Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Anvelope

Recommended Posts

Poate Primacy mai sunt cum mai sunt, eu insa de Energy nu am fost deosebit de incantat. Gama de pret e insa diferita.

Share this post


Link to post

Am facut azi primul drum in afara orasului cu noile Bridgestone Turanza ER300, sunt comparabile ca aderenta cu Dunlop SP01 Sport pe care tocmai le-am inlocuit, parca mai bune pe temperaturi scazute (8 grade temp. exterioara azi dimineata) insa doar dupa ce le incalzesti cativa KM. Ceva mai silentioase decat SP01 si mai stabile in curbe. Astept cu interes testul de rulaj pe ploaie.

Share this post


Link to post

salut,vreau sa imi "incaltz"si eu matizul,si cum e criza m-am orinentat spre debica passio si/sau sava perfecta.care dintre ele ar fii mai ok?pe cine am mai intrebat mia zis cv gen nu debica pt ca nu sunt bune,ca nu ai aderenta si scartaie la franare chiar si usoara... :( acum nush ce sa fac #-o astept sa imi dati si mie cateva ideii!

Edited by alex1

Share this post


Link to post

Intre Debica si Sava, de departe Sava sint mai bune. Cine te-a sfatuit sa eviti Debica, a stiut ce iti spune, a incercat sa iti faca un bine.

Share this post


Link to post

Debica sunt fara a exagera niste mizerii. Posed niste Debica Presto (care nu cred ca sunt prea diferite de Passio) cu care a venit masina mea din fabrica si pot spune ca sunt extrem de tari, ceeea ce are drept consecinta urmatoarele:

+ uzura foarte scazuta (ale mele dupa 30.000 sunt aproape ca noi si stiu pe cineva care le-a schimbat la 100.000)

- aderenta aproape acceptabila pe uscat cand e cald afara

- aderenta foarte slaba pe carosabil umed (la un moment dat imi patinau rotile si ma duceam la vale incercand sa plec dintr-o rampa nu extrem de abrupta)

- nu cred ca are rost sa vorbim despre aderenta pe zapada

- s-au uzat in dinte de fierastrau astfel ca acum fac un zgomot infernal la rulare

 

Probabil ar fi eficiente doar in cazul in care locuiesti undeva la tropice cu o temperatura de 50 de grade pe timpul zilei si gumele s-ar mai inmuia astfel incat sa ofere mai multa aderenta, altfel...

Intentionez sa le schimb peste 2 saptamani, sper sa gasesc vreun taximetrist caruia poate i le vand pe cele vechi.

Pentru review-uri legate de cauciucuri am gasit util site-ul www.tirestest.com

Share this post


Link to post

salut,vreau sa imi "incaltz"si eu matizul,si cum e criza m-am orinentat spre debica passio si/sau sava perfecta.care dintre ele ar fii mai ok?pe cine am mai intrebat mia zis cv gen nu debica pt ca nu sunt bune,ca nu ai aderenta si scartaie la franare chiar si usoara... :( acum nush ce sa fac #-o astept sa imi dati si mie cateva ideii!

 

Am pe Matiz si Debica Pasio, si Sava nustiudecare, le-am tot intors fata cu spatele, si Sava sunt proaste, nici nu a iesit echilibrarea, vibra volanul, pierderea aderentei mai repede la plecarea de pe loc, diferente de grutate intre ele, asta cand erau pe fata, am pus debica-urile pe fata, nu mai vibreaza volanul la viteza, aderenta mai buna, o sa mai iau o pereche de Debica sa am 4 la fel si Sava nu voi mai pune niciodata pe masinile mele.

 

Sava am avut si pe Espero, si erau plastic, foarte foarte proaste.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Sava sunt bune doar cele de iarna, Eskimo. Debica, kormoran, montana n-as recomanda nici la dusmani .. mai proaste ca victoria de pe timpul impuscatului. Preturi bune gaseste pe anvelopeexpress si cauciucuridirect, incearca si acolo, primii accepta plata la livrare, ultimii doar avans prin banca.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

N-am zis ca Debica ar fi foarte bune, mai bune ca Sava, chiar decat Firestone, la ce teapa am luat cu Multihawk, atat, pentru anvelope bune recomand Dunlop SP 01 dar nu fac sub 185 latime, eventual Goodyear.

