? Mie nu mi se pare a ar fi o diferenta intre cele cu care a venit masina. Or fi avind ele trei culori dar inca nu observ diferenta, doar culorile 67000000.gif

Edited by redflame

Share this post


Link to post

Buna ziua,

 

Ma poate ajuta si pe mine cineva sa-mi spuna cumsa schimb becul de pozitie stanga fata la un Lacetti, din pacate nu am cartea tehnica la indemana. Chestia e ca am motor 1.6 16V si reusesc cu mare greutate sa scot capacelul din spatele farului(spatiul este extrem de limitat, abia daca bag mana)din ce am citi pe aici e nevoie sa desfac farul? Multumesc

 

O zi buna

Share this post


Link to post

Cel mai simplu scoti farul, are 2 suruburi de 6 deasupra si o piulita in interior in partea dinspre grila. Toate se desfac cu o cheie de 10 evident. Ai grija cand tragi de far spre exterior va trebui sa faci o manevra de genul: tragi perfect drept spre inainte cam 1 cm, apoi ridici de partea din fata in sus un pic si tragi de partea dinspre grila ca sa eliberezi farul de sub aripa.

 

 

Stie cineva ce becuri sunt la blocul de climatizare de la lacetti sedan? Si cum se schimba? Mi s-a ars unul exact din spatele afisajului de la clima...

Share this post


Link to post

Intr-un final si-au dat obstescul sfarsit toate :-W

Am purces la demontare - care btw e mult mai usoara decat la modelul cu AC manual - cu multa atentie si le-am scos. Nemernicele sunt ciudate rau si nu prea se gasesc (cel putin in vreo 5 magazine de piese auto se uitau la ele ca rama la sarma)....

Baza soclului are 8 mm in diametru, iar becul are 3 mm

Pun o pozna cu 'mnealor in comparatie cu un bec clasic de bord...

05012011188.jpg

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...