Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Anvelope

Recommended Posts

PS: De curiozitate am intrat pe un site si am introdus comparativ datele furnizate de tine. Se pare ca lucrurile stau invers decit ai spus tu, vezi tabelurile de mai jos:

Pune te rog linkul pe forum.

Share this post


Link to post
Am si eu o intrebare.

Anvelopele originale sunt 185/60R14, dar negasind dimensiunea asta

am luat 2 bucati 185/65 R14 pe care vreau sa le pun pe fata.

Intrebarea mea este daca se potrivesc (faptul ca o sa am oeroare la vitezometru nu ma deranjeaza)?

 

Pe zapada esti mai rapid cu anvelope mai inguste, desi daca tot aveti ocazia sa schimbati dimensiunea, se pot lua cu incredere mai putin late.

Rony, 185/60/14 se gasesc pe toate drumurile, nu e o dimensiune asa deosebita.

 

OFF-topic cu scuze :)

Salex, si asa ne acuza lumea ca indicam doar coltul din dreapta sus, cu botonul search.. am zis sa nu trimit omu in frig sa ceteasca, uneori e un efort :D

 

 

Te-am prins :) . 185 este latimea cauciucului in cm 65 inaltimea balonului tot in cm iar 14 este diametrul interior in inch. Deci daca vrei roti ma subtiri iti iei 175, 165 etc.

 

@ rony. La 65 diametrul total al rotii este mai mare cu exact 5 mm decat la 60. De aici si eroarea de vitezometru. In rest toate bune.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html - indicat ar fi sa alegi sistemul metric de masurare.

sau

http://www.rochfordtyres.co.uk/tyrecalc.asp

 

Cu cateva posturi mai sus am gresit :) . Am afirmat ca vitezometrul imi indica 100 km/h, iar in realitate as avea 104,7 km/h. De fapt in realitate ar trebui sa imi indice 103,4 km/h.

 

Deci, daca anvelopele nu sunt standard ( in cazul meu- am 205/65 in loc de 205/60), atat vitezometrul cat si odometrul vor inregistra eroarea de 3.3 % (stiu, s-a mai spus). Nedumerirea mea era ca daca parcurg 103.4 km, vor fi inregistrati doar 100 km. Am primit si confirmarea. La prima vedere pare un mare nimic. Insa, daca vom calcula consumul, rezulta o anumita diferenta.

Ex: 10 L consumati in 100 km => consum de 10%

10 L consumati in 103,4 km => consum de 9,6%

Nu e mare lucru, dar puteti lua in considerare si acest fapt cand va intrebati de ce masinile voastre consuma un pic peste medie :D .

 

Cel mai corect ar fi sa folosim cauciurile recomandate si sa mergem intr-un service specializat pentru recalibrarea senzorilor care inregistreaza viteza.

Share this post


Link to post
Te-am prins :) . 185 este latimea cauciucului in cm 65 inaltimea balonului tot in cm iar 14 este diametrul interior in inch. Deci daca vrei roti ma subtiri iti iei 175, 165 etc.

 

@ rony. La 65 diametrul total al rotii este mai mare cu exact 5 mm decat la 60. De aici si eroarea de vitezometru. In rest toate bune.

Nu este adevarat, 65-ul e un raport in functie de inaltime si latime iar diferenta e aia de-am zis-o eu.

Share this post


Link to post

65 ala reprezinta 65% din latimea cauziucului, in cazul de fata 65% din 185 si este marimea talonului adica 65x185/100=120.25

Latimea se masoara in mm nu in cm.

Share this post


Link to post

@iulian19 : La cum interpretez eu lucrurile, eroarea vitezometrului/odometrului (care exista cu siguranta, indiferent de anvelope) se compenseaza intr-o masura mai mare sau mai mica cu eroarea pe care ar trebui sa o induca anvelopele putin mai inalte decit cele standard ... Deci, esti un fericit :D , in vreme ce noi credem ca mergem cu 100 km/h, avem in realitate 96 ... sau cind ar fi trebuit sa parcurgem 100 km, de fapt am parcurs mai putin :(

 

Chastia asta eu am testat-o folosindu-ma de bornele kilometrice de pe drum ... daca alea nu sint precise, atunci ... nu trageti in pianist :D

 

PS: o sa pun diseara de acasa linkul catre site-ul pe care l-am folosit

Edited by Salex

Share this post


Link to post

DJ_Dark, nu m-ai prins cu nimic, cam stiu ce inseamna dimensiunile, vezi ca te-a prins Esperatul pe tine :P

I-am zis ca se gaseste 185/60R14(instead of 185/65R14), si ca nu e rau sa puna mai inguste.. sunt doua puncte diferite :)

 

Eu unul nu pun mai inguste, ca alerg si cu astea de iarna, si mai mult e uscat decat zapada :) )

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

:o fftopic: Greseala mea. Am luat-o ca o singura propozitie.

