Jump to content
Sign in to follow this  
Esperatul

Rateuri Simtite In Filtrul De Aer

Recommended Posts

Insa pentru Leganza fisele de prima echipare provin de la Bougicord, spre deosebire de alte modele Daewoo.

 

LE: Am postat in acelasi timp cu tolin, dar acestea sunt fisele potrivite.. de mentionat insa ca au si in pret pe masura, aproximativ 100 euro.

Edited by Mike1

Share this post


Link to post

Fisele Packard pe care le-am avut pe masina nu mi-au facut probleme , masina mergea foarte bine dupa parerea mea , dar in schimb dupa cum am mai spus de cate ori curatam bujiile erau afumate si niciodata caramizii asa ca am luat bujii Bosh cu patru ,,capete,, si la fel erau de afumate , semn ca nu prea functionau cum trebuie din cauza fiselor.Acum cu fisele noi se simte o mare diferenta la mers .Ca pret intradevar am dat cam mult dar cum am nevoie de masina zilnic nu mai puteam merge cu ea asa pana veneau fisele comandate.

Share this post


Link to post

Salut baieti. Am si eu o intrebare - ce bujii recomandati pentru Cielo EXE (16 V) GPL? Am incercat de doua ori Champion (original) le am schimbat la 10000km, am schimbat si fisele (packard) si dupa schimbarea fiselor la aprox 1000-1500 km imi da rateuri la turatie mica (ex am 25-30km/h in treapta 3 daca shimb in treapta 2 nu e nici o problema). Din cand in cand (asta chiar rar!) a mai pocnit in filtrul de aer ca a slabit clamele de prindere. Ce parere aveti?

Share this post


Link to post

Am postat si eu pe forum pentru ca am nevoie de voi.

 

Am un Cielo din 96, 150.000 Km, instalatie GPL montata incepand cu 120.000 Km. Pana acum nu am avut probleme cu ea, insa acum 2 zile s-a intamplat ceva.

 

Mergeam normal cu ea, eram pe soseaua de centura (facusem pana atunci cam 10 km prin oras), cand am sesizat ca, in treapta a 4-a fiind, apropiindu-ma de 2500 rpm masina m-a smucit usor. Nu am bagat de seama, am crezut ca este din cauza drumului, dar a continuat sa faca asa, smucituri usoare la interval de 2-3 secunde. Am scos din viteza, problemele disparand. Am redus viteza si am schimbat treapta a 3-a. Am accelerat usor, din nou la 2500 rpm au aparut acele smucituri. Am tras pe dreapta, m-am uitat putin la bujii, si am plecat. Din nou, aceeasi problema la aceeasi turatie. Am incercat sa trec de 2500 rpm fortand putin, moment in care s-a auzit o trosnitura din fata. Am tras pe dreapta in acel moment. Nu am sesizat nimic, am stat cam 10 minute, dupa care am plecat la drum, nemaifacand nicio problema circa 60 km (Bucuresti-Ploiesti).

Am mai mers apoi cu ea 3 zile (circa 90-100 km) fara sa imi fai faca asa.

Astazi, la intoarcerea in Bucuresti, dupa ce am intrat in oras au reaparut problemele, acum manifestandu-se mai urat:

- La o plecare de pe loc la stop s-a auzit din nou trosnitura, simultan scazand turatia sub valoarea setata la relanti, revenindu-si imediat ce am calcat ambreiajul.

- Din nou smucituri usoare, in treapta a treia dar de data asta peste 2000 rpm (mai mult de a 3-a nu am schimbat pentru ca mai aveam putin pana acasa).

- Se intampla ca atunci cand franam la stop sa scada turatia pana la 500 rpm, motorul putandu-se opri daca nu il ajutam cu acceleratie.

 

Masina face aceste simptome si pe GPL si pe benzina, in conditii de rezervor de benzina jumatate si butelie GPL peste jumatate, dar si sub un sfert.

 

Poate s-a mai intamplat cuiva treaba asta si ma poate sfatui ce sa ii fac (daca ii pot face eu ceva), eventual sa imi recomande cum sa merg cu ea pana la un service, sa nu o fortez si sa dau de belele.