Edited by argon

Share this post


Link to post

foarte ok situl www.tirestest.com am vazut o multime de oameni multumiti de debica passio,chiar si cativa nemti care au avut pe logan mcv si au mers 40k km. :lavolan: .in fond si la urma urmei cred k imi voi procura 4 debica passio...voi reveni cu cv detalii dupa ce le achizitionez...momentat pe masina am 3 neamuri de cauciucuri:

2 continental 1 kumho 1 sava eskimo s3(de iarnă),deci voi simti considerabil diferenta :banana: (masina o am din iarna luata de la o firma de recuperatori leasing,si cred k au facut ce au vrut ku ea...: :redface: )ms pt sfaturi.

 

P.S.:sper ca o sa ajung si eu in viitorul apropiat la o intalnire :D

Edited by alex1

Share this post


Link to post

Sunt un om fericit! Am reusit in sfarsit sa scap de acele mizerii Debica Presto si mi-am pus 4 Kleber Dynaxer HP3 de 175 RON bucata (pentru cei care nu stiu, Kleber este divizia a 2-a de la Michelin si primii care au inventat anvelopa tubeless prin anii '50). Dupa aproape 1000 de km parcursi pot trage urmatoarele concluzii:

- zgomot la rulare foarte redus (cu Debica aproape uitasem cum suna motorul la cat de galagioase erau)

- amortizare mai buna a denivelarilor

- aderenta mult imbunatatita pe carosabil umed. Cu vechile cauciucuri in momentul in care treceam printr-o balta se simtea imediat o franare destul de puternica. La Kleber se pare ca cele doua canale adanci de pe anvelopa isi fac foarte bine treaba in ce priveste acvaplanarea si efectul de franare e mult diminuat.

post-4414-127399990374_thumb.jpg post-4414-127399992542_thumb.jpg

In concluzie, sunt foarte multumit de achizitia facuta, atat din punct de vedere al pretului, cat si al performantelor.

Share this post


Link to post

Cu vechile cauciucuri in momentul in care treceam printr-o balta se simtea imediat o franare destul de puternica.

Asta e mai mult un indiciu al gradului de uzura al unei anvelope. Probabil vechile tale anvelope erau destul de ... barbierite :)

 

In alta ordine de idei, spre marea mea surprindere, traditionalul test de vara al AMS desfasurat asupra anvelopelor adecvate sezonului au scos in evidenta niste rezultate pe care nu imi imaginam sa le vad vreodata. Concret, anvelopele Hankook au batut (chiar la distanta considerabila) "greii" din domeniu ! Printre acestia s-au numarat: Goodyear, Continental, Bridgestone, Uniroyal, Michelin ... S-a intors lumea cu susul in jos. E drept ca am avut Hankook si pe Espero si pe Leganza si s-au comportat excelent insa nu m-as fi asteptat la asemenea evolutie din partea coreenilor !

Share this post


Link to post
Asta e testul?
  • Like 1

Share this post


Link to post

Seamana destul de bine insa exista diferente fata de ce am vazut in AMS (tipo-dimensiune, competitori). Ca idee, pentru mai multe detalii, se poate pleca de aici.

 

LE: Am gasit si site-ul AMS cu rezultatele de care pomeneam

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Hmmmm, imi suna a multa reclama, poate ca e doar o impresie personala. Eu pentru matiz am luat alte coreene, kumho, mult mai moi in general decat hankoocele, impresie buna pentru un mers linistit.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Salex: Nu stiu cati dintre cei de aici au avut "onoarea" sai aiba masina echipata cu Debica Presto ca ale mele, dar pot sa afirm ca sunt incredibil de tari si se barbieresc (mi-a placut termenul :P ) extrem de greu. Dupa 32.000 km aveau inca profiluri de cativa milimetri buni. De altfel, nu uzura a fost motivul pentru care le-am schimbat, ci performantele slabe si huruitul care il produceau la rulare si care ma scotea din minti.

