Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Anvelope

Recommended Posts

Merci pentru parere :)

@silviustel

 

Da, ai dreptate ,din ceea ce am citit recent pe net Firestone sunt cele mai bune (dar si cele mai scumpe!).Am aflat ca anvelopele Dayton sunt fabricate de Brigestone/Firestone (in Italia). Cu Firestone ies intre 8-9 milioane 4 bucati iar cu Dayton la 7 milioane. Ma intreb cat de mare este diferenta de calitate dintre ele si daca se justifica 2 milioane in plus. :uff:

 

Ceva pareri despre Dayton ? dar comparativ cu Firestone ?

 

Macar daca e sa dau mai mult cu 2 milioane sa am de ce sa o fac :-?

Edited by Andreid

Share this post


Link to post

Eu am Firestone F590, sunt bune pe uscat si pe caldura, pe ud si zapada sunt execrabile. Cea mai buna solutie daca vrei sa tii masina mai mult sunt 2 seturi : iarna si vara. Pt Iarna Sava Eskimo E3 pe la 160 RON pe R14 si pt vara Sava Efecta sau ce vrei tu. Alte variante pt iarna sunt DFD-urile din metro la 140 RON pe R14.

In schimb, daca nu vrei sa mergi pe 2 seturi de anvelope (desi e mult mai bine) pt All Season mergi pe Nokian WR sau Goodyear Vector 5.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Multumesc :)

Nu-mi permit doua seturi de anvelope asa ca m-am uitat dupa Goodyear

pe http://www.vanzarianvelope.ro si sunt la preturi acceptabile (similare cu Firestone).

 

Dpdv al silentiozitatii care este diferenta intre cele de vara/iarna/mixte ? Citisem pe alte forumuri ca cele de iarna sunt mai zgomotoase.E adevarat ?

Un set de anvelope de vara ar face fata in conditi acceptabile iarna ? Pana acum am circulat cu montana de iarna daca nu ma insel. Mi se par extrem de zgomotoase si aluneca ca schiurile fie vara fie iarna la fel!

 

Pana acum din ceea ce am citit aici ,pe alte forumuri si diferite site-uri mi-au atras atentia Dayton, Firestone si Goodyear.

 

Deocamdata vreau sa apelez la cat mai multe pareri fiind prima data cand schimb anvelopele implicit neavand nici un fel de experienta .Cat de curand trebuie sa ma hotarasc si sa le cumpar. :)

Edited by Andreid

Share this post


Link to post

Depinde de model si profil. Cele de vara sunt mai silentioase in general.

Distinctia intre winter/summer/all season se face dupa cateva criterii: profil:

post-775-1159740597_thumb.jpg

si mai important componenta cauciucului care duce la rating diferit la anumite temperaturi.

Ca sa fie considerate all season e suficient sa primeasca M+S dar sunt multe care au M+S si sunt penibile pe zapada. In Canada ca sa suplineasca problema asta au mai facut un standard: "Severe Winter Traction Standard" care se identifica prin fulgul:

severe_snowtire_1.gif

 

Foarte putine gume care pot merge vara fara sa se distruga (datorita componentei cauciucului pe baza de silica oil) au primit acest accept si am enumerat 2 mai sus.

Ideea mea este ca majoritatea gumelor merg cand sunt noi (prima iarna) bine pe zapada, apoi sunt extrem de riscante, a fost cazul si cu Firestonurile mele care in prima iarna au fost OK.

Tu decizi.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Rezumatul din tot ce am citit/auzit despre anvelope de iarna/vara/mixte

 

- anvelopele de vara sunt dezastru iarna (fiind si foarte rigide la temperaturi mici) iar cele de iarna mai zgomotoase si gradul de uzura creste cu pana la 20% vara si chiar aderenta scazuta (cum zicea cineva pe forumul Dacia).

 

Am o obsesie in ceea ce priveste silentiozitatea dar nici sa fac patinaj iarna nu-mi surade ca sa ma incumet sa o incalt cu anvelope de vara acum.. iarna! Doua seturi nu-mi permit (asta era rezolvarea optima). Ajung la solutia de compromis 'All Season' din care inteleg ca multe anvelope de acest gen au rezultate vag superioare celor de vara pe timp de iarna !!

Doua de un fel pe fata si doua de un fel pe spate stiu ca nu dau rezultate extraordinare.

 

In locul meu ce a-ti face ? Care este diferenta intre All Season si cele de vara cand e vorba de aderenta si silentiozitate ? Deocamdata tind sa cred ca ceea ce a spus Esperatul ( Goodyear Vector 5 ) e cea mai buna solutie. Nu ? @-)

Share this post


Link to post

In general all seasons nu sunt mare branza, pentru ca oricum tind mai mult catre cele de vara. Se poate vedea asta pe siturile consacrate. Dar totusi, trebuie sa recunosc ca Barum all seasons m-au impresionat cu comportamentul pe zapada, fata de multe altele. Si nu sunt nici foarte scumpe.

Oricum, n-ai sa obtii rezultatele echivalente unor anvelope de iarna.