Share this post


Link to post

Ti-am mutat postul aici. Dupa cum banuiesti, ai servit niste rateuri in filtrul de aer, probabil din cauza fiselor sau bujiilor. Verifica-le si eventual inlocuieste-le si verifica si filtrul de aer si carcasa acestuia.

Share this post


Link to post

OK, am inteles principala si secundarele cauze ale acestei probleme. Maine insa am nevoie de masina, am de facut un drum de 130 km pe care nu il pot amana si nici nu mai am timp sa fac masina. Am nevoie de sfaturi de la voi, cum sa merg daca persista problema?

 

Din ce am citit, recomandat este sa merg pe benzina. Mai sunt alte lucruri de care sa tin seama? Sa merg cu AC pornit sau sa nu il folosesc?

Share this post


Link to post

Verifica fisele si bujiile.

Iar daca mergi pe GPL pune o valva unisens pe filtrul de aer (cei care monteaza GPL stiu de asta dar nu pun deoarece ar mari pretul).

E o clapeta metalica care daca motorul da "afara" aerul il lasa sa treaca si nu pocnesc bridele sau capacul de la filtru.

Share this post


Link to post
Verifica fisele si bujiile.

Iar daca mergi pe GPL pune o valva unisens pe filtrul de aer (cei care monteaza GPL stiu de asta dar nu pun deoarece ar mari pretul).

E o clapeta metalica care daca motorul da "afara" aerul il lasa sa treaca si nu pocnesc bridele sau capacul de la filtru.

 

 

Eram dator sa spun ce am facut. Am plecat la Calarasi. Am mers pe benzina pana la Lehliu. Nu a facut nicio problema. La Lehliu am trecut pe gaz. Nicio problema pana la Calarasi, in conditiile in care eram pe rosu cu GPL-ul.

In Calarasi nu am avut timp sa ma uit la masina, am mai facut cateva drumuri, m-am intors la Bucuresti. Nu s-a mai intamplat nimic. Cam 350 km in 3 zile fara probleme.

 

Treaba asta este aleatorie? Vremea a fost la fel ca in zilele cand masina facea imi probleme. Am mers in aceleasi conditii si in acelasi mod. Sa fie cumva alta rezolvarea?

 

Deocamdata am amanat vizita la "doctor" pentru ca sunt prins cu altele.

Share this post


Link to post

Probabil aveai parte de ceva mai multa umezeala. problema insa nu cred ca e rezolvata. Sa verifici totusi fisele si bujiile si vezi starea carcasei filtrului de aer dupa rateurile alea.

Share this post


Link to post
Probabil aveai parte de ceva mai multa umezeala. problema insa nu cred ca e rezolvata. Sa verifici totusi fisele si bujiile si vezi starea carcasei filtrului de aer dupa rateurile alea.

 

 

La capacul si carcasa filtrului de aer m-am uitat, nu a fost afectat. Am scos filtrul de aer, l-am curatat cat am putut, acum urmeaza sa verific bujiile si fisele.

Share this post


Link to post

Sal tuturor ! Sunt atat de fericit ca am rezolvat problrma incat doresc sa dau un sfat celor care au problema acesta ! Am cumparat un cielo executive de 80 cai din 2006 cu gpl Lovato di fabrica ! Cand am facut proba de mers cu vechiul proprietar a dat rateu dar acesta a motivat ca asa se mai intampla din cand in cand si ca el a fost la Radacini si ca au spus ca este normal. Am fost atat de impresionat de cat bine arata masina si cum mergea in rest incat am trecut peste asta si am zis ca daca se va putea face ceva o sa o rezolv pe parcurs !

Dupa ce am cumparat masina am fost la un prieten la service sa faca revizia ! Cand sa schimbe filtrul de aer , a observat ca era sparta carcasa filtrului si cu clemele rupte ( crapat si chiar bucati lipsa din ea )

Am cumpara o carcasa de la dezmembrari cu 50 lei cu cleme intregi !

Am montat noua cutie pe masina si am lasat clemele deschise deocamdata pt ca daca mai avea de cand sa dea detonatie sa nu o mai sparga si pe acesta !