Uzura estimez ca era undeva pe la 30%, deci ar mai fi mers lejer inca vreo 50-60.000 km pana sa se netezeasca complet. Poate ma intalnesc cu tipul caruia i le-am vandut si le fac o poza si celor vechi sa nu zica lumea ca aberez.

Share this post


Link to post

Nu e cazul ! Anvelopele Debica sint destul de cunoscute pe forumul asta ... ca fiind nerecomandabile. Ca idee, am vazut Debica la frumoasa virsta de 80.000km (folosite in regim de taxi pe un Logan) si care mai mergeau lejer 20.000-30.000km. Ai facut miscare f. buna ;)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Din ciclul : Nu am ABS ( la dracu`de treaba) dar vreau caucioace mai bune:

 

Sunt in de anelope noi de vara datorita unui eveniment care m-a speriat destul de mult.

In prezent am pe Cielo DunlopSP 01, dimensiunea standard, 185/60/R14.

 

Ieri, ploaie destul de sanatoasa, mergeam in paralel cu un Astra break, eu fiind pe banda de langa bordura.

 

In fata noastra, la 200 de metri, semaforul era de un verde de se vedea de la 10 kilometri, cronometrul fiind peste 30 de secunde, vizibil si el foarte clar.

Aveam in jur de 70/h impreuna cu cel cu Astra care era cam cu jumatate de masina in fata mea, amandoi mergeam CONSTANT.

 

In preajma trecerii de pietoni deasupra careia era semaforul de care va spuneam, prind cu coada ochiului stopul de frana aprins brusc al Astrei si calc din reflex frana, nu foarte hotarat.

 

UN CRETIN pe bicicleta TRAVERSA PE ROSU de la stanga la dreapta, aparand brusc in fata mea, pe trecerea de pietoni. Am calcat violent frana, avand mai putin de 20 metri pana la dobitoc...si sanie !!! Am luat piciorul de pe frana ca sa am controlul directiei, am virat stanga ( nu violent ca intram in Astra), am calcat iar frana, iar am alunecat sanie, iar luat piciorul de pe frana, virat iarasi...EVITAT in ultima clipa de cretinul care era perpendicular perfect pe directia mea de mers, la mai putin de 30 de cm, apoi frana completa dupa vreo 20 de metri. Ma gandesc ca in secunda aia am facut vreo 6 manevre... Daca ramaneam cu pciorul lipit de frana, il luam clar pe bou pe capota si dadeam cu subsemnatul la politie.

Am oprit, am alergat vreo 30 metri dupa nemernic dar evident ca nu l-am prins.

 

In conditiile in care am franele proaspat puse la punct, cauciucurile s-au dovedit de tot rahatul pe ploaie.

 

Astept recomandari pentru caucioace care sa se preteze cel mai bine pe ud si sa fie MULT PESTE Dunlop. Aderenta pe uscat este ...inerenta, nu e un criteriu de selectie. Nu mai vreau experiente din astea.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Incearca sa pui 185/65/14 :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

:scarpin: why? Banuiesc ca te referi la faptul ca fiind mai mari, si suprafata de contact cu asfaltul e mai mare? Ce ma opreste atunci sa reglez presiunea la 1.8 in loc de 2.1 ?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Ia profil V, sunt cam cele mai bune pe ploaie. Eu am acum bfgoodrich profiler 2 ce-i drept 195/55/15 si sunt foarte multumit de ele. Am avut cateva saptamani michelin primacy, aceeasi dimensiune, la fel, bestiale pe ploaie.

 

Am avut si dunlop sp01 pe 185/65/14 si mi s-au parut foarte bune. Am avut si lassa si debica si sunt praf pe ud sau putin frig. Asta asa ca si comparatie.