Share this post


Link to post

AndreiD, pe multe sosele iarna nici nu vei avea permisa intrarea fara anvelope de iarna si lanturi. Ia doua de iarna acum si 2 de vara la primavara.

Sunt si anvelope de iarna foarte silentioase, nu musai dintre cele mai scumpe.

Share this post


Link to post

Stiu ca multi nu agreeaza ideea lucrului facut pe jumatate, de altfel nici eu no o agreez...totusi, doar cu 2 cauciucuri de iarna montate pe fata care este comportamentul masinii in caz de drum alunecos?

 

Teoretic, d.p.d.v alt tractiunii ar tb sa fie totul ok(sau ma insel :-? ). Dar din punct de vedere al stabilitatii la franare?

 

Numai bine.

Share this post


Link to post

Indiscutabil, cel mai bine e sa ai toate 4 la fel, dar decat 4 intermediare e mai bine 2 iarna +2 intermediare si vara 2 de vara+ 2 intermediare, in fine vorbeam de compromisuri, traim in romania, fiecare face ce vrea cu banii mai multi sau mai putini pe care ii are, despre asta e vorba.

Share this post


Link to post

@Tommy. Ai perfecta dreptate. Nici eu nu sunt de acord sa fac astfel de compromisuri care imi pot afecta integritatea personala sau a masinii :( . Totosi exista o sansa sa fiu in postura sa pot cumpara doar 2 cauciucuri de iarna(noi) si voiam sa stiu parerile celor care au optat pt aceasta solutie.

 

Bafta.

Share this post


Link to post

Ce se intampla:

Una din axe va avea mai multa aderenta decat cealalta. Pe uscat cele de vara , pe zapada , gheata, frig cele de iarna. Cand virezi sau franezi una din axe se va comporta diferit datorita aderentei decat in mod normal. La o manevra neprevazuta nu cred ca vrei a masina sa actioneze diferit de cum o stii.

Practic daca le ai pe spate masina pierde aderenta pe fata deci merge drept (mai usor de manevrat) iar daca sunt pe fata se rasuceste (mai nasol de manevrat) deci gumele de iarna se pun pe spate. Majoritatea pun 2 gume de iarna pe fata in ideea ca merg incet ca si cum ar fi toate 4 de vara dar sa ii ajute la iesire din parcare, plecare de pe loc, etc. E loterie nu doar pt ei ci si pt pietoni si ceilalti din trafic.

Share this post


Link to post

Esperatule, nu e chiar asa. Decat 4 de vara, mai bine 2 si 2. Decat 2 si 2 mai bine 4 de iarna. Nu e loterie, hai sa nu o dam in diverse ca cu 15 ani in urma nici nu stiai ce-i aia cauciuc de iarna...

Share this post


Link to post

Asta e parerea mea, in principal daca se pun 2 pe fata e foarte riscant si inselator, si se bazeaza pe experiente personale. Acu 15 ani daca ningea si nu puteai sa iesi din parcare stateai acasa.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Cu siguranta trebuie 4. Dar nu vad cum te ajuta 2 de iarna puse pe spate. E adevarat ca se pierde aderenta la viraje stranse, dar sa nu uitam ca rotile motoare si franarea actioneaza rotile fata cu precadere. Eu am vazut teste pe zapada cu 2 pe fata si parea foarte multumitor. Daca lasi fata cu gume de vara, la primul semafor te opresti in fundul celui din fata.

 

De fapt e acelasi lucru si cu lanturile. Ce-ar fi sa le pui pe spate, ca la Lada?

Share this post


Link to post

Pai asta nu ar fi asa de rau... dar iti dau un exemplu din ce am patit eu, tot cu gume fata de iarna, spatele nu. Sunt uneori portiuni scurte de drum care pot fi diferite de restul drumului. Anvelopele pe fata au tractiune si iti dau o iluzie de aderenta. La 15-20 la ora intr-o curba usoara a fugit asa de rau spatele ca daca venea ceva pe sens opus sigur intra in mine. Si nu e vorba numai de curbe, unde masina se roteste, mai mult sau mai putin controlabil, ci si la franari. Cand faci o franare de urgenta, si pe uscat spatele tinde sa scape de sub control si tre sa fii atent. Pe aderenta foarte scazuta spatele poate fugi usor pe contrasens, mai rau decat daca intri in ala din fata. Pe langa asta, la tractiune fata, cum am spus mai sus, gumele de iarna puse pe fata te induc in eroare ca soseaua e ok, iar intr-o situatie neprevazuta vei descoperi ca nu e ok pt spate.

Share this post


Link to post

Eu unul am vazut ce inseamna decat cu fata cu lanturi sau cauciucuri de iarna numai pe fata..

E periculos.

Am incercat sa pun o frana cu lanturile.. spatele masini nu mai era al meu, pt ca fata frana, dar spatele continua mersul inainte, prin una din laturi, daca esti in viraj.. spatele va vira mult mai repede...si e la fel de periculos cu a nu vira deloc.

Share this post


Link to post
Pai asta nu ar fi asa de rau... dar iti dau un exemplu din ce am patit eu, tot cu gume fata de iarna, spatele nu.

 

Sunt convins ca asa e cum zici.