La sfatul prietenului meu am facut urmatoarele :

1) Am schimbat bujiile

2) Am schimbat fisele de bujii

3) Am fost la un centru de instalatii gpl unde au schimbat filtrul de gaz si au facut un reglaj si au montat o valva de explozie in contextul ca daca mai da explozii sa nu mai sparga carcasa de filtru ci sa preia valva presiunea si sa o elimine

4) Am inchis etans carcasa

Din acel moment nu am mai avut nici un fel de problema si vrea sa va spun ca masina merge exemplar

Mentionez ca daca nu se rezolva problema cu cele enumarate mai sus urma sa mai schim si bobina de inductie ( Am un prieten cu un cielo identic care pana nu a schimbat si bobina nu a scapat , si acum este ok si la el)

Concluzie finala (pasi):

a)bujii

b)fise de bujii

c)bobina de inductie

d)preventiv valva de explozie

e)ca si bonus schimbati si filtrul de gaz care oricum am inteles ca e bine sa fie schimbat din 10 in 10000 km.

Asa cum am spus sunt foarte fericit ca am reusit sa rezolt problema asta asa ca daca va mai pot fi de folos cu alte intrebari va stau la dispozitie!

 

 

Share this post


Link to post

Numai pe pagina 3 jumatate din posturi spun "schimbati fisele si bujiile", unul din posturi zice si de "supapa anti-explozie".

La fel, manualul zice ca pe gaz fisele si bujiile se schimba la jumatate din perioada normala.

Multumim, dar nu ne-ai zis nimic nou si daca citeai la timp topicul asta nici nu iti bateai capul atat cu problema.

Share this post


Link to post

De curand am facut un drum un pic mai lung, 1600km, si am sesizat ca in unele cazuri le GPL motoru da niste rateuri care se concretizeaza in niste pocnituri serioase in plasticul ala care adaposteste filtrul de aer. Serioase in sensul ca in 1 din trei cazuri imi sar clemele care tin capacul ala de la filtru. Filtrul are 2000 de km, este original GM. Se intampla cand fortez un pic pe GPL la turatii gen 1800-2000 RPM. Aveti idee care e cauza? In rest masina trage de rupe pamantul.

 

Nu s-au intamplat de multe ori, adica doar de 5-6 ori pana acum. Bujiile sunt Bosch, si astea au 2000 km.

 

 

 

 

salut,

 

acum cativa ani am avut si eu un cielo cu gaz montat de fabrica si am avut aceeasi problema. La mine sa rezolvat la revizie; problema a fost de la instalatia de gaz, o siguranta arsa la sistemul electric al instalatiei de gaz.

Share this post


Link to post

Rateurile din experienta me apar datorita bujiilor sau alimentarii necorespunzatoare cu gpl prea putin gpl acesta manifestanduse in unele cazuri ca si almeu se aprindea becul de la ecm si nui dadeau de cap inginerii de la daewoo pana m-am inervat si fiind inginer mecani , etc am ajustat amestecul si hopa dupa cartiva Km a disparut becul din bord despre pocniturile in filtu is bujiile .

Am legat filtru cu zipuri si pe taxi procedam lafel asa ca nu va speriati acest lucru este datorat arderii incomplete a gazului de cart.67000000.gif

Share this post


Link to post

salut ,

am postat si eu a 2 a oara de cand sunt pe GM club ( ca prima data a fost in craci de copac , am postat total aiurea )

am un espero din 98 fab coreana 18cd hidramat

l-am condus cu mare placere pana sapt trecuta cand am observat urmatoarele:

rateuri in admisie si intreruperi acceleratie , apoi deccelerari si pierderi de putere asociate su rateurile in admisie ...

 

la 2 zile am vazut ca fenomenul se amplifica odata cu cresterea consumatorilor electrici pe masina ( am revizuit mufele de pe spate ca deh din 98 - oale sparte pe fond de rugina )

apoi am schimbat fisele + bujii , facut reset ecm si curatare IAC si Idle learn ( toate invatate de pe forum ocazie pentru care ii multumesc lui Ovi_jer - mare om mare caracter )

problema a persistat apoi am abordat si pompa de benzina (m-am temut de investitie dar pana la urma dupa o saptamana de chin am gasit-o pompa de imprumut )

 

deci daca ai trecut de fise si delco si distribuitor scanteie si iac nu umblati la avans aiurea sau la alti senzori pana nu verifici si pompa de benzina

 

am gasit pompa ( pe producator romanesc ... stiu de la amicu cu espero ca daca are 5l in rez o ia la a 2 a cheie , dar asta e costa doar 110 ron )

 

off topic - tin sa precizez ca motorul de este de toata mierea ( e chestia aia la care trage musca ) ... si indexarea e si mai si ...