 

Poze profile.

http://koleso.topof.ru/files/bfgoodrich_profiler-2.jpg

http://www.michelinman.com/images/tire-selector/tires/pilot-primacy.jpg

 

PS. Astra aia ce cauciucuri avea? :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Astra avea ABS si ... putea sa aibe si debica ca tot oprea mai repede ca cielo.

Share this post


Link to post

Si proasta distribuire a franei fata/spate la cielo. Am toyo t1-r, sunt cele mai bune anvelope de ploaie pe care le-am avut eu, foarte bune pe tractiune dar tot nu sunt multumit destul pe franare, nu se ridica la nivelul franelor, pe care si asa mai urmeaza sa le upgradez in vreo luna.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In prezent am pe Cielo DunlopSP 01, dimensiunea standard, 185/60/R14.

 

De vara am si eu niste Dunlop-uri de care nu sunt multumit din aceleasi motive de frana ineficienta!

Acum 2 ani in conditii de astfalt uscat/vara, dar foarte lucios am atins/lovit un microbus in spate, pur si simplu sanie s-a dus masina, pagube au fost numai la mine, suport numar praf, numar indoit, bara zgariata destul de rau, farul drepta s-a deplasat nitel in interior!

Pana gasesc o solutie buna, am ramas cu cauciucurile de iarna (niste Trayal-uri) pe fata si pana acuma n-am avut probleme cu franele, indiferent ca-i uscat sau ud astfaltul, dar nu-i o ideea buna sa raman cu ele pentru ca in cateva mii de km se fac praf!

Share this post


Link to post

Tommy & Dj@ : habar nu am ce avea ala, dar a avut avantajul a a fi observat cu mult inaintea mea biciclistul, campul lui vizual era mult mai mare decat al meu. O sa ma bag la V-uri pe Cielito, clar.

 

Uskt@ : foarte adevarat.

 

Multumesc de raspunsuri. :) >-

 

 

PS. Tommy : ce faci franelor? discuri, placute?

 

Vad acum ca Toyo cam nu are 185/60/R14 :wallbanger: Si nici la alti producatori seriosi nu prea vad V-uri la dimensiunea mea...

 

Ce parere aveti despre http://ssl.delti.com...=139&sowigan=So ?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

@Englishman: Nu stau sa caut si nici nu vreau sa ma ambitionez ... Erau niste colegi cu ceva timp in urma care se jurau (a se lua metaforic :) ) cu mina pe inima ca Dunlop SP01 puse pe Cielo (sau alta masina de clasa similara) nu blocheaza la o frina violenta, nici macar pe carosabil umed. Un alt coleg le spunea ca asa ceva e imposibil ... doar daca Cielo-ul respectiv nu are frine bune. Din ultimele tale patanii se pare ca ... fiecare a avut dreptatea lui ;) .

 

Deci:

- Ce uzura au Dunlop-urile tale ?

- Cit de ud era drumul ? Apa se drena cit de cit sau raminea de vreo citeva deste pe asfalt ?

 

Parerea mea (si te rog sa nu o iei personal !) este ca e vorba de o banala neadaptare a vitezei la conditiile de trafic/vreme. In conditii de rulare, acvaplanarea apare undeva in jurul vitezei de 85 km/h. Daca: 1. ploaia a fost torentiala, 2. cauciucurile nu mai sint tocmai noi, 3. ai prins o zona de asfalt din ala super-lucios (vad ca in Bucuresti au inceput sa puna material din ala super-rugos si aderent inainte de trecerile de pietoni), cred ca nu e cazul sa iti schimbi anvelopele.

 

Anvelopele in "V" iti ofera performante superioare DOAR pe ploaie. Este valabil si in cazul anvelopelor de iarna, evident pe zloata, zapada, noroi. In rest, o sa incepi sa observi o scadere a performantelor la rulare in forta pe drumuri virajate. Cit rulezi pe ploi torentiale si cit rulezi pe carosabil uscat ? Dupa mine asta este intrebarea la care trebuie sa raspunzi atunci cind te orientezi spre "V"uri sau asimetrice.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...