Deci pana la urma concluzia e clara: 4 bucati pe toate rotile. Altfel, esti protejat la derapaj doar pe jumatate sau deloc.

Si nu e neaparat necesar sa pui gume de categorie "lux". Se gasesc si firme mai ieftine care fac treaba buna, cum ar fi Debica Frigo sau Barum Polaris. Poti incalta masina cu 5-6 milioane lei vechi.

Share this post


Link to post

Intradevar, Debica au fost pana azi(edit, de fapt pana pe 4) in oferta la metro cu preturi bune:

185/65 R14 - 139RON. Cele pe R13 sunt pe la 100-110 RON. Barum-urile erau mai scumpe, pe R14 vreo 170RON. Deocamdata pe site-urile din profil mi se par preturile mari, DFD-urile sunt cam 170RON pe R14.

Eu astept o oferta la Sava Eskimo S3 sau Semperit Wintergrip, anul tecut erau pe la 150-160 Ron , pe R14 185/65 , deocamdata se invart pe la 190Ron. Pentru o idee despre performante vedeti :

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...cePageID=127153

Notarea e 1(f bine)-5(f rau)

Trocken = uscat

Nass = ud

Schnee = zapada

Eis = gheata

verschleiss = wear

rollwiderstand = rolling friction

 

Deasemenea, avand in vedere ca nu numai uzura afecteaza calitatile pneului ci si varsta cauciucului, astept sa vina stocuri noi :) >-

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Pe jantele din fabrica (nubira2) se pot pune anvelope de 195/60 R14 in loc de 185/65 R14 ?

Share this post


Link to post

Specification ---Sidewall - Radius - Diameter- Circumference - Revs/Mile- Difference

185/65-14 ------ 4.7in ------ 11.7in ------ 23.5in ----- 73.7in ----- 859 ------ 0.0%

195/60-14 --- ---- 4.6in ----- 11.6in ------ 23.2in ---- 72.9in ----- 869 ------ -1.1%

 

 

Tyre calculator

Share this post


Link to post
In locul meu ce a-ti face ? Care este diferenta intre All Season si cele de vara cand e vorba de aderenta si silentiozitate ? Deocamdata tind sa cred ca ceea ce a spus Esperatul ( Goodyear Vector 5 ) e cea mai buna solutie. Nu ? @-)

Eu pe nubira pentru vara am gumele originale COntinental Eco iar pentru iarna am debica frigo 2 (pe jantele originale de tabla).

 

Acum pentru a raspunde la intrebari:

1. Pe jantele originale de nubira sunt 90% sigur ca vin cauciucuri 195/60r14, dar nu cred ca vei avea rezultate spectaculoase(jantele sunt destul de inguste) si o sa mai ai si pb cu RAR-ul fiind dimensiune neomologata.

2. Good Year Vector am avut candva pe un passat. Atunci eram incantat de ele chiar si iarna, dar trebuie avut in vedere ca masina era 4motion. Anvelopele erau silentioase si se comportau destul de bine.

3. Anvelopele de iarna sunt mai galagioase decat cele de vara dar nu cu mult (daca sunt anvelope bune). Pe asfalt rugos in schimb sunt deosebit de galagioase! Pe suprafete alunecoase (zapada chiar si gheata) sunt mult mai bune decat cele de vara, incomparabil mai bune(eu am prins o ninsoare cu cele de vara si umblam cu masina pe toata soseaua :-W ).

4 Eu daca ar fi sa-mi cumpar cauciucuri la masina acum mi-as lua Dunlop cu ochii inchisi ;) (wolfman stie de ce :P ).

Share this post


Link to post
4 Eu daca ar fi sa-mi cumpar cauciucuri la masina acum mi-as lua Dunlop cu ochii inchisi ;) (wolfman stie de ce :P ).

 

Pai zi-ne si noua, nu ne lasa asa :-?

Share this post


Link to post

Are dunlop pe leganza de care eu am fost super incantat, am Dunlop pe fata la matiz de care sunt incantat. Doua motive destul de bune pentru care recomand dunlop cu mare caldura.

 

PS: EU am continentaluri cu 15kkm pe nubira dar daca as avea bani le-as da jos si as pune dunlop, diferenta e mare...

Share this post


Link to post
Pai zi-ne si noua, nu ne lasa asa :-?

 

Pentru ca a vazut cum sta masina in curbe cu Dunlop SP01 Sport (Tommy si Zmeul de asemenea au fost martori la un drive-test la Paltinis); pentru 1100 RON cu montaj inclus eu consider ca am facut cea mai buna alegere pentru aceasta dimensiune (205/60-R15).

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri :)

 

O ultima nelamurire.

 

Stie cineva ceva de Dayton dpdv calitativ (silentiozitate,durabilitate,aderenta samd) ?

 

Deocamdata observ ca anvelopele Goodyear au primit numai laude. Tind spre ele dar vroiam sa stiu ce parere aveti si de Dayton avand in vedere totusi ca sunt o diviziune a celor de la Firestone/Brigestone/Italia si ca pretul este sub Goodyear /set economisind 2 milioane.

Edited by Andreid

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...