 

@Esperatul. Eu asa stiam.

Share this post


Link to post

Am montat anvelopele, Dunlop WinterSport M3.

Prima impresie: foarte silentioase. Abia astept un drum cu zapada...

Urmeaza reparatii frane, reparatie si reglaj directie. Maine am programare la service.

Share this post


Link to post

Eu mi-am comandat anvelope Maloya tip Cresta 220.

Cica ar fi facute de Vredestein in Elvetia.

A auzit cineva de ele?

Oricum dupa ce le montez o sa vin cu impresii.

Share this post


Link to post

Si ale mele lassa cica sunt bridgestone facute in turcia :D . Acum ma indrept spre 2 Semperit de iarna, la pret sunt bune si nu sunt nici lassa, debica, montana matador. Are cineva idee ce sunt Semperit-urile astea? Ca am mai auzit de ele.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Semperit - Cauciucuri de calitate din segmentul de preţuri medii, fabricat de Continental.

Ca si tip de iarna: WINTER-GRIP

Share this post


Link to post

Merci mult. Ca un clasament intre barum, sava, semperit toate de iarna cam care ar fi?

Share this post


Link to post

Am avut si eu Semperit si vara si iarna, sint super OK. Asta nu inseamna ca sint cele mai bune ci ca raportul pret/calitate e f. bun.

 

Clasament subiectiv : Semperit, Sava, Barum (toate avute)

 

@cpop: Dunlop WinterSport M3 = silentioase, tractiune super buna pe zapada/zloata, stabilitate buna in linie dreapta la viteze de pina in 140 km/h, un usor minus la frinare pe asfalt uscat, un minus maricel la abordarea ceva mai in forta a virajelor (masina tinde sa iasa de pe traiectorie intr-un mod destul de ciudat, aluneca discret fara sa fluiere). Per ansamblu, un cauciuc de iarna bun/foarte bun, la dimensiunea mea a fost nr.1 in urma cu vreo 3 ani.

Share this post


Link to post

@Dj_Dark: Ai cauciucuri Lassa pe masina? Cum se comporta?

Share this post


Link to post

Eu am Sava pe fata si Barum pe spate. Nu am avut probleme de tractiune(in conditii decente de carosabil...deci exclus gheata/polei) respectiv la franari mai bruste.

Dupa parerea mea isi fac treaba bine pentru pretul lor.

Share this post


Link to post
@Dj_Dark: Ai cauciucuri Lassa pe masina? Cum se comporta?

 

Nu prea bine, dovada si pretul curent. Eu am 2 mirrata pe fata de 2 ani si aproape 50.000 km, mai tin mult timp, asta fiind si probema defapt.

 

1 Au un cauciuc foarte dur ceea ce la temperaturi scazute le face sa se comporte ca Kormoran-urile de pe logan (sanie la frane, zici ca ai plastice nu cauciucuri).

2 Mi s-au deformat iremediabil, nu au galme dar au sarme rupte in interior si sunt usor ovalizate, dupa spusele celor de la indreptat, echilibrat jante. Parerea me ca Debica sunt mai rasarite decat ele.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Au un cauciuc foarte dur ceea ce la temperaturi scazute le face sa se comporte ca Kormoran-urile de pe logan (sanie la frane, zici ca ai plastice nu cauciucuri).

 

 

Vrei sa spui ca Lassa de iarna se comporta asa dramatic?? Pai e ca si cu alea de vara in cazul asta.

Share this post


Link to post

Mirrata nu sunt de iarna ci all season. Temperaturi scazute nu inseamna iarna neaparat ci si o zi ploioasa de toamna :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Eu am Lassa de vara pe masina (impetus 2) si chiar sunt multumit pana acum (~ 5000 km)... Au si de iarna la 122 ron (185/65/R14) dar nu stiu cat de bune sunt. Momentan ca optiune am mai gasit Barum la Metro cu 143 RON.

Share this post


Link to post

Aveau si Sava Eskimo in Metro...mie mi se par mai ok decat Barum.

Share this post


Link to post

Si nu mai sti cumva pretul?

Share this post


Link to post

Inca un motiv sa apreciez formul asta si pe oamenii de aici ... cind ma gindesc ca ultima oara aproape am fost convins sa cumpar Lassa, insa am mers in final pe Goodyear (ziceti-i pata pe creier daca vreti) ...

 

Inca o data se dovedeste cit de valoroasa e informatia, eu chiar sint pentru invatatul din patania altuia !

Share this post


Link to post

Nu incape comparatie, cu lassa distanta de franare e luuuuunga :) Am good year gw 3(iarna), si inclusiv pe ploaie torentiala sunt grozave.

Ce nu inteleg... pe masini fara ABS cu atat mai importanta e anvelopa.. de ce naiba tocmai pe astea sa pui niste cauciucuri ce iti dau emotii, ca sa ma exprim bland.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...