 

DAR desi am citit de m-a luat dracu o saptmana jumate (am aflat mai multe chestii care le are masina mea si nu stiam de ele )

bai da am cautat idle learningul si ecm reset de am innebunit si o sa dau in judecata pe cineva pentru uzura ochilor

( glumesc , chiar am invatat multe dar nu am gasit repede ce imi trebuia )

gaseam numai pentru idle learn "cauta pe forum! " ... toti fac referiri dar doar 2-3 au dat si link ...

parerea mea e ca daca nu pot sa ajut nu ma bag , nu mai iau de om asa doar pentru ca pot ...

macar asa o idee sa dai spre ex eu acum nu mai stiu ce si pe unde am citit dar procedura de Idle learning este explicata de ovi_jer foarte fain si clar in engleza pe undeva prin english corner sau ceva de genul , nu as zice unuia " ai aici pe forum tot . s-a zis pe undeva ... cauta-l , mai bine facem ceva mai productiv decat sa pretind atentie ...

 

... tin sa apreciez in mod deosebit baietilor de pe aici pentru profesionalismul si prestanta lor

 

printre ei si domnul ovi_jer care merita tot respectul

 

intrebare se poate face pe gm club pe fiecare tip de masina o rubrica/topic de link-uri UTILE cu cateva cuvinte despre fiecare ... asa de usurare a efortului

e vorba de timp nu de altceva

 

PS : va rog sa nu credeti am reprosuri vis a vis de nimic , eu m-am descurcat dar desi suntem in sec 22 mai sunt unii care sunt certati cu calculatoarele si certati cu browsing-ul

sa ii ajutam si pe aia sa se descurce :D

Share this post


Link to post

este normal sa fie prinsa o "carpa"/sita cu colier la gura tubulului de admisie care trece peste radiator?

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Nu, normal ca nu.

Share this post


Link to post

Este un mod neprofesionist pe care il adopta unii montatori de instalatii GPL pentru a nu-si mai bate capul cu adaptarea corespunzatoare a unui mixer. Si profitul lor este mai mare intrucat unii se limiteaza sa introduca in tubulatura de admisie furtunul de GPL, eliminand total mixerul (PET-ul gaurit sau zdreanta nu costa nimic iar timpul afectat lucrarii este mai redus).

Share this post


Link to post

este un cielo care merge doar cu benzina(fara instalatie gpl). nu este masina mea dar voi merge cu ea de acum incolo si nu-i stiu exact istoricul. ma gandesc sa ma uit daca filtrul de aer e ok.

se desface usor carcasa lui, ma descurc daca fac asta pt prima data? ma gandesc in primul rand sa-l aiba la locul lui, sa nu fie cumva lipsa. oricum vreau sa-l schimb cu unul nou cat mai curand.

 

si deci daca dau jos acea "sita" din capul tubului va merge mai bine motorul, nu mai rau.

 

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Absolut, daca masina e in toate mintile ei si nu a fost manarita in vreun fel. Verifica daca filtrul de aer e la locul lui si daca e curat, se desface super usor, din clemele metalice care tin capacul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

e bine daca nu am nevoie nici macar de surubelnita. :)

 

face niste probleme sub 2000 rpm, adica are lag la accelerare si se manifesta ca un sut. plus un suierat dar nu stiu daca de la ambreiaj sau curea, trebuie sa fiu mai atent cand il face.

Share this post


Link to post

am aflat de ce are acea carpa, ultimul mecanic i-a scos filtrul de aer pe motiv ca trebuie schimbat si i-a pus acea carpa. cat de mult i-a daunat motorului? trebuie curatat tot traseul de aer acum?

 

plus i-a mai scos o piesa pe motiv ca din cauza ei consuma mult combustibil si pana e inlocuita de la dezmembrari sa mearga asa fara. :/

mecanicii astia sunt nebuni!